Täysimetitkö 6kk? Miksi?
Kommentit (28)
Terveellistä sekä äidille että vauvalle. Helppoa, vaivatonta ja vauva söi mielellään.
suositus ja tutkimusten mukaan vauvalle parhaaksi.
Koska maitoa tuli tosi hyvin, vauva kasvoi ja imettäminen on mielestäni hieno asia!
Esikoinen syntyi keskosena ja kasvoi huonosti. Aloin antaa kiinteitä 4kk:n iässä. Keskimmäistä kyllä. Kasvoi hyvin maidossa ja oli tyytyväinen. Kolmatta lasta täysimetin 5,5kk. Siinä vaiheessa tuntui, ettei pelkkä maito enää pitänyt pojan nälkää.
Se oli helppoa ja ilmaista ja lapsi kasvoi hienosti!
ei tule tiskejä ja ruoka on aina mukana.
edelleen täysimetän, joten saattaahan tässä niin käydä.
Ja miksi en imettäisi? Vauva kasvaa ja imetys on helppoa meille.
koska se oli äärimmäisen helppo tapa ruokkia lapsi. Meinasin parin viikon päästä soseiden alotuksesta siirtyä takaisin täysimetykseen, kun en jaksanu sitä vihannesten keittämistä, hirveitä tiskivuoria ja ympäri keittiötä olevia erivärisiä ruokatahroja.
Itse asiassa täysimetin 7kk tytön monien allergioiden takia. Kesti löytää sopiva imetysdieetti, jolla tyttö ei oireillut ja kun se löytyi niin alettiin maistella kiinteitä.
Ei siinä soserumbassa ole oikein mitään sellaista, miksi sitä pitäisi turhan aikaisin aloittaa.
äidinmaidolla, jos vauvaa imetetään lapsentahtisesti eli aina kun hän haluaa. Kysynnän ja tarjonnan laki pätee ja maitoa tulee vauvan tarpeen mukaan.
vaan 5kk, koska sen jälkeen on suositeltavaa aloittaa kiinteiden maistelut. Ravinnoksi sitä ei vielä voinut laskea, vain pari tl päivässä.
Nyt 7kk syö kyllä ihan kunnolla jo soseita ja puuroa. Allergioita/herkistymistä ruoka-aineille ei ole eikä lapsi ole sihtikurkku, koska maistelut aloitettiin herkkyyskaudella. Enkä tekisi toisen lapsen kohdalla toisin, vaikka mitä suosituksia annettaisiin siinä vaiheessa.
Helppoa, mukavaa ja terveellistä.
ja tulevaa kolmosta myös täysimetän 6 kk, todennäköisesti. Imetys on kätevää (hetkittäiset ongelmat menevät kyllä ohi kun jatkaa vaan kärsivällisesti :) ) ja ruoka vauvalle on aina mukana. Äidinmaidosta vauva saa tarvitsemansa ravinnon ja vasta-aineet.
Lapsi täytti 6 kk syyskuun alussa enkä silloin kesällä halunnut alkaa sotkea kiinteiden kanssa. Oli niin helppo lykätä vauvalle tissi suuhun vaikkapa puiston penkillä. Ei tarvinnut sohlata ruokalappujen, lusikoiden ja purnukoiden kanssa. Lapseni ei myöskään siinä iässä istunut, joten olis ollut hankalaa syöttää.
En, koska ANOPPI pakotti aloittamaan soseet 4,5kk iässä. Muutenkin se on sellainen imetysfasisti, kun ei voi itse lapsenlapsiaan imettää. On kyllä yrittänyt ja antanut omaa tissiään nälkää itkevän suuhun.
En, koska ANOPPI pakotti aloittamaan soseet 4,5kk iässä. Muutenkin se on sellainen imetysfasisti, kun ei voi itse lapsenlapsiaan imettää. On kyllä yrittänyt ja antanut omaa tissiään nälkää itkevän suuhun.
Anoppi siis antanut omaa tissiään nälkää huutavalle vauvalle? Mistä näitä anoppeja oikein tulee?
On kyllä yrittänyt ja antanut omaa tissiään nälkää itkevän suuhun.
siis ihan oikeastiko? Oletko vielä anopin kanssa väleissä?! Mun mielestä aika outoa käytöstä...
Alkuperäiseen kysymykseen: imetin, koska se on oli helppoa ja mukavaa, en tykkään yhtään soseiden väsäämisestä...
osittaisimetin 2kk + 2kk lypsäsin maitoa.
Lopetin lypsäämisen, kun tajusin mikä on lapselleni parasta. Moniallerginen lapsi, joka itse tajuisi ettei äidinmaito ollut hyväksi ja lakkasi syömästä. Enkä lähtenyt rajaamaan omaa ruokavaliotani vain maissiin.
Kuopuksen kohdalla aloitan taas täysi-imetyksellä, jonka toivon kestävän 6kk., mutta en stressaa tai ajattele olevansa epäonnistunut, jos niin ei käy.
Se oli helppoa ja ilmaista ja lapsi kasvoi hienosti!