Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on teidän käsitys varpajaisista?

Vierailija
06.03.2010 |

Tuleeko ne viettää kaveriporukalla ja saunoa, paistaa makkaraa, pelata pokeria yms...?

Näin minä olen luullut, mutta mieheni lähtee sitten baariin!

Ei minun mielestäni varpajaisia juhlita niin.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
06.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

naisena, miten varpajaisia kuuluu viettää, mutta mun mielestä sellainen mies on vähän taukki, joka vetää perseet olalle varpajaisissaan niin, ettei pysty osallistumaan vauvan hoitoon seuraavana päivänä. Ja riippumatta siitä, onko menty sinne baariin vai jääty kotiin.

mutta äitihän sitä vauvaa siellä hoitaa, eikä hoitajat, ellei vauva sitten ole sairas. Ja työtä se ainakin minusta ensimmäiset pari päivää on, kun on kipeä joka paikasta, särkee, vauva imee tissillä vuorokauden ympäri jne. Pitää käydä vaihtamassa sidettä puolen tunnin-tunnin välein, suihkuttamassa mahdollista epparihaavaa, heikottaa, hikoiluttaa...

Mun puolesta isä saa pitää vaikka miljoonat varpajaiset, kun vauva on pari viikkoa vanha, sitten arki on jo asettunut uomiinsa.

Mutta joo - jokaisella mies makunsa mukaan - mun mies piti kyllä varpajaiset, mutta tuli ihan ajoissa seuraavana päivänä hakemaan meitä sairaalasta kotiin. Isyyslomaa hän ei pitänyt, mutta onneksi oli tukena juuri niinä ekoina päivinä, jolloin itse olin ihan romuna. Oma vauvani ei tyyntynyt osaston hoitajien kanssa lainkaan, vaan kirkui suoraa huutoa ne lyhyet hetket, kun annoin vauvan heille (kuulin suihkuun saakka kansliasta tulevan äänen). Isän kanssa suopui onneksi olemaan.

Vierailija
22/47 |
06.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsekästä sikailua tekosyyn varjolla. :( Onneksi mun mies ei sellaisia viettänyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
06.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei viettäny sikailuvarpajaisia? Ovatko muuten kunnollisia miehiä? Hoitavatko osuutensa lasten ja kodinhoidosta?

Minun mies tekee kaikkia kotitöitä mitä minäkin ja hoitaa lapsetkin, joskus enemmänkin kuin minä. Pääsen menemään ja tulemaan esim. tyttöjenilloissa, ei todellakaan mitään valittamista. Erittäin hyvä mies kaikin puolin. Siksipä minua ei todellakaan haittaa että kävi esikoisen syntyessä rankemmin juhlimassa. Kyllä vituttaisi mies joka pitkin hampain otti sivistyneesti pari kaljaa kotona parin kaverin kanssa "varpajaisissaan" (akan vaatimuksesta) mutta sen jälkeen jättää kaiken naisen harteille. Sitäkin on nähty tuttavapiirissä... Ja monellakohan teillä on myös niin?

Nimim. se jonka ukko veti perseet olalle 10 kaverin kanssa ja painui sitten baariin

Vierailija
24/47 |
06.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen syntymän johdosta :DD

Kai sitä aikuinen ihminen osaa asiaa muullakin tavlla juhlistaa?

Mitä jos vasta synnyttänyt äiti lähtisi heti dokaamaan? Olisiko siinä vähän arvot vinksallaan?

Vierailija
25/47 |
06.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöh, ei onneksi tod. kuulu meidän perheeseen..

Vierailija
26/47 |
06.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä ei ole tapana ryypätä liikaa muutenkaan, en ole miestä yli kymmeneen vuoteen nähnyt kännissä.

Taas tätä suomalaista alkoholikulttuuria... Ei se ole niin kivaa ja jännää ryypätä ympäri kyliä! Kun on lapsi saatu, niin miksi pitäisi ensimmäisenä päästä ryyppäämään? En mitenkään ymmärrä.

Vierailija
27/47 |
06.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä ilmoittaa, että vauva on syntynyt. Isän mieskaverit tulee kotio (vauvakin voi olla kotona) ja isä tarjoaa kirkasta viinaa ryypyn verran. Ennen pojan kunniaksi juotiin enempi kuin tytön. Eli ei vedetä perseitä olalle. Jos vauva on jo kotona, niin sitten tietysti tuumataan, että onpas potra vaavi ja niin on äitinsä näköinen!

Ja kun vauvaa tullaan ekaa kertaa katsomaan, niin viedään perheelle ruokaa. Vaikka jokin laatikkoruoka, ettei äidin tartte heti juosta hellan ääreen ja isä ja muut muksut saa sapuskaa. Kun eihän se mies nyt osaa tietenkään ruokaa laittaa.

Vierailija
28/47 |
06.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei viettäny sikailuvarpajaisia? Ovatko muuten kunnollisia miehiä? Hoitavatko osuutensa lasten ja kodinhoidosta? Minun mies tekee kaikkia kotitöitä mitä minäkin ja hoitaa lapsetkin, joskus enemmänkin kuin minä. Pääsen menemään ja tulemaan esim. tyttöjenilloissa, ei todellakaan mitään valittamista. Erittäin hyvä mies kaikin puolin. Siksipä minua ei todellakaan haittaa että kävi esikoisen syntyessä rankemmin juhlimassa. Kyllä vituttaisi mies joka pitkin hampain otti sivistyneesti pari kaljaa kotona parin kaverin kanssa "varpajaisissaan" (akan vaatimuksesta) mutta sen jälkeen jättää kaiken naisen harteille. Sitäkin on nähty tuttavapiirissä... Ja monellakohan teillä on myös niin? Nimim. se jonka ukko veti perseet olalle 10 kaverin kanssa ja painui sitten baariin

ei ole ollut edes puhetta sellaisesta, eikä olisi tullut kuuloonkaan. Onnekseni eipä juo muutoinkaan juuri mitään tuo siippa. Tekee meillä myös kaiken minkä minäkin ja voin huoletta lähteä vaikka viikonlopuksi pois ja jättää hyvillä mielin kaikki lapset kotiin, ihana mies..

Vierailija
29/47 |
06.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

veti perseet olalle esikoisen syntymän jälkeen. Oli kutsunut varmaan 10 kaveria meille kotiin, ryyppäsivät rankasti ja loppuillasta olivat menneet baariin. Seuraavana päivänä oli ollut niin kauhea krapula että pääsi vasta illalla meitä sairaalaan katsomaan.

Ja ei, ei haittaa tippaakaan. Yhden illan ryyppäys ei todellakaan tehnyt lovea meidän rakkauteen. Mieheni on hyvä isä ja hyvä mies, ei se siitä huonommaksi muutu jos nyt kerran elämässään lapsen syntymän vuoksi ottaa rankemmin alkoholia.

Tuollaisella alkoohlin käytöllä ei eletä pitälle. Melko epäterveellistä menoa.

Vierailija
30/47 |
06.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että alunperin naiset vietti varpajaisia, myös synnyttänyt äiti mukaanlukien. Ei miehet, niinkuin nykyään on monesti tapana.

Vierailija
31/47 |
06.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehen veljet tulivat meille ja kävivät ne baarissakin, mutta mun ei tarvinnut niitä sen kummemmin kestitä. Nää kekkerit oli kyllä vajaan kahden viikon päästä syntymästä eikä samantien (olisin vetänyt turnipsin nenään). Toinen lapsi kun syntyi, niin ei mitään varpajaisia ollut. Silloin ne sukulaiset tuli käymään sitten ihan kahvittelun merkeissä. Ei mua kyllä haittaa jos mies käy baarissa. Hyvä jos kolme kertaa vuodessa käy, niin silloin kun haluaa mennä niin saa kyllä mennä ilman valitusta ja naputusta. Mun puolestani sais viettää aikaa kavereidensa kanssa enemmänkin (ei se aina tarkoita ryyppäämistä).

Vierailija
32/47 |
06.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos olisi pitänyt, olisi kyllä saanut pitää ne silloin, kun olin vielä vauvan kanssa sairaalassa. Meillä ei kummankaan kohdalla arki ollut vielä parin viikon jälkeen syntymästä asettunut millään lailla uomiinsa, ja todellakin olisin vetänyt porkkanat, perunat, herne-maissi-paprikat ja vielä keittolihatkin nenään ja pahasti, jos mies olisi siinä vaiheessa jättänyt mut yksin vauvan (ja toisen kohdalla isommankin) kanssa. Sairaalassa ollessa sentään olisin tarvittaessa voinut saada apua hoitajilta, mutta kotiin paluun jälkeen on ollut ihan turha haikailla mitään apua keltään muulta kuin mieheltäni.

Vierailija
33/47 |
06.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antakaa niitten miestenne nyt ryypätä ja ylpeillä isyydellään se yksi ehtoo ;)

Ja pakkoko niitä on siellä himassa järjestää? En minä ainakaan antaisi, jos olisin jo vauvan kanssa kotona! Meillä mies vuokraa jonkun mökin tms.

Vierailija
34/47 |
06.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki mun tutut miehet on pitäny kunnon örvellysvarpajaiset! Ja koska olen miesvaltaisella alalla tunnen aika liudan miehiä.. Olen itsekkin ollut muutamissa varpajaisissa mukana kun olen miesten mielestä hyvä jätkä.. Ihme luusereita teillä miehinä kun eivät SAA edes vauvan synnyttä juhlia ja vetää perseitä..

Vierailija
35/47 |
06.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et osaa edes kirjoittaa niin, että luulisi naiseksi

Vierailija
36/47 |
06.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin tällaisista varpajaisista vasta täältä vauvapalstalta.

Mun käsitys varpajaisista oli, että kun äiti tulee vauvan kanssa kotiin, niin vietetään varpajaiset, eli kotiin tulee perheen ystäviä katsomaan vauvaa. He tuovat mukanaan tuliaisia vauvalle, ehkä, ja syötävää kaikille.

Oma mieheni ei tietääkseni viettänyt mitään isyysvarpajaisia. Varpajaiset miesten kesken on varmaan jokin uusi suomalainen keksintö.

Vierailija
37/47 |
06.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sen tyyppinen ihminen.

Vierailija
38/47 |
06.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että on miehiä, joille vauvan syntymä edustaa syytä päästä poikien kanssa ryyppäämään. Omassa elämässäni en tosin paljonkaan törmää tällaisiin miehiin, enkä heidän vaimoihinsa. Siksi olen aika järkyttynyt siitä, kuinka täällä naiset tällaista perinnettä puolustelevat. Mutta täällä onkin sakkia kansan kaikista kerroksista.

Vierailija
39/47 |
06.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä olisi ne eron siemenet (repesin) kylvetty siinä tapauksessa, että olisin/lasteni isä olisi istunut naama norsun v:lla, kun toinen olisi halunnut viettää varpajaisia kavereineen. Miehen ystävät olivat meillä aloittelemassa ja lähtivät sitten baariin ja samoin tein minä. Kuukauden sisällä lasten syntymistä, en nyt tarkkaan muista.

Ja jotkut haluavat nauttia alkoholia juhliessaan, niin se vaan on, ja toiset eivät, eikä kenenkään ole pakko tehdä kumpaakaan vastoin tahtoaan.

Ärsyttää ehkä eniten maailmassa tekopyhät marttyyrimammat joiden jalkojen juureen maailman pitäisi polvistua kun ovat synnyttäneet yhden lapsen kehostaan. Hankkikaa elämä.

Vierailija
40/47 |
06.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka asiasta löytyy joku syy päästä ryyppäämään.

On mulla elämä.