Liiton rahoilla elelijät
Jotenkin tuntuu väärältä koko liiton rahojen saaminen. Itsehän niitä maksuja sinne maksellaan, mutta silti tuntuu väärältä katsella vieressä, kun monet tutut ovat sen pari vuotta tyytyväisinä kotona maleksimassa liiton rahojen turvin. Töitä ei edes yritetä hakea, koska toimeen tulee ihan mukavasti niilläkin rahoilla.
Sitten kun se kaksi vuotta on kulunut, niin kovaan ääneen surkutellaan kaikkialla, kun työkkäri pakottaa johonkin töihin eikä enää voi vain maleksia. Tällaisia tuttuja ainakin minulla monta...
Itse en koskaan liiton rahoista edes pääsisi nauttimaan, hoitoalalla kun olen. Kyllä tulisi heti töihin kutsu jostakin.
Kommentit (25)
Ap, ne rahat on sinne maksettu työhistorian aikana. Voit ajatella sitä vaikkapa "vakuutuksena".
Ja 500 päivää menee nopeasti, ei sitä kannata kadehtia.
Liiton rahoilla aikuinen voi alkaa esim. opiskelemaan uuteen ammattiin, vaikkapa mainitsemallesi hoitoalalle, jossa töitä piisaa. Niin minäkin tein.
Liiton rahoilla elelen ja opiskelen uuteen ammattiin. Hoitoalalle jotta olisi mahdollisuus tulevaisuudessa tehdä töitä eikä tarvitsisi pelätä säilyykö työpaikka ja löytääkö mahdollisesti uutta.
Minä olin kuusi vuotta määräaikaisissa työsuhteissa samalla työnantajalla. Sitten tulin raskaaksi ja siihen loppui mun työsuhteet siellä.
Enpä pode huonoa omaatuntoa siitä, että nostelin niitä liiton rahoja.
harha, että muita väheksymällä ja valintoja tuomitsemalla lisättäisiin omaa hyveellisyyttä.
kauhistus joutua kotiin liiton rahoilla olemaan. Toisaalta se on hyvä hätävara, jottei ihan kassa kuivu kokoon jos niin huonosti kävisi. Omapa on ammatinvalintasi ollut.
itse elelen kyllä ihan huoletta :) Jäin ensimmäistä kertaa elämässäni työttömäksi loppuvuonna ja ikää lasissa 37. Merkonomi kun olen, niin niitä ja korkeammin koulutettuja istuu joka oksalla. Tässä kaupungissa on työttömyysprosentti lähes 17 ja jokaista hakemaani duunipaikkaa kohti sellaiset 300 muuta hakijaa.
No nytpä sitten parin kk:n työttömyyden jälkeen olen aloittanut lähihoitajaopinnot liiton rahoilla. Joten kateus pois, perässä tullaan :) Tosin en ole laiskimus vaan haluan tehdä töitä, siksi valitsinkin hoitoalan...
itse elelen kyllä ihan huoletta :) Jäin ensimmäistä kertaa elämässäni työttömäksi loppuvuonna ja ikää lasissa 37. Merkonomi kun olen, niin niitä ja korkeammin koulutettuja istuu joka oksalla. Tässä kaupungissa on työttömyysprosentti lähes 17 ja jokaista hakemaani duunipaikkaa kohti sellaiset 300 muuta hakijaa.
No nytpä sitten parin kk:n työttömyyden jälkeen olen aloittanut lähihoitajaopinnot liiton rahoilla. Joten kateus pois, perässä tullaan :) Tosin en ole laiskimus vaan haluan tehdä töitä, siksi valitsinkin hoitoalan...
Mä en jaksa näitä jatkuvia keikkoja, vakipaikat tai vastaavat ovat kiven alla.
ja heti menisin töihin, jos huolittaisiin. Suurimpia esteitä työllistymiselleni ovat Pirkanmaan korkea työttömyysprosentti sekä alani olemattomat työpaikat. Lisäksi tulevat vielä yli 40 vuoden ikä ja jo 9 kk jatkunut työttömyys. Työllistypä siten näillä edellytyksillä...
löytyy. Joka ikiseen yhteiskunnan tukeen, saisin mutta en ota kun olen niin saatanan hyvä ihminen, parempi kuin muut-asenne.
omaa tahtoa. Minut on lomautettu talveksi ja en todellakaan tulisi toimeen ilman liiton rahoja. Vaikeeta tämäkin kun joutuu odottamaan kolme kuukautta ennen ku liitosta saa ensimmäísen päivärahansa.Ennemmin olisin ollut kyllä töissä tämänkin ajan ku soitella ja muutella laskujen eräpäiviä.
Olisiko ammatinvalintakysymys puhtaasti tämä työttömyys?! Miksi olet valinnut hoitoalan, jos haluaisit sitten mieluummin elää "leveästi" liiton rahoilla?
Miten joku voi kahdehtia toisen työttömyyttä?
Vaikka onhan noita oudompiakin kateuden aiheita. Itse tiedän tyyppejä jotka kadehtivat toisten sairauksia ja jopa leskeksi jääneitä =o
meillä mies jää muutamaksi kk kotiin huilaamaan rankasta työelämästä liiton kolikoilla. Mikä sen parempaa, saa olla lasten kanssa joita muuten näkisi harvoin ja kumminkaan tulotaso ei hirveästi muutu. Ei podeta huonoa omaatuntoa. family first.
16 vuotta tehny samantapaisia hommia ja yhtäkkiä virmalla menee huonosti että vähentävät väkeä. verojakin maksellu sen 1500 € /kk viime vuosina mutta tässä sitä istutaan 5 kk ilman penniäkään mistään. 3kk karenssi eka päälle ja sit ammattiliiton touhu on mitä on, istuvat vissiin kahvia ryystäen ja arvuuttelevat jos jaksas jotain tehä tänään...
et olishan se kiva eleillä kotona "leveästi"....
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 08:07"]
16 vuotta tehny samantapaisia hommia ja yhtäkkiä virmalla menee huonosti että vähentävät väkeä. verojakin maksellu sen 1500 € /kk viime vuosina mutta tässä sitä istutaan 5 kk ilman penniäkään mistään. 3kk karenssi eka päälle ja sit ammattiliiton touhu on mitä on, istuvat vissiin kahvia ryystäen ja arvuuttelevat jos jaksas jotain tehä tänään...
et olishan se kiva eleillä kotona "leveästi"....
[/quote]
Firma vähentää väkeä ja sinä saat 3kk karenssin? Olen luullut, että tuo 3kk karenssi tulee jos ottaa itse lopputilin ilman pätevää syytä, tai kieltäytyy vastaanottamasta sopivaa työtä.
Jos firma vähentää väkeä, niin siitä ei todellakaan mitään karenssia tule. Eli #17 komentti on paskapuhetta tai väärin kirjoitettu.
Liittykää liittoon vaikka olisitte vielä työssä. Ei aina tiedä kenen virmassa alkaa yt-neuvottelut.
[quote author="Vierailija" time="25.02.2010 klo 08:03"]
Jotenkin tuntuu väärältä koko liiton rahojen saaminen. Itsehän niitä maksuja sinne maksellaan, mutta silti tuntuu väärältä katsella vieressä, kun monet tutut ovat sen pari vuotta tyytyväisinä kotona maleksimassa liiton rahojen turvin. Töitä ei edes yritetä hakea, koska toimeen tulee ihan mukavasti niilläkin rahoilla.
Sitten kun se kaksi vuotta on kulunut, niin kovaan ääneen surkutellaan kaikkialla, kun työkkäri pakottaa johonkin töihin eikä enää voi vain maleksia. Tällaisia tuttuja ainakin minulla monta...
Itse en koskaan liiton rahoista edes pääsisi nauttimaan, hoitoalalla kun olen. Kyllä tulisi heti töihin kutsu jostakin.
[/quote] sulla on töitä ja oo kiitollinen.
No, kun on kaksi tutkintoa opiskellut eikä "oikeisiin" palkkatöihin pääse aktiivisesta hakemisesta huolimatta, niin kyllä sitä liiton rahoilla elämisen mielestäni on ansainnut, että voi edes opintolainaa maksaa pois...