Lue keskustelun säännöt.
Miten olette desinfioineet kotinne Noro-viruksen jälkeen?
07.03.2010 |
Entä kauanko pitäneen "karenssia" kyläilyjen yms. kanssa?
Jossain ohjeessa sanotaan että kaikki kosketuspinnat pitäisi pyyhkiä kloriitilla ja siitä huolimatta virus säilyy elinkelpoisena jopa 12vrk!!! esim. matossa...
Hiukan liioitellen, mutta pitääkö koko koti tyhjätä ja kantaa pihalle pakkaseen ja perhe desinfioida käsidesillä päästä varpaaseen?
Kommentit (2)
Kloriitti käyttöön tarkempia ohjeita kaipaan. wc-pönttö ulostuksen jälkeen?
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Noroon tehoaa tosiaan vain kloori, ei käsidesi eikä varsinkaan pakkanen.
Mä estin noron leviämisen siten, että heti sairastuttuani varasin toisen vessan itselleni enkä päästänyt sinne muita. Mies nukkui toisessa huoneessa. Pesin taudin loputtua vessan kloorilla. Toisen vessan, jossa oli käynyt ennen sairastumistani, pesin myös kun suinkin jaksoin.
Näillä toimenpiteillä pöpö ei ihme kyllä tarttunut muihin. Olen melko varma että kyseessä oli norovirus koska olen töissä osastolla jossa löytyi positiivisia ja olin heitä hoitanut kun tauti heillä alkoi.
Kannattaa desinfioida tarkimmin vessa ja keittiön kosketuspinnat. Käsihygieniaa kannattaa tehostaa ja vaihtaa usein pyyheliinat.
Meillä osastolla on sääntö että viimeisen ripulin jälkeen pitää olla 2 päivää pois töistä. Potilaiden eristyksetkin puretaan 48 tunnin kuluttua viimeisistä oireista. Se varmaan riittää muuallekin karanteeniajaksi.