Miten mun kinkku paistuu tänä vuonna niin vauhdilla?
Laitoin kahdelta uuniin lähes 7 kilon kinkun ja lämpötila on ollut 120 astetta. Nyt jo sisälämpötilamittari näyttää 71 astetta.
Kommentit (15)
Mihin asteeseen ajattelit sen paistaa? Kypsyminen yleensä hidastuu pidemmän päälle.
Onko mittari tarpeeksi syvällä tai liikaa. Pitäisi olla keskellä. Kerran paistoin ja ihmettelin kun tuli niin nopeasti. Työnsin mittaria syvemmälle niin putosi 10 astetta. Oli liian pinnassa mittari.
Mittari on aika syvällä. Ajattelin paistaa 75 asteeseen.
ap
Kokeile vaihtaa mittarin paikkaa, joskus mittaa liian reunasta tai liian läheltä luuta.
Paistan aina lihani kypsäksi ja rapeaksi.
Voiko sen paistopussissa vaihtaa sen paikan? Olen sen laittanut paistopussin läpi ylhäältä.
ap
En käytä koskaan mittaria. Kuuden kilon kinkku on 9 tuntia uunissa. Tykätään mureasta. Pistän uuniin 22.30. Eka puoli tuntia 200 astetta.
Jos se on sellainen verkkopussissa oleva, niin mittarin pää voi olla aukossa. Mittarin paikkaa kannattaa siirtää, et se on kiinni lihassa.
Se on sellaisessa kinkunpaistopussissa.
ap
Kinkku on kypsä kun mittari on 75-80 astetta. Itse paistoin kinkun 100 asteessa tänään.
Mutta voiko se paistua normaalia nopeammin?
ap
Vierailija kirjoitti:
Mutta voiko se paistua normaalia nopeammin?
apVoi. Myös kinkun muoto vaikuttaa paistoaikaan.
Mutta 85 astetta on murenevan kinkun lämpötila. Ja lämpö nousee vielä muutaman asteen, kun otat kinkun uunista.
Ap, sulla on 20astetta liian kuuma uuni, pitäisi olla100.
Sama juttu, kinkku paistui nopeammin kuin aiemmin.
Taas on keksitty uusi tapa muuttaa koostumusta niin, että siitä saadaan rahaa enemmän irti?