***Ensikoiden keskiviikko***
Odottaakohan kaikki muutkin pinon avautumista? =)
Tässä eiliset: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8499566&p=3&tmode=1&smode…
Kommentit (28)
Poppis, kiva kun kerroit niitä kuulumisia :) Meilläkin oli np-ultrassa ongelmia saada Muhkua oikeaan asentoon, tosin ongelma oli päinvastainen eli poika oli varsinainen linssilude, naama anturiin päin koko ajan. Ei meinannut kääntyä sivuttain millään :)
Ulkona sataa ihan kaatamalla ja miehen pitäisi lähteä tunnin päästä PYÖRÄLLÄ töihin... Tai siis asemalle vaan, ei se sentään täältä Keravalta Ruoholahteen pyörällä polkaise! Mulla on onneksi vapaapäivä, olen pitänyt nämä keskiviikot vapaana sekä luennoista että töistä. - Töistähän ei enää tarvitsekaan huolehtia, ihanaa.
Pitäisi kyllä mennä vielään Kelalle mun palkkakuitit ajalta 1.4.-30.9., laskeskelin juuri että äp-rahaa pitäisi tulla bruttona sellaiset 35e/pv, mikä on kyllä tosi paljon enemmän kuin se opiskelijan minimi 15e! Kannatti tehdä keväällä ja kesällä paljon töitä, vaikka olinkin ihan poikki koko ajan!
Sain eilen tehdyksi pimennysverhon makkarin ikkunaan, nyt ei olla enää pelkän sälekaihtimen varassa. Tänään ajattelin ommella sellaisesta joulukankaasta pari tyynynpäällistä ja ruokapöydän tabletit, niin voidaan sitten marraskuun loppupuolella virittäytyä joulutunnelmiin ihan sisustuksellisestikin :)
Kandi & muhku 27+6
Piti sanoa Mykikselle vielä, että kyllä mä ehkä sittenkin tunnistan ne supparit. Ongelma oli juuri siinä, etten tiennyt johtuiko mahan kireys pikkuherran asennosta vai supistuksesta. Viime yönä heräsin ainakin ihan selvään supistukseen, joten eiköhän ne ole ihan sitä itseään. Vaarattomia toki, kun ei ne satu muulloin kun rasituksen yhteydessä.
Mut ennen niitä kiitos Ull-maijlle kertomuksesta! Kuulosti kyllä aika rankalta kokemukselta kokonaisuudessaan! Mutta silti ihanaa, että sulla jäi noin hyvä mieli siitä :)
Poppikselle onnittelut tytöstä! On se vaan ihanaa, ku saa tietää kumpi on tulossa :) Pääset nyt heti sit tyttövaateostoksille :)
Niin juu, olipas kyllä reilu lääkäri teillä kun päästi teidät noin paljo halvemmalla!
Uusia enskoja oli tainnu taas ilmaantua! Onnea plussista ja tervetuloo joukkoon!
Joko Annika???
Nincalla oli ollu meedio-anoppi. Meidän äiti on samanlainen. Olin raskaana n. viikolla 6-7 ja käymässä kotona. Äiti koko ajan vihjaili raskaudesta ja ihan suoraanki sanoi jotain siitä. En myöntäny enkä kieltäny. Kerrottiin sit siitä jonku viikon päästä. Äiti vaan sanoi, että kyllä sillä semmonen tunne oliki. En ymmärrä.
Öö, oli mulla kai muutaki kommentoitavaa, mutta nyt ketuttaa niin paljo oma tilanne.
Eli siis neuvolassa kävin äsken. Meidän poika ei oo vieläkään laskeutunu kunnolla eikä kiinnittyny. Jonka vuoksi meidän hysteerikko neuvolantäti alkoi epäilemään, että mahtuuko tämä vauveli tulemaan ollenkaan alakautta pois. Ilmeisesti näillä viikoilla ois jo pitäny kiinnittyä. Mut meidän vauva vaan ei oo. On siis syytä epäillä, että se ei mahdu laskeutumaan ja kiinnittymään eikä siis myöskään tulemaan alakautta. Siis voi PRKL (pyydän anteeksi)!!!!! Ens viikon torstaille aika lääkärille, joka kattoo sitten tilannetta. Siis nyt ottaa aivoon. Olin jotenki niin sekasi, etten edes tajunnu kysyä mitään. Nyt vasta matkalla kotiin aloin miettiin, että mitä jos vauva ei tosiaan mahdu tulemaan ja synnytys käynnistyykin ennen ens viikon torstaita??? Sit joudun johonki hätäsektioon... Ja minkä takia se laitto mulle ajan vasta ens viikolle? Ois ollu kauheen kiva tietää mahdollisimman pian, onko edessä mahdollisesti sektio. Voihan paska, sanon minä.
Mut vauvalla ja mulla oli muuten kaikki hyvin. Verenpaine hyvä, sydämen syke hyvä, painoakin oli tullu vaan 100g. Eli kaikki hyvin. Ärsyttää vaan, että nyt tarvii alkaa stressaan tommosestaki asiasta.
Joops joops, taidan mennä nyt vähän syömään ja sitten siivoaan marsun häkkiä. Iloista keskiviikkoo kaikille!
-Larsku 38+3
Juu,täällä edelleen mahavaivat jatkuu.. Tosin vähän tuntuu helpottuneen, ku on saanu pari kertaa jotain uloskin. Mä päätin nyt oikein kunnol panostaa tohon ruokavalioon, saa jäädä vaalee leipä, sipsit ja muut tollaset nyt kokonaan. Niihin en koske. (varmast on sipsipussi kouras taas viikonloppuna...)
Äskenkin söin oikein kuntokaurapuuroa, jotain oikein kuitupitosta kai, aamupalaksi ja täysjyväleivän, kahvia kupposen (se yleensä saa mun mahan toimimaan) ja viel puolikkaan banaanin. Ja sit alkoki mahaa vihlomaa oikeen kunnol,mut pääsinki käymään vessareissulla. huh.
Kaadoin vadelmakeittoa lakanoille,kun tulin tänne sitä puuroa syömään. hittolainen.
poppikselle onnittelut tytöstä:) me nyt ootellaan sit synnytykseen asti,et saadaan tietää kumpi sieltä tulee,kun ei näkyny rakenneultrassa. Mut nyt oon alkanu jo tottuu tähän ajatuksee, et ehkä on ihan kivaki et on sit siel sellain kunnon ylläripylläri. (yritän uskotella itelleni,et tää on tosi hyvä juttu.heh..no ei vaan..) vaikka harmittaa,ku vaatteita on vaikee ostaa ja kaikkee muutaki,kaiken pitää olla neutraalii,sellast mikä sopii tytölle ja pojalle.
kandille oon kateellinen noist käsityötaidoista. ite en osaa tehä mitään. no onneks miehen äippä on ennen ollu ompelija, niin kaikki verhot ja muut viedään aina sinne ommeltavaks:) mut oishan se kiva,jos osais itekkin tehä ees jotain..
jeps.nyt on ruvettava tekemään koulutehtäviä, vaikken yhtään jaksais.
hohhoi.
lara ja mötkö 30+1
Aika outoa,et noin kauan joudut oottelee sitä lääkäriä. Eikö pystyis mitenkään siirtämään aikasemmaksi? Kyl tollain varmaan alkaa vähän huolestuttaa..
Muaki jo nyt huolettaa,kun lääkäri epäili isoa vauvaa,ku sf-mittakin huitelee yläkäyrällä. Mut rakenneultrassa jo selvis,et on isompi viikkoihin nähden, mut laskettuu aikaa ei muutettu, koska heittoo oli " vaan" 10 päivää.. Ja se ultraaja viel sano,et siin vaihees vauvat kasvaa viel samaa vauhtii..
Mä en oo ollu ainakaan syntyes iso ja mies on syntyny keskosena, et en sit tiiä. No saa nähä minkä kokonen mötkö sielt on tulos. Viimises lääkäris kuulemma katotaan tarviiko mennä synnytystapa-arvioon, jos vauva vaikuttaa isolta.
Ei vaan helpota mun synnytyspelkoo toi mahollisest iso vauva.
Niin ja ulla-maijlle kiitos synnytyskertomuksesta!! :) Ei tosiaan ollu mikään helpoin synnytys sulla. Onneks kaikki päätty onnellisest kuitenkin ja nyt kainalossas tuhisee pikkuinen:)
No hitto, nyt jossain tutkimuksessa sitten on todettu, ettei se 3:s ässä elikkäs seksi olekaan niin tehokas keino yrittää käynnistää synnytys :) kuulemma ne jotka ovat sitä harrastaneet juuri ennen synnytystä, niin ovatkin menneet jopa yliajalle...noh näitä tutkimuksia riittää :))
Olisi kyllä tosi kiva nähä teitä enskattaria livenä, joten treffipäivää vaa ehdotukseen. mulle sopis ihan esimerkkinä tässä lokakuussa viikonloppu 21.- tai 22.10.
Han - saatkin sitten oikein kivasti seurata lasten kirmaamista ennen oman nyytin lunastamista :) sulla on pikkuinen antanut kunnon potkuja. Mäkin olen huomannut, että selkeesti kovemmin jo jaksaa potkia :9 ihanaa!
Makkara - vai jännittää....no kyl varmaan jännää ja ihana jos on sellanen ensitreffien fiilis :))
Ull-maj, kiitos ihanasta synnytyskertomuksesta, olet sisukkaasti ja onnellisesti vienyt sen loppuun asti, ONNEA paljon teidän perheelle.
Voi Poppis, vai tulee teille tyttö!! miten ihanaa....kyl oot varmaan ihan taivaissa uutisista :)
Larskulle pidän kovasti peukkuja, et kaikki järjestyy. Koetahan olla liikoja huolimatta, vaikka helppo se on tässä neuvoa....kaikki menee varmasti lopulta hyvin :)
Hyvä et Laralein masu on helpottanut. Mäkin olen väkisin syönyt tavallista " terveellisemmin" tai muuten katsonut enemmän mitä suuhunsa pistää ja kyl on onneks nyt helpottanut :)
( . ) Neuvola oli tosiaan aamulla. Kaikki arvot kohillaan ja otti sen sf-mitanki ja oli 20 , kuulemma ihan normaali ?! Syke vaihteli taas 140-150. Ja nyt sain sen raskaustodistuksen...jey!
hyviä vointeja kaikille
Mykis ja Hippis 22+4
Ei vieläkään...ei tää voi olla enää totta..alkaa jo kohta epäilyttään että onko viikot laskettu väärin :-/. Tämä vauva viihtyy todella hyvin masussa. Eilen illalla alko sit lupaavalta näyttään, nimittäin lapsivettä alko tihkumaan , mut supisteluja ei ollut kuin vähäisiä. Soitin synnärillekin ja sanovat että sitten tulla jos supistelut alkaa voimistua jne, jos ei niin sitten tänään neuvolaan ja katsovat että onko se varmasti lapsivettä. Yöllä ei tullut supparin supparia, nyt aamusta sit ei ole tullut niin paljon tihuttamalla kuin eilen. Alkaa jo järki lähtiä, olin jo niin innoissani että ei tarvisi sinne käynnistykseen asti odottaa mut huomennahan se jo on..
Ull-maij- Kiitos synnytyskertomuksesta.
Poppis- Wau vai tytöntylleröä sitä odotellaan..Onnea!
Larsku- Hui meneepäs viime hetkille, eikö ole tehty ollenkaan synnytystapa arviota? täällä tehtiin raskausviikolla 36.
Ei muista mitä muuta piti kommentoida, puhelinki soi vähän väliä niin ajatukset karkailee. Ei sukulaiset tajua että me ilmotamme sitten kun vauva on syntynyt, ettei joka hetki tarvi olla soittamas joko,joko,joko! Mut pakko lähtiä sinne neuvolaan pikku hiljaa lyllertämään.
Annika rv 41+6
täällä taas ollaan kotiuduttu. eilinen päivä ompeluineen ja uimisineen lienee ollut aikas rankka koska nukkua tuhisin tyytyväisenä klo 21.15-7.30 ja tuo on mulle kuulkaa paljon! tänä aamuna vein miehen töihin ja kävin ite salilla crossaileen. pitäs viä leivoskella tänään kun äitiltä sain omppuja eilen. on nää kiireisiä nää saikkulaisen päivän! mut ihana olo kun jaksaa tehdäkin, kun enhän mä työpäivien jälkeen jaksanut ees aatella et jotain tekisin.
mut jos sit kommentoisin jotain eilisiä ja tänpäiväisii juttuja:
poppis päässyt kurkkaan pikkuista eilen. eiks ollutkin vaan hienoo. ja onnea tytöstä:) ettei vaan ois pikkuinen pikku myy teille tulossa:)
ope oli " päässyt" harjoitteleen jo sairaalassa oloakin. meiltä tammikuisistakin eka joutui eilen osastolle, hurjaa... saisi kyllä vauva sinullakin vielä hetken masussa asustella vielä.
viipuli: kyllä tuolla muksutallissa ainakin oli niitä prinsessa-verhoja tms melkein joka sängyssä. eli luulisin että teidänkin sänkyyn sellaisen kiinni saisi. (pakko kertoa miehuksen reaktio ko. juttuihin. rassu meinasi kaupassa silmänsä pudottaa " kulta, eihän meille tule tuollaista??? saahan noita varmasti ilman tuota päätyä??? eli makuja on monia:))
pikku-milli: meseeni sut liitin. jos vaikka joskus satuttais samaan aikaan. ja tervetuloa vaan haisteleen pikkuista sitten ensi vuoden puolella:) mut toki jotain omia noksu-treffejä vois pitää kans:)
makkara: kuinkas pitkän ajan sä nyt ehdit olla ilman miekkosta? kun muistan ite taas ajan neljän (voi luoja, kun aika menee!!!) vuoden takaa. olin ite viis viikkoo englannissa harjoittelussa. sit isä haki mut lentokentältä työmatkallaan, niin ei voinut silloin poikaystävä, nykyinen mies olla mukana. ja kuinka sitä jännittikään koko matkaan vantaalta tampereelle! sit kun piti vielä aapo mennä hakeen kämpiltään niin tuntu kun oisin monta minuuttia siinä oven takana miettinyt että soitanko kelloa vai enkö. kun toisaalta ois heti halunnut päästä halaileen ja pussaileen, mut toisaalta jänskätti ihan kamalasti! ja oli se eka viikonloppu sit taas ihan outo, kun näkikin kultaa. ne viis viikko oli puhuttu puhelimessa ehkä kerran viikossa, iltatekstari joka ilta ja sit kortteja tuli kirjoiteltua pari/viikko. (ai minäkö riippuvainen:)) siellä oli kyllä kiva kun posti tuli aamulla, meidän " isä" aina asetteli minun ja kaverin postit aamupalapöytään että ne odotti meitä kun mentiin syömään:) mut enää muutama hassu tunti!:)
kandilla on tänään ompelupäivä. mulla oli eilen, seuraava tulee ehkä viiden vuoden kuluttua. äitille eilen nauroin et ois ala-asteen ope ihmeissään kun näkis mut surruuttelemassa koneella, hän silloin päätti että tytöt tekee vaan rättikäsitöitä, ite oisin puukässään mennyt ihan oikopäätä! vai että käy sinunkin mies ruoholahdessa? meidän ukkeli käy siellä työjuttujen takii kerran tai kaks kuussa. nauttii junamatkoista kun saa töitä tehdä samalla.
mut nyt tervetuloa uusille! ja kärkipäänmenijöile suppareita!
tikru ja simppis 27+4
Ull-Majlle kiitokset kertomuksesta, millä ilveeellä te muistatte kaiken tuon, mä oon ihan varma että en muista koko synnytyksestä yhtään mitään, joten saa nähdä saanko mä minkään näköistä tarinaa tänne esille.
Mitenkähän MiaMika ja pikkuinen jakselee ? jänskää
Poppikselle onnittelut tytöstä, nyt vaan nimiä keksimään, mä veikkaan että teidän likasta ei taida ihan perinteistä Pirkkoa tulla.
Kandi on vähitellen kotiutunut Sherwoodiin, täytyy tehdä treffit vaikka kulmikseen jollekkin päivälle kun asutaan suht lähekkäin.
Larskulla on kökkö tilanne päällänsä, älä kuitenkaan murhehdi liikoja sektio ei ole kuitenkaan ihan kamala juttu, siskoni molemmat ovat tulleet maailmaan leikkauksella ja hienosti on kaikki mennyt.
laraleillä se masu vaan jumittaa, on tuut tilanne täälläkin ei ole kovin kivaa kun ilma jäytää vatsassa ja kakka ei meinaa millään tulla, mulla on mennyt muutamat yöunet ihan ketuilleen ummetuksen aiheuttamien kipujen vuoksi.
Mukis voikin sitten ruveta tilailemaan äippäpakkausta ja laskemaan tuloja äippärahaa varten.
ON, me kierrettiin ukon kanssa eilen kaikki hyrylän huonekaluliikkeet ja etsittiin hoitopöytää, paskanmarjat me mitään löydetty joko ne on ihan sika matalia ettei tälläiset honkkelit pysty mitään niiden päällä tekemään tai sitten niitä ei vaan ole.
iskusta tiedustelin että onks sitä möhkösarjaa niin myyjä totesi ettei ole, kun sanoin että nettisivuilta löytyy niin totes ukko vaan että juu mutta ei kuulu meidän valikoimaan eikä tilata......voi hitto mitä palvelua, tai siis hitto mitä eipalvelua.
Me ei varmaan kota saada hoitopöytää ollenkaan tai sitten mun tarvii vaan tyytyy tuohon ikeaan.
neiti kasvaa masussa kovasti ja myllää aivan tajuttomasti, potkiskelee mielellään tuonne alas ja sekös tuntuu sangen ikävältä.
poikittan tuntuisi vieläkin olemaan, koskakohan nuo yleensä kääntyvät jos ovat sen tehdäkseen, vau-kirjassa sanottiin että osa kääntyy rv:lla 30-31.... tiedä sitten, kokemuksia vois joku kertoa jookostajoo.
AA ja neiti 29+4
Poppis, onnea pienen kiukkuisen tytön johdosta ;)) On se loppujen lopuks ihan kiva tietää kumpaa merkkiä siellä asustaa, tai ainakin on helpompi katella just vaatteita. Paitsi että tässä meidän kylässä tuntuu tarjonta olevan kohtuullisen huonoa yhtään minkään värisenä, varsinkin housuosastolla...nimimerkillä tulin just kaupungilta Koskas mennään porukalla?!
Hyvä juttu, ettei Ossella oo ainakaan myrkytystä! Ja eihän noista kokoarvioista koskaan tiedä, ei se sf-mittakaan kaikkea kerro! Vaikka olishan se ihan kiva käydä vielä kurkkimassa masuasukkia ultran kautta
Kandi, viehän terkkuja mun äipälle, se on siel Kelassa hommissa ;) Sait sit makkariin verhotkin tehtyä... Me ollaan asuttu tässä nyt pari vuotta ja makkarissa on yhä vaan sälekaihtimet :/ Verhot on ollu tekeillä varmaan vuoden, mutta näköjään edistyy vähän hitaasti... :DD Taidakin tuoda ne sulle ommeltaviks!! :D
Larsku, mä luin jostain kirjasta joskus taannoin, että ensisynnyttäjillä usein vauvat laskeutuu/ kiinnittyy ihan vasta just ennen synnytystä, tyyliin päivää tai kahta ennen. Eli ihan on mahdollista vielä teidänkin pikkuisen kohdalla. Neuvolantädit vaan tuppaa näköjään olemaan aika hysteerikkoja toisinaan :/ Mut kieltämättä aika pitkä aika sitä lääkäriä ootella, jos oikeesti pitää olla huolissaan!
Laralei; niinhän mäkin vielä pari viikkoa sitten luulin, että vasta synnytyksessä nähdään minkä merkkinen Ahaa sitten on... Mutta sit rupes tulemaan ties mitä mutkia matkaan, ja viime viikolla mulle tehtiin lapsivesipunktio, ja sen yhteydessä myös kromosomitutkimus. Maanantaina kuultiin siitä alustavia tuloksia, jonka yhteydessä sit selvis sukupuolikin ;)) Niin ja ehkä mötkökin sit hidastaa kasvuaan loppuvaiheessa, ettei siitäkään tuu ihan jättivauvaa :)) Kun kuulemma äidin syntymäpainolla saattaa olla jotain yhteyttä lapsen syntymäpainoon, isän vaikutus sit alkaa kuulemma vasta syntymän jälkeen... Näin ainakin viime tai edellisviikolla sanoi mulle joku lääkäri ;)
Mykiskin on nyt sitten ihan ¿todistettavasti¿ raskaana, hih ;)
Ja Annika kukkuu vieläkin meidän seurana palstalla! Kivahan se on, kun me ollaan niin hyvää seuraa, mutta sais se pieni nyt jo vähitellen alkaa ymmärtää, et vuokrasopimus on irtisanottu jo!! Tsup, tsup kovasti vaan!
Tigger, mä voin kuvitella sun miehen kommentit niihin prisessakatoksiin sun muihin ;) Mä en edes ehdottais moista juurikin samoista syistä, eli mies ei kyllä suostuisi vaikka maksettais ;)) Eipä silti, en mäkään noita kauheesti kaipaa ;))
Voi, Makkara on kohta jo oman kullan kainalossa! Urhea olet kyllä ollut nää viikot, että nyt ansaitset oikeen ekstra annoksen hellittelyä ja hyvänäpitoa. Saat pysyä poissa vauva-palstaltakin viikonlopun yli, kun on noin hyvä syy :DD (muuten ei tietenkään saa) :DD
(.) Aamulla oli taas aika äitipolille, jossa tutkailtiin ja mittailtiin Ahaan kasvua jälleen. Nyt jäi oikein hyvä maku käynnistä, oli oikeesti asiantunteva erikoislääkäri ja kokenut kätilö tutkimassa, kun välillä on ollu vaan erikoistuva lääkäri ja mitä lienee opiskelijoita... Ahaa oli siis kasvanut ihan kivasti, painoarvio nyt 2,4-2,5 kg ja vointi Ahaalla muutenkin oikein hyvä, mitä se nyt koitti vetää torkkuja ensi alkuun, kun ktg-käyrää otettiin ;) Mutta suostu se sit onneks heräämään ja saatiin liikkeetkin rekisteröityä.
Mulla oli taas vaihteeksi valkuaista yhden plussan verran ja verenpainekin edelleen hieman koholla, 143/91 Eli myrkytys¿uhka¿ on edelleen olemassa, ja senpä vuoksi mua nyt seurataakin äitipolilla vastaisuudessa pari kertaa viikossa. Toivottavasti ei kehity mitenkään pahemmaksi! Ja lääkärinkin mukaan tosiaan Ahaa voi oikein mainiosti, mutta nyt on enemmän huoli mun voinnista... No, olo on kuitenkin ihan hyvä, eli toivottavasti ei tuu mitään pahempaa!
Taaskaan en osannut ilmaista itseäni kovin lyhyesti...
t. Ope ja Ahaa rv 37+2
Nyt on sit marsujen häkki taas siivottu. Huh että se jaksaaki näin raskaana olevalle olla kova homma!
Lara, Joo, munki mielestä outoo, että joudun yli viikon odotteleen. Lääkärillä kyllä oli päivät aika täynnä, mut kai mä ny johonki väliin oisin mahtunu! Mut ei kai sit...
On muuten vähä omituista, että sulla ei laskettua aikaa muutettu, vaikka heitti kymmenellä päivällä! Mulla muutettiin, vaikka heittoa oli vaan 6 päivää.
Mykis, mä luin kans siitä yhden ässän tehottomuudesta synnytyksen käynnistäjänä. Sanoinki miehelle, että oon nyt sit loppuajan jalat tiukasti ristissä, heh :D
Annika ei sit vieläkään päässy synnytteleen! No, huomenna sä nyt joka tapauksessa pääset toimiin :)
Vähän pistää kyllä jännittään toi mun tilanne. Meillä oli kyllä lääkäri viikolla 35+, mutta ei se katsonu mitään lantion tilannetta tai muutakaan. Ultras kyllä ja katto, et vauvalla kaikki ok.
Mutta nyt taas häivyn tästä koneelta...Moooiii!
-Larsku
oon taas ollut pitkän aikaa pois näiltä sivuilta...
Säikyteltiin mua tuossa monta kertaa, kun tuli kolmena perättäisenä viikonloppuna veristä vuotoa. Viimeisellä kerralla tuli aavistus enemmän ja sit menin heti päivystyksessä käymään. Ottivatkin sitten minut yllätyksekseni osastolle tarkkailuun ja tiputukseen.... siitä on nyt 2,5 viikkoa ja sen jälkeen ei ole ollut mitään erityistä. Vuodot ilmeisesti johtuivat siitä, että istukka oli osittain kohdunsuun alueella ja lähellä se taitaa vieläkin olla... Sitten olinkin viikon sairaslomalla ja muutenkin oon yrittänyt ottaa tosi rennosti ja rauhallisesti...
Tänään oli neuvola ja kaikki oli niinkuin pitikin. Pikkuinen oli 8 cm pitkä (+jalat). Potki kovasti, mutta eipä tämä äiti vielä mitään tunne... On se niin hassua, että tuollainen voi kunnolla vatsassa möykätä... Jospa muutaman viikon päästä tuntisi ensimmäiset liikkeet! =)
Saatiin ensimmäinen ihan oikea kasvokuvakin, kun pikkuinen katsoi suoraan " kameraan" ....
Sairasloman aikaan jouduin työpaikallakin paljastamaan vauvauutiset. Hieman pelotti, kun epäilin pomon suuttuvan asiasta... Mutta yllättäen se kuitenkin onnitteli, kun näin sitä seuraavan kerran. Ottivat asian siis ihan hyvin...Ja hyvä niin.
Tänään käytiin vaunujakin ihailemassa. Emmaljungan vaunuihin kyllä kovasti ihastuin... vaikka se olikin arvattavissa... Pitää vaan vielä vähän malttaa ennenkuin ostaa. Kun on vielä kuitenkin puoli vuotta odotusta jäljellä...
Yritänpä jatkaa hieman töitä... VAikka se onkin vaikeaa neuvolareissun jälkeen! Sitä on niin pilvissä, kun näkee sen oman pikkuisen... =)
cactus rv 14+0
Pitkästä aikaa taas täällä.. Iltaisin ei millään muka jaksa olla koneelle muuta kuin kattoo mesen ja gallerian, eli olen taas ihan pihalla kaikesta..
Ensimmäiseksi, onnittelut kaikille pikkuisen jo saaneille!
( . ) eilen oli neuvola, ja kaikki hyvin, paitsi painoa tullut kauheasti. Pitää rueta oikeasti katsomaan että mitä syö ja juomaan vettä.. Kaikkiaan painoa tullut 9kg.
Turvotus +
RR 139/86 (kotimittarilla normaalit arvot, eli alapaine
alemapna)
Pissa puhdas
Hemppa 128
SF 31
Verensokeri 1.5h syönnistä 6,7
Tarjonta RT(?)
Sydämensyke +
Liikkeet ++
Ja jos nyt en väärin käsittänyt niin joskus viikolla 37 päästään vielä extra ultraan sokerin takia. Eli liittyykö se siihen synnytystapa arvioon?
SF-mitta huitelee jossain tuolla käyrien yläpuolella, mutta kuulemma ei tuntunut ainakaan isolle, saa sitten nähdä, kun oma painoni syntyessäni 39+2 oli 4,6kg... :)
Huomenna alkaa perhevalmennus synnytyksellä. Postissa tuli terkan lähettämä lappu jossa oli että valmennus alkaa n. viikolla 30, ja minä jo kerkesin ajatella etteihän se minulla ole vielä lähelläkään, kunnes hetken mietin ja muistin että sunnuntaina tulee 30. Osaa olla huono muisti.. :D
Mutta nyt maalaamaan makuuhuonetta..
bejpi ja öttiäinen 29+3
Aamupäivä meni koulutuksessa ja nyt vasta koneen ääressä. Pitkän pinon ootte saanut aikaiseksi jo!!
Onnea Poppis tytöstä. Mekin pikkasen enemmän poikaa toivottiin ja nyt siltä näyttää että toive toteutuu:) Vaikkakin pääasia että lapsi terve ja kaikki menee hyvin..
Mykerinos ehdotti treffviikonlopuksi 21-22.10, pitäiskö pistää treffeistäpino pystyyn ja alkaa keräämään paikka ja aikaehdotuksia??
Lara, kiva kuulla että siellä olo helpottanut:=)
Missä Mooli, ei ole aikaoihin kuulunut mitään? Tule ilmoittautumaan jos olet kuulolla!
Mulla päänsärky jatkuu vaan, ollut kohta 4 viikkoa riesana. Alkaa välillä olla niin kipeä ettei tiedä miten kestäis kivun:( Ehkä pitää taas kohta mennä lekurille uudestaan... Katsotaan josko se siitä lähtisi itsestään. Milloin teillä alkanut tuntua liikkeet ekan kerran, entäpä supparit?? Mulla kun ei liikkeitäkään tunnu vielä lainkaan..
Aurora + poitsu 19+4
Poppikselle onnea tyttövauvasta! Ja muutenkin ultrassa kaikki hyvin, hienoa :)
Larsku, toivotaan että poitsu ei vain poikkeuksellisesti ole vielä halunnut laskeutua ja kiinnittyä, ja saisit normaalisti synnyttää alateitse! On varmasti turhauttavaa olla epätietoisuudessa vielä noilla viikoilla!
Laraleille tsemppiä ummetuksen kanssa.. Mulla se on helpottanut loppua kohden, toivottavasti sulla käy samoin!
Makkara saa pian miehen vierelleen, voi kuinka ihanaa! En osaisi kuvitella noin pitkää eroa omasta miehestä, hyvin sinä olet sen kestänyt :)
Ull-maijlle kiitos synnärikertomuksesta!
Annikalle suppareita, ettei tarvitsisi käynnistää!!
AinoA mietti miten muistaa sitten synnytyksestä mitään.. Mä aion noudattaa kaverini antamaa vinkkiä ja laittaa miehen kirjoittamaan vihkoon tapahtumien kulkua ja kellonaikoja :)
Open Ahaa on jatkanut kasvuaan hyvin, hieno juttu! Toivotaan ettei nyt sitten toksemiaa pukkaa äidille, jotta saisi Ahaa köllötellä masussa vielä niin kauan kuin itse tahtoo :)
Cactuskin oli käynyt pitkästä aikaa :) Aina nuo vuodot säikäyttää, onneksi syy löytyi, ja vielähän istukka hyvinkin ehtii siirtyä pois kohdunsuulta.
Auroralle jaksuja päänsäryn kanssa, kuulostaa kurjalta :(
Minä tunsin liikkeet melko aikaisin, jo 16+1 ekan kerran (istukka takaseinässä), ja ensimmäiset supparit joskus viikon 20 tienoilla.
Ja tänään taasen neuvolassa, rv 35+2:
Painonmuutos +516/vko
Turvotus -
RR 110/70
Pissa puhdas
Hb 129 (jee noussut, ei olekaan enää tarvinnut " haukkoa" henkeä!)
Sf 30
Tarjonta PT
Syke 132, liikkeet ++
Viipero & Kaapo rv 35+2
AinoAurora, treffit sopisi oikein hyvin! Olisikohan Iida-Linneakin halukas tulemaan, vai säilytätkö mielummin yksityisyytesi vielä? :)
Aurora, mulla tuntui liikkeet aika aikaisin (muistaakseni rv 18), mutta ei tuo rv 20 vielä mikään myöhäinen ole. Muistaakseni rv22 mennessä pitäisi alkaa tuntumaan jotain, mikäli " osaa" tunnustella/kuulostella oikein, eli siis ettei vaan oleta kaiken olevan ilmavaivoja :) Suppareita voi tulla jo aikaisin, tai joillain ei tule ennen synnytystä juuri yhtään. Toinen asia on se, tunnistaako niitä suppareiksi vai ei (nim. kokemusta on)...
Kiva kuulla bejpistä, ja onpas sulla hurja sf-mitta!! Mulla nyt varmaan joku 26-27 väliin (ei ole mitattu pariin viikkoon), ja tuntuu että tosi ylhäällä ollaan jo. Ja jos siihen vielä viitisen senttiä pitäisi pistää päälle...ei käy kateeksi! Kasvaahan tuo toki päälle kolmenkymmenen tätä vauhtia, mutta ei tarvitsisi ihan vielä...
Ykkösopella kivoja neuvolakuulumisia, Ahaahan on kasvanut hienosti! Kyllä se varmaan ainakin kolmikiloiseksi ennättää, ennen kuin päättää syntyä. Nyt vaan rauhallista odottelua vielä pari viikkoa... Ja mä oon tosi kiltti ja kohtelias asiakas, jos on sellainen " open äidin" näköinen täti Kelassa! :) Sä varmaan asuit täällä silloin nuorempana, saanko vielä udella missä päin? (Ei sillä että välttis tietäisin sijaintia, koska juuri ja juuri osaan tänne omaan kotiin asemalta ja siinä se... :))
Joo Laralle tsemppiä ummetuksen kanssa! Se on ihan karsea vaiva. Mä oon ollut niin onnekas tässä raskaudessa, koska suoli on toiminut kuin unelma. Ja noi rautatabletit aiheutti ummetuksen sijaan melkeinpä päinvastaisen reaktion - nyt saa rampata vessassa melkein joka kerta ruuan jälkeen! Toivottavasti suoli toimii raskauden jälkeenkin, mulla ei ole yhtään ikävä sitä kroonista ummetusta... Niin ja hyviä vinkkejä en osaa antaa, koska mulla se helpotti aikanaan hetkellisesti vain joko kahvia juomalla (mitä en yleensä harrasta) tai reippaan juoksulenkin jälkeen. Kumpaakaan ei voi varsinaisesti raskaana olevalle suositella, joten neuvoton olen :)
Nyt pitää mennä syömään kasvispiirakkaa, se tuoksuu niin ihanaiselle...
Kandi & Muhku 27+6 edelleen
Ull-Majlle kiitoksia synnärikertomuksesta! Lohdullista kyllä kuulla että hyvä mieli on jäänyt vaikka vähän hankalalta tuo kuulostikin. Ehkä siitä itsekin sitten joskus hengissä selviää¿
Hermione ja Mykis oli saaneet ihan viralliset paperit raskaudesta! Onkos se niin että sen jälkeen saa sitten tilata sen äitiyspakkauksen? Jännää!
Poppikselle onnittelut vihaisesta pikkutytöstä! Voi hitsi miten söpöä kun oli nyrkkiä oikein heristänyt!! Ja reilu lääkäri oli tosiaan.
Ossellakin oli hyviä uutisia neuvolasta. Tosi hyvä ettei tarvitse sitä myrkytystä enää miettiä! Ja jos vaikka pääsisit vielä Santeria katsomaan ultraankin.
Kandi oli ollut reippaana ja tehnyt verhoja. Meillä on vieläkin noin puolet ikkunoista ilman verhoja, kun mulla se työ edistyy aika hitaasti¿ ;) Mutta pitää nyt kyllä ottaa tavoitteeksi että ainakin siihen tulevaan lastenhuoneeseen saisin jotain väsättyä 9:n kuukauden aikana¿ Hassua muuten kun koulussa olin aina ihan hyvä käsitöissä ja mulla taisi olla sitä valinnaisenakin jossain välissä. Nyt sitten kun monen vuoden tauon jälkeen rupesin verhoa ompelemaan (siis suora pätkä vaan, eli ei pitäis olla monimutkainen) niin varmaan suurin osa ajasta meni siihen kun mietin että miten iso pala pitää leikata ja mikä sauma ommella ensin ym. Silloin koulussa mun mielestä ruvettiin aina vaan tekemään eikä suunniteltu niin hirveästi!
AinoAuroralla oli ongelmia hoitopöydän löytämisessä. Hitsi, mulle tulee varmaan sama ongelma kun ollaan aika pitkiä mekin kumpikin¿ Eihän sitä tosiaan minkään liian matalan pöydän ääressä voi kyykkiä!
Open Ahaakin oli kasvanut! Voi miten kiva! Kyllä varmaan se sun ¿kasvatus¿ siinä koneen ääressä on auttanut :)
Hui, Cactus oli joutunut tiputukseen ja tarkkailuun. Onneksi kumminkin selvisit vaan säikähdyksellä! Voin vaan kuvitella miten itse olisin paniikissa jos tulisi vuotoja¿
Omaa napaa vielä: Tänään oli taas vaihteeksi aamupäivällä tosi ällö olo. Näköjään nämä olotilat vaihtelee aika paljon, kun monta päivää on taas mennyt tosi hyvin sen suhteen. Nyt on tullut yksi uusikin oire, eli vessassa joutuu juoksemaan aika usein. Mutta aika helpolla kai olen toistaiseksi kumminkin päässyt :)
T: Meriheppa rv 6+4
Heipparallaa! Taasen meni ylitöiksi tänään ja kun saatiin syötyä nukahdettiin miehen kanssa molemmat " pikku" päikkäreille... Huomennakin on yhden koulutuksen vuoksi extrapitkäpäivä. Saa nähdä milloin ihan kuukahdan. Kotona onneksi mies hoitelee kotitöitä kun vaimosta ei ole mihinkään... =(
Kandi ja AinoAurora, treffataan toki joskus jos yhteinen aika löytyy. Kulmiksesta saa kyllä ihania leivonnaisia ja muita herkkuja... Joita tietysti pitäisi välttää, mutta silloin tällöin saa sortua - eikös niin?! Jos siis minut seuraanne otatte kun raskaus on vasta aluillaan.
Samoin mietin isompia treffejä, jotta mukava olisi tulla, mutta onkohan ihan " orpo" olo kun eihän minulla vielä aikoihin minkäänlaista vauvamahaa ole. Muuten vaan pyöreä. ;)
Anteeksi omat jutut, mutta ei ole päässä nyt kommentoitavat asiat.
Värikästä viikkoa,
iida-linnea 10+2
Monenlaista juttua näytti taas tälle päivälle olevan. Itselläni on niin kiire töissä ja vielä töitten jälkeenkin, ettei kotona juuri jouda koneella istumaan ja tänne kirjoittelemaan. Ull-Maj:n synnärikertomus oli ihan kiva lukea, vaikka alussa tuntui että " hui, tollastako se on" , niin loppujen lopuksi tuli itellekin hyvä mieli kun kokonaisuutena olikin ollut positiivinen kokemus. Toivottavasti sitten itsellä myös kun aika koittaa tuossa huhtikuulla. :)
Onkos täällä enskoissa muuten muita pohjoisesta päin kun minä ja cactus? En oo kovin joutanu lueskeleen esittelyitä tms. joten jos vaan täällä Oulun suunnilla on porukkaa niin ilmoitelkaa itsestänne. Itse menossa sitten huhtikuussa luultavimmin sinne Oulaskankaalle synnyttelemään, joten samalle suunnalle menijöitä ois kiva saada juttukaveriksi. :)
Mutta kivat illan jatkot taas kaikille ja hyviä vointeja
Kismet79 rv 11 + (?)
[color=3A5FCD]Mä kerkesin jo tossa siivoon kun odotin jonkun avaavan meille pinon..=) Toisella silmällä oon seurannu kun BB:läiset yrittää keksiä sitä kyskää siihen arvoitukseen..Oon yrittäny huudella oikeaa vastausta täältä, mutta ei ne kuule =/ Hiphop. =)
Mitähän eilisestä on jäänyt päähän paitsi oma tyttöuutinen..
Mykiksellä ainakin on neuvola tänään..Noinkohan pääset/joudut saikulle niiden suppareiden takia..?
Annikalla ei vieläkään käynnisty..Huomenna on kuitenkin jo torstai..jospa, jospa! =)
Vaniljalle tervetuloa ja hauskaa neuvolaa huomenna! =)
Laraleillä on ummetusta jatkunut jo aika pitkään..Taitaapi olla aika infernaalista..Ei mikään apteekin pikakakkajauhe auttais? =/
Viipuli oli löytänyt aarteita! Jey! =) Lastenlauluista en tiedä mitään..=)
Han oli alkanut harjoittelun päiväkodissa..hieman ihanaa! =) Noinkohan ne pienokaiset uuvuttaa sut täysin?
Ossen ei näköjään tartte huolehtia ainakaan raskausmyrkytyksestä..se on kyllä hyvä. Nyt aletaan jännittään jättivauvan pusertamista? =D
Mä lähden nyt kaymään kaupssa kun tunnin kuluttua tulee vieraita käymään..Pitäähän jotain tarjottavaa toki olla! =)
Mukavaa keskiviikkoa kaikille! Vauvauutisia odotellessa...
t. poppis ja räpätti rv24+0 (jey!)