Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on teidän käsitys varpajaisista?

Vierailija
06.03.2010 |

Tuleeko ne viettää kaveriporukalla ja saunoa, paistaa makkaraa, pelata pokeria yms...?

Näin minä olen luullut, mutta mieheni lähtee sitten baariin!

Ei minun mielestäni varpajaisia juhlita niin.

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
06.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei halunnut viettää varpajaisia, koska hänen kaverinsa olivat vauvamme syntymän aikaan ulkomailla.

Jos hän olisi viettänyt, olisi se tarkoittanut sitä, että porukalla saunotaan, syödään, juodaan ja lähdetään baariin.

Varpajaisten tarkoitushan on se, että isä pääsee kavereidensa kanssa ryyppäämään "viimeisen" kerran ennen kuin sitoutuu perhe-elämään.

Vierailija
42/47 |
06.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä meillä ainakin mies haaveilee varpajaisistaan ja saahan se ne pitää. Baariin se päätyy, mut so what! Pääasia et toinen saa pitää kavereidensa kans hauskaa. ehtii sitä perheillä sit kaikki muut päivät 24/7, jos niin haluu.

Hän on käynyt kavereiden (ja minunkin) kanssa baarissa vaikka olenkin raskaana ja kun lapsi on saatettu maailmaan en koe mitenkään tarpeelliseksi miehen sitomista tohon pihapuuhun, sen kun menee. Ajattelin ittekin mennä kun olen siihen jälleen "valmis". Miksi pitäisi jäädä väkisin nurkkiin ja katkeroitua? En toki tarkoita että joka viikko siellä kylällä liesussa ollaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
06.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sukulaismiesten ja kavereiden kesken. Ovat käyneet meillä ensin katsomassa vauvaa (he jotka eivät vielä vauvaa ole nähneet), sen jälkeen ovat lähteneet joko meidän mökille tai sitten jonkun kaverin luo saunomaan. Ovat sitten saunoneet, syöneet hyvin ja loppuillasta käyneet baarissa, ne jotka sinne ovat jaksaneet vääntäytyä.

Joskus ovat juoneet vähän enemmän, joskus vähän vähemmän. En silti pidä tuollaista sauna- ja baari-iltaa minään sikailuna. Meillä mies on juhlinut varpajaisia vasta kun me vauvan kanssa ollaan kotiuduttu sairaalasta. Mulle on muutaman kerran tullut ystävätär seuraksi, kun hänen miehensä on ollut varpajaisissa mukana.

Mulla on nyt kokemusta neljistä varpajaisista. Onhan se mies varmaan ollut seuraavana aamuna vähän väsähtänyt, krapulainenkin ehkä. Mutta en mä ymmärrä miten baari-ilta kavereiden kesken ilman vauvan syntymää eroaa varpajaisista- ei meillä ainakaan mitään avioeroa siitä saada aikaiseksi, ei myöskään siis varpajaisista.

Me ei kumpikaan käydä baarissa usein, pari kertaa vuodessa ehkä. Että jos mies sinne sen kerran haluaa mennä, niin menköön ihmeessä- oli varpajaiset tai ei.

Vierailija
44/47 |
06.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei viettäny sikailuvarpajaisia? Ovatko muuten kunnollisia miehiä? Hoitavatko osuutensa lasten ja kodinhoidosta? Minun mies tekee kaikkia kotitöitä mitä minäkin ja hoitaa lapsetkin, joskus enemmänkin kuin minä. Pääsen menemään ja tulemaan esim. tyttöjenilloissa, ei todellakaan mitään valittamista. Erittäin hyvä mies kaikin puolin. Siksipä minua ei todellakaan haittaa että kävi esikoisen syntyessä rankemmin juhlimassa. Kyllä vituttaisi mies joka pitkin hampain otti sivistyneesti pari kaljaa kotona parin kaverin kanssa "varpajaisissaan" (akan vaatimuksesta) mutta sen jälkeen jättää kaiken naisen harteille. Sitäkin on nähty tuttavapiirissä... Ja monellakohan teillä on myös niin? Nimim. se jonka ukko veti perseet olalle 10 kaverin kanssa ja painui sitten baariin

Mun mieheni ei siis viettänyt sikailuvarpajaisia, tosin ei minun vaatimuksestani, vaan koska ei halunnut. Tämmöisestä ei koskaan meillä edes keskusteltu, tuo vaan nyt oli oma näkemykseni, että mieluummin, jos olisi viettänyt, niin mun ja vauvan ollessa sairaalassa, eikä vasta kotiuduttua. Ja tämä on kaikin puolin hyvä mies, ei hoida osuuttaan lasten- ja kodinhoidosta vaan on täysin tasavertainen vanhempi ja huoltaja siinä missä minäkin, siis aivan kuten teilläkin, mikäli viestistäsi oikein ymmärrän. Halutessaan saa kyllä mennä ja juhlia miten tahtoo, mutta ei juuri nykyään halua mennä. Samoin saan minäkin, mutta mulla ei ole ollut haluja juhlia. Tähän ratkaisuun on päädytty kuitenkin aika pitkän matkan kautta - mies oli useita vuosia ns. tuurijuoppo, eikä hänellä ollut mitään käsitystä siitä, mikä on kohtuullista. Tai oikeastaan viina vaan vei niin mukanaan, ettei hän välittänyt sen enempää kohtuudesta kuin mistään muustakaan. Tarvittiin aika monta sairaalareissua milloin pahoinpitelyjen, auton alle jäämisen, baaritappelujen sun muiden jäljiltä, ennen kuin mies itse totesi, että ehkä se on paras jättää juomatta. Tässä varmaan syy, miksei halunnut mitään varpajaisia pitää sen enempää kotona kuin muuallakaan. Hän itse on sanonut, että haluaa olla kunnossa, selvin päin eikä krapulainen, kun tulee hakemaan mua ja vauvaa kotiin, eikä halunut tulla putkan tai ensiavun kautta, ja halusi kodin olevan siisti ja puhdas eikä minkään ryyppyjuhlien jäljiltä räjähtänyt.

Eikä muuten ole halunnut pyytää kavereitaankaan meille kotiin ennen kuin molemmat lapset ovat olleet isompia, vähintään parikuisia. Minä kyllä sain ja pyysinkin omat kaverini vauvoja katsomaan, mutta se ei miestä haitannut yhtään - koska mun kaverini kuulemma ovat puhtaita, hyväkäytöksisiä ja sivistyneitä ihmisiä, kun taas miehen kaverit (hänen omien sanojensa mukaan) "haisevia, likaisia apinoita, joita mä en taho lääppimään mun vastasyntynyttä lastani" :D

Vierailija
45/47 |
06.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki mun tutut miehet on pitäny kunnon örvellysvarpajaiset! Ja koska olen miesvaltaisella alalla tunnen aika liudan miehiä.. Olen itsekkin ollut muutamissa varpajaisissa mukana kun olen miesten mielestä hyvä jätkä.. Ihme luusereita teillä miehinä kun eivät SAA edes vauvan synnyttä juhlia ja vetää perseitä..

joka saisi, mutta ei ole halunnut/ katsonut aiheelliseksi.. Vastustetaan muutenkin kaikkia tekojuhlia, millä saadaan syy ryyppäämiseen.. ;)

Vierailija
46/47 |
06.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sieltä kyllä mitään varpajaisia lähdetä viettämään.

Vierailija
47/47 |
06.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt se mies sitten lähti.. saas nähdä koska kotia tulee.

Lähinnä sillä minä stressaan tätä tilannetta, kun raskaana olessani veti perseet ja minä jouduin hänet hakemaan/etsimään ja löysin jostain katu ojasta miehen. Sinne ois sammunu ellen olis löytäny ja tämä tapahtui joulukuun alussa pikkujouluissa. Nyt sitten seuraavan kerran lähti varpajaisia viettämään. Kuumeisesti niitä on odotellu, mutta ei kuitenkaan heti lähteny ku vauva synty. Me siis jo kotona ollaan ja vauva kuukauden.. eipä sitä miestä tällä kertaa niinkään hakemaan lähdetä niin aamulla näkee onko kotiin päässy vai kuollu sinne matkalle..kerta baariinki pitää päästä. -AP