Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osittainen hoitovapaa

Vierailija
27.02.2010 |

voiko osittaista hoitovapaata saada heti hoitovapaan jatkoksi? Kelan sivuilla on työssäoloehto, jonka mukaan on oltava 6kk työssä viimeisen vuoden sisällä. Siis kun olen ollut äitiyslomalla ja hoitovapaalla, pitääkö ensin olla 6kk täydellä työajalla?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenelle osittaista hoitorahaa ja hoitovapaata?

Edellytyksenä osittaiselle hoitorahalle on, että olet työ- tai virkasuhteessa ja teet töitä lapsen hoidon vuoksi enintään keskimäärin 30 tuntia viikossa. Osittaista hoitorahaa makseta myös yrittäjälle.

Hoitovapaan saaminen edellyttää, että olet ollut saman työnantajan palveluksessa vähintään 6 kuukautta viimeksi kuluneen vuoden aikana. Sovit hoitovapaan toteutuksesta työnantajan kanssa.

Vierailija
2/6 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jatkoin osittaisella heti hoitovapaan jälkeen. Kunnallisella alalla olen, joten tiettyjä sääntöjä pitää noudattaa. Eikä kukaan mainunnut, ettei tuo olisi onnistunut. Nyt jatkan taas osittaista kun poika meni kouluun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliskohan sanamuotoa muutettu...

Eihän tuo tarjoitusta palvee, jos ei saisi heti aloittaa. Olisiko siitä jossain erikseen maininta?

Vierailija
4/6 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jatkoin osittaisella heti hoitovapaan jälkeen. Kunnallisella alalla olen, joten tiettyjä sääntöjä pitää noudattaa. Eikä kukaan mainunnut, ettei tuo olisi onnistunut. Nyt jatkan taas osittaista kun poika meni kouluun.

Mitä ne tietyt säännöt oli?

Vierailija
5/6 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi jatkaa jos on vakivirka. Olet ollut silloin 6kk työsuhteessa, se ei tarkota että fyysisesti töissä, vaan on paikka mihin palata.

Jos olet hoitovapaalla ilman vakipaikkaa, eli ei paikkaa mihin palata, et voi aloitaa uudessa työpaikassa heti osittaisella hoitovapaalla.

Työehtosopimuksesta kantsii myös katsoa. Musta se meni niin että työnantajalle ei saa aiheutua kohtuutonta haittaa. Esim. mä joka oon päiväkodissa töissä voin jäädä osittaiselle esimiehen suostumuksella niin että teen puolet työajastani. Se että tekisin 6h/päivä ei onnistu koska sijainen on mahdotonta saada 1h 40min/päivä. Sijaisen saa helpommin 4h/ päivä.

Vierailija
6/6 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Työntekijä, joka on ollut saman työnantajan työssä yhteensä vähintään kuusi kuukautta

viimeksi kuluneiden 12 kuukauden aikana, voi saada lapsensa tai muun hänen

taloudessaan vakituisesti asuvan lapsen hoitamiseksi osittaista hoitovapaata siihen saakka,

kun perusopetuksessa olevan lapsen toinen lukuvuosi päättyy"

Tässäkin puhutaan työssä, eikä työsuhteessa.... Täytyy arjen tullen soitella työpaikalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yhdeksän