Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiskohan sitä ottaa lasin viiniä?

Vierailija
05.03.2010 |

Mies on työmatkalla koko viikonlopun ja olen kotona yksin kolmen lapsen kanssa9v,5v,ja 3v.

Nyt lämmittelemme saunaa ja ruoka kypsyy uunissa. Jälkkäri on jäätymässä pakkasessa.

Tuli vaan mieleeni että uskaltaisko sitä ottaa itselleen lasin viiniä? Ei mitään känniä. Hassua, jos mies olisi kotona en edes miettisi asiaa, mutta nyt kun olen yksin lasten kanssa niin sitä ajattelee jotenkin että onko se nyt sopivaa..?

Niin, että mitä sanoo AV-raati?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomaa jälleen kerran, kuinka kieroutunut alkokulttuuri Suomessa on.

Eli lasten nähden ei saisi juoda viiniä/kaljaa/drinkkiä..vaan vasta kun lapset on nukkumassa, että saa "antaa mennä".

Sairasta. Kyllä aikuinen ihminen saa juoda vaikka keskellä päivää viiniä, kunhan pysyy tolkuissaan (siis jos lapsista on huolehdittava).

Ja kyllä sitä viiniä voi juoda vaikka makaroonilaatikon kanssa.

Vierailija
2/17 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä sitä viiniä voi juoda vaikka makaroonilaatikon kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokani nautin ihan maidon kanssa, jälkkärin kanssa joimme lasten kanssa limua. Saunan jälkeen otin lasin viiniä ja istuskelin sohvalla sitä nauttimassa samalla kun lapset leikkivät vieressä.

Elämä on kyllä alkon kanssa mennyt ihan kummaksi Suomessa. Vähhänkin etelämpänä on aivan tavallista ottaa se lasi tai pari viiniä. Suomessa pitää olla piilottelemassa niitäkin. Pelkääkö ihmiset juopoiksi leimautumista? Juoruja? Hiekkalaatikon AV-mammojen arvostelua? vai miksi? Ei aina tarvitse ottaa perskännejä.

AP

Vierailija
4/17 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomaa jälleen kerran, kuinka kieroutunut alkokulttuuri Suomessa on. Eli lasten nähden ei saisi juoda viiniä/kaljaa/drinkkiä..vaan vasta kun lapset on nukkumassa, että saa "antaa mennä". Sairasta. Kyllä aikuinen ihminen saa juoda vaikka keskellä päivää viiniä, kunhan pysyy tolkuissaan (siis jos lapsista on huolehdittava). Ja kyllä sitä viiniä voi juoda vaikka makaroonilaatikon kanssa.

Eihän kukaan ole sanonut että saa ottaa vasta sitten kun lapset on nukkumassa. Pari kommentoi että itse ottaisivat vasta sitten koska saisivat nauttia sen "rauhassa". Itsekin kuulun siihen porukkkaan joka mieluiten nauttii lasin vasta illan päätteksi. Se on vaan niin ihanaa kun päivä on pulkassa, saa rojahtaa sohvalle, ihana hiljaisuus ja viinilasillinen nautittavaa. Silti en tarkoita sitä että ei saisi lapsien nähden ottaa sitä lasillista.

Mutta joo, tää on av-palsta ja jokainen lukee mitä haluaa, vaikka sitten keksii itse loput jos ei miellytä teksti.

Vierailija
5/17 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä itse säästäisin sen siihen asti kun lapset on jo saatu nukkumaan ja sais olla ihan rauhassa ja vaan olla.

Vierailija
6/17 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ota vaikka 2.

Vierailija
7/17 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuskin siitä känni tulee.

Vierailija
8/17 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan et enempää juo.

Vierailija
9/17 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tilanne. Aion kyllä nauttia parikin lasillista. Ei siitä känniä tule. Ihan rauhallinen ilta tiedossa, saunaa ja muuta. Eri asia olis puoli pulloa Kossua...

Vierailija
10/17 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se nyt tähän liittyy???

ap

Vierailija
11/17 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi herranjestas, juo vaikka viisi. Tietääkseni ei viinin juonti ole laissa kiellettyä.

Vierailija
12/17 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi herranjestas, juo vaikka viisi. Tietääkseni ei viinin juonti ole laissa kiellettyä.

AP taisi miettiä tätä. Ei yhdestä tai kahdesta vielä känniin tule. Mutta ei toisaalta ole enää niin skarppinakaan kuin selvänä.

Itse jättäisin lasillisen myöhemmälle kun lapset nukkuvat, saisi näin nauttia siitä rauhassa.

Vierailija
13/17 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kippis! Itsellä sama tilanne; kotona yksin lasten kanssa (8&10). Olen jo ottanut viinilasillisen ja otan kyllä toisenkin. Ja varmaan kolmannenkin sitten myöhemmin.

Ei se sua spurguksi ja huoniksi äidiksi tee, vaikka jokus ihan ilman muuta aikuista seuraa lasin viiniä juotkin.

Vierailija
14/17 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se nyt tähän liittyy??? ap

niin se ei sovi tuon makaronilaatikon kanssa sitten yhtään. Että melko mieto viini pitää kaapista löytyä.

Jos taas aijot nauttia viiniä juopuaksesi niin sitten ei ole väliä mitä juot.

Vierailija
15/17 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän ap missään vaiheessa puhunut että sen ruuan kanssa viinin joisi...

Vierailija
16/17 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän ap missään vaiheessa puhunut että sen ruuan kanssa viinin joisi...

kuiviltaanko se sitä makaronilaatikkoa syö.

Aloituksessa ei käy tarkasti selville missä vaiheessa sitä viiniä nautitaan.

Ruokailessa vai ennen sitä vai jälkeen.

Viiniä tässä maassa käytetään yleensä ruokailessa tai jälkiruokien kera etc... Suomessa tietenkin eri juttu.(höpästään kannu tyhjäksi vaikka jano ei olekkaan)

Vierailija
17/17 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

YH

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä seitsemän