Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: Kertokaa parhain laihdutus vinkkinne, ja paljonko olette laihtuneet missä ajassa?

Vierailija
03.03.2010 |

Itsellä nyt synnytyksestä 1kk, ja mitat 167cm/75kg ja pitäis ainakin 6-7kg tiputtaa.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kikkailin vuosia lasten syntymän jälkeen erilaisten pikadieettien, ym. kanssa. Sitten aloin syödä ihan vaan terveellisesti, kunnon ruisleipää, puuroa, kasviksia, lihaa, kalaa, kanaa, munia, hedelmiä, rahkaa, pari palaa tummaa suklaata, maltillisesti tavallista juustoa ja oivariinia, ei kevyttuotteita. Myös pastan, perunan, riisin ja sokerin jätin lähes kokonaan ja söin ennemmin kasviksia senkin edestä aterialla. Laihduin 10kg, kilo per viikko tahdilla kunnes lisäsin toisen lämpimän aterian ja nyt paino on pysynyt samana 3vuotta:) nyt 168cm ja 60kg.

Vierailija
2/26 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää liikuntaa ja säännöllistä syömistä. Tiheät ruokailuvälit. Ei joka päivä isoa määrää herkkuja,jotain pientä esim.pala suklaata on ok. Kun ei ajattele laihduttamista tai laadi jotain kiellettyjen aineiden listoja,sujuu painonhallinta kuin itsestään.Itse olen todennut, että kunnon lounaan syöminen on hyvä juttu. Suurin osa päivän energiasta tulisi olla nautittuna klo 16:n mennessä,sanoo ainakin joku ravitsemusterapeutti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sokeria, ei riisiä, ei pastaa, ei vaaleaa leipää.

Paljon proteiinia ja sopivasti hyviä rasvoja, nopeita hiilihydraatteja äärimmäisen vähän.

Vaikeampi onkin sitten se henkinen puoli, lohtusyömisestä luopuminen jne. Pitää syödä elääkseen, ei elää syödäkseen. Kuitenkin ruuasta pitää saada nauttia ilman syyllisyyksiä eikä lankeamisista saisi tehdä isoa numeroa. Pitää pyrkiä kohti ruokavaliota, jota on hyvä ja helppo noudattaa loppuikä, ei vain 'laihdutuskuurin ajan.

Vierailija
4/26 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hyvälaatusita ruoka akohtuudella. 16kg lähti puolessa vuodessa.

Vierailija
5/26 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen saanut paljon aikaan, koska söin ennen todella paljon karkkia.

En sinnittele nälissäni mutta otan ensin vain vähän ruokaa lautaselle ja sitten lisää jos jäi nälkä.

Vaaleaa leipää en ole koskaan syönyt, enkä kevyttuotteita ja riisin vaihdoin täysjyvään ja tavalliset makaronit durumvehnäjauhosta tehtyyn.

Syön aina kun on nälkä, vaikka pätkän kurkkua tai leivän palan jos ei muuta.

Joskus syön jäätelöä tai roskaruokaa, muttei niille mitään tarkkoja päiviä ole.

En tiedä näistä säätöliekeistä sun muista, mutta välillä tuntuu, että mitä enemmän syön, sitä enemmän paino putoaa, en edes varsinaisesti ole yrittänyt laihtua pitkään aikaan.

Alkuun 163cm/71kg (lapsen syntymän jälkeen, oli jotain turvotusta) "Lopetin" laihduttamisen siinä 163cm/58kg, nyt 163cm/54kg.

Vierailija
6/26 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule syötyä mitään "turhaa" kun ei viitsi/kehtaa kirjata niitä ylös.

Vierailija
7/26 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan vaan syömällä tarpeeksi kasviksia (väh. puoli kiloa päivässä) ja kuituja. Toki myös liikun melkein päivittäin, vaunulenkillä. Niin no, imetys kuluttaa myös osansa.

Vierailija
8/26 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

btw en olisi huolissani kiloista 1kk synnytyksestä...

Vierailija
9/26 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä lähti 10 kiloa ja on pysynyt pois.

Herkkulakko alkuun siksi, että se oli suurin ongelma. Mitään en ole jättänyt kokonaan pois, mutta ensimmäiset pari viikkoa korvasin iltaisin napostellut suklaat ja karkit hedelmillä ja kasviksilla. Sen jälkeen siirryin herkkupäivään ja määrät on pienentyneet huomattavasti, ei tee mielikään kokonaisia suklaalevyjä.

Normaalia kotiruokaa, paljon kasviksia ja säännölliset ruokailuajat.

Ihan samaa ruokaa syön kuin kymmenen kiloa sitten, mutta terveellisemmin ja säännöllisemmin. Kahvin kanssa syön edelleen keksin ja lauantaisin herkuttelen, mutta en jatkuvasti. Mitkään rankat kuurit ei sovi minulle, repsahdan varmasti.

Vierailija
10/26 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 viikkoa syömättä, paino putosi 5kg... nyt alkaa pikkuhiljaa ruoka pysymään sisällä, 4vkoa kulunut tuosta.

Vierailija
11/26 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset mennessään, eikä antanut nähdä niitä 6 viikkon, painoa hävis ~16kg.

Vierailija
12/26 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kasvisruokavalioon olen laihtunut reippaasti. Kalaa syön kyllä myös eli vegetaristi en ole. Mutta muusta lihasta olen luopunut kokonaan (kana, possu, nauta). Annoskokoihin ja ruoan säännöllisyyteen kannattaa kiinnittää huomiota ja proteiinien saantiin. Karkkia ja pullaa vaan vähemmän, paljon liikuntaa. Suosittelen uintia ja lenkkeilyä!

Vierailija
13/26 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaikki buffetit kannattaa kiertää kaukaa, jos ei pysty ottamaan esim. lounaalla pientä annosta vaan mättää, mättää, mättää.

Kaiken a ja o on se, ettei syö isoja annoksia. Melkein mitä vaan saa syödä, jos ei mätä itseään ähkyyn. Ja syö usein, mahdollisimman terveellistä toki.

Lautasmalli toimii mulla eli salaattia puolet, perunaa/täysjyväriisiä/täysjyväpastaa 1/4 ja kalaa, kasviksia, tofua, soijaa jne. 1/4 lautasesta.

14

Vierailija
14/26 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

1h päivä. Mielellään vain 40min ettei tule syömähimoja. Liikunnalla saa laihdutettua mutta pitää löytää itsekuria.

Yli 2h päivä vain lihottaa koska liikunnan jälkeen on raivoisa nälkä. Suosittelisin välttämään liikuntaa laihduttamisen ajaksi.

Parhaimman tuloksen saa kun puolittaa ateriat ja lisää proteiininmäärää. Proteiinin lisäys ruokavalioon aiheuttaa kamalaa hengenhaisua ja ilmavaivoja. Eli varautukaa hajuihin. Myös hiki haisee todella kaivolle.

Vierailija
15/26 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ideana on se tietty kalorimäärä vuorokaudessa. Ei haittaa miten sen syö. Kaiken voi syödä kerrallaan tai pieniä annoksia pitkin päivää.

Minulla toimii parhaiten 2 suurta annosta 2000 kcal aamulla ja klo 18 toiset 2000 kcal.

Tietenkin karkkia syön treenaamisen ohessa 3 pussia.

Rankkaa liikuntaa kertyy päivässä noin 4h ja kevyttä 2h.

Vierailija
16/26 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

1h päivä. Mielellään vain 40min ettei tule syömähimoja. Liikunnalla saa laihdutettua mutta pitää löytää itsekuria.

Yli 2h päivä vain lihottaa koska liikunnan jälkeen on raivoisa nälkä. Suosittelisin välttämään liikuntaa laihduttamisen ajaksi.

Parhaimman tuloksen saa kun puolittaa ateriat ja lisää proteiininmäärää. Proteiinin lisäys ruokavalioon aiheuttaa kamalaa hengenhaisua ja ilmavaivoja. Eli varautukaa hajuihin. Myös hiki haisee todella kaivolle.

Ihan ihme juttuja

Vierailija
17/26 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenkin dieetin tai paaston aikana liikuntaa tulisi välttää kokonaan vaikka tällöin laihtuminen on tehokasta, mutta riski sortua herkutteluun ja ahmintaan kasvaa.

Liikkuminen paaston aikana on myös hyvin epäterveellistä sydämelle sen lisäksi myös riski "ylikuntoon" kasvaa. Ylikunto on rasitustila.

Olen yllättynyt, täälähän on oikeita tietäjiä paikalla.

Vierailija
18/26 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienen lapsen kanssa kotona ollessa pinnan täytyy venyä jatkuvasti, ja jos mä laihdutan niin toi ei onnistu. Olen jatkuvasti niin kireä.

Tässä on tullut jo kaikki samat vinkit kuin minullakin; joka päivä vähintään puoli kiloa kasviksia, joka aterialla proteiinia, yli puolet päivän kaloreista täytyy olla syötynä ennen kello neljää ja rasvaa täytyy syödä riittävästi. Itselleni lisäksi ei sovi iltapala ollenkaan, mä nukun paremmin vatsa tyhjänä. Se ei ole suositusten mukaista, mutta sopii omalle elimistölleni.

Koska en laihduta on laihtumistahti tietenkin hidas, mutta ei aiheuta stressiä eikä alenna elämänlaatua. Nyt 9 kk ja -8 kiloa.

Vierailija
19/26 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienen lapsen kanssa kotona ollessa pinnan täytyy venyä jatkuvasti, ja jos mä laihdutan niin toi ei onnistu. Olen jatkuvasti niin kireä.

Tässä on tullut jo kaikki samat vinkit kuin minullakin; joka päivä vähintään puoli kiloa kasviksia, joka aterialla proteiinia, yli puolet päivän kaloreista täytyy olla syötynä ennen kello neljää ja rasvaa täytyy syödä riittävästi. Itselleni lisäksi ei sovi iltapala ollenkaan, mä nukun paremmin vatsa tyhjänä. Se ei ole suositusten mukaista, mutta sopii omalle elimistölleni.

Koska en laihduta on laihtumistahti tietenkin hidas, mutta ei aiheuta stressiä eikä alenna elämänlaatua. Nyt 9 kk ja -8 kiloa.

Sun ohjelma kuulostaa realistiselta ja varmalta. Tietenkin tuohon lisättynä kävelylenkki vauvan kanssa olisi kiva. Jos jaksaa.

Vierailija
20/26 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, meillä ei ole autoa joten arkiliikuntaa ja koiran lenkittämistä tulee normaalisti päivässä 7-10 kilometriä ja pakkaskautena vähän vähemmän.

Mut oikeasti tässä iässä (olen kolmekymmentä) pitää alkaa harrastamaan myös jotain oikeaa liikuntaa, jossa syke nousee. Mä olen jo pitkään yrittänyt saada itseäni kuntosalille, mut se varmaan jää siihen aikaan kun illat on sen verran valoisampia että illalla jaksaa lähteä sitten kun lapsi on nukahtanut.

Millaista liikuntaa te muut harrastatte?