Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi korkea rasvaprosenti ei välttämättä tarkoita huonoa kuntoa?

Vierailija
27.02.2010 |

Olen huomattavasti hoikempi kuin ystäväni, mutta hän juoksee cooperin 3200m. Minä 2400m.

Olemme saman pitusia mutta ystäväni painaa 13kg enemmän kuin minä ja on selvästi plösömpi.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

väitin häntä huijariksi ja vaadin revanssin.

Oon huono häviäjä..

T:ap :(

Vierailija
2/22 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuntoilee enemmän kuin sinä.

Ja syö sitten myös enemmän, kyllä sitä lihoo jos syö paljon. Vaikka liikkuisiskin. Siis jos syö silti yli kulutuksensa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän juoksuun vaikuttaa esim. lihaskunto, hapenottokyky yms. Ehkä ystävälläsi onkin enemmän lihasta kuin luuletkaan...

Vierailija
4/22 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilemättä hänellä on enemmän lihaksia, mutta rasvan peitossa. Hävisin hänelle tänään lihaskuntotestissäkin. :( harmittaa kovasti. Olen kilpailijaluonne ja hän vain tekee harjoitukset rauhassa kuin kone ja lähtee heseen..

Vierailija
5/22 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

isot rasvamakkarat vyötäröllä. Muistuttaa lähinnä itäplokin kuulantyöntäjää tmv. Ihmettelen miten lihava voi olla hyväkuntoinen???

Vierailija
6/22 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyväkuntoinen. Koeta nyt vaan päästä tosta katkeruudestasi ja ala kuntoilla jos haluat paremman kunnon. Vai onko sun vaikea myöntää itsellesi, että lihavuus ei aina tarkoita huonommuutta kaikessa?

Vierailija
7/22 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinä et...;)

Vierailija
8/22 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

maailman järjestys on nyt epätasapainossa. Kuvittelin lihavuuden kertovan huonosta kunnosta. En oikein ymmärrä nyt tätä?

Vierailija
9/22 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin pirun hyvän tuloksen kaverisi juoksisi, jos rasvaprosentti ei olisi niin suuri.

Rasvakudoksen määrä on liikunnan lisäksi hyvin suuresti riippuvainen ravinnon määrästä. Jos syö enemmän kuin kuluttaa lihoo. Jos liikkuu vähän, on kunto huono ja lihoo helposti. JOs liikkuu paljon, on kunto hyvä eikä liho kovinkaan helposti, mutta ei se lihominen mahdotonta ole. Lihava voi siis olla hyvä kuntoinen, juosta jopa maratonin.

Älä siis koskaan tuomitse kaveria yksinomaan ulkonäön perusteella!

Vierailija
10/22 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lihavuus välttämättä kerro huonosta kunnosta koska kunto kasvaa fyysisellä rasitúksella mutta läski lisääntyy kun syö riittävästi. Nämä kaksi eivät sulje toisiaan pois.

Kuvittelin lihavuuden kertovan huonosta kunnosta.

Vierailija
11/22 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ihminen syö enemmän kuin kuluttaa niin ihminen lihoo.

Kaverisi vain syö enemmän kuin kuluttaa, vaikka liikkuukin paljon. Rasvaprosentti ja lihavuus eivät siis kerro huonosta kunnosta (vaikka tilastollisesti korreloivatkin).

Ja 48kiloisella voi olla suurempi rasvaprosentti kuin 68kiloisella, vaikka olisivat saman pituiset.

Rasvan määrään vaikuttavat ravinnon energiamäärä ja liikunnan määrä. Hyvään kuntoon vaikuttaa vain liikunnan määrä.

Vierailija
12/22 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enempi, koska hänellä on lihasmassaa enempi kuin sinulla. Muuten olette yhtä plösöjä läskejä molemmat..

T: Kaunis pikajuoksija

Vierailija
13/22 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei auta kun lisätä liikuntaa.

t:ap

Vierailija
14/22 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enempi, koska hänellä on lihasmassaa enempi kuin sinulla. Muuten olette yhtä plösöjä läskejä molemmat..

Kyllä hän yllätti minutkin aamulla kun juostiin.

T:ap

Vierailija
15/22 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka todella hoikka ja huonokuntoinen. Elää kahvilla ja tupakalla, päivän mittaan jotain pientä syö. (kahvi ja tupakka pitävät nälän tuntee kai aika hyvin pois...?)

Ei harrasta liikuntaa, työ on koneella tehtävää ja vapaa-ajalla ei liikuntaa harrasta.

Vaikka on hoikka, on huonokuntoinen. Tämän olen monta kertaa huomannut kun olemme ostoksilla/matkoilla olleet, hengästyy helposyi ja ei jaksa (omalla autolla/taksilla pitäisi mennä pienikin matka)

Toisaalta taas kävin muutama vuosi sitten jumpassa, jota veti pullea nainen mutta joka oli oiken liikunnallinen ja notkea...! Työkseen veti kaiken maailman jumppia ja muutenkin harrasti liikuntaa koko ajan (pyöräili lähes ympäri vuoden salille, kävi koiriensa kanssa lenkillä jne. jne.)

Vierailija
16/22 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

He tosiaan näyttävät lihavilta mutta lihastonus ja aerobinen kunto on todella korkealla tasolla verrattuna vaikkapa tavalliseen hoikkaan harrastaja urheilijaan.

Vierailija
17/22 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoksen paljon nopeampaa itse ;)

Vierailija
18/22 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoksen paljon nopeampaa itse ;)

Veikkaan että jos lihava ystäväni ottaisi tosissaan jäisit toiseksi. Hän on myös räjähtävä juoksija. Juoksimme 100m niin hän juoksi sen 12s

Minä 14s.

Pidin itseä kuitenkin aika kovana mimminä.

Vierailija
19/22 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaverillasi olevan suurempi koska hän painaa enempi..Mutta hei mennäänpä ensi kerralla tekemään cooper-testi rasvaprosentti mittauksen kautta!

Vierailija
20/22 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla terveempi (verenpaine, verensokerit ja veren rasva-arvot) kuin normaalipainoinen, liikuntaa harrastamaton ihminen. Ruokavaliolla on myös tähän merkitystä - lihava voi syödä ihan terveellistä ruokaa - tosin liikaa. Laiha voi syödä ravitsemuksellisesti ala-arvoista ruokaa.

usein kuitenkin lihavuus korreloi sairauksien ja epäterveellisten elintapojen kanssa, mutta ei tosiaankaan aina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi viisi