Opiskelijahaalarit: kuinka kauan säilytit?
Onko vanhat opiskelijahaalarit vielä kaapissa vai oletko hävittänyt ne? Itsellä tulivat juuri kaapista vastaan ja pohdinnassa josko hävittäisin.
Kommentit (22)
Hävitettävä viimeistään siinä vaiheessa kun saa ensimmäisen lapsen. Aikuisella ihmisellä ei ole mitään tarvetta tuollaisia muistoja säilytellä, haalareista luopuminen osoittaa että on viimeistään jättänyt sen ryyppykauden ja nuoruuden taakseen ja asettunut aloilleen.
Ei saatu edes hankittua koska niin saamaton vuosikurssi.
Turhin ostos mitä olen koskaan tehnyt. Käytin päällä kerran. Ei muistikuvia milloin päätyivät roskiin.
Vierailija kirjoitti:
Hävitettävä viimeistään siinä vaiheessa kun saa ensimmäisen lapsen. Aikuisella ihmisellä ei ole mitään tarvetta tuollaisia muistoja säilytellä, haalareista luopuminen osoittaa että on viimeistään jättänyt sen ryyppykauden ja nuoruuden taakseen ja asettunut aloilleen.
Eikö sinulla ole tallella mitään muistoja ajalta ennen kuin sait lapsia? Aika surullista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö sinulla ole tallella mitään muistoja ajalta ennen kuin sait lapsia? Aika surullista.
Ei..Kun sain lapsen, entinen minäni katosi, historiani pyyhkiytyi tyhjäksi. Maapallokin lakkasi pyörimästä!
1992 valmistuin ja haalarit tallella, tosin ei käytössä.
Laitan haalarit päälle vähintään wappuna.
t. vuoden 2007 fuksi :)
Pari vuotta valmistumisen jälkeen heitin pois
En ikinä hankkinutkaan.
Joskus olen miettinyt josko hankkisi nyt reilu 10 vuotta valmistumisen jälkeen (jos niitä edes saa ostettua ohi opiskelija järjestöjen) ja livahtaisi vappuna haalarit päällä baariin mutta en ole kehdannut :D
Mä kieltäydyin ostamasta haalareita ja hyvä niin! Ehkä kätevät jossain wappupiknikillä, jos istuu maassa, mutta muuten ei.
Mulla on tallella ja valmistuin 1999.
Tallessa vuodelta 1984. En kyllä enää käytä.😁
Minä yritin juuri etsiä omiani kun olisin tarvinnut jonkinlaista naamiaisasua, mutta olen tainnut jossain muutossa matkan varrella heittää menemään.
Olin taideaineiden laitoksella, eikä ainejärjestömme tokikaan hankkinut mitään junttihaalareita. Emme myöskään käyttäneet liikuntavuoroja, koska olimme itsetietoisia taideopiskelijoita emmekä mitään sählyjäbiä :)
En hankkinut.
Toisella alalla oli haalarit. Kerran menin sen opiskelijaporukan mukana, kun tunnistin haalareista. En kertonut heille, että olin saman alan opiskelija.
Vielä on kaapissa 1990-luvun alusta saakka. Rakennustekniikan teekkareiden haalarit Otaniemen ajoilta. Totaalisen turha ostos vaikka tulihan sitä pari kertaa käytettyä. Kenenkään kanssa en vaihdellut mitään kuva-aiheita ommeltavaksi.
Mulla on tallessa vieläkin. Olen yli 50-vuotias. Lapset taisivat ratkoa jotain merkkejä irti ja ompelivat omiin haalereihinsa. ;)
Olen 40 ja vielä tallessa, käytän edelleen renkaiden vaihdon yhteydessä 2 kertaa vuodessa. Hieman hartioista puristaa mutta kyllä se sen lyhyen ajan menee.
12 v valmistumisesta ja jossain se on kyl tallessa. Ikinä en valmistumisen jälkeen ole päälle laittanut.