Onko äitisi sinulle äiti vai mummo?
Kun kaksi vanhinta sisartani saivat lapsia alkoivat he kutsua äitiämme mummoksi. Siis keskenäänkin ollessaan ilman, että heidän lapsensa olivat paikalla, he puhuivat tyyliin "mummo tulee meille tai kävimme mummon luona. Minusta se kuullosti hieman oudolta, taisin joskus mainitakin että meidän äiti on meidän äiti eikä mummo.
Kommentit (5)
Ainoastaan lapsilleni ja sisarusteni lapsille puhun mummosta, mutta äiti hän mulle tulee olemaan aina.
Mieheni ja kälyni puhuttelevat anoppiani mummiksi mikä kuulostaa musta tosi oudolta.
lapselle puhutaan mummosta, muuten puhun äidistä. Minulla on kyllä yksi mummo vielä itsellänikin, joten senkin vuoksi olisi hankalaa puhua äidistänikin mummona.
eikä niiden nimetkään. Äiti on siis äiti ja vain lasilleni mummi. Mies kutsuu anoppiaan etunimellä. Minä kutsun miehen äitiä äidiksi, koska hän haluaa sitä niin kovasti, siis anoppi.Kunnioitettakaan vanhan ihmisen tahtoa.
Sama juttu, miestäni kutsun etunimellä- monet kaverit kutsuvat miestään isäksi.... "Kun meidän isä tulee kotiin...."
Ainoastaan lapsilleni ja sisarusteni lapsille puhun mummosta, mutta äiti hän mulle tulee olemaan aina.