Mitä puoluetta kannatat ja miksi?
Ei ruveta tappelemaan keskenämme,eli vasemmiston kannattajat älkää jaksako hyökätä preussuomalaisten kannattajien kimppuun. Minä kannatan perussuomalaisia ja saan vasemmistolaiset aina kimppuuni, minut leimataan heti rasistiksi.
Mutta siis keskustellaan asiallisesti,olen kiinnostunut siitä miksi kannatatte jotain puoluetta :) kertokaa puolueen hyvät ja huonot puolet! Kertokaa myös mitä puoluetta ette ikinä alkaisi kannattamaan.
Kommentit (42)
aina Kokoomusta, puoliekirja on löytynyt teinistä asti.
Suomen ainut puolue, jolla on realiteetit hallussa. Elämää, saati valtion taloutta ei voida rakentaa "käsi toisen taskulla"-periaatteen varaan. Yrittäjyys pitää Suomen kaltaisen maan pystyssä ja Kokoomus näyttää vuodesta toiseen olevan ainut puolue, joka sen todella käsittää.
Vasemmistoliitto ja Sdp osaavat kyllä jakaa rahaa, muttei tehdä sitä. Vihreät ovat puolueena aika turha, suurin osa entisiä vasemmistolaisia, toisaalta puolueen sisältä löytyy myös ns. puistoporvarit. Jakautuisivat rehellisesti eri puolueisiin ja ajaisivat niissä vihreitä arvoja muiden arvojensa lisäksi.
Perussuomalaisissa en pidä siitä populistisesta paatoksesta. Soinin ikuinen "Paha EU"-mantra on turhaa (Suomi on ollut EU:ssa 15 vuotta ja ei ole aikeissa jättää Unionia) ja perustuu usein harhakuvitelmille ja pirujen seinille maalailulle.
muut puolueet passiivisuuteen painottuvia jollain tavalla.
Enpä taida ihan heti liittyä mihinkään puolueesen.
olen duunarikodista enkä missään nimessä kannata kokoomusta koska se on rikkaiden puolue ja Keskusta on mielestäni maaseudun väen puolue. Kristillisdemokraatteja äänestäisin arvomaailmani vuoksi, mutta koska täälläpäin se on aina (lähes aina) vaaliliitossa keskustan tai kokoomuksen kanssa ja kristillisten ehdokas tuskin täältä menee läpi, niin en halua antaa ääntäni kokoomuksen ja keskustan hyväksi. Siispä eduskuntavaaleissa äänestän Sdp:tä. Kunnallisvaaleissa äänestän kristillisdemokraatteja, koska niissä kristillisten ehdokas on täällä aina mennyt läpi ja heillä ei kunnallisvaaleissa ole vaaliliittoja.
monimutkaista tuo politiikka.
sosialidemokratiaan, ja Vassut ovat ainoa puolue, joka sitä Suomessa ajaa.
21 vei sanat suustani. Yrittäjäperhe ollaan.
yhteiskuntarauhaan.
Tasa-arvo ja ihmisten kokema oikeudenmukaisuus määrittävät eniten yhteiskunnan sisällä koettua tyytyväisyyttä,
Tasapuolinen tulonjako estää luokkaistumista ja siten kärjistyviä vastakkainasetteluita.
Se pyrkii asettumaan tarkastelukulmaltaan ns. ylätasolle, eli pohtii asioita jostakin muusta, kuin itsekkäistä vaikuttimista.
vrt. Kohlbergin moraaliteoria.
Oikeistolaisissa valtioissa kansaryhmien kurjistuminen aiheuttaa vakavia ylisukupolvisia ongelmia. Itänaapurissa on yksi esimerkki valtiosta, missä ihaillaan yksilönvapautta ja heikkoa sosiaaliturvaa.
Mutta kuitenkin he ajavt rikkaiden etuja. Heille on se ja sama miten jonkun siivoojan yrityksellä menee jossa hän on ainoa työntekijä. Kokoomus ajaa niiden yrittäjien etua joiden yrityksellä on kunnon liikevaihto.
Ja sekin kannattaa muistaa, että jos pappa vippaa rahaa ilman korkoa, on helpompi perustaa yritys, opiskella, jne. vert. köyhä joka ei kotoa tukea saa koska ei ole mistä antaa.
En tietenkään kannata mitään ikuista opiskelija elämää tai vastaavaa, mutta on kamalaa että kokoomus ajaa mallia jossa lainarahan osuutta kasvatettaisiin opiskelijan tuloissa. Suomi on pieni maa, jos kilpailukyky halutaan säilyttää, pitää mahdollisimman suuri % väestöstä kouluttaa jotta huiput löytyvät. Tämä ei toimi jos raha alkaa vaikuttamaan siihen kenellä on mahdollisuus opiskella ja kenellä ei.
Minusta paras malli olisi sellainen, että jokaiselle taattaisiin (koulusta ja alasta riippuen) X kuukautta kunnollinen opintotuki ja asumislisä. Siis sellainen jolla todella elää, nythän opiskelija saa vähemmän mitä työtön..! Eli taattaisiin tietty minimi toimeentulotuki ilman opintolainaa.
Opintotukea maksettaisiin sitten tietty aika (missä ajassa valmistuminen on mahdollista jne.) ja sen jälkeen rahahanat menisivät kiinni. Eli rahaa saisi tietyn ajan niin, että sillä oikeasti söisi hyvin, maksaisi vaatteet ja asumisen, ostaisi koulukirjat jne. ja jos ei valmistu tietyssä ajassa niin sitten tuet loppuvat ja saa itse maksaa elämisensä tavalla tai toisella jos mielii valmistua.
Monella valmistuminen venyy koska pitää käydä töissä jne.
olen lääkäri ja tienaan yli 7500eur/kk. Kokoomuksella järki yhteiskunnan toimintamallissa, muut puolueet yrittävät lisätä niin työttömien kuin muidenkin vähäosaisten ilmaisia tukia, mutta mistä nämä rahat sitten otetaan? Vain ja ainoastaan viitseliäitten työtätekevien ihmisten ansiotuloista veroja vaan aina korottamalla??? Muut puolueet kannustavat passiivisuuteen, mitään ei tarvitse tehdä eikä viitsiä, kun rahaa tulee muutenkin... Kokoomus kannustaa työntekoon ja niin sen pitäisi ollakin. Ei koulutettujen, hyväpalkkaisten työntekijöiden tarvitse elättää yhteiskunnan saastaa.
lääkärit on fiksua ja sivistynyttä porukkaa, ei tuollaisia ketkuja.
Olen arvoliberaali ja haluan, että politiikassa katsotaan eteenpäin ja otetaan huomioon, minkälaiseksi maailma on menossa ja pyritään toimimaan sen mukaan, vastakohtana politiikalle, jossa retoriikkaa pyrkii luomaan paluuta johonkin menneeseen ihannekuvaan.
Omista arvoistani, tavoitteistani ja yhteiskuntakäsityksestäni kaikkein kaukaisin on perussuomalaisten politiikka. En liioin lämpene erityisesti vasemmistolle, jossa yrittäjyys vaikuttaa edelleen pahuuden synonyymille.
Kristilliset.
Siksi, kun oletan, että niihin voi luottaa.
Kristityllä pitäisi olla vahvempi arvomaailma ihan senkin takia, että Jumala näkee ja kuulee kaiken ja teoistamme vastaamme jos ei jo tässä ajassa, niin tuonpuoleisessa ;-)
En olisi vielä muutama vuosi sitten uskonut voivanikannattaa kokoomusta. Nyt olen vakuuttunut siitä, että ääneni menee tälle puoluelle, joka on osaavin, luotettavin ja johdossa parhaat voimat (Katainen, Virkkunen, Stubb...).
Pitää osata korjata mielipiteitä, kun tilanne muuttuu.
Sanoo entinen vasemmistolainen
Mutta ihan selvästi olen arvoiltani vihreä.
En ikinä äänestäisi perussuomalaista, koska se on sellaista minäminäpolitiikkaa. "Vain MINUN asiani ovat tärkeitä, vain Suomen asiat on tärkeitä." Mites maailma, ympäristö?
Ainoa puolue, jonka arvot vastaavat omiani.
olen lääkäri ja tienaan yli 7500eur/kk. Kokoomuksella järki yhteiskunnan toimintamallissa, muut puolueet yrittävät lisätä niin työttömien kuin muidenkin vähäosaisten ilmaisia tukia, mutta mistä nämä rahat sitten otetaan? Vain ja ainoastaan viitseliäitten työtätekevien ihmisten ansiotuloista veroja vaan aina korottamalla??? Muut puolueet kannustavat passiivisuuteen, mitään ei tarvitse tehdä eikä viitsiä, kun rahaa tulee muutenkin... Kokoomus kannustaa työntekoon ja niin sen pitäisi ollakin. Ei koulutettujen, hyväpalkkaisten työntekijöiden tarvitse elättää yhteiskunnan saastaa.
Ennen äänestin vihreitä, mutta se tuppaa olemaan nykyään sellainen salonkipuolue, josta ei oikein ota selvää.
Käännän siis takkia ja siirryn Vasemmistoliiton kannattajaksi. Tykkään Paavo Arhinmäen rosoisesta, kantaaottavasta ja selkeästä tyylistä.
vain paitsi perussuomalaisia ja kokoomusta en milloinkaan, vaikka yrittäjä-perhe ollaankin.
"-Ei rakenneta lisää taloja vaan rakennetaan kerrostaloihin lisää kerroksia, niin että MAAHANMUUTTAJILLE tulisi lisää asuntoja."
Huhhuh! Aika paksua.
Kannatan tottakai Kokoomusta.
kokoomus on ainoa puolue, joka kannustaa vastuun ottamiseen omasta elämästä. Kokoomus kannustaa opiskeluun ja työntekoon. Kovasta työstä ei saa rankaista ja vastaavasti laiskaan elämäntapaan ei saa kannustaa. Tämä on minulle tärkein asia puoluetta valitessa. Tällaiseen ajattelutapaan toivon lastenikin kasvavan - puolueen nimellä ei ole väliä, mutta kokoomuksessa selkeimmin näin ajatellaan.