Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkälainen oli / tulee olemaan elämäntilanteesi 28-vuotiaana?

Vierailija
05.03.2010 |

Koulutus, asunto, lapset, avioliitto ym. muut asiat. Työpaikat jne.

Kommentit (89)

Vierailija
21/89 |
06.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun itse 28-vuotiaana vasta aloitin ensimmäisen seurustelusuhteeni, jonka sitten myös mokasin täydellisesti.

Vierailija
22/89 |
06.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ammatiltani hoitaja, nyt äippälomalla vakituisesta työsuhteesta, kaksi alle 4v lasta, naimisissa, omakotitalossa asutaan maalla ja siksi kovasti lainaa.

rRaha-asiat stressaa kovasti mutta muuten olen onnellinen. Tämän vuoden aikana menin myös naimisiin lasteni isän kanssa. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/89 |
06.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli olen yhdessä ollut mieheni kanssa 7 vuotta josta siis muutoma kuukausi naimisissa. kaksi koiraa. jos joku tunnisti niin siitä vaan :)

Vierailija
24/89 |
06.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tulin ensi kertaa äidiksi, sain kaksoset. Olin odottanut lapsia monta vuotta, lapsettomuushoitojen kautta sitten onnistuimme. Asuimme Espoossa vuokralla, meillä oli oma asunto toisessa kaupungissa. Olimme olleet naimisissa 5 vuotta. Elämä oli kohdillaan ja olin onnellinen (olen vieläkin).

Vierailija
25/89 |
06.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin juuri tavannut nykyisen mieheni, muutimme ulkomaille. Minä opiskelijavaihtoon ja mies töihin. Kumpikaan ei omistanut mitään, asuimme vuokralla eri kaupungeissa.

Minulla opinnot kesken, ei kunnollisia töitä vaan jotain kauheita kesätöitä puhelinasiakaspalvelussa.

Siitä on nyt 11 vuotta aikaa. Elämäni ei ole seuraillut "normatiivista" elämänkulkua.

Vierailija
26/89 |
06.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koulutus mulla on,olen valmistunut 2001,lapsia on kolme joista nuorin vauvaikäinen.Naimisissa tuskin olen,kun en ole nytkään,varmasti olen myös kotona lasten kanssa kunnes keskimmäinen menee syksyllä 2012 kouluun.Sit vois alkaa kattoo duunia..en siis jääny vakityöstä äitiyslomalle.Ukosta nyt ei sit tiedä..

Vierailija
27/89 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vakituinen työsuhde. Vuokra-asunto. Ei lapsia. Siitä 6kk ja menin kihloihin, naimisiin, Suomeen muutto ja lapset. Kaikki tapahtui vauhdilla.

Vierailija
28/89 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

elämässäni. Käytin paljon alkoholia ja päihteitä.

Vierailija
29/89 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakituinen työ, vakituinen parisuhde ollut jo 13 vuotta. 3 lasta, omistusasunto.

Vierailija
30/89 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkeakoulututkinto (4 vuotta vanha), 2 lasta, naimisissa 7 vuotta, vakityö, rivarinpääty. Sellaista tavallista elämää.

Vierailija
31/89 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain juuri täytettyäni 28 ekan lapsen, olin ja edelleen olen naimisissa, asuimme omistusasunnossa kerrostalossa lähiössä 4 h+k, joka oli ostettu pari vuotta aikaisemmin, aloimme rakentaa omakotitaloa samana vuonna, olin vakituisessa työsuhteessa ja äitiyslomalla. Eli olen kai keskiarvo, naimisissa olin ollut siinä vaiheessa noin 6 vuotta kun lapsi syntyi.

Vierailija
32/89 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akateeminen koulutus, 3v työkokemusta, naimisissa 2,5 vuotta, toinen omistusasunto (rivari), 1 lapsi 1v 1kk :) Jee, oonpa saanu jo jotain aikaan! :)

Vierailija
33/89 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

valmistunut dippainssi, vakituinen työpaikka, lainarahalla ostettu asunto, esikoinen 2v. toinen (ja suunnitelmien mukaan viimeinen) vatsassa.

Vierailija
34/89 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin naimisiin tuona vuotena. Unelmien työpaikka, pätkätöissä mutta töitä piti riittää. Eka kertaa elämässä rahaa johonkin ylimääräiseen. Toteutin pieniä ja vähän isompiakin haaveita, matkusteltiin miehen kanssa.

Tuosta vuoden päästä tulin raskaaksi. Sopimusta ei töissä jatkettu kun kuulivat raskaudestani. Nyt siis kotiäitinä, ei töitä näkyvissä, ei taaskaan rahaa...huoh. Lapsi on tietenkin kaikkein tärkein mut tuossa iässä mä jotenkin elin aivan ihanaa elämää.

Vierailija
35/89 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin ulkomailla, pienessä vuokra-asunnossa avomieheni kanssa todella suuressa kaupungissa. Ei ollut lapsia, olin päätoiminen jatko-opiskelija.

Vierailija
36/89 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on kaksi lasta, 4- ja 8-vuotiaat, ja mä olen ollut vuoden verran taas työelämässä hoitovapaan jälkeen. Mikäli nyt sitten päätän olla vielä 2 vuotta hoitovapaalla enkä palaa aiemmin työelämään. Luultavasti asumme aivan samassa asunnossa kuin nytkin, mutta kiertelemme etsimässä isompaa, meille sopivaa, toivottavasti mahdollisimman lähellä nykyistä asuinpaikkaamme sijaitsevaa asuntoa. Valmistelemme myös vihkivalojen uudistamisjuhlia - tarkoituksena olisi käydä uusimassa vihkivalat 10. hääpäivän kunniaksi, eli vuonna 2014, ja järjestää tuolloin ne suuret juhlat, joita ei järjestetty, kun aikoinaan menimme naimisiin.

Siihen, että minä olen 28-vuotias, ei ole kuin 3 vuotta, joten tuskin ihan hirveästi ehtii elämä muuttua. Tai no, eihän sitä aina voi tietää, mitä yllätyksiä elämä tuo tullessaan - ehkä mun elämä onkin aivan erilaista kuin kuvittelisin :)

Vierailija
37/89 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelin ja kärsin vaikeasta masennuksesta. Taisin olla 28-vuotiaana mielisairaalassa pari kertaa. Luulin, että en koskaan parane ja että kuolen pian....

Nyt olen terve ja raskaana :)

Vierailija
38/89 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naimisissa. Rakennettu talo, myyty sitä edellinen omistusasunto. Toinen vakityöpaikka menossa, tosin 28-vuotiaana olin juuri äitiyslomalla.

Vierailija
39/89 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen asteen tutkinto on suoritettuna, vakituista työpaikkaa ei ole eikä tällä hetkellä näytä kovin valoisalta ylipäätään töiden suhteen. Pätkätöissä olen ollut kaikenkaikkiaan ehkä yhteensä 2-3 vuotta. Muun ajan hoitovapaalla, äitiyslomalla tai työttömänä.

2 lasta on, kihloissa olen. Asumme mieheni omistamassa asunnossa.

Elämä on ainakin ulkopuolisesti katsottuna ihan hyvää ja kaikki asiat ok. Silti ilmeisesti kauhea 3-kympin kriisi meneillään. Mietityttää mitä sitä elämässään oikein haluaisi tehdä, mihin itsestä on (lähinnä työn suhteen) ja ylipäätään elämän arvoja tässä laitetaan uuteen järjestykseen pään sisällä, ja mietitään, mikä on oikeasti tärkeää ja mikä ei.

Vierailija
40/89 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama työpaikka oli ollut jo 9 vuotta, muutin "omistusasunnosta" vuokralle ja velkaa maksan vieläkin. Ei haittaa, oppirahat kannatti.

Nyt 13 v myöhemmin on neljäs vauva vatsassa ja sama mieskin