Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ällöttää miehen äkillinen halu tehdä avioehto 8 aviovuoden jälkeen!

Vierailija
28.02.2010 |

Puhuttiin avioehdosta naimisiin mentäessä, mutta se jäi tekemättä silloin. Meillä ei ole mitään valtaisia omaisuuksia, jonkin verran osakkeita kummallakin. Nyt mies on yhtäkkiä alkanut puhua avioehdon tekemisestä ja se jotenkin ällöttää. Miksi tämä into yhtäkkiä?

Kaiken lisäksi en itse ymmärrä noista avioehtojutuista niin paljoa että haluaisin laittaa nimeni sellaisiin papereihin.

Te joilla on avioehto, miten olette siinä jaettavat ja ei-jaettavan omaisuuden määritelleet?

Kommentit (109)

Vierailija
101/109 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tehtiin viime kesänä avioehto, naimisissa ollaan oltu kohta 30 vuotta. Avioehto koskee ainoastaan kesämökkiä, joka siirtyi kesällä minun nimiini. On siis alun perin vanhempieni mökki. Halusin varmistaa, että mökki pysyy suvussa. Kaikki muu omaisuutemme jätettiin avioehdon ulkopuolelle.

Aloittajana en allekirjoittaisi avioehtoa.

Vierailija
102/109 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä missään nimessä suostu. Ota ero, ja puolet yhteisestä omaisuudesta itselle. Näin miehenä sanon suoraan, että miehesi on sika. Jos ei vapaaehtoisesti, otat lakimiehen, jonka kautta vaadit ukkosi maksamaan myös oikeudenkäyntikulut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/109 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä missään nimessä suostu. Ota ero, ja puolet yhteisestä omaisuudesta itselle. Näin miehenä sanon suoraan, että miehesi on sika. Jos ei vapaaehtoisesti, otat lakimiehen, jonka kautta vaadit ukkosi maksamaan myös oikeudenkäyntikulut.

Miksi hän on sika? Tosin hän "uhkaili" jo erolla, jos en suostu avioehtoon. Eikä ollut ensimmäinen kerta, kun uhkailee erolla. 

Vierailija
104/109 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kivoja vinkkejä täällä.

Jos vaikka muuten olisi sopuisa ero ja lastenkin kannalta parhain päin oleva tilanne, niin sitten pitää alkaa tappelemaan muutamista satasista/tonneista ja kaikki on päin persettä. Keskinäiset välit, mielenterveys, lasten tilanne...

Tietenkin ap ja muut tekee sen avioehdon, niin kaikilla on helpompaa. Etenkin lapsilla, mutta myös eroajilla.

Vierailija
105/109 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille teille erossa kostajille ja muille ahneille paskoille: mädäntykää helvetissä!

Ja oikein kurjaa elämää teille. Sitä niitätte mitä kylvätte. Lapsenne kärsivät eniten.

Vierailija
106/109 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, näissä kannattaa olla kyllä tarkkana. Mun mies olisi 10v avioliiton jälkeen halunnut avioehdon, hänen perheensä puolelta tulleella perinnöllä kun maksettiin iso osa meidän omakotitalosta aikoinaan, mun perheen perinnöillä pääsi kahden viikon lomareissulle (joka toki tehtiin perheenä). Totesin sitten, että ei onnistu enää, ollaan tehty kolme lasta (miehen toiveesta), mä olin jokaisen kanssa kotona 1½-2 vuotta (miehen toiveesta, hän ei mitenkään voinut jäädä kotiin koska työ/ura/ raha jne) eli mulla oli jo palanut ura, eläkkeet ja palkkakehitys. Joten enää en avioehtoon suostu. 4kk tämän keskustelun jälkeen selvisi, että miehellä on suhde sihteerinsä kanssa, oli ollut jo jonkin aikaa. Mutta avioehtoa ei tullut.

Vierailija
107/109 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi suhde ja suunnittelee jo eroa apsta.

Eli älä laita nimeäsi mihinkää paperiin. Jos erooa niin sitten eroaa, kukaan ei eroa sen takia että 8 vuoden jälkeen vaimo ei suostu avioehtoon. Jos avioehto olisi ollut tärkeä, se olisi tehty silloin kun näimisiin mentiin.

Yksi poikkeus sääntöö tosin on, jos miehen vanhemmat ovat antamassa ennakkoperintöä ja se halutaan pitää suvussa mahdollisessa erossakin niin sitten ihan ok minusta, mutta silloin se avioehto kirjoitetaan koskemaan vain ja ainoastaan perintöä. Ei mitään muuta. Mutta tokkopa tässä olisi siitä kyse, koska jos olisi niin mies olisi kertonut sen. Toinen nainen sillä varmaan on :(

Vierailija
108/109 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ällöttää teidän äkillinen halu kommentoida ap:n tilannetta 8 vuoden jälkeen!

Vierailija
109/109 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ällöttää teidän äkillinen halu kommentoida ap:n tilannetta 8 vuoden jälkeen!

Hoksasinkin, että moni kommenteista taisi olla ap:lle suunnattuja eikä mulle, joka nosti tämän ketjun eilen ylös. Tein ns. oman aloituksen tähän samaan ketjuun ja sain kommentteja, mutta taitaa olla ap:kin saanut omansa, luulen niin. Olisi pitänyt tehdä kokonaan uusi aloitus. t. se kotona 8v lusmuillut

Joku kirjoitti tuolla, et ehtii sen gradun kuuden vuoden jälkeenkin vielä tehdä. En tiiä mistä tuon 6v keksit, kun mulla siitä on jo 9v aikaa, kun oon viimeksi graduun koskenut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä