Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi ei:-( Mokasin lennon varauksen!!!

Vierailija
07.03.2010 |

Hittolainen, menin laittamaan nimien kohdalle vain pelkät etunimet, vaikka olis pitänyt laittaa kaiiki nimet passista. Voihan perhana!!! HAlpisyhtiö - mitenhän nyt käy??? En ole vielä saanut yhteyttä niihin...

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit korjata virheesi kun saat jonkun asiakaspalvelusta kiinni mutta se MAKSAA!

Vierailija
2/21 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käsitä. Mitäs jos vain pokkanaa menee näillä lipuilla? Lento Hong Kong-Phuket, yhtiö Air Asia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä päässyt ryanairin kyytiin ennen kuin osti uuden lipun "oikealla" nimellä. Asia siis huomattiin vasta check-in:ssä...

Kannattaa siis soittaa heti huomenna sinne ja varautua pahimpaan. ehkä ne antaa vielä vaihtaa sitä nimeä, mutta ottavat siitä kuitenkin jonkun palvelumaksun.

Vierailija
4/21 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sivuilta Manage my booking- kohtaa, jos siellä voisi vielä muuttaa tai lisätä jotain.

Vierailija
5/21 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos matkustat vaikka Finnairilla, ei tarvita lippuun kuin ensimmäinen nimi passista. Milloin on lähtö ? Laita sähköpostia, odottele pari pv jos kerkee vastata. Tuskin olis ongelmaa, jos lähtö olis täällä.

Air Asialla itsekin lentänyt

Vierailija
6/21 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun eikö se passin numero ole kuitenkin tärkein? JA ekat nimet vastaa sitä, mitä passissa lukee...?

Vierailija
7/21 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en löydä sieltä mitään nimiin liittyvää, vaikka sieltä voi muuttaa jopa lentonsa!

Vierailija
8/21 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis laitoit VAIN etunimet, etkä sukunimiä ollenkaan? Vai laitoit vain ensimmäiset etunimet?

Jos laitoit sukunimet ja ekat etunimet, niin eihän siinä oo mitään ongelmaa. Mä en laita koskaan kaikkia etunimiä, yhden vaan.

Mut jos et laittanu sukunimiä, niin sit on kyl paha juttu. Etkä niin kyl pääse matkaan.

Vierailija
9/21 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ekat etunimet. Muilla jäi toinen nimi pois, lapsilla toka ja kolmas. Jotenkin tän ei pitäis mun mielestä olla ongelma, kun eihän niihin boarding kortteihinkaan tule kuin eka nimi.

Vierailija
10/21 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ongelmaa, jos on kerran sukunimi varauksessa. Unohda koko juttu, hyvää lomaa!

Vierailija
11/21 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toisia nimiä tarvitse laittaa.

Vierailija
12/21 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä ikinä laittanut toisia nimiä varauksiin. Ei ole tullut mieleenkään.

Vierailija
13/21 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan laittanut kuin ekan etunimen...

Vierailija
14/21 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tämä pätee tuolla Aasiassakin...?

Vierailija
15/21 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos kutsumanimenä on muu kuin eka nimi, kannattaa laittaa koko ritirampsu. Tuttavalla oli tosia paljon hankaluuksia, kun oli lipun tilannut kutsumanimellä ja passissa ekana nimenä ihan joku muu!

Vierailija
16/21 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen reissannut ympäri maailmaa (en Aasiassa) niin, että lipussa lukee mun tai lapsen toinen etunimi, eikä ollenkaa ekaa etunimeä.

Olen myöhemmin poistattanut itseltäni sen ekan nimen, koska en pitänyt siitä, enkä koskaan käyttänyt sitä. Pojallanikaan ei ole ollut missään ongelmia että lentolipuissa on merkittynä vain se toinen etunimi. J

oskin niinkuin joku täällä sanoi, siitä ehkä saattaa olla ongelmaa.

Itselläni oli kerran Venäjällä ongelmia, kun isäni oli tilannut meille liput. Etunimekseni oli laitettu ensimmäinen etunimeni, ja sukunimeksi toinen etunimeni. Oikeaa sukunimeäni ei näkynyt matkalipussa missään. Vähän pelotti kun passikontrollissa oli 3 pelottavan näköistä miestä aseet olalla tutkimassa vihaisesti passiani. Kukaan ei edes ymmärtänyt suomea eikä englanti kunnolla. Onneks lopulta yksi tomera nainen tuli siihen, ja ymmärsi kömmähdyksen.

10

Vierailija
17/21 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enhän mäkään ole koskaan laittanut kaikkia nimiä lentolippuun!!! KErran yritin, mutta tuli heti viesti, että vain kutsumanimi! Ei kai tästä voi nyt onglemia tulla...

ap

Vierailija
18/21 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää, että on joku etunimistä + sukunimi. Äitini kutsumanimi on toinen etunimi ja aina on matkustanut yhdistelmällä toinen etunimi + sukunimi, ei ongelmia.

Sitä paitsi suomalainen nimikäytäntö on todella yksinkertainen, kaikilla on lentolipussa sukunimi + yksi etunimi. Sen sijaan esimerkiksi maissa, joissa ei sukunimeä käytössä vaan nimirimpsuja (oma nimi, isän nimi, isoisän nimi jne.) niin paljon vaihtelevampaa käytäntöä. Ties millaisia yhdistelmiä näkee lentolipuissa.

Hyvää matkaa ap:lle!

Vierailija
19/21 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tytöllä etunimet väärinpäin, eikä siitäkään kukaan mitään sanonut. Joten mitään väliä, kun löytyy sukunimi ja joku etunimi...

Vierailija
20/21 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä minä laitoin etunimen sukunimen kohtaan ja taas sukunimen etunimen kohtaan, haittaakohan se...?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi