Rakoventtiili ikkunan karmissa -kumpi on talvi- ja kesäasetus?
Merkkiä Fresh ja asennettu ikkunan yläkarmin päälle. Näyttää samalta kuin tuote alla eli oik. puolella musta säätövipu. Mutta kumpi suunta on talviasento ja kumpi kesäasento?
https://www.onninen.fi/fresh-rakoventtiili-fresh-f31/p/AAO597
Kommentit (10)
Veikkaisin että vasemmalla on talvi asento ja oikealla kesä.
Laita kämmenselkä aukkojen kohdalle ja liikuta kytkintä, kummassa asennossa tuntuu puhaltavan enemmän, kesä asennossa puhaltaa enempi?
Hmm..vedossa ei tunnu oikein eroa. Karmi on korkealla ja olen loukannut jalkani enkä pääse nyt kokeilemaan kädellä karmia ihan läheltä.
Olen juuri muuttanut tänne, joten enpä tiedä paljastuuko sieltä sisältä jokin yllätysviritelmä. Oletteko puhdistaneet ja vaihtaneet noita suodattimia?
Vierailija kirjoitti:
Hmm..vedossa ei tunnu oikein eroa. Karmi on korkealla ja olen loukannut jalkani enkä pääse nyt kokeilemaan kädellä karmia ihan läheltä.
Kaveri voi auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen juuri muuttanut tänne, joten enpä tiedä paljastuuko sieltä sisältä jokin yllätysviritelmä. Oletteko puhdistaneet ja vaihtaneet noita suodattimia?
Huollon pitäisi kuulua taloyhtiölle.
Kiitos kaikille vastauksista! Laitoin sekä oh:ssa että mh:ssa asetukset oikealle (ennen oh vas. ja mh oik.) ja alkoi tuntua vetoa jaloissa. Oikea taitaakin sitten olla kesäasetus.
Tuulee, tuulee, vetää ja tuulee, imee välollä kaikki mehut minussa ja kun kylmä veto menee päälle tarvitsen asunnossani takin päälle ja huopatossut jalkaaan. Viime yönäkin mietin tunnin odottaessa puhalluksen alkamista voiko tämä olla terveellistä. Enemmän tutkimusta tastä huippuimurista VTT , joka valvottaa yölläkin - aktivoituu yhden kahden aikaan ja tänä aamuna viideltä, Keneelle tämä on hyväksi talolle vai minulle. Tutkikaa, tutkikaa viisaat ihmiset.
Ap tässä, sain kaverin avuksi ja selvisi, että kesäasetus onkin nuppi vasemmalla. Kumma ettei tätä kerrota edes tuotteen manuaalissa.
Se asento, jossa vetää enemmän, on kesäasento.