Mulle on ollut yllätys miten ihmiset ei jaksa muistaa toista ja kolmatta lasta
Meillä on kolme lasta. Ennen lapsia jotenkin kuvittlein, että sukulaiset ja kaverit muistaisi kaikkia lapsia tasapuolisesti, mutta ainakin meillä on tuttavapiirissä monta tapausta, jotka laittavat esim snynttärikortin vain esikoiselle. Vaikka eivät ole tämän kanssa sen läheisimpiä kuin muidenkaan.
On niitäkin jotka kutsutaan lasten yhteissynttäreille, ja ihan pokkana tuovat lahjan vaan esikoiselle ja pienemmät katsoo vierestä miksi heille ei tuotu edes korttia.
onko meillä vaan harvinaisen junttia kaveripiiriä, vai onko muut havainut samaa, että jotkut ihmiset huomioi lapsikatraasta vain sen esikoisen, jolle laitetaan synttärikortti, lahja ja joululahja? Eikö vois vaikka samalla rahalla ostaa kaikille yhteisen?
Lasten puolesta tuntuu pahalta.
Kommentit (27)
ja kaikkia kyllä muistetaan synttäreinä (osa jopa nimppareinakin) ja lisäksi jouluna. Tiedän kyllä tuttavapiirissä vastaavaa kun ap:n tapauksessa
ilman synttärikutsua muistan ainoastaan kummilapsiani - ja kummilasten isasukset eivät saa mitään lohtulahjoja. Jos tas tulee kutsu jollekin ei-kummilapsen synttäreille, niin viemme lahjan sankarille, mikäli pääsemme paikalle. Ja taaskaan ei mitään lohtulahjoja muille. Joululahjat ostan vain kummilapsille. Esim miehen veljen lapsista yksi kolmesta on kummilapsemme, ja hän saa meiltä aina oman joululahjan. Mulle perheelle ostan jonkun yhetisen jouluherkun, tms.
Tällä taktiikalla voi ehkä joskus näyttää siltä, että muistetaan vain esikoista, mutta kyse ei ole tippakaan siitä. Mutta uskon, ettäe sim monessa perheessä esikoinen sattaa saada aktiivisimmat kummit tai enemmän kummeja kuin muut, jolloin lopputulos voi näyttää siltä, että muita ei muisteta...
On todella junttia viedä yhteissynttäreille lahja vain toiselle päivänsankarille. Mieluummin sitten jäisi kokonaan pois tai ostaisi yhteisen lahjan. Tosin en kyllä ymmärrä, miksi lasten synttäreille pitäisi kutsua vanhempien kavereita. Sukulaiset ja kummit on tietysti asia erikseen.
Itse en ostele lahjoja tai lähetä synttärikortteja kavereiden lapsille, en ole koskaan edes ajatellut että niin pitäisi tehdä. Kummilapsille ostan lahjan jouluna ja synttäreillä mutta heidän sisaruksilleen en.
"lohtulahjoista", vaan siitä, että aikuinen ihminen tulee kutsuttuna LAPSEN syntymäpäiville, siis on saanut kutsun synttäreille, mutta ei tuo korttia, lahjaa, eikä edes onnittele. Kyllä se minusta nyt vaan on junttia, ei voi mitään!
Joku tuossa sanoi, että ei käy kavereiden kaikille lapsille lahjaa ostamaan. Mutta... tulee sitten kuitenkin sitten sinne kaikkien lapsien synttäreille sitä täytekakkua syömään?
Kyllä minä edelleen olen sitä mieltä, että jos hyväksyy lapsen synttärikutsun, on myös ymmärrettävä mitä seuraamuksia siitä on, eli a. onnittelee, b. vie kortin ja c. mielellään vaikka edes pienen lahjan. Mutta meillä on ollut näitä aikuisia, jotka ovat kyllä tulleet herkkuja syömään, mutta eivät ole huomioineet pientä päivänsankaria, eivät tosiaan ole edes onnitelleet tai korttia tuoneet.
Siis lapset (päivänsankarit, koska synttärit ovat lähellä toisiaan, niin yhteiset kekkerit pidetään) ovat seisoneet rivissä, pienet odottaen jännityksellä mitä täti / setä tuo, ja sitten ei tuo edes korttia. Kyllä lapsen puolesta tuntuu tosi pahalta, ei voi mitään.
Jos et halua huomioida päivänsankaria, et osaa edes onnitella tai tuoda jotain euron maksavaa korttia, niin tee palvelus, ÄLÄ tule sinne synttäreille ollenkaan, jookos!
ap
Onpa teillä junttia lähipiiriä. Ei tulisi ikinä mieleenkään mennä lapsen tai aikuisen synttäreille ilman asianmukaista käytöstä eli onnittelu+lahja. Kortin voi askarralla vaikka itse, jos ei ole rahaa ostaa.
Onkos noi törpöt itse lapsettomia? Jos on, niin sanokaa suoraan, että käyttäytyvät loukkaavasti. Eivät ne muuten ikinä opi!
Miksi muuten kutsutte synttäreille heitä, jos ovat samat ihmiset joka kerta, jotka ovat noin hölmöjä.
kuulostaa tutulta. Sukulaiset eivät ikinä muista minua... Sama omien lasten kanssa, ensimmäistä kaikki muistivat, toinen ja kolmas saivat paljon vähemmän huomiota vanhempinakin. Minusta se on epäreilua, kaikkia pitäisi kohdella samalla tavalla. Ei tarvitse lahjoja antaa, mutta jotenkin huomioida. Kyllä lapsi jo aikaisin huomaa, että isoveli saa enemmän huomiota. Mutta se on vanha näkemys, että vanhin lapsista on se joka perii maat ja mannut ja ehkä siksi häntä myös lahjotaan enemmän...
lahjoihin? nykyään tuntuu ettei 10:llä edes saa mitään. siksi yhteislahja. voiko olla että vierailla on vuoden aikana muitakin kuin teidän neljä lasta?
täällä on sisaruksia itsellä 4 ja miehellä 3 ja niillä puolisot ja lapsia. saa rahaa kulumaan jo tuo porukka. jossain vaiheessa lahjonta vaan loppuu. itse en ainakaan enää muista milloin isän veljet tai siskot olisi käsketty juhlimaan. meillä lähisuku jo yli 50 päätä.
mutta ap:n juttuun, jos muistaa yhtä niin kyllä muitakin kuuluu.