Monelleko on asetettu kierukka kun EI ollut kuukautisia? Miten sujui?
Minulle gyne sanoi, että koska 2 alatiesynnytystä, niin voisi laittaa jo ennen kuukautisten alkuakin.
Säästyisi ainakin siltä sotkulta mikä varmasti aiheutuu jos kuukautisliemet valuu pitkin gynen vastaanottoa...
Kommentit (8)
2 alatiesynnytystä tehtynä. nipisti vähän mutta en oikeastaan edes huomannut! en halunnut kuukautisten aikana laittaa sitä, se olisi ollut ällöä.
Ongelmana se, että kuukautiseni ovat todella epäsäännölliset ja sitten taas parin päivän varoitusajalla ei välttämättä saa sopivaa aikaa (ilta-aika mieluiten niin ei tulisi töistä turhaa poissaoloa).
minulla on olleet menkat poissa vuosikausia hormonikierukan vuoksi. pakkohan se on ollut vaihtaa.
En osaa sanoa, miten se olisi sujunut, jos olisi ollut kuukautiset, koska ei ole kokemusta. Onhan se vähän inha toimenpide, mutta ei nyt niin kammottava, jos asentaja on kokenut ja nopea.
että juuri kuukautisten aikaan kierukkaa ei suositella laitettavaksi, vaan n.vko vuodon jälkeen. Tulehdusriski suurempi.
mihin kierron aikaan kierukka asennetaan, jos on takana synnytys.
Kohdun suu ei enää palaudu niin pieneksi synnytyksen jälkeen, joten ei huolta.
Totta on myös se, että tulehdusriski on pienempi, jos kierukka asennetaan ilman vuotoa.
ja synnyttäneenä ilman kuukautisia.
En kyllä muistele minkäänlaista eroa "kivussa", mun mielestäni se hetkellinen nipistys ei kyllä mitään kovin suurta kipua edes ole.
ensimmäinen laitettiin kuukautisten aikaan ja toinen asennettiin kun ei ollut vuotoa. Jälkimmäisen asettaminen sattui selkeästi enemmän, vaikka takana oli kaksikin synnytystä.