Selittäkää mulle, mitä järkeä on "all inclusive" -hotellissa?
Maksaa enemmän ja olet paikan armoilla, mitä ruuan laatuun tulee... Tai no, totta kai voi halutessaan syödä muualla, mutta se on taas aika kallista (maksaa ruoka "tuplana").
Rakastan ruuanlaittoa ja ravintoloissa syömistä, olemme miehen kanssa molemmat kiinnostuneita kulinarismista. Mikään mättö ei siis innosta lomalla, ja oikeasti ketuttaisi joutua syömään samassa paikassa joka ateria, oli ruuan laatu mitä tahansa.
Kommentit (164)
Mutta minusta ei ole järjen hiventäkään maksaa maltaita päästäkseen ulkomaille notkumaan hotellialueella! Uimahalliin pääsee Suomessakin, ja ravintoloissa voi syödä... joten persoonaton hotelli ei todellakaan anna minulle sitä lisäarvoa, jonka takia ulkomaille matkustamme.
Minä en ole koskaan matkustanut minnekään vain hotellialueelle oleilemaan, mutta siitähän emme keskustelleet. Tässä ketjussahan oli kysymys siitä, mitä järkeä ai:ssa on ja jos haluaa matkustaa hotellialueelle oleilemaan, niin mainitsemistani syistä voisin olettaa ai:n olevan fiksu veto.
pelasta sä tää maailma, mulla ei ole siihen varaa
Meillä oli aamiainen kello 10:een asti. Sitten voi lähteä mihin halua, välipalaa ja lounasta oli tarjolla kello 16:een asti. Sitten taas päivällistä kello 22:een.
Niissä väleissä ehti vallan mainiosti ihan mihin vaan.
Ja kun on vain viikon ja lapset haluaa uida paljon, eipä sitä ihan hirveästi tarvitse muuta.
Minusta oli ihanaa nauttia kiireettömyydestä ja lämmöstä rauhassa.
Me käydään kyllä toisenlaisillakin matkoilla, on kierretty Kiinat, Australiat, Kaliforniat, Nykit lasten kanssa ja ilman lapsia, mutta kyllä nuokin lomat on kivoja.
Ja olen ihan kulttuurialalla töissä ja hengissä silti selvinnyt...
2
vaikka itse käyn aina syömässä paikallista tai kauoasta hotellille evästä..
michelinin opas kainalossa, eikä siellä sellaisia paikkoja taida ollakaan, mitkä olis vallan tähtiä saaneet tai muuten sopis mammojen standardeihin
ja se on aivan sun valintasi, ymmärrän kantasi. Itse ajattelen eri tavalla.
ap
ilman micheliniä teneriffalle, kun siellä ei tee sillä mitään?!
väittäisinpä, että olen syönyt ja juonut paremmin kuin kukaan täällä, mutta en todellakaan kanarian saarilla
Esimerkiksi me arvostamme eniten sitä AJAN SÄÄSTÖÄ ettei tarvi koko iltaa istua ravintolassa ensin tilaamassa ruokaa taas odotat että saat annokset pöytään taas odotat jälkiruokaa ja sitten taas odotat ennen kuin saat laskun.
Kaiken tämän ajan säästät ainakin kolmella aterialla päivässä matkan ajalla allinlusivessa senkun kävelet noutupöytään ja syöt! Lisäksi olemme laskeneet että voi jopa olla edullisempaan all inclusivessa ja lisäksi saat itse todellakin valita mitä syöt. Lisäksi lapset voi hakea itse altaalla jätskit ja juomat kun ei tarvi rahaa lainkaan, helppoa lomaa =)
Mutta minusta ei ole järjen hiventäkään maksaa maltaita päästäkseen ulkomaille notkumaan hotellialueella! Uimahalliin pääsee Suomessakin, ja ravintoloissa voi syödä... joten persoonaton hotelli ei todellakaan anna minulle sitä lisäarvoa, jonka takia ulkomaille matkustamme.
Minä en ole koskaan matkustanut minnekään vain hotellialueelle oleilemaan, mutta siitähän emme keskustelleet. Tässä ketjussahan oli kysymys siitä, mitä järkeä ai:ssa on ja jos haluaa matkustaa hotellialueelle oleilemaan, niin mainitsemistani syistä voisin olettaa ai:n olevan fiksu veto.
Totta kai voin kuvitella montakin syytä AI-hotellin valinnalle, nyt tietenkin lähinnä punnitsen niitä perusteluja omalta kannaltani.
Tähän mennessä sellaisia perusteluja - joita saattaisin itse pitää hyvinä syinä, kukin tietysti valitsee itse subjektiivisista lähtökohdistaan - on tässä ketjussa ollut kaksi:
1) mukana on mättöikäisiä murkkuja, jotka eivät halua etsiä ravintoloita tai odottaa ruokaa
2) buffet on allergioiden takia paras vaihtoehto.
ap
ilman micheliniä teneriffalle, kun siellä ei tee sillä mitään?! väittäisinpä, että olen syönyt ja juonut paremmin kuin kukaan täällä, mutta en todellakaan kanarian saarilla
vaihtoehtoa, joko Michelin-tähtiravintolat tai sitten all inclusive -mättö?
Elä nyt viitsi.
Kuka tässä sitä paitsi on Tenerifaa pitänyt ainoana vaihtoehtona? Olen käynyt siellä parikymmentä vuotta sitten, enkä enää ikinä mene sellaisiin kohteisiin. Aika lailla juuri siitä syystä, että hotellikylät eivät nappaa, enkä koe pelkkää auringossa makoilua riittäväksi lomailun sisällöksi.
ap
miksi joku haluaa matkustaa ulkomaille linnoittautuakseen hotellialueelle, olkoonkin vaikka lasten kanssa. Mun mielestä hotelli on lomalla se pakollinen tukikohta yöpymistä varten, josta sitten lähdetään tutustumaan uusiin paikkoihin ja katselemaan oikeaa paikallista elämää, ei suinkaan se pääasia jonka perusteella lomakohde valitaan.. Saatika että sinne jäätäisiin vapaaehtoisesti tuhlaamaan lomapäiviä. Oksettaa muutenki ajatuskin uima-altaan reunalla löhöämisestä ja itseään palveluttamisesta. Kukin tietty tavallaan, mutta itselleni tuollainen junttimatkailu ei kyllä tuo minkäänlaista elämystä eikä mielihyvää. Enkä usko että lapsetkaan siitä kovin paljoa kostuisivat, ei ainakaan yhtä paljon kuin vähän aktiivisemmasta ja järkevämmästä lomailutavasta.
Esimerkiksi me arvostamme eniten sitä AJAN SÄÄSTÖÄ ettei tarvi koko iltaa istua ravintolassa ensin tilaamassa ruokaa taas odotat että saat annokset pöytään taas odotat jälkiruokaa ja sitten taas odotat ennen kuin saat laskun. Kaiken tämän ajan säästät ainakin kolmella aterialla päivässä matkan ajalla allinlusivessa senkun kävelet noutupöytään ja syöt! Lisäksi olemme laskeneet että voi jopa olla edullisempaan all inclusivessa ja lisäksi saat itse todellakin valita mitä syöt. Lisäksi lapset voi hakea itse altaalla jätskit ja juomat kun ei tarvi rahaa lainkaan, helppoa lomaa =)
Eli mihin sitä tarvitset? Tämä on hiukan sivujuoni tässä ketjussa, mutta "bare with me!"
Kun minulle loman olennainen juttu on, että voi istahtaa kivaan ravintolaan, jutella perheensä kanssa kaikessa rauhassa ja vaikka juoda lasillisen odotellessa.
ap
muita ruokapaikkoja. Esim. Afrikan safareilla olemme olleet AI-hotelleissa, ihan siksi, että vaihtoehtoja syömiselle ei ole.
muita ruokapaikkoja. Esim. Afrikan safareilla olemme olleet AI-hotelleissa, ihan siksi, että vaihtoehtoja syömiselle ei ole.
myönnetään, olen ollut sellaisissakin paikoissa, mm. juuri Afrikassa ja Intiassa.
ap
esim. nähtävyyksiin, uimiseen, auringonottoon - ja samalla jutella perheen kanssa.
Esimerkiksi me arvostamme eniten sitä AJAN SÄÄSTÖÄ ettei tarvi koko iltaa istua ravintolassa ensin tilaamassa ruokaa taas odotat että saat annokset pöytään taas odotat jälkiruokaa ja sitten taas odotat ennen kuin saat laskun. Kaiken tämän ajan säästät ainakin kolmella aterialla päivässä matkan ajalla allinlusivessa senkun kävelet noutupöytään ja syöt! Lisäksi olemme laskeneet että voi jopa olla edullisempaan all inclusivessa ja lisäksi saat itse todellakin valita mitä syöt. Lisäksi lapset voi hakea itse altaalla jätskit ja juomat kun ei tarvi rahaa lainkaan, helppoa lomaa =)
Eli mihin sitä tarvitset? Tämä on hiukan sivujuoni tässä ketjussa, mutta "bare with me!"
Kun minulle loman olennainen juttu on, että voi istahtaa kivaan ravintolaan, jutella perheensä kanssa kaikessa rauhassa ja vaikka juoda lasillisen odotellessa.
ap
Jotenkin tahattoman koomista, "säästän aikaa lomalla". Voidakseni notkua rauhassa hotelilla odottamassa seuraavaa ateriaa.
Itse oltiin Mauritiuksella puolihoidossa hotlassa, jossa syötiin joka päivä 2x pvässä, ja joka kerran aivan mielettömän hyvää ruokaa... se intialainen iltakin jää mieleeni IKUISESTI.
esim. nähtävyyksiin, uimiseen, auringonottoon - ja samalla jutella perheen kanssa.
ja jopa paremmin, kun ei tarvitse aina ruoka-ajoiksi sännätä hotelliin...
No juu, ok. Emme juurikaan ota aurinkoa, uimassa toki käydään. Ja nähtävyyksiä ja lähiseutua kolutessa käydään syömässä missä kulloinkin seikkaillaan.
ap
Itse oltiin Mauritiuksella puolihoidossa hotlassa, jossa syötiin joka päivä 2x pvässä, ja joka kerran aivan mielettömän hyvää ruokaa... se intialainen iltakin jää mieleeni IKUISESTI.
ap
Eli kaikki se aika kun ei syödä ei ole seuraavan syömisen odotusta...
Me olemme aina (siis lasten vauvaiästä lähtien) liikkuneet lomillamme paljon. Vuokraamme auton ainakin osaksi aikaa ja kiertelemme lähitienoita.
Eikä se ravintolan etsiminen ole vaivalloista tai vaadi mitään ihmeellistä retkeilyä, jos ei nyt jossain erämaassa asusta.
Mutta kai sen tietysti voi kokea vaivalloiseksi, jos ei välitä ruuan laadusta kauheasti eikä ole kiinnostunut tutkimaan paikkoja/kävelemään/kokeilemaan.
ap