****Jouluntähtien keskiviikkohöpinät****
HUOMENTA KAIKILLE!
Hereillä ollaan, muttei millään olisi tänä aamuna jaksanut nousta. Neitikin vain käänsi kylkeä äidille, että minähän en nouse :)
Mutta kun kuuli, että pääsee tarhaan leikkimään oli heti pystyssä ja halusi keinumaan.
Tänään on neuvolalääkäri, saa nähdä jatkaako sairaslomaa.... Kuukauden olen ollut jo saikkella eikä töissä ainakaan hommat kevene tai helpotu masun kasvaessa. Koko ajan saa pelätä koska joku lyö, puree, jne... Holdaaminen ei ole enää ihan niin helppoa kuin vielä keväällä. Meillä siis EI ole normaalioppilaita vaan olen erityiskoulussa, jeejee!
Samalla saan eiliset sokeritulokset, saa nähdä mitä niissä näkyy?
OMA NAPA: ei mitään uutta. Vauva potkii kovasti, mutta en kyllä tiedä joko hän on kääntynyt raivotarjontaan, välillä tuntuu että olisi, mutta välillä taas tuntuu että potkii ihan tuonne alas... Kaippa sekin lähiaikoina selviää.
GALLUP: en ole vielä laittanut mitään vauvanvaatteita tai tavaroita valmiiksi. Pinnasänky on ainoa joka siskolta on jäänyt, on ollut jo 2kk neidin huoneessa, kun neiti nukkuu lastensängyssä. Pohja on valmiiksi nostettu ja unilelu odottamassa, siinäpä se mitä olen tehnyt.
Meille kun tarvitaan EHDOTTOMASTI lisää kaappitilaa, että saan vaatteet jonnekin siististi järjestettyä.
Äitiyspakkauskin odottaa vielä olkkarin lattialla, uutta sijoituspaikkaansa.
Eipä tässä muuta, palailen kertomaan neuvolakuulumisia iltapäivällä!
Niisku + poju rv 31-32
Kommentit (18)
Linkki eiliseen piiiitkään pinoon:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8499229&p=3&tmode=1&smode…
Luin nopeasti pinon läpi. Kun näin, että viestejä oli noin monta, tuli mieleeni, olisiko Kultikutri käynyt kertomassa kuulumisia. Toivon hartaasti, ettei tämä " radiohiljaisuus" ole mikään huono merkki.
MAMMA016 kokenut aikamoisen säikäytyksen. Toivottavasti vauva pysyy vielä masussa jonkin aikaa. Koetahan jaksaa ottaa iisisti. Tsemppiä ja onnea sinulle!
MUTTER-MOMMY. Hienoa, että istukka oli vähän siirtynyt. Toivotaan, että saat kokea haluamasi alatiesynnytyksen.
TYTTÖPOIKATYTTÖ. Sinä kerroit raivotarjonnasta. Meillä esikoinen oli raivotarjonnassa jo hyvin varhaisilla viikoilla ja niin hän pysyikin. Itse kävin tässä raskaudessa terveysaseman päivystävällä lääkärillä elokuussa rv 22+. Silloin lääkäri oli kirjannut päivystysvastaanoton lähetteeseen, että lapsi on viikkoihin nähden alhaalla. Kun sitä kyselin synnärin päivystyksessä, ei siihen kommentoitu juuta eikä jaata. Kuukausi sitten lääkäri mainitsi, että vauva on jo raivotarjonnassa. En tiedä, onko se hyvä vai huono merkki. En kyllä osaa vetää siitä stressiä.
USA-MAMA. Päätellen kyselystäni aika harva miettii enemmälti vauvan terveyttä. Ehkä se on toisille asia, jota ei uskalla miettiä tai sellainen mitä ei edes tule pähkäilleeksi. Itselläni näihin pähkäilyihin varmasti vaikuttavat jo ikä, luonne ja edellisen raskauden ja sen jälkeiset kokemukset. Tosin eipä sitä auttaisi murehtia, vaan vastaan on otettava, mitä vastaan tulee. Kiitos tsempistä sinulle! Niin, vauva, josta puhuit, on kyllä erittäin hyväuninen. En jaksa uskoa, että meidän vauvamme olisi yhtä hyväuninen. Ainakaan, jos vähäänkään tulee isoveljeensä...
ELMERSSON. Puhuit eilisessä viestissäsi enkelipojasta. Tarkoitit ilmeisesti sitä, että teillä on vauva on kuollut kohtuun. Saanko kysyä, mistä se johtui ja millä viikoilla se tapahtui? Asia kiinnitti huomiota, koska meilläkin on valitettavasti kokemusta asiasta. Olen todella pahoillani, että olette joutuneet kokemaan tämän asian. :-(
Kohta on puhelinaika lääkärille. Toivottavasti saan puhelimitse saikkua! Se olisi kyllä tarpeen supistusten, iskiasvaivojen ja väsymyksen takia.
Joku kyseli sisätutkimuksista. Epäilisin, ettei niitä normaaliraskaudessa tehdä kuin säännöllisillä neuvolalääkärikäynneillä eli siis kolme kertaa (?). Itselleni niitä on jo tehty useita aina noissa päivystysluonteisissa käynneissäkin. Koska kohdunkaula ja -suu olivat ok kaksi viikkoa sitten tapahtuneella tutkimuksella, toivon, että nyt saikku järjestyisi ihan puhelimessa. Se tosin olisi todella joustavaa lääkärin puolelta. Katsotaan!
Mites te SAIRASLOMALAISET? Onko sairasloman jatkoa tullut " helposti" ? Tarkoitan, että aiheestahan sitä aina määrätään, mutta onko se määräämiskäytäntö ollut joustavaa.
Omasta navasta vielä sen verran, että v*ituttaa ihan koko rahan edestä. Toivon hartaasti, että tämä viikko olisi ohi. Tuntuu ihan samalta kuin menkkojen alla. Yksi syy siihen on kyllä se, että huomenna on tärkeä työkokous, jota vedän ja jota vähän jo hermoilen sitten tämän pahantuulisuudenkin kautta.
Toivottavasti teillä muilla keskiviikkopäivä näyttää valoisammalta!
Iituli rv 30+0 (se on hienoa, että raskausviikot vaihtuivat jo näin isoiksi. sype-kätilö sanoi kk sitten, että jos rv 34 päästään, silloin riskit ovat jo pieniä)
Aamu askareet tehty.
Tänään onkin sit viimeinen oma päivä tällä viikolla.. lapset to, pe kotona.
Päässä surraa ihan tyjää.. ei mitään ihmeellistä kerrottavaa.
Noist remontti puuhista puhuu aika moni, minkäslaisissa asunnossa sitä kukin elelee?? Meillä tämmöinen vanhempi omakotitalo 3 kerrosta(jos laskee kellarin,jossa on kerhohuone, sauna ja pyykinpesu paikka). alhaalta löytyy pari huonetta ja keittiö +wc tilat. Ylhäällä sitt 3huonetta. Tää on ollut tämmöinen ikuisuus projekti jota ollaan pikkuhiljaa laitettu. Rehellisesti sanottuna alkaa välillä olemaan niin täynnä tätä!
Perhanan päänsärky tekee taas tuloaa, eilen jyysti kokopäivän eikä panadol tietysti auttanut.
palailen myöhemmin ehkä hieman piristyneenpänä
neffi
*hipsii pinoon*
Tässä vielä linkki tuohon toiseen (nefilin) keskiviikkoaloitukseen:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8509087&p=1&tmode=1&smode…
Ärh, tänään on ollut " huonon tietotekniikan päivä" . Lupasin auttaa tytön hoitajaa siirtämällä kuvia hänen kotikoneeltaan CD:lle massamuistikun ja oman polttavan CD-asemani avulla... No, ensin pph:n kone temppuili, ei käynnistynyt ja sitten kun käynnistyi, oli kadottanut hiiren jne jne jne... No, loppuje lopuksi sain kuvat tikulle ja kotikoneelle ongelmitta (kaatosateesta huolimatta :)), poltto CD:lle onnistui mutta sitten... PERHANAN CD-asema ei auennut! GRR, kone piti käynnistää uudelleen että asema tajusi aueta. Tämä on niin tätä. ...Miksi oi miksi kaikki koneet ja sähkölaitteet vihoittelevat minulle? Mitä pahaa olen muka niille tehnyt? ;DDD No, loppu hyvin, kaikki hyvin. *kop kop*
Galluppia taisi olla niin vauvan tarvikkeista kuin asumisestakin.
TARVIKKEET:
Mitään en ole vielä laittanut paikoilleen! Pinnasänky on nostettu autotallissa esiin ja olen sentään lajitellut pikkuvaatteet pienenpieniin ja isompiin pesua odottelemaan. Patja on vielä hankkimatta ja se toppahaalari, täytyy odotella miehen tilipäivään ;) Kaukalo piti saada lainaksi, mutta veljeni ei muistanut sitä tuoda kun kävivät. Ehkä se ehtii ennen pikkuisen tuloa, mutta jos ei, niin sitten täytyy ostaa sellainen.
ASUMINEN:
Muutimme juuri ensimmäiseen omaan asuntoon :) Koti on 70-luvulla rakennettu tosi kivan pohjaratkaisun 2-kerroksinen rivitaloasunto, 2 isoa pihaa ja autotalli. Neliöitä ei ole kuin 80, mutta tilan tuntua ja valoa sitäkin enemmän. Isompaa remonttia ei tehdä vielä, mutta kyllä näissä pinnoissakin on ihan riittämiin hommaa! Tapetointia, maalaamista ja pikkufiksailua, perusteellisimpana urakkana alakerran WC:n " räjayttäminen" paljaille levyseinille puolipaneelien ja niiden alla olleiden muinaisten muovimattojen alta ja uusien pintojen laittaminen. Pikkuhiljaa merkataan oma reviiri :D Tuparitkin pitäisi järjestää ennen vauvan tuloa ;)
...Sorry hehkutus, mutta olen kyllä aika innoissani. Varmaan hormonaalista pesänrakennusviettiäkin on mukana, huomasin ainakin viime perjantaina jynssääväni raivokkaasti pesuhuoneen lattiaa ja miettiväni " mitä hel***tiä minä tätä NYT teen?" ... Taitaa olla fiksuinta jättää tuollaiset repimiset suosiolla jo!? Jos vaikka keskittyisi peseskelemään niitä pikkupikkuvaatteita :)
Tinuri ja Itu rv 29+4
Kerrankin ehdin koneelle ennen yötä. Tyttö tuossa vieressä vääntää ruokaa nukeille ennen kun käydään itse syömään. Heti pitää käyttää tilaisuus hyväksi vaikka muutakin tähdellisempää pitäis tehdä.
Vauvan tarvikkeista en ole vielä laittanut mitään valmiiksi. Pinnis pitäisi kasata ja turvakaukalo hakea varastosta ja vaatteet pestä ja järjestää hoitopöytä. Jotain tarvikkeita meinasin ostaa uusia kun otin äitiyspakkauksen rahana. Se meinattiin sijoittaa sisarusrattaisiin.
Meinasin ostaa vauvalle lähinnä uudet rasvat ja tutit sekä vielä itelleni yösiteitä ja liivinsuojia. Naurattaa kun esikoisesta tiesi melkein tunnilleen missä rv:llä mennään ja kaikki oli puunattu ja laitettu tosi ajoissa valmiiksi. Nyt vasta on tullut mietittyä josko pitäisi alottaa että saa kaiken valmiiksi. Laittakaa vinkkejä mitä kannattaa hankkia pikku2:lle tähän heti alkuun.
Asumisesta oli vielä puhetta. Meillä rakenteilla omakotitalo johon tarkotus muuttaa vuodenvaihteessa tai sen jälkeen. Jouluksi oli tarkotus alunperin päästä sisälle mutta perustusten kanssa meni pitkäksi joten täällä nyt asutaan väliaikaisesti 80 m2 kämppää. Joten sen suhteen ei hätää, mahdutaan olemaan täällä siihen asti kunnes talo on valmis.
Sama pää kesät talvet niin ei kaikkea muista mistä oli juttua. Ainiin joku kyseli jalkojen tukkoisuudesta. Mulla sama juttu että pohkeet jumissa eikä venyttelyt ole helpottan tai magnesium. Suola silloin tällöin auttaa vähän mutta pahimpiin pakotuksiin olen antanut illalla vuorotellen kylmä/kuuma suihkuja. Niin kylmää kuin kestää ja perään niin kuumaa kuin sietää. Muutaman kerran näin niin mulla ainakin rauhottaa yön. Jotkut laittavat ämpäreihin vedet ja vuorottelevat niissä jalkoja. Toivottavasti saat helpotusta.
Nyt täytyy vissiin lähteä tuon jälkikasvun perään. Kovin hiljaista tuntuu olevan eikä se yleensä tiedä hyvää..
Mukavaa päivänjatkoa kaikille
siirisanttu rv 31+2
Kovasti oli eilen porukkaa liikenteessä ja pinomme oli pitkä! Mukava lukea kuulumisia.
Tervetuloa IITULI 30+ joukkoon! Ainakin minulle tuo oli henkisesti suuri rajanylitys. Painajaisunet loppuivat samoihin aikoihin ja nyt todellakin aina välillä oikein tunnen nauttivani raskaudesta enkä jatkuvasti pelkää suppareita ja synnytyksen käynnistymistä.
PELOT. Vauvan terveys huoletuttaa ainakin minua. Kuulun joukkoon, joka pelkää listeriaa ja toksoa ja käyttäydyn välillä ylihygieenisesti. Olen sairastanut erittäin pahan salmonellan ja ruokamyrkytyksen. Molemmilla kerroilla olin sairaalahoidossa. Joten tiedän, että ruuasta voi saada vaikka mitä.... Ja sitten pelkään niitä vauva-ajan suolistovaivoja, joita pojulla oli. Hänellä oli suoliston kehitysviivästymä ennenaikaisuudesta johtuen ja vielä 8 kk iässä hän söi vain maitoa ja päärynäsosetta. Olen kyllä sitä mieltä, että pelot jossain määrin kuuluvat raskauteen, mutta liikaa niillä ei saisi päätään vaivata, jo ihan vauvankin takia.
RASKAUTUMINEN tapahtui nyt ja edellisessä raskaudessa nopeasti, toisesta kierrosta. Osaan olla kyllä siitä kiitollinen, sillä lähipiirissäni kärsitään lapsettomuudesta. Itsekin olin varautunut siihen, etten ehkä koskaan saa omia lapsia. Pelkäsin, että mulla jäi nuoruudessa yksi klamydia hoitamatta.
ASUMINEN. Me asutaan omakotitalossa, joka kyllä pohjaltaan on toimiva ja ison tuntuinen, mutta lastenhuoneita meillä on vaan 2. Mutta eiköhän me tähän mahduta. Teinimme saa pitää oman huoneensa ja pienet saavat yhteisen huoneen. Sitten kun poju menee kouluun (viiden vuoden päästä) saattaa teinimme jo asua muualla, opiskelijaboksissa tai vastaavassa.
Eipä tässä sitten muuta. Täällä minä sadepäivänä kynttilän valossa jatkan lämppärileipien syöntiä ja kaakaon juontia;)
Päivikki 31+1
ihanaa huomata että meidän pinot kasvavat :) hyvä me!
onkos täällä paljon mammoja joiden esikoinen vm-03?
meidän poitsu jäi tarhasta pois ja on koko mun mammaloman
pois tarhasta mutta...ihan älytöntä kiukkuilua poijalla :(
enimmäkseen syömisestä. joteski homma aina
kärjistyy siihen että alan huutamaan ja sitten tulee huono omatunto!
jee koiralla juoksut, uhmaikäinen poika?, piruileva miehen ex/oikeustaistelu..mitä vielä?
mutta pääpystyssä jatkan taistelua ;)
masuasukki voi hyvin..taitaa olla ihmeissään eikä uskalla tulla ikään ulos kun hirviömamma odottamassa :)
jokos teidän vaavit kokeilee kuinka paljon mamman vatsanahka kestää venytystä? meidän pimun tarvii joka ilta vetää jalat suoraksi niin että meinaa keuhkot painautua kasaan :)
on näitä pinoja vaan niin kiva lukea kun tietää että muillakin samoja ongelmia :)
nyt evästelemään ja lohduttamaan esikoista
Vaikkakin ilma on aivan rasittavan harmaa, mutta eihän se haittaa kun sisällä löllii...
Sairaslomasta oli useammassa viestissä puhetta. Mulle lääkäri kirjoitti ekaksi 2 viikkoa ja sitten pari kk, eli äippälomaan asti. Kirjoitti tutkittuaan ja kuultuaan että supistelee saikun ihan kyselemättä. Mun työ on välillä aika liikkuvaa ja meinaa enempi kävely ruveta heti " supisteluttamaan" . Just tässä laskinkin, että tulee neljän viikon neuvolatauko, ensi viikon torstaina on lääkäri. Tuntuu aika pitkältä tauolta toisaalta. Viikon päästä menen taas ultraan, jippii! Saakin sitten oikein monena päivänä peräkkäin käydä tutkimuksissa. Saas nähdä " muistaako" lääkäri nyt katsoa kumpi siellä ois tulossa. Vähän haiskahtaa, että tyttö, kun on kaks kertaa saanut jonkun selittelyvastauksen... No, samapa tuo, kunhan oma vauva tulee.
Mitään en oo vielä vauvaa varten laittanut, odotan kovasti äitiyspakkausta. (Mun hakemuspaperit oli hautautuneet jonnekin palkanlaskijan laatikoihin, eivätkä menneet kelalle eteenpäin, grrr.) Kaikenlaista tavaraa on matkan varrella siunaantunut, kun neljäs on tulossa. Aina pitää kuitenkin jotain omaakin olla... Turvakaukalo ja sitteri ehdittiin taas tässä välissä myydä, että ne täytyy hankkia kun tuo meidän " isukki" sai vauvakuumeen;) Ai niin, oonhan mää kutonut sellaista pientä vauvan villapeittoa tällekin tulokkaalle ja mies on ostanut pari bodya heti kun plussa oli tullut.
Meillä on muutto uuteen asuntoon alkuvuodesta, että saas nähdä millasta haipakkaa se sitten on. Mulla taitaa olla täys työ pikkuväen hoidossa. Nyt ois hyvää aikaa tietenkin vaikka ommella verhoja yms. pitäis vaan käydä ikkunat mittomassa tarkasti.
Ei kait tässä ihmeempää, täytyy alkaa valmistautuun henkisesti koululaisten kotiinpaluuseen:) Ja ruokaa perheelle pitäis laittaa tänäänkin.
Kerkkis 27+6
Eilen oli neuvola ja kaikki ihan ok, otettiin kuitenkin noiden " kuukautismaisten" polttojen takia se joku testi tuolta alakerrasta, en muista mikä oli mutta katsotaan nyt että onko se ok vai voisiko se aiheuttaa jotain näitä polton tunteita.
Sf mitta oli 26 ja mä olin ihan varma että mun maha on megaluokkaa mutta tuon käyrän mukaan se on pieni heh... katsotaan nyt innostuuko kasvamaan vielä vai alkaako menee omaa käyrää kuten esikoisellakin meni.
Aloin jo epäillä että onkohan tämä vauveli kääntynyt raivotarjonnasta toisin päin kun liikkeet tuntuvat vain tuola alhaalla mutta neuvolassa meinattiin silti että olisi pää alaspäin mutta ihmetyttää vaan missä ne jalat sitten on... mutta jos sitten on kaksinkerroin mahassa :) Ensi viikolla on sitten ylim. lääkäri ja katsotaan onko kohdunsuulla tapahtunut muutosta noiden polttojen takia. Ja sitten toivon saavani sairaslomaa ainakin viikon, kaksi viikkoa olisi sitten töitä jäljellä mutta viikossakin saisi itsensä kasaan ja jaksaisi varmasti olla sen viim. viikon vielä töissä. Kävelystä on tullut nyt noiden liikkeiden siirtyessä alas todella hankalaa ja reisiä särkee...
Galluppeihin... TAVARAT: pinnasänky on kasassa mutta sille ei ole mitään sen kummemmin tehty ja on vielä väärässä huoneessakin. Vauvaa kuitenkin olen ajatellut nukuttaa siinä äitiyspakkauksen laatikossa, esikoiselta on vielä tallessa se verhoilukin siihen ja on toi pinnasänky vähän iso vauvalle aluksi, mutta tämä on vaan mun mielipide :) Vaatteet on vielä pesemättä ja esikoisen vaatteet vanhat niin varmaan vaan silitän ja tuuletan kun ovat puhtaita. Noita rasva, liivisuojus juttuja olen ajatellut ostavani vasta viime metreillä :)
ASUNTO: Asutaan puolitoista kerroksisessa omakotitalossa, saatiin se valmiiksi kolme vuotta sitten marraskuussa ja tilaa on... myös siivoomista.
Hyviä vointeja kaikille tähtösille! rv.30+6
tulin vaan taas sanomaan böö, hengissä ollaan ja hyvissä voimissa, kaikki aika menee remonttihommissa kotona, ja pinoja en ole ehtinyt ajatuksella lukea, välillä koitan selata nopeesti kuulumisianne.
En kuitenkaan ole kadonnut enkä aiokaan kadata mihinkään, palaan palstavahvuuteen heti kun tämä remppakiire vähäsen helpottaa.
Voikaa hyvin!!
kaksi kuukautta aikaa enää.... alkaa jo jännittämään....
äitikuu
Yksi joulumamma liittyy joukkoon. Olen lukenut pitkâân keskustelua ja ajattelin kantaa korteni kekoon.
Asustan Ranskassa avomieheni kanssa ja esikoista odotellaan. Laskettuaika on ranskalaisen laskennan mukaan 13.12, mutta suomalaisen laskutavan mukaan 25.11. Saa siis nähdä milloin pikkuinen putkahtaa maailmaan.
Maha on jo melkoinen ja vaavi potkii kovasti, varsinkin yöllä. Painoa on tullut 9 kiloa ja olen saanut lääkärin kauhusta sekaisin kun paino nousee noin hyvin ja aikaa on vielä jäljellâ. Tââllâ kiinnitetâân hyvin paljon huomiota painoon :(
On kiva lukea että muilla äideillä on samanlaisia vaivoja kuin itsellä eli ne siis kuuluu asiaan. Viime yönä heräsin kummaan kipuun joka oli alavatsassa melkein nivusessa oikealla puolella. Mistäköhän oli kyse? Osaisikohan joku kokeneempi kertoa minulle?
Aurinkoista keskiviikkoa kaikille!
Ellinoora rv 31+1
... Kannanpa korteni kekoon tältä päivältä, vaikkei nyt varsinaisesti mitään asiaa olekaan....
Galluppia oli asumisesta... Asustellaan nyt kerrostalossa kolmiossa ja mahdutaan kyllä ihan kivasti. Kämppä on kyllä myynnissä, haaveena olis rivari ensi kesäksi viimeistään. Toisaalta toivon, että muutto olis nyt heti tai sitten vasta joskus helmi-maaliskuussa kun pienin pieni olis jo hieman isompi. Katsotaan...
Nyt meni taas nimimerkki ohi, mutta joltakin oli otettu se testi polttelujen takia, multakin otettiin se rv 25, mutta negana tuli vastaus. Jotenkin olen saanut syvän mielenrauhan sen jälkeen, että kaikki ihan oikeasti on ok eli kovasti en ole jaksanut/ehtinyt supisteluja seuraamaan. Eipä niitä kai ole kovasti ollutkaan, olishan ne sitten huomannut.
Huomenna neuvola, saa nähdä, miten viime viikolla roimasti lisääntynyt suklaan syönti on vaikuttanut painoon... Tuskin laskevasti ainakaan :-)
Voikaahan hyvin kaikki,
Tiina 30+6
No nyt on tällä pimulla vaivaa: maha kovettuu ylhäältä ja kovetus hiipii alas nivusiin aaltoina ja alas päästessään on kivulias... Haitallisia supistuksia? Saikulleko?
Epätietoinen akka ja toukka 30+4
Nyt ainakin sinuna soittaisin synnärille ja kyselisin pitääkö tulla näytille! Ja ilman muta saikkua. Kuulostaa aika pelottavalta yhdistelmältä! Toivottavasti maha pian rauhoittuu. t. Maituliini 31+3
Tämä päivä on mennyt kaupoilla, käytiin vähän ostoksilla kaupungissa. Ostin vauvalle pulloihin tutit (luonnonkumiset), sinkkivoidetta ja puhdistuspyyhkeitä ja isoja suojia itselleni. Aiemmin jo ostinkin huvitutit. pienimmät vaatteet on pesty, ja viikattu kaappiin. Vielä toppapuku ja lakki odottavat pesemistä, ja ajattelin jättää sen vielä marraskuuhun.
Me asutaan omakotitalossa, jotain 150neliötä on kaikkijaan tilaa ja 4makkaria. Tytöt nukkuvat omissa huoneissaan, ja kaiketi vauva ainaki aluks nukkuu meidän kanssa samassa huoneessa, vaikka pinnis on työhuoneessa koottuna. Sen petaamisen ajattelin jättää suosiolla joulukuun alkuun, kun turhaan sitten pölyttyy, jos vasta tammikuun alussa vauva syntyy.
Meillä on esikoinen syntyny 2002 ja toka v.2003. Tytöt on ollu koko ajan kotihoidossa, vaikka minä olinkin välillä töissä 11kk. Vanhempi käy kerhossa ja nuorempikin menee sinne viimeistään tammikuussa, kun on täyttäny 3v. Marraskuussa ovat nämä meidän prinsessat syntyneet.
huomista lääkärineuvolaa odotellen,
tintti 28+6
vaikkei tässä vissiin mitään asiaa olekaan.
Ai joo, EEVI-ILONALLE supistuksista sen verran, että jos vatsa kovettuu, niin sehän se on supistuksen merkki, oli kipua tai ei... Eli seurailehan sitä. Ja paljon vielä viikkoja sinulle ja vaaville!
Yhä vaan sataa ja ukostaa jälleen. Tosin tällä kertaa vasta aamusta alkoi, eli ei mennyt yöunet sen takia. Saa nyt nähdä päästäänkö tässä ulos ollenkaan leikkimään ennen lounasta.
Nimimerkki nyt unohtui, mutta kirjoitit RANSKASTA. Ihan jäin miettimään, että miten ne siellä sitten laskee noita viikkoja noin eritavalla? Siinähän on oikein yli kahden viikon heitto. Mielenkiinnosta kyselen, jos viitsisit selittää... :o)
G: Asumme 100-150 vuotta vanhassa omakotitalossa, eli remppaa riittää!! Ihan kivan kokoinen kuitenkin kasvavalle perheelle 6h+k ja alakerrassa sellanen vanhan ajan kylmäkellari, jos vaikka joskus innostuisi säilömään jotain... heh. Pihaa riittää, mistä tytöt on onnessaan ja minullakin on suunnitelmissa ensi keväänä aloittaa puutarhahommat ja kasvimaa. Vai pitäisköhän sitä jotain tehdä jo näin syksyllä? Neuvokaa viisaammat, kun ekakertalaisena olen siis asialla, kun meidän rivarissa ei ollut juurikaan omaa pihaa. Elokuun alusta ollaan vasta tässä oltu siis.
Noh, ainahan tuota kirjoiteltavaa näyttää jossain määrin kuitenkin kertyvän! Iloista iltaa kaikille masukeille ja mammoille!
UM 30+1
synnärille noista mun tuntemuksista: pittää juoda paljon, levätä ja jos alkavat olla säännöllisiä niin sitten näytille. Jään suosiolla huomenna kotiin ja soitan aamulla neuvolaan josko siellä ois lääkäri vaikka paikalla... Klo 15-16 tuli noita suppareita 4kpl ja sitten yksi tossa just ennen viittä, nyt rauhallista... toivotaan että menivät ohi.
Mukavaa iltaa kaikille :))
joku kyseli miten pätkissä on sairaslomaa annettu. Minä olin siinä mielessä onnellisessa asemassa, että lääkäri kirjoitti heti äippäloman alkuun asti. Eli syyskuun alusta marraskuun puoleen väliin. Oli sitä mieltä, että turhaa on pätkissä saikkua hakea. Ihana lääkäri, en tiedä olisko ollut omakohtaisia kokemuksia....
Asumisesta; omassa talossa asustellaan. kaksi kerrosta ja huoneita monta (7 makuuhuonetta + muut päälle). Siivouspäivinä kaikkea muuta kuin kivaa ;)
Vauvan tarvikkeet: Mitään muuta kuin vaatteet ei ole laitettu valmiiksi. Välillä iskee paniikki, mutta onhan tässä, toivon mukaan, aikaa vielä. Toivottavasti tällä kertaa ehdin laittaa sairaalakassin valmiiksi. Esikoisen kohdalla kävi niin, että minä lähdin sairaalasta toiseen -25 pakkasessa ilman sukkia...
Jaksamisia kaikille!
Jouluodotus 28+6
Heippa,
aikoihin en ole kirjoitellutkaan, töissä on kiire ja iltaisin ei sitten viitsi surffata netissä kauheasti, kun mies alkaa valittaa :-).
Olen saanut nauttia hyvinkin vaivattomasta raskaudesta, eikä vieläkään ole kovin paljon ongelmia ollut. Jalkoja on kuitenkin alkanut särkeä polvien alapuolelta, varsinkin pohkeet ovat ihan tukossa. Olen käyttänyt lentosukkia töissä (istumatyö kylläkin), mutta silti jalat on jo aamusta kipeät. Kovin paljon ne eivät kyllä ole turvonneet, joten mistäköhän kipu johtuu.
Olisiko teillä apua tuohon vaivaan? Venyttelen joka ilta ja pidän jalkoja ylhäällä, mutta se ei ole kovin paljon auttanut. (Tai sitten on, ties mikä tilanne olisi ilman venyttelyä :-)!)
Etukäteen jo kiitokset, jos joku osaa auttaa!
Olvi