Miksi ihmeessä jotkut pariskunnat kutsuu toisiaan äidiksi ja isäksi?!?
mun tuttava pariskunta on lapset saatuaan ilmeisesti unohtaneet toistensa nimet, sillä kutsuvat toisiaan äitiksi ja iskäksi.
Siis ihan koko ajan esim. iskä keitä kahvit, äiti minne sä laitoit ne mun työvaatteet.
wtf?
siis jos mä puhun lapselle miehestä niin silloin sanon että esim. iskä antaa maitoa. Mutta miestäni kutsun ihan nimellä. Mulla on isä jota sanon isäksi.
Kommentit (26)
ollaan million mitäkin, ketähän sekin häiritsee? Ei tartte tulla kylään, jos haittaa..
jossa pienet lapset käyttävät vanhemmistaan pelkkiä etunimiä, ja AINA. Musta se on sairampaa kuin et mies ja vaimo kutsuvat toisiaan isäksi ja äidiksi.
puhuttelemme heidän kuultensa toisiamme äidiksi ja isäksi. Mutta kun olemme kahdestaan, sanomme tietenkin nimillä.
Mutta lasten takia, että eivät rupeaisi puhumaan meistä toisilleen tai muille: "Pekka ja Pirkko" -tyyliin, olemme halunneet käyttää johdonmukaisesti isä ja äiti -nimityksiä.
Välillä kutsumme toisiamme isäksi ja äidiksi, välillä oikeilla nimillämme, välillä lempinimillä.
Ikävää, että sinä olet niin rajoittunut.
tosin itse kutsun joskus vitsillä miestäni isäksi...
miehen huutelevan äitin perään (siis minun;)
sun äidistä tuli sun mummo, kun sait lapsen? Kyllä mulla on edelleen äiti ja isä ja puhun myös miehen äidistä ja isästä, jotka ovat siis lasteni mummeja ja vaareja. Mulle ei ole ylivoimaista muistaa että äitini on lapselleni mummi, ja muuttaa nimitystä tilanteen mukaan. Samoin osaan käyttää miehestäni joko etunimeä tai isää sen mukaan puhunko lapselle tai miehelle itselleen. Ei ole ollenkaan vaikeaa :-)