Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Selittäkää mulle, mitä järkeä on "all inclusive" -hotellissa?

Vierailija
02.03.2010 |

Maksaa enemmän ja olet paikan armoilla, mitä ruuan laatuun tulee... Tai no, totta kai voi halutessaan syödä muualla, mutta se on taas aika kallista (maksaa ruoka "tuplana").

Rakastan ruuanlaittoa ja ravintoloissa syömistä, olemme miehen kanssa molemmat kiinnostuneita kulinarismista. Mikään mättö ei siis innosta lomalla, ja oikeasti ketuttaisi joutua syömään samassa paikassa joka ateria, oli ruuan laatu mitä tahansa.

Kommentit (164)

Vierailija
81/164 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta meri on mulle tärkeä aina. Ja uimahalli löytyy omalta kylältä, jos siellä haluan polskia. Hotellissa saan yöpyä ihan tarpeeksi usein työn takia.

talo ja meri lähellä. Ja saa laittaa ruoat itse. Sama juttu mökillä.

Haluan lomalla jotain muuta...

Vierailija
82/164 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotitoimistossa, joten saan tasan olla tarpeeksi kotona. Ja kun huusholli ja suku on täynnä eri tavoin ruokarajoitteisia, myös ruokaa saa vääntää riittämiin.

Siksi minä rakastan tasokkaita hotelleja!

81

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/164 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli käyttäytyykö suomalaiset stereotypistisen klassisesti ja on enimmäkseen jurrissa kun juomat kuuluvat hintaan?

Siinä nimittäin yksi syy lisää suhtautua epäluuloisesti ai-lomiin. Meidän perheessä alkoholia käytetään hyvin vähän enkä missään nimessä haluaisini lasteni seuraavan lomallamme kännistä örvellystä.

En siis tiedä vaan rehellisesti kysyn: örvelletäänkö ai-lomilla paljon?

Vierailija
84/164 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja päiväretkellä pääsee katsomaan vaikkapa niitä faaraoiden hautapaikkoja. Kyllä siellä todellakin oma hyvät puolensa on.

53, Egypti on hyvä kohde talvella lapsiperheelle. Suorat lyhyet lennot päiväsaikaan, lämpöä ja uusia hotelleja. Ja kyllä ne all inclusive -turistitkin sinne kohteeseen ropojaan jättää.

Vierailija
85/164 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli käyttäytyykö suomalaiset stereotypistisen klassisesti ja on enimmäkseen jurrissa kun juomat kuuluvat hintaan?

Siinä nimittäin yksi syy lisää suhtautua epäluuloisesti ai-lomiin. Meidän perheessä alkoholia käytetään hyvin vähän enkä missään nimessä haluaisini lasteni seuraavan lomallamme kännistä örvellystä.

En siis tiedä vaan rehellisesti kysyn: örvelletäänkö ai-lomilla paljon?

Eiköhän ne örveltäjät hakeudu muualle kuin viiden tähden hotelliin dokaamaan.

Vierailija
86/164 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta me olemme olleet kahdessa kohteessa nyt ja ko. hotellit ovat olleet selkeästi perhelomailijoille suunnattuja ja hyvin siistejä ja ihmiset hyväkäytöksisiä.

Vierailija
87/164 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

poistu sieltä erämaahotelleistansa Punaiselle merelle tai päiväretkille, kun se on lasten kanssa niin hankalaa ja on paljon kätevämpää ahtaa hotellissa ruokaa ja juomaa päivät pitkät

...

ja päiväretkellä pääsee katsomaan vaikkapa niitä faaraoiden hautapaikkoja. Kyllä siellä todellakin oma hyvät puolensa on.

53, Egypti on hyvä kohde talvella lapsiperheelle. Suorat lyhyet lennot päiväsaikaan, lämpöä ja uusia hotelleja. Ja kyllä ne all inclusive -turistitkin sinne kohteeseen ropojaan jättää.

Vierailija
88/164 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, mikä sopii toiselle, ei sovi toiselle ja päinvastoin. Johan tuo jo tarhaiässä opetettiin ainakin 70-luvulla, että mielipideasioista/makuasioista ei voi eikä saa kiistellä. Ja täällä aikuiset naiset tappelevat kynnet pystyssä toisiaan vastaan siitä, onko all inclusive lomissa järkeä vai ei!!!! Hei aikuistukaahan nyt, rakkaat kanssasisaret! Onko tuo nyt teiltä pois, jos toinen tykkää saada helposti ja näppärästi ruokansa turhia miettimättä all inclusivestä tai toinen tykkää etsiä sopivia ravintoloita tai ehkä jopa itse tehdä ruokansa! So what!? Loma on loma! Ja mikä tekee kunkin lomasta juuri sen LOMAN on juuri se maku asia, josta ei voi kiistellä.

Kuten mielestäni olen alusta alkaen sanonut, kysyn perusteluja siksi, että saattaisin hyvillä perusteilla muuttaa omaa mielipidettäni. TOTTA KAI ymmärrän, että yksi tykkää yhdenlaisesta, toinen toisenlaisesta.

Ainahan tällaisia keskusteluja käydään subjektiivisista lähtökohdista!

ap

Vierailija
89/164 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on siinä hotellin rannassa...

Ja kyllä niille päiväretkille ehtii, vaikka asuisikin all inclusive. Aamiaisen saa aikaisin ja lounaan myöhään.

Tai lounaan aikaisin ja illallisen myöhään.

Tai jos jää kaikki ateriat välistä, silti saa aterioita allasbaarista.

Vierailija
90/164 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinulla ei ole kovin montaa lasta :)) Kolmen alle kouluikäisen kanssa tuo ei toimi, siksipä all inclusive tällä kertaa :) Ja toisekseen, noissa "turistirysissä" johon nytkin olemme menossa helpolle lomalle, useimmiten paras ruoka on nimenomaa all inclusive hotelleissa.. tuollaisissa kohteissa vain ei niitä hyviä ravintoloita ole, suoranaista paskaa tarjotaan useimmissa. Seikkailu- ja kulinarismilomille lähden ollessani liikkeellä ilman lapsia.

Tässäkin asiassa pätee se, että meitä on moneksi. Yksi kokee kovin vaivalloiseksi asian, joka toisen mielestä on ok, jopa mukavaa.

Meillä on kaksi lasta pienellä ikäerolla ja toinen heistä jopa autistinen erityislapsi, jonka kanssa liikkuminen on aina ollut aika haastavaa. SILTI mieluummin siis syömme eri paikoissa ja tutustumme ravintolatarjontaan.

VOI AI-hotellissa tietenkin olla hyvä ruoka. Olen itsekin sellaisissa ollut muutaman kerran safarien ja kiertomatkojen yhteydessä, kun AI on kuulunut hintaan eikä ole ollut aikaa tai mahdollisuutta muualla syödä.

Mutta siinä on aika lailla enemmän tuurin varassa. Tietysti vapaasti valittavassa ravintolassakin voi olla paskaa ruokaa, mutta siitä ei silloin ole maksanut etukäteen koko viikoksi, vaan harmi jää yhteen ateriaan ;-)

ap

Vierailija
91/164 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me emme käy valmismatkoilla kun harvoin, ja silloin allinclusive. Jos haluamme nähdä nhtävyyksiä, menemme kaupunkilomalle ja silloin syömme paikallisissa ravintoloissa jne. koska tarjonta on parempi mitä "etelän turistirysissä" (joissa on lähinnä pitsa/hamppari/lehtipihvi linjaa kera brittiläisten aamiaisten ym.) Menemme yleensä myös vähän pienempään paikkaan "etelänlomalle" ja silloin tavoitteena on rentoutua auringossa --> ranta, aurinko, uiminen, snorklaus ym. se juttu. Noissa pienissä paikoissa on vähän turisteja, ja siitä syystä myös aika vähän piakalisia ravintoloita. Eli kaksi viikkoa kun pienessä kylässä on, niin on ihan sama syökö niissä muutamassa kylän tavernassa vai hotellin ravintolassa. Itse asiassa hotellilla ruoka on jopa vaihtelevampaa, sillä joka päivä eri ruuat! (vert, tavernan samana pysyvä lista) Pidän myös siitä, ettei tarvitse kantaa rahaa mukana, sen kun hakee juoman tai jäätekön kun siltä tuntuu :) Bikineihin on paha alkaa lompakkoa tai kolikkoja tunkemaan "taskuun". Minusta on rikkaus käydä erilaisilla lomilla, aina tilanteen mukaan. Joskus sitä kaipaa kaupunkilomaa ja käy museoissa, nähtävyyksillä, taidenäyttelyissä, ostoksilla jne. ja joskus vaan haluaa maata auringossa kirjaa lukemassa ja välillä pulahtaa mereen/altaaseen. Joskus esim. työputki on niin rankka, että kaipaa vaan leopoa lomalta, joskus taas kaipaa tekemistä jos on muuten tylsää ollut. Myös seura vaikuttaa, lähteekö miehen kanssa kaksin, koko perheenä, vai tyttökavereiden kanssa.

Ja varmaan voi joku nauttia pelkästä makaamisesta altaalla. Itse en nauti, vaikka stressaava työ onkin. Hyvä perustelu sinulla, kiitos siitä.

ap

Vierailija
92/164 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että niitä ravintoloita ei ole mistä valita.

Me törmättiin Italiassa tähän! Kohteessa oli tasan yksi ravintola hotellin lisäksi, sinne lyhyt kävely, mutta pelkkää ylämäkeä (meillä kaksi ihan pientä lasta) ja sekin oli kalaravintola - minä olen kalalle allerginen.

Sen jälkeen olen aina ottanut vähintään puolihoidon...

Vierailija
93/164 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että niitä ravintoloita ei ole mistä valita. Me törmättiin Italiassa tähän! Kohteessa oli tasan yksi ravintola hotellin lisäksi, sinne lyhyt kävely, mutta pelkkää ylämäkeä (meillä kaksi ihan pientä lasta) ja sekin oli kalaravintola - minä olen kalalle allerginen. Sen jälkeen olen aina ottanut vähintään puolihoidon...

Kuten juuri sanoin, olen sen takia ollut itsekin joskus AI-majoituksessa, mutta en enää mene sellaisiin kohteisiin, jossa ei ole ravintoloita eikä palveluita. En yksinkertaisesti välitä pelkistä löhölomista.

ap

Vierailija
94/164 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se yksi ainoa ravintolakin näytti kartassa olevan ihan lähellä - oli vain jätetty kertomatta että nousu on liki kohtisuora...

94

Vierailija
95/164 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se yksi ainoa ravintolakin näytti kartassa olevan ihan lähellä - oli vain jätetty kertomatta että nousu on liki kohtisuora... 94

emme siis harrasta tuollaisia paikkoja. Otan aina aika perusteellisesti selvää kohteista ennen valintaa. Netistä löytyy paljon tietoa, matkaoppaista ja google mapsillä saa selville juuri tuon ravintoloiden määrän ja sijainnin.

Voin vaan kuvitella, miten rajusti minua olisi ns. pänninyt, jos olisi tullut tuollainen ylläri eteen kuin teille.

ap

Vierailija
96/164 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että selvitän ja tutkin jne. Siis teen tarkkaa researchia.

Silti kävi näin.

Eli koskaan ei voi olla oikeasti varma.

Vierailija
97/164 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut miehen suvun painostuksesta (kimppamatkoja anopin tai kälyn perheen kanssa) ollut muutaman kerran tuollaisissa all inclusive hotelleissa enkä vapaaehtoisesti mene.

Hyvätasoisia hotelleja kaikki ja noiden sukulaisten mielestä ihqut ruuatkin, mutta en todellakaan kykene arvostamaan sitä, että ruokaa on PALJON ja millä kellonlyömällä vaan.

Hotellit (varsinkin ne 4/5 tähden) on tosi persoonattomia paikkoja. Samantekevää, syötkö Espanjassa, Brasiliassa, Hawaijilla vai Keniassa, ruoka on pitkälti samaa ja samalta maistuvaa. Koska asiakaskunta on mukavuudenhaluista eikä haluakaan kokeilla paikallisia makuja!

Vierailija
98/164 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se yksi ainoa ravintolakin näytti kartassa olevan ihan lähellä - oli vain jätetty kertomatta että nousu on liki kohtisuora... 94

emme siis harrasta tuollaisia paikkoja. Otan aina aika perusteellisesti selvää kohteista ennen valintaa. Netistä löytyy paljon tietoa, matkaoppaista ja google mapsillä saa selville juuri tuon ravintoloiden määrän ja sijainnin.

Voin vaan kuvitella, miten rajusti minua olisi ns. pänninyt, jos olisi tullut tuollainen ylläri eteen kuin teille.

ap

matkailijalta; et löhöä, valmistat itse ruokasi, mitään yllätyksiä ei koskaan reissussa satu, tiedät kohteesta kaiken; taidat olla oiva esimerkki meille av:n tyhmemmille matkustajille, jotka eivät osaa selvittää asioita ja matkustavat surkeasti rantalomalle ja vielä kamalalla pakettimatkalla.

Vierailija
99/164 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että selvitän ja tutkin jne. Siis teen tarkkaa researchia. Silti kävi näin. Eli koskaan ei voi olla oikeasti varma.

Kun ei yksinkertaisesti vaan mene erillään olevaan hotelliin. Hiukan huonosti teet työsi, jos väität, että tuollaista voi sattua kenelle vaan.

ap

Vierailija
100/164 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut miehen suvun painostuksesta (kimppamatkoja anopin tai kälyn perheen kanssa) ollut muutaman kerran tuollaisissa all inclusive hotelleissa enkä vapaaehtoisesti mene.

Hyvätasoisia hotelleja kaikki ja noiden sukulaisten mielestä ihqut ruuatkin, mutta en todellakaan kykene arvostamaan sitä, että ruokaa on PALJON ja millä kellonlyömällä vaan.

Hotellit (varsinkin ne 4/5 tähden) on tosi persoonattomia paikkoja. Samantekevää, syötkö Espanjassa, Brasiliassa, Hawaijilla vai Keniassa, ruoka on pitkälti samaa ja samalta maistuvaa. Koska asiakaskunta on mukavuudenhaluista eikä haluakaan kokeilla paikallisia makuja!

mennä reppureissulle ja syödä katukahvilassa ja paskantaa loppumatka vettä, kun on niin mukana siinä alkukantaisessa paikallisessa elämänmenossa. No, kukin tyylillään :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kaksi