Selittäkää mulle, mitä järkeä on "all inclusive" -hotellissa?
Maksaa enemmän ja olet paikan armoilla, mitä ruuan laatuun tulee... Tai no, totta kai voi halutessaan syödä muualla, mutta se on taas aika kallista (maksaa ruoka "tuplana").
Rakastan ruuanlaittoa ja ravintoloissa syömistä, olemme miehen kanssa molemmat kiinnostuneita kulinarismista. Mikään mättö ei siis innosta lomalla, ja oikeasti ketuttaisi joutua syömään samassa paikassa joka ateria, oli ruuan laatu mitä tahansa.
Kommentit (164)
mitä järkeä on lähteä ulkomaille syömään buffettiruokia? Joissainpaikoissa all inclusive on lähes pakollista esim. tuttava oli Dominikaanisissa ja siellä ei hotellialueiden ulkopuolella ollut oikein mitään.
No, meitä on moneksi. Mutta minusta ei ole järjen hiventäkään maksaa maltaita päästäkseen ulkomaille notkumaan hotellialueella! Uimahalliin pääsee Suomessakin, ja ravintoloissa voi syödä... joten persoonaton hotelli ei todellakaan anna minulle sitä lisäarvoa, jonka takia ulkomaille matkustamme.
ap
että halusit kertoa, miten paljon parempi olet matkailijana kuin muut? Miksi koet moista alemmuudentuntoa etkä anna muiden tehdä niin kuin haluavat?
mitä järkeä on lähteä ulkomaille syömään buffettiruokia? Joissainpaikoissa all inclusive on lähes pakollista esim. tuttava oli Dominikaanisissa ja siellä ei hotellialueiden ulkopuolella ollut oikein mitään.
ja a la carteakin on paremmissa paikoissa tarjolla.
No, meitä on moneksi. Mutta minusta ei ole järjen hiventäkään maksaa maltaita päästäkseen ulkomaille notkumaan hotellialueella! Uimahalliin pääsee Suomessakin, ja ravintoloissa voi syödä... joten persoonaton hotelli ei todellakaan anna minulle sitä lisäarvoa, jonka takia ulkomaille matkustamme.
ap
että halusit kertoa, miten paljon parempi olet matkailijana kuin muut? Miksi koet moista alemmuudentuntoa etkä anna muiden tehdä niin kuin haluavat?
kävis ulkomailla vaan mäkkärissä syömässä.
Vai mikä oli kommenttisi pointti? Huono päivä?
lomalla vielä koko porukalle kokkailemaan, joten all inclusive on meille ehdoton.
Tosin sekin on minusta lomilla mukavaa, välillä on vuokrattu asunto ja tehty osa ruuista itsekin. ap
omat mieltymyksensä, niin helpointa on mennä ravintolaan, jossa on buffet-pöydät täynnä erilaisia ruokia, joista saa vapaasti jokainen etsiä mieluisimmat ruoat. Ei tarvitse arpoa eri ravintoloiden välillä. Eli se helppous on tärkeää meidän perheen lomailussa. Myös välipalat ym saa kätevästi haettua ilman että tarvitsee kanniskella rahaa mukana altaalla tms.
syömään yhtä ja samaa. Eli ei se valinnanvara herranen aika ravintolassa ole sen huonompi kuin buffetissa. Ja SAA arpoa eri ravintoloiden välillä, ei ole yhden keittiön laadun tai laaduttomuuden varassa. Sitä paitsi: parikin tuntia tarjoiluvadissa seissyt ruoka... öh, no, ei se kyllä noin keskimäärin ole yhtä hyvää kuin vastavalmistettu. ap
etsiä joka ilta sitä ruokapaikkaa, nin ymmärrätkö mitä tarkoitan helppoudella? Saapastele sinä vaan niin paljon kuin haluat, miksi ihmeessä yrität saada all inclusiven kuulostamaan jotenkin huonolta, kun se ei sitä ole.
Ja sinusta se ei ole huono, minusta on. Erimielisyys noteerattu.
ap
siitä, miten pitäisi lomailla ja lomalla syödä. Ollaan niin pikkurilli pystyssä ja esitetään maailmanmatkaajaa ja arvostellaan toisten mieltymyksiä.
Öh... eli koko avauksen tarkoituksena taisikin olla se,
No, meitä on moneksi. Mutta minusta ei ole järjen hiventäkään maksaa maltaita päästäkseen ulkomaille notkumaan hotellialueella! Uimahalliin pääsee Suomessakin, ja ravintoloissa voi syödä... joten persoonaton hotelli ei todellakaan anna minulle sitä lisäarvoa, jonka takia ulkomaille matkustamme. ap
kannattaa ehkä lukea ketju läpi ennen kuin langettaa tuomioitaan.
Kuten olen monta kertaa sanonut, mietin tuota AI-ilmiötä sen takia, etten itse sitä pidä hyvänä vaihtoehtona ja halusin kuulla, miksi jotkut sitä suosivat.
Ja tietenkin punnitsin niitä perusteluja omalta kantiltani, niin tässä ketjussa on jokainen tehnyt, sinäkin.
Älä siis turhaan hermostu, ei kukaan sinun valintojasi mollaa yleiseltä kannalta. Ne eivät vain sovi minun makuuni.
ap
mielelläni maksan toimettomasta lomailusta ja siirryn altaan ääreltä lähimpään ravintolaan. Eikä siellä ole yksin tarvinnut olla, muitakin samoin ajattelevia löytyy :)
Se on vaan aika surullista, että näin tosiaan tehdään. Lapsille ei ole pahaksi käydä ihan oikeissa ravintoloissa.
Se on vaan aika surullista, että näin tosiaan tehdään. Lapsille ei ole pahaksi käydä ihan oikeissa ravintoloissa.
Vai mistä väitteesi oikein revit??
Voi jessus. On tää taas jännää, kun ihmiset jaksaa vääntää siitä, miten pitäisi lomailla ja lomalla syödä. Ollaan niin pikkurilli pystyssä ja esitetään maailmanmatkaajaa ja arvostellaan toisten mieltymyksiä.
Älä siis turhaan hermostu, ei kukaan sinun valintojasi mollaa yleiseltä kannalta. Ne eivät vain sovi minun makuuni.
ap
minä en ole mainostanut täällä omia valintojani enkä siis esittänyt niitä ainoina oikeina. Toisin kuin sinä.
Voi jessus. On tää taas jännää, kun ihmiset jaksaa vääntää siitä, miten pitäisi lomailla ja lomalla syödä. Ollaan niin pikkurilli pystyssä ja esitetään maailmanmatkaajaa ja arvostellaan toisten mieltymyksiä.
miten tästäkin asiasta on saatu tällainen vänkääminen.
Vaikka itse käymme mielellämme joskus ulkomaanreissulla Michelin-ratingin saaneissa paikoissakin (mieluiten kyllä ilman lapsia), välillä olemme lomailleet esim. Karibialla sangen hyvätasoista AI-palvelua ja ruokaa tarjonneissa hotelleissa. Ja kyllä ne paikat ihan oikeita ravintoloita ovat olleet :) Pitää vähän ottaa selvää, minne on menossa.
Ja all inclusive-lomailuko sen estää?
Vai mistä väitteesi oikein revit??
Mutta kieltämättä isoissa loistohotelleissa on aika tyypillisesti samantyyppinen ruoka eri puolilla maailmaa. Niitäkin hotelleja on tullut nähtyä ihan riittämiin, vaikka AI-majoituksen olen valinnut vain muutaman kerran (ja nekin kiertomatkan/safarin yhteydessä silloin, kun valinnanvaraa ei ole ollut).
Joten minusta avartavampaa on todellakin siis suosia yksityisyrittäjiä. Joku sanoi senkin hyvän perusteen, että siten tuetaaan paikallista yksityisyritteliäisyyttä. Se ei ole minulla ollut perusteena, vaan silkka vaihtelunhalu ja halu etsiä hyvää, mielenkiintoista ruokaa.
ap
Lähdemme lapsien 6 ja 2v. kanssa ensimmäistä kertaa ai-lomalle kuukauden päästä. Olemme matkustelleet paljon ilman ai:a. Nyt olemme todella lomantarpeessa ja siksi tuo valinta. Hotellimmekin on vesipuistohotelli joten tekemistä ja viihdykettä on lapsille runsaasti. Syödä ja juoda voi silloin kun siltä tuntuu. Mieheni käy sukeltamassa me veneretkellä ym. emme todellakaan vietä koko lomaamme hotellissa. Reissumme maksaa pari sataa enemmän ai:lla kuin ilman...ei taitaisi tuo pari sataa riittää jos kaikki ruokailumme hoitaisimme eri ravintoloissa!
etsiä joka ilta sitä ruokapaikkaa, nin ymmärrätkö mitä tarkoitan helppoudella? Saapastele sinä vaan niin paljon kuin haluat, miksi ihmeessä yrität saada all inclusiven kuulostamaan jotenkin huonolta, kun se ei sitä ole.