Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

yellowstone nyt?

Vierailija
16.01.2009 |

miten yellowstone nyt voi? onko vielä tärissyt eilen?

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
16.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

YS:llä ollut muuten suht rauhallista, tosin mielenkiintoisia ilmiöitä on nähty kuten geysereiden toiminnassa muutoksia, lumi on paikoitellen sulanut (kaukana lähteistä) vaikka pakkasta riittää, järvi ei ole (enää) jäässä jne...

Vierailija
22/47 |
16.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidetääs edelleen seurannassa ihan mielenkiinnosta, lehdistö kun viimeksi kirjoitti viikon myöhässä tapahtumista!

Eli rauhallista on ollut, vuorokauden sisällä muutama järistys, isompi kooltaan 2,5 järven länsipuolella. Yhteensä viikon sisällä 40.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
24/47 |
16.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä kiinnostaa joku tulivuori jossain kaukana.

Mua ei kiinnosta pätkääkään.

Vierailija
25/47 |
16.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä kaikki järistyksen YSn alueella olivat aaltoja siitä venäjän järistyksestä?

Mitä sekoa siinä on että on kiinnostunut geologiasta?

Sitäpaitsi tästä näytöksestä saattaa tulla niin suuri, että meistä kukaan ei voi sitä aavistaa.

Vai miten selitätte äkillisen lisääntyneen vulkaanisen toiminnan ympäri maailmaa (ja en nyt puhu noista venäjän aalloista), jopa alueilla joissa ei ole tunnettua vulkaanista toimintaa.

Tässä pari mielenkiintoista linkkiä:

http://aslwww.cr.usgs.gov/Seismic_Data/heli2.shtml

http://www.emsc-csem.org/index.php?page=current&sub=list

Mitäs näistä sanotte?

Vierailija
26/47 |
16.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se tietää räjähdystä. Eikös se sanontakin ole "tyyntä myrskyn edellä".

Vierailija
27/47 |
16.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä kiinnostaa joku tulivuori jossain kaukana.

Mua ei kiinnosta pätkääkään.

Ootpas sä pihalla.. etkä tiedä että jos se yellowstone räjähtää niin tulee 2-4vuoden talvi maapallolle? suurin osa ihmisistä (suomessakin) kuolee nälkään ja kylmään.. ei tule aurinkovalo läpi tuhkapilven.

Vierailija
28/47 |
16.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ellei rakenneta kuplaa.

Ei aurinkoa-> ei vihreää -> ei yhteyttämistä -> ei happea.

Vierailija
29/47 |
16.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ollut aikasemminkin. Silloinkaan hiljeneminen ei merkannut mitään.

Tosin tälläkertaa järistyksiä oli hieman enemmän, ja ne olivat sijoittuneet yhteen paikkaan.

Vierailija
31/47 |
16.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertoi, ettei tilanteessa ole mitään poikkeuksellista. On erittäin epätodennäköistä, että purkaus tapahtuisi elinaikanamme. Populistit pelottelevat ihmisiä. Toki purkaus on mahdollinen, mutta eipä tuolle sitten mitään mahda. Kannattaa keskittyä jokapäiväiseen elämään mieluummin, kuin miettiä tällaista uhkaa.

Vierailija
32/47 |
16.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki tilanne on poikkeuksellinen, koska vastaavaa järistys-settiä ei ole aikaisemmin ollut. Tälläkertaa myös energiaa on purkautunut enemmän kuin koskaan. Maan pinta on kohonnut huomattavasti enemmän kuin koko 80 ja 90-luvuilla.

Tiedäthän että kiinnostuneille tämä on jokapäiväistä elämää? Itse seuraan tilannetta silkasta mielenkiinnosta, en peloissani.

Yleissivistykseksikin tätä voisi sanoa, että tietää mitä maailmalla tapahtuu, eikö?

Vierailija
33/47 |
16.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huuhaata...

Vierailija
34/47 |
16.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuus on että old faithfulin alla kytee jättimäinen magmapommi joka sieltä (taas kerran) räjähtää jonakin päivänä.

Huuhaata se ei missään nimessä ole, onhan todistetusti historian kirjoissa jo 2 tällaista jättiräjähdyspurkausta.

Magmataskun koko on hieman epäselvä, mutta (lampö?)kuvat näyttäisivät sen olevan n. 60km x 80km.

Vierailija
35/47 |
16.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

AV:llahan tiedettiin, että kuolema tulee vuoden 2006 keväällä, mut nyt ollaan jo kolme vuotta potkuteltu etiäpäin...

Niin ja Y2K bugin piti pudottaa lentokoneet ja tuhota suunnilleen kaikki teknologia, rahaliikenne jne.

Mut hei, jos ei noi, niin ehkä tää Yellowstone. Tai sitten meteoriitti. Tiedättehän, että vain n. 3% tähtitaivaan uhkatekijöistä pystytään kartoittamaan. Sielläkin saattaa siis kyteä vaikka mitä.

Joten eiköhän lakata elämästä, kun on niin paljon pelättävää!

Vierailija
36/47 |
16.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

*3000* maanjäristystä vuodessa - tai enemmänkin. Että sinänsä en olisi huolissani. Jos taa sjotain tapahtuu, niin se on niin iso paukku että ei siihen voi mitenkään varustautua/valmistautua, ja itse en näe kovin mielekkäänä murehtia asioita joille ei voi mitään.

Vierailija
37/47 |
16.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

painotan sitä, että ainakin itse seuraan YSn tilannetta silkasta mielenkiinnosta, en pelosta.

Järistyksiä on toki n. 3000 vuodessa, senhän varmaan jo tiesimmekin. Kuitenkin vuodenvaihteen tuntumassa yhden viikon aikana järisi lähes saman verran kuin yleensä kuukaudessa. Tilanne oli siis tavallisesta poikkeava.

Itse en ole tipuflunssa-asioita täällä pohtinut, kun en ole kiinnostunut.

Millenium-bugi oli kiintoisa, mutta epätodennäköinen.

Vierailija
38/47 |
16.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisää?`

Vierailija
39/47 |
16.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että minua ahdistaa ja pelottaa tälliaset asiat. Voi olla, että pienen lapsen äitinä ja nyt raskaana ollessa reagoinkin liian herkästi. Tiedän ettei pitäisi miettiä näitä maailmanloppuasioita, ja siksi yriänkin olla lukematta ym näistä aiheista. Ne kirjoitukset ja uutiset vaan sattuvat jokapaikassa tulemaan eteeni.

Ja tiedän että kuolema voi tulla vaikka tänään itseni tai läheiseni kohdalle. Mutta ahdistus silti näitä suurempia katastrofeja kohtaan on suuri =( Luonteeltani olen aika kova mietiskelijä ja pohidskelija ja niin kauan kun muistan, olen pelännyt kuolemaa. Joskus tulee helpottavia ajatuksia, mutta kun ahdistus iskee, niin se tunne on maailman kamalin!

Vierailija
40/47 |
16.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että minua ahdistaa ja pelottaa tälliaset asiat. Voi olla, että pienen lapsen äitinä ja nyt raskaana ollessa reagoinkin liian herkästi. Tiedän ettei pitäisi miettiä näitä maailmanloppuasioita, ja siksi yriänkin olla lukematta ym näistä aiheista. Ne kirjoitukset ja uutiset vaan sattuvat jokapaikassa tulemaan eteeni.

Ja tiedän että kuolema voi tulla vaikka tänään itseni tai läheiseni kohdalle. Mutta ahdistus silti näitä suurempia katastrofeja kohtaan on suuri =( Luonteeltani olen aika kova mietiskelijä ja pohidskelija ja niin kauan kun muistan, olen pelännyt kuolemaa. Joskus tulee helpottavia ajatuksia, mutta kun ahdistus iskee, niin se tunne on maailman kamalin!

Minä myös ahdistuin näistä maailmanlopun merkeistä ihan tosissani, vaikka eihän niille mitään voi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kuusi