Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomen miehet avioituu virolaisten ja venäläisten naisten kanssa, mutta

Vierailija
04.03.2010 |

tapahtuuko sitä toisinpäin?

Huolivatko suomalaiset naiset venäläistä tai virolaista miestä kumppanikseen?

Tuttavapiirin asenteen mukaan ovat jotenkin epäluotettavia. Onko tuo sitten mielikuvaa vai totta?

Kommentit (164)

Vierailija
1/164 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

avioituu taas useasti arabin tai afrikkalaisen kanssa, jos mennään länsi-maisiin miehiin esim. britteihin niin niistäkin sen työväenluokkaisen tai hiljattain keskiluokkaan nousseen kanssa.

Vierailija
2/164 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomalaisnaiset avioituvat eniten ruotsalaisten, englantilaisten, saksalaisten ja yhdysvaltalaisten kanssa. Näiden maiden naiset puolestaan eivät juurikaan huoli suomalaismiehiä.

summa summarum: suomalaisnainen on länsimaissa paljon halutumpi aviolittomarkkinoilla kuin suomalaismies.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/164 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomalaisnaiset avioituvat eniten ruotsalaisten, englantilaisten, saksalaisten ja yhdysvaltalaisten kanssa. Näiden maiden naiset puolestaan eivät juurikaan huoli suomalaismiehiä.

summa summarum: suomalaisnainen on länsimaissa paljon halutumpi aviolittomarkkinoilla kuin suomalaismies.

Vierailija
4/164 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa tuttavapiirissä on suomalaisilla miehillä vaimoja Irlannista, Englannista, Usasta, Kanadasta, Ruotsista, Espanjasta. Koulutettuja naisia kaikki tyyni.

Vierailija
5/164 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäläisnaiset ovat itse joissakin haastatteluissa kertoneet, että kunnollista - siis alkoholiongelmatonta - venäläismiestä ei paljon vapailta markkinoilta löydä.

Vierailija
6/164 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tilanne vähän eri. Nykyään ollaan vaihdossa ja opiskellaan ulkomailla, moni löytää kumppanin ulkomaisesta yliopistosta.

Eri meininki kuin silloin 70- ja 80-luvulla kun lähdettiin Englantiin au pairiksi ja rakastuttiin putkimieheen.

Vierailija
7/164 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on suomalaiset sairaanhoitajanaiset. Useimmiten näiden puoliso on taustaltaan keskiluokkainen.

Vierailija
8/164 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

virolaisista ja venäläisistä miehistä oli puhe.

Vierailija
9/164 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolla sairaanhoitajavaimo, on hän mitä todennäköisimmin noussut keskiluokkaan juuri hiljattain, eli hänellä on työväenluokkainen tausta.

on suomalaiset sairaanhoitajanaiset. Useimmiten näiden puoliso on taustaltaan keskiluokkainen.

Vierailija
10/164 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Insinöörejä itseasiassa yli puolet. Lisäksi yksi lääkäri ja loput it-alalla.

Irlantilaisen työväenluokan elämäntyyli ja yleinen mentaliteetti on tosi kaukana suomalaisesta. He avioituvat lähinnä keskenään, luokkien välillä ei ole juuri syvempää kanssakäymistä.

Vierailija
11/164 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kirjoittanut tästä kirjassaan. Lehtisen mukaan nämä miehet ovat yleensä sellaisia, etteivät oikein omasta maastaan sopivaa naista löydä. Briteissä homma menee hänen mukaansa niin, että suomalaisen naisen yleisin brittipuoliso on working classista lower middle classiin noussut mies. Hänellä on dilemma, kun ei oikein voi mennä naimisiin työläistytön kanssa (status kärsii, voi joutua häpeämään tämän käytöstä) mutta toisaalta ei juuri "nousseena" käy flaksi keskiluokan naisten kanssa, jotka hiffaavat kyllä hyvin että kyseessä on ex working class yobbo. Ratkaisu on usein suominainen, joka on blondi ja ihan hyvin koulutettu. Häntä ei tarvi hävetä, koska ulkomaalaiset nyt "muutenkin ovat omituisia".

jolla sairaanhoitajavaimo, on hän mitä todennäköisimmin noussut keskiluokkaan juuri hiljattain, eli hänellä on työväenluokkainen tausta.

Vierailija
12/164 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmiten toimistotyöntekijöitä tms.

Vierailija
13/164 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle kelpaa vaa linnakundit

ja pahatpojat

t: punkkari äiti

Vierailija
14/164 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yks venäläinen mieslääkäri ja kyllä minä sen ottasin mutta sillä on vaimo. Vaimo on suomalainen.

Vierailija
15/164 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä on dilemma, kun ei oikein voi mennä naimisiin työläistytön kanssa (status kärsii, voi joutua häpeämään tämän käytöstä) mutta toisaalta ei juuri "nousseena" käy flaksi keskiluokan naisten kanssa, jotka hiffaavat kyllä hyvin että kyseessä on ex working class yobbo.

Lasse Lehtinen on yksinkertainen. Olisikohan itsestäänselvä kilpaileva teoria se, että suomalaisten suuri enemmistö on juuri tätä working classia ja lower middle classiä ja siten luokkataustat käyvät yhteen. Englantilaiseen yläluokkaan vertautuvaa porukkaa on Suomessa yhteensä ehkä 1000 ihmistä... ja näistä naimaiässä olevia naisia ehkä 20 ;-)

Venäjällä ja Virossa on vähän vapaita kunnollisia miehiä, ja itänaiset osaavat pitää miehiä hyvänä, joten venäläismiehet häviäisivät naimakaupassa jos ottaisivat keskivertosuomalaisnaisen. Ellei sitten raha olisi olennainen vetotekijä.

Vierailija
16/164 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että täällä Englannissa on yläluokan ja työväenluokan lisäksi selä lower middle class, että upper middle class.

Kyllä Suomessakin on aikalailla ylemmän keskiluokan edustajia.

Vierailija
17/164 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

silti vähemmän kuin Lasse. Itse olen britin kanssa naimisissa, ja hän on juuri tuollainen working class-perheen yliopistokoulutettu lapsi. Samoin olen minä, vaikka suomalainen olenkin. Jotenkin kummallista olettaa, että mieheni olisi valinnut minut, koska "ulkomaalaiset nyt ovat aina outoja" ;-) Varsinkin kun englantilaiset ne vasta eksentrikkoja ovatkin suomalaisiin tasapäihin verrattuna.

Venäläisetkin ovat paljon heterogeenisempaa porukkaa kuin suomalaiset.

Vierailija
18/164 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kyllä minä tunnistan tuota "ulkomaalaiset ovat aina outoja" -mentaliteettia briteissä. En koe sitä niinkään negatiivisena, mutta kyllä moni asia menee sen piikkiin, että "hän on ulkomaalainen", niin hyvässä kuin pahassakin :)

silti vähemmän kuin Lasse. Itse olen britin kanssa naimisissa, ja hän on juuri tuollainen working class-perheen yliopistokoulutettu lapsi. Samoin olen minä, vaikka suomalainen olenkin. Jotenkin kummallista olettaa, että mieheni olisi valinnut minut, koska "ulkomaalaiset nyt ovat aina outoja" ;-) Varsinkin kun englantilaiset ne vasta eksentrikkoja ovatkin suomalaisiin tasapäihin verrattuna.

Venäläisetkin ovat paljon heterogeenisempaa porukkaa kuin suomalaiset.

Vierailija
19/164 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

omalla kohdallani tuollaiseen "ulkomaalaiset ovat outoja"-asenteeseen. Ehkä se pätee puolikielisiin tai tosi eksoottistaustaisiin maahanmuuttajiin, mutta eipä ole meikäläistä kukaan ulkomaalaiseksi tai oudoksi haukkunut ;-) Sama pätee Suomessa, jos mamu puhuu suomea hyvin eikä lusmuile, suurin osa suomalaisista suhtautuu minusta aivan neutraalisti.

Vierailija
20/164 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en minäkään ole kuullut haukuttavan ketään. Kyse on enemmänkin mentaliteetista. Paljon saa myös anteeksi jos olet ulkomaalainen. Olen tarkkaillut tätä yhteiskuntaa nyt yli 20-vuotta ja kyllä sitä huomaa yhtä ja toista.

omalla kohdallani tuollaiseen "ulkomaalaiset ovat outoja"-asenteeseen. Ehkä se pätee puolikielisiin tai tosi eksoottistaustaisiin maahanmuuttajiin, mutta eipä ole meikäläistä kukaan ulkomaalaiseksi tai oudoksi haukkunut ;-) Sama pätee Suomessa, jos mamu puhuu suomea hyvin eikä lusmuile, suurin osa suomalaisista suhtautuu minusta aivan neutraalisti.