Downshiftaatko ja/tai pyritkö hitaaseen elämäntapaan?
Oletko kiinnostunut oman elintason laskemisesta saadaksesi paremman elämänlaadun? Onko mahdollista saavuttaa tyytyväisyyttä elintasoa laskemalla, vai onko onnellisuus kiinni rahasta?
Yritätkö tarkoituksella hidastaa elämääsi, "leppoistaa" sitä - miksi?
Kommentit (25)
Vaihdoin hyväpalkkaisesta ja hyvin hektisestä rahoitusalan työstä helppoon ja yksinkertaiseen työhön. Palkka laski 2300 euroa kuukaudessa(tämä on totta), mutta elämänlaatu kasvoi 100%. Ei enää vatsakipuja stressistä, aikaa lapsille ja elämä hymyilee.
kuvaavan samaa ilmiötä, ja kuvaavan sitä ehkä paremmin kuin ensimainittu.
Minäkin haluan tietyiltä osin yksinkertaistaa ja kohtuullistaa elämääni, se voisi lisää voimavaroja niihin tärkeisiin asioihin, jotka nyt voivat jäädä vähän retuperälle - kuten omasta hyvinvoinnista ja terveydestä huolehtiminen.
ap
Teen 6-tuntista päivää, joka merkitsee minulle 800 euroa vähemmän palkkaa joka kuukausi. Aion tehdä 6-tuntista niin pitkään kuin mahdollista, sopii hyvin meidän perheelle ja kulutustottumuksemme ovat vaatimattomat.
Muutos on tullut siitä että olin aiemmin todella tiukkapipoinen pingottaja perfektionisti. Paloin loppuun ja päätin että en aio kuolla nuorena. Käytännössä se on tarkoittanut sitä, että olen hylännyt "haaveet" huippupalkoista ja urakiidosta ja pyrin siihen että töissä voi olla mukavaa ja siitä voi ansaita, se verran että toimeen tulee. Aluksi pidin kulutusselibaatteja eli päätin etten esim kuukauteen osta mitään. Voin sanoa että tunne on taivaallinen kun kulkee rättikaupan ohi ja tajuaa etten oikeasti tarvitse tuota mitään. Lasten kanssa en pyri tiukkoihin aikatauluihin ja pyrin siihen että ollaan paljon ihan vain kotosalla ilman tarkkoja ohjelmia. Toki tietty päivärytmi on.
No, enkä yhdelle tädilleni joka pitää asemaani jostain syystä kovinkin kummoisena. Töissä kaikki tietävät että voin milloin tahansa häipyä kun saan tarpeeksi tästä bisneksestä.