Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskausmyrkytys, mitkä teillä oli ensioireet

Vierailija
24.02.2010 |

ja mistä lopulta tehtiin diagnoosi?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkoi todella aikaisin. Sikiön kasvaessa suuremmaksi tuntui kipua ylävatsan kohdalla, kylkiluiden alapuolella, oli todella vaikeaa löytää mukavaa asentoa istuessa ja erityisesti silloin kun esim. matkalla ollessa tuli pitempiä jaksoja jolloin täytyi istua paikoillaan. Loppuraskauden aikoihin alkoi esiintyä supistuksia (eniten ulkona kävelyillä ollessa) ja sitten kun ilmestyi virtsanäytteeseen valkuaista, otettiin heti osastolle. Turvotusta ei minun tapauksessani ollut.

Vierailija
2/8 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä oli; turvotus, päänsäryt (niin kovia, ettei edes sairaalassa annetut lääkkeet meinannu auttaa), kohoava verenpaine lähtöpaineet tuplaantu, valkuainen ja sokeri virtsassa, muut veriarvot tromposyytit ym. pulsin lasku 52 kertaa minuutissa, tajuttomuus, krampit, munuaiset lakkasi toimimasta sekä ihan mieletön turvotus (käsi oli niin turvoksissa etten pystynyt "taivuttamaan") tähän auttoi hätäsektio

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

unohtui näköhäiriöt, eli näkö pimeentyi kokonaan.

Vierailija
4/8 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseä asia mietityttää kun on toistaiseksi (rv 22) turvotusta, reipasta painnousua terveellisestä ruokavaliosta huolimatta ja lievää verenpaineen nousua. Valkuaista ei ainakaan vielä ole näkynyt virtsassa. Eli ilmeisesti tämä ei ole sitä ainakaan vielä, mutta pitänee yrittää seuralla itsekin, ainakin verenpainetta ja painoa jotka kotikonstein selviää.

Vierailija
5/8 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ilmeisesti johtui juuri turvotuksesta - vaikka neuvolassa luultiin, että söin liikaa ja suklaata, mistä jaksettiin kyllä valistaa :).

Sitten turvotus alkoi olla jo silmiinpistävän suurta, verenpaineet alkoivat nousta ja kun virtsassa oli +1 valkuaista, halusin itse polille tutkimuksiin, vaikka neuvolan mielestä ei ehkä ollut syytä, koska saattoi johtua valkovuodosta (jota minulla ei ollut). No onneksi halusin tutkimuksiin, sillä siltä jouduin heti osastolle. rv 31 oli menossa.

Vierailija
6/8 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pahimman turvotuksen aikaan minulla paino lähti roimaan laskuun, viikossa saattoi tippua 2-3 kg. Tästäkin huolimatta olin turvoksissa kuin pullataikina lue; mitkään kengät ei mennyt jalkaan, jalkojen liikuttelu teki kipeätä. Yhden syyn olen jälkeen päin keksinyt tälle sairaudelle ja se on stressi, vältäkää sitä ja muistakaa lepo! Terkuin pienen nyytin äiti

Vierailija
7/8 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulla myös isän puolelta. Raskausmyrkytys liittyy sydän- ja verisuonisairauksiin, eikä sen syntymekanismia kait ihan tarkkaan tunneta. Jotenkin kudokset ilmeisesti hylkivät sikiötä ja raskaus on rasite, joka aiheuttaa elimistölle stressiä, mikä näkyy verenpaineen nousuna ja valkuaisen erittymisenä virtsaan. Stressitila etenee raskauden edetessä, joillain nopeammin, joillain hitaammin.

Vierailija
8/8 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähtiä näin aina välillä.