Ihonalaiseni liittyi Facebookiin-laitanko viestin?
Kymmenen vuoden takaiset tapahtumat tulivat elävästi mieleen ja saivat taas sydämeni lyömään ylimääräistä. Yhteinen kaverimme oli lisännyt kuvia ja nämä päivitykset näkyivät eilen tahtomattani omalla fb-etusivulla....kävi ilmi että ihonalaiseni oli myös liittynyt hiljattain naamakirjaan.
Uskaltaisinko lähetttää hänelle viestin tyyliin mitä kuuluu ? Kaveriksi en ehkä rohkene pyytää ? Ihonalaiseni on sinkku-ollu kaikki nämä vuodet. Pelkään, että jos "avaan pään" niin tapahtuu asioita jotka vaikuttavat koko perheemme tilanteeseen. Vetovoima on niin voimakas.
Tuntuu taas että minua aivan sattuu fyysisesti kun ajattelen häntä. Kymmenen vuotta on kulunut ja eipä ole monta päivää jolloin en olisi häntä ajatellut...
Kommentit (54)
täytyy oppia itse kantapään kautta. Mutta ap, vannon että se ei olisi sellaista kuin nyt kuvittelet. Hänellä olisi omat ärsyttävät huonot puolensa ja ristiriitoja teidänkin välille tulisi ihan varmasti. Se kaikenkattava tunnekin vähenisi.
Tietysti hyvä on mennä naimisiin sellaisen kanssa, jota kohtaan rakkautta tuntee, sitten ei ole niin tarvetta näille ihonalaisillekaan... :( Mutta omaa miestäänkin voi oppia ajankin kanssa rakastamaan.
Etsimällä etsi huonoja puolia ihonalaisestasi ja hyviä miehestäsi. Älä jää tunteeseen rypemään!
Nyt pitää mennä!
t. ihonalaisesta irti päästänyt, ystävyydelllä...
Inhoan ja ihmettelen näitä iänikuisia ketjuja. Näihin kertyy aina nopeasti paljon vastauksiakin. Jos suurikin osa väestöstä kantaa mielessään enemmän tai vähemmän todellisia rakkaudentunteita menneisyyden ihmisiä kohtaan, eikö tästä pitäisi jo tehdä tutkimusta psykologiassa?
Itselläni ei ole niin lyhyttä suhdetta ollut, että vastapuolelta ei olisi ehtinyt paljastua mitään vähemmän toivottuja ominaisuuksia. Olen naimisissa sen miehen kanssa, joka on kanssani kaikkien aikojen paras matchi. Onkohan tämä hyvinkin harvinaista?
Ihonalainen = joku on ihon alla.
Ettekö te juntit ole katselleet esim Sinkkuelämää?
Siinäkin Carrie kerran puhui että jotkut ihmiset get under your skin and stay there.
joko ap laitto viestin ja tuliko vastaus?
Tekee oikein pahaa lukea. Englanniksi kuulostaa iihan järkevältä,mutta älkää nyt kaikkea menkö sanasta sanaan suomentamaan. En ole ikinä puheessa kuullut tuota sanaa. Voisko enää rumemmin sanoa?
ja minkä ikäiset tätä käyttää? VOISKO JOKU keksiä nyt vähän paremman sanan.
Tai älkää ainakaan viljelkö sitä joka lauseessa. Kuulostaa niin pirun urpolta.
Varmasti jokaisella on jotain päälle jääneitä ihastuksia,mutta toi sana on kyllä niin epämiellyttävä ettei mulla ole ainakaan mitään IHONALAISIA.HYI
ymmärrän AP:ta, mullakin on "ihonalainen" kymmenen vuoden takaa. Meillä ei koskaan ollut edes kunnollista suhdetta, mutta silti hän jäi mieleeni kummittelemaan. Ei olla tavattu kuuteen vuoteen mutta silti monet asiat tuovat hänet mieleen lähes päivittäin. Tosin en enää suhtaudu häneen yhtä intohinoisesti kuin AP omaansa, olen oppinut lokeroimaan hänet johonkin muistojen soppiin. Olen monesti miettinyt mitä tekisin jos hän ilmaantuisi faceen. Tuskin pyytäisin kaveriksi, mutta voisin hänen pyyntönsä hyväksyä. Huvittavinta tässä on se että tuo "ihonalaiseni" on mieheni lapsuudenkaveri! Eli meiltä löytyy tuolta kaapista heistä yhteiskuvia! Mieheni kyllä tietää että meillä on joskus ollut jotain. En tiedä mitä hän ajattelisi jos olisimme FB-kavereita. Itse tiedän että se olisi harmitonta, en haikaile suhdetta hänen kanssaan (ymmärtääkseni hänkin on naimissa ja isä), kuulumisia voisin kyllä vaihtaa. En pelkää että lipsuisin väärälle tielle. AP:n tilanne kulostaa kyllä vähän "vaarallisemmalta"...
Jos on jo vuosia vanha suomennos, niin minä, kielen ammattilainen, olen sitten aika hyvin säästynyt siihen törmäämiseltä. Enkä tosiaan minäkään löytänyt Googlesta muita osumia kuin toisen av-keskustelun, niin ja sitten niitä karva- ja finnijuttuja... Kannattaisi käyttää jotain toista termiä kuvaamaan jotain noin "kaunista" asiaa. Miten olisi vanha kunnon "sielunkumppani"?
Ja se nyt on aika lapsellinen ajatus että kaikki on naimisissa juuri sen sielunparin(tai miksi nyt haluattekaan kutsua)kanssa. Se on vähän sama kuin uskoisi että kaikki jotka lottaa,niin voittaa.
Kyllä voi olla onnellisesti naimisissa ja silti jossain on olemassa toinen henkilö joka säväyttää. Joku sellainen näkymätön yhteys joka ei katoa. Kyllä voi rakastaa miestään ja silti jossain ajatuksissa välillä käy se "ihonalainen"(yäk)
Ei maailma ole täydellinen,ja kun menee naimisiin niin kaikki muu muka katoaa. En kutsuisi sitä henkiseksi pettämiseksi,jos jossain on vielä joku joka mietityttää. Kai naimisissakin olevilla saa ajatukset vielä lentää. Huh miten omistavia te olette.
Jos on noin mieletön "ihonalainen" joka on ollut "ihon alla" kaikki nämä vuoden ja vielä sinkku niin miten helkkarissa päädyit naimisiin ihan toisen miehen kanssa? Ja kun kerran päädyit niin pitäisi sentään vastuunsa osata kantaa ja pysyä päätöksessään. Tiedostat varmaan myös että noi sun tuntemukset liittynee omaan romanttiseen haihatteluusi ja että huuma lässähtäisi kyllä luultavasti nopsaan sen ihonalaisen kanssakin. Minusta on oikesti sanoinkuvaamattoman törkeää olla naimisissa ja perustaa perhe jonkun miehen kanssa ja antaa hänen olla luulossa että hän on ns. ykkönen. Ja kuitenkin vaimo kaiken aikaa haikaa toisen perään. Törkeää! Minä kehottaisin sinua jättämään koko FB:n nyt vähemmälle ja lähtemään oman rakkaan? miehesi kanssa nyt vaikka keväiselle päiväkävelylle! Sen jälkeen vähän seksiä ja juttelua niin ehkä omakin mies taas maittaa?
mutta löysin ketjun, jossa ettiin sitä ketjua ja se on vuodelta 2006, eli vuosia sitten miä tähän törmäsin
Ihonalainen = joku on ihon alla. Ettekö te juntit ole katselleet esim Sinkkuelämää? Siinäkin Carrie kerran puhui että jotkut ihmiset get under your skin and stay there.
mä olen selvästi rajannut pois exät mun kavereistani. Minusta kaveriksi ottaminen olisi nöytyyttävää miestäni kohtaan. Ja erittäin riskialtista!
Olen vuosia (vuosikymmeniä) etsinyt termiä, ja nyt se löytyi!
Kiitos!!!!
IHONALAINEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kannatti poiketa eilen tänne. Moi! :)
Ihan tavallinen. Nyt vaan rakastat häntä ja siksi hän näyttää niin huumaavalta. Arki ei ole teidän rakkautta päässyt turmelemaan, siksi nää "ihonalaiset" niin kukoistaa vuosikausia, toisin kuin suhde siihen omaan mieheen yleensä.
Ihonalainen on kiertytermi sille että rakastaa toista. On väärin mennä naimisiin toisen kanssa jos sydän kuuluu toiselle. Nyt kun vahinko on tapahtunut, niin ihan ystävyydellä, kaikella rakkaudella sinua ja perhettäsi kohtaan pyydän, että päästät jo irti. Älä missään nimessä lietso tunnetta viesteillä tms.
Oma miehesi on oikeasti ihan yhtä upea mies kuin tuo rakkautesi kohde. Rakkeutesi sumentavat aivot vaan eivät valitettavasti sitä huomaa. ;(