***MAALISMURUJEN MAALISKUU***
Kommentit (72)
Onnea zäpäkkä poikavauvasta ;)
Täällä siis yliajalla mennään, tänään tasan 41 mut ehkää heiman toiverikas katsoen huomista, tulevia päiviä =) Mulla on kakkonen syntynyt 41+3, kolmonen 41+2 ´niin huomenna oisi tuo 41+1 jos aina päivällä lyhenee, sikko oli poikkeus eli syntyi jo 40+2 mut ei vielä ymmärtänyt et asutaan Hämees =)
Maanantaina olisi vielä neuvola ja sit käynnistys to 25pv jos ei sitä ennen ole ymmärtänyt luopua yksiöstään. Anoppi se jaksaa soitella ja päivitellä eli tänäänkin taas sen puhelua odotellessa kun en viitsi olla vastaamattakaan kun tekee sit het väärät johtopäätökset :(
Eilen jo luulin et tulee lähtö, supisteli kivasti mut kun tuli se maaginen keskiyö niin kaikki katoaa eikä sit enää mitään:( Mut ainahan nuo lapset ovat syntyneet, ennemmin tahi myöhemmin eli siis ei auta kuin odotella!
Jaksuja siis kaikille, toivottavasti monen ei tarvitse kärvistellä yliaikaa ja ihanaista vauva-arkea jo nyyttinsä saanneille!
Neljäs 41+0
Eli täälläkin hieman "yliajalla", mutta olen toiveikas :) Viime aamuyöstä lähtien ollu kovia supistuksia, mutta vielä kotona ollaan. Alkaa vain ottaa hieman oman hermon päälle tämä hirveä kipu :( Soitin jo synnärillekin, että mitä tehtäis, kun on noita kivuliaita supistuksia ollu niin monta tuntia jo, mutta käskivät vaan sieltä, että syödä panadolia (joka ei kyllä tunnu missään!!!). Taitaa tässä olla "lähtö" lähellä, kun tänä aamuna tuli limtulppakin ja on koko päivän saanu taistella näitten kipujen kanssa. Toisaalta, luonnollista käynnistystä tässä ollaan odoteltukin, kun muuten olisivat maanantaina käynnistäneet.
Mutta, ilmoittelen tässä jossain vaiheessa sitten itsestäni taas :)
Arete 41+4
mulla niin kiehuu, hyvä ettei savu tule korvista, taas tulee mieleen jopa -92 vuotinen jokapäivänen anopin soittelu, kakkosesta ja kolmosestakaan ei sentään näin soitellut kun jälleen........
Juttelis edes niitä näitä vaan aloittaa puhelun et Mitä, ei voi olla totta, sä oot vieläkin kotona, Grrrrrrrr............ yritä siinä sit olla ystävällinen ja todeta et kyllä ja kun kyselee et eiks edes oireile niin kylmästi valehtelen ettei ´mitään tuntemuksia :(
Lisäsin tänään sit meidän kakkosen ja kolmosen ylimenoaikoihin pari päivää lisää kun eihän se voi muistaa montako päivää menneet yli niin totesin et aikaisintaan loppuviikosta ehkä voi tapahtua jotain.
käski vielä soitella kun alkaa tapahtua ja pah, ilmoitellaan vasta kun vauva syntynyt jos heti silloinkaan mut miehen kanssa päätettiin että kummankaan äidillä ei ole asiaa sairaalaan, mä haluan olla siel rauhassa ilman ylimääräisiä hössöjä.
Kyllä mä ymmärrän ihan asialliset kyselyt mut tää vaan menee niin yli kun itsekkin jo stressaa et koska syntyy et isot likat pääsee varmasti kouluun ym. vaikka olenkin sopinut tästä työkaverini kanssa joka aikaisemmin hoiti pikkuneitiä et laittelen hälle sit viestii niin hakiaa koko tyttöjoukon sit jos arkena mennään :)
Nyt mentävä jatkamaan askareita, anteeks purkaus :( Toivottavasti te muut säästytte näiltä epämielyttäviltä joko joko kyselyiltä!
jaksuja kaikille ja voimia tulevaan =)
kaikille vauvaantuneille ihanaa vauva-aikaa ja kunhan kerkeette niin tulkaa kertoilemaan kuulumiset:)
Neljäs 41+1
Onnea muillekin vauvautuneille!!
Tyttö tosiaan syntyi 2 pv edellisen postaukseni jälkeen eli jo 9.3.2010. Synnytys meni muuten hyvin, mutta spinaalia ei käytännössä ehditty antaa kun kalvojen puhkaisusta aukesi paikat rytinällä 6-10cm puolessa tunnissa, ja lääkäri oli myöhässä (MUR). Alku oli ollut verkkainen, joten kätilö ei oikein uskonut varoituksiani että kannattaisi alkaa valmistella hieman aiemmin... No, pääasia että syntyi IHANA tyttö, painoa 3496g, pituus 50,5cm.
En ole ehtinyt/jaksanut kirjoitella, koska heti kotiuduttuamme alkoi perheessä mahatauti (noro?), joka alkoi esikoisella kotiutumista seuraavana yönä, sitten tarttui mieheeni joka mahavaivaisia hoiteli, ja sitten tuli minuunkin (sepäs olikin mukavaa imetyksen & maidonnnousun ohessa!!!). Viiveellä sairastui vielä keskimmäinen, joten aikki muut paitsi vauva ovat nyt mahataudissa olleet. Onneksi maitoa riitti ja riittää hyvin, ja täysimetyksellä on menty. Harmittaa vaan kun miehen isyysjakso meni nyt näin, huomenna hän jo menee töihin.
Toiv jatkossa ehdin kirjoitella edes jotakin.
Adalmina ja tuhiseva pikkuinen tissihiiri 12pv
Onnea kovasti ihanista vauvoista Zäpäkkä ja Adalmina! Kiva lukea synnytyksistä. Mikään muu asia ei mulla tietenkään päähän meinaa mahtuakaan. Meillä oli eilen tuo laskettu aika, ja viime yönä sitten alkoi mukavasti supistella, piti oikein sängystä nousta. Syke kasvoi joka supparilla ja hengittäminen kävi raskaaksi, se vähän harmitti. Supistusten välissä vauva melskasi kuin viimeistä päivää kirjaimellisesti!
Mutta voi, puoli viiteen mennessä toiminta loppui ja sain painua takaisin pehkuihin. Tänään sitten oli neuvola, ja täti totesi että kyllä tämä vauva on jo tosi alhaalla eikä pää juuri liiku, eli veikkasi että hyvinkin pian syntyy. Ihanaa! Ja jännittävää! Ja todella rasittavaa, jos sitten ei synnykään...
Voimia Neljäs! Voi kun toivon että nyt olet päässyt odotuksestasi! Se on kyllä mykistävää, kun soittelijat tokaisee tuollaisia "ei voi olla totta" -tyyppisiä huomioita. Tulee itselle sellainen olo kuin olis joku friikki tai epäonnistunut jossain täydellisessä äitiydessä... jokainen lapsi syntyy kuitenkin ajallaan, lasketut päivät ne on aika merkityksettömiä siinä. (puhuu samalla itselleen...)
Mombasalle myös tsemppiä viime metreille! Elämme ihmeellisiä päiviä, joina ajan käsite venyy ja paukkuu, ja tunteet on merkillisiä. Kannattaa kirjata ylös toisinaan, että muistaa sitten myöhemmin.
Lojun sohvalla ja ihastelen kevätaurinkoa. Tänään olisi kyllä oikein hyvä päivä syntyä.
Berenike 40+1
Loppuaika odotuksesta menikin kunnon räkätautia sairastaessa, ettei edes toivonut joutuvansa synnärille.
Keskiviikon vaihtuessa torstaiksi sitten alkoikin supistukset ja ihan säännöllisen kymmenen minuutin välein. Laitoksella oltiin ennen yhtä ja silloin supisteli jo 5min välein. Keinutuolissa keikuttelin kunnes oli parempi seistä mieheen nojaten viimeisimmät ja kivuliaimmat supistukset. Ennen puol neljää poika syntyi jakkaralta ponnistaessani ja mieheni roikottaessa minua kainaloista. Melkein sanoisin tämän synnytyksen olleen helpoin ja nopein. Ilman kivunlievitystä meni eikä tullut tikkejä ja nyt voin hyvin, paitsi väsynyt olen, kun jo siitä lensusta oli parin viikon univelat pohjalla.
Näin äidin mielipide on, että poika on erittäin kaunis ;-D pitkät tummat hiukset, ripset ja kulmat sekä kauniinvärinen sileä iho,
eli isännäköinen komea miehenalku.
Syntymäpituus 51cm ja -paino 3540g.
Sagas 6. s.18.03.2010
Näin nopeasti... meille siis 14.3 poika 3640g ja 53cm. Myöhemmin lisää:)
Ninnukka82 ja hulivili
Onnea kaikille jo synnyttäneille! Suurinpiirtein koittanu käyvä muokkailemassa tuota listaa... =)
Meillä on pikku menninkäisen kanssa menny hyvin. Ensi viikolla tulee lastenneuvolan puoleltakin täti käymään kotikäynnille. Viime viikolla pikkuinen painoi jo 4290g, eli hyvin syö. Ja alkaakin jo kaksoisleuka muodostua... =D
Mietin tässä, että jatketaanko tätä listaa tuolla vauvojen puolella? Vai jätetäänkö myöhemmäksi? Kivahan se on vaihtaa kuulumisia tästä vauva-ajastakin... =)
Sannaleinen & "Milli Menninkäinen"
Eli tyttö syntyi 21.3. aamulla lo 7.24. Pituutta neidillä oli 50 cm ja painoa 3320 g. Ihana pakkaus :)
Mulla alkoi supistella voimakkaasti lauantai aamuyöstä ja päivän niitä siinä kärsin. Ensin ne oli epäsäännöllisiä, mutta iltäpäivällä alkoi olla jo aika säännöllisiä.. Alkuillasta lähdttiin sairaalaan ja aamulla tyttö synty oikein ryminällä. Ponnistuvaihe kesti 14 minuuttia ja oikeastaan kerta ponnistuksella tyttö tuli ulos tähän maailmaan. Sairaalassa hemoglobiini laski mulla niin alas, että piti vähän tankata punasoluja, mutta muuten meni ihan ok. Eilen illalla kotiuduttiin ja ihan hienosti meni ensimmäinen yökin :)
Kyllähän se poika meillekin syntyi 17.3. Nyt vasta jaksan ilmoitella....
Pojalla mitat 3845g ja 53,5 cm.
Arki on alkanut loistavasti... Laitan myöhemmin vähän lisäinfoa
minä jäin ihan koukkuun tähän palstaan kun rupesin lukeen..ihanaa lukea noita teän synnytystarinoita ja viimehetken jännittäviä tunnelmia:)
elikkä mulla on la 30.3 ja viikkoja nyt takana 38+3.jänskäättäänhän tuo jo alkaa...ja kyllä olis jo kiva päästä näkemään että miltä se maha-asukas näyttää live:nä=).
raskaus on ollut kokonaisuudessaan aivan ihanaa aikaa,ilman mitään ongelmia.nyt kummastuttaa että ei ole juuri merkkejä kuulunut tulevaa synnytystä ajatellen.supistuksia kyllä satelee päivän mittaan paljonkin mutta eipä juuri kipeitä ole olleet.vauva on laskeutunut,mutta ei vielä kiinnittynyt.mahdoton möyrintä pikkumiehellä on jokapäivä tuolla massussa,eli ei tartte huolta kantaa senkään takia että liikkeet puuttuis/olis vähäisiä:)