Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

5v poika haluaa kukikkaan puna-pinkin kevättakin -ostaisitko?

Vierailija
24.02.2010 |

Hih, tätä hän nyt on toistellut jo jonkin aikaa. Näki sellaisen kuvan ja haluaa ehdottomasti. Siis kyseessä on aika tyttömäinen kagas, mutta takin leikkauksen puolesta menisi pojallekin.

Hankkisitko sinä pojallesi vastaavaa?

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi olla tuo kuviointi ja värit. Sitten vielä hieno sporttipipo siihen yhdistelmäksi.

Kyllä lapsillakin muuten on esteettistä silmää. Voi moni lapsi pitää hienona, vaikka olisi opetettukin, että "punainen on tyttöjen väri" (mikä ei pidä paikkaansa).

Vierailija
22/58 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mieskin käyttää pinkkiä, punaista ja erilaisia kuvioita (jopa kukka), niin miksi ei poikakin?

akkojen vaateosastolla, vai ostaako se kuitenkin vaatteensa miesten mallistoista? :p

Mikä rekkamies sinulla on miehenä, jos vaatekaapista ei löydy mitään pinkkiä, punaista tai kukallista? Nykyään on ihan tyylikästä käyttää pinkkiä ja punaista. Kukkia löytyy meidän mieheltä esimerkiksi surffi-sohrtseista! En kylläkään ollut tuo alkuperäinen miehen vaatteista kirjoittanut henkilö, mutta minusta tuntuu,että on epänormaalimpaa (tai ainakin vanhanaikasemapaa) jos miehen kaapista ei kyseisiä asioita löydy!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun lapselle tyttöjen ulkotakki. Jos ostat pojalle sen takin niin ole valmis pitkiin katseisiin esim. kaupassa ja tarhassa. Itse ainankin pitäisi vähintäänkin outona sellaista aikuista joka pukee/antaa pukeutua pojan tyttöjen vaatteisiin. Pinkki kukallinen takki on todellakin tyttöjen vaate. Punaista ja pinkkiä voi pitää pojat/miehet, mutta rajansa kaikella.

Lapset nyt haluaa kaikenlaista, mutta aikuinen on se joka päättää.

Vierailija
24/58 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai mistä liikkeestä takin voi bongata. Merkki?

Vierailija
25/58 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsistanne tulee kieroutuneita jos ei edes 5-vuotiaana voi kukallisia vaatteita käyttää kun on POIKA! Hui kauheeta!

Vierailija
26/58 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toi sananlasku "ei haukku haavaa tee" on ihan tyhmä koska haukku oikeasti tekee kipeitä haavoja, jotka särkee vielä aikuisenakin :(

Vierailija
27/58 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun lapselle tyttöjen ulkotakki. Jos ostat pojalle sen takin niin ole valmis pitkiin katseisiin esim. kaupassa ja tarhassa. Itse ainankin pitäisi vähintäänkin outona sellaista aikuista joka pukee/antaa pukeutua pojan tyttöjen vaatteisiin. Pinkki kukallinen takki on todellakin tyttöjen vaate. Punaista ja pinkkiä voi pitää pojat/miehet, mutta rajansa kaikella. Lapset nyt haluaa kaikenlaista, mutta aikuinen on se joka päättää.

tää on tyttöjen vaate/poikien vaate, tyttöjen väri/poikien väri.

Mutta jos on itsellä huono itsetunto, niin ei sitä voi lapsilleenkaan opettaa. Mikä on todella sääli.

Vierailija
28/58 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsistanne tulee kieroutuneita jos ei edes 5-vuotiaana voi kukallisia vaatteita käyttää kun on POIKA! Hui kauheeta!

kun ei poikiamme pueta tyttöjen vaatteisiin.

Vierailija
29/58 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten kiva kevättakki.

Vierailija
30/58 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomauttaisin, että lapsi alkaa vasta 6-vuotiaana tajuta, että on koko loppuelämänsä joko tyttö tai poika, joten kaikki poikien leikkimät "tyttöjen leikit" tai tyttöjen leikkimät "poikien leikit" ovat vielä erittäin normaaleja 5-vuotiaana. Kuten myös pukeutuminen. Roolileikit, joissa poikakin saattaa käyttää hetken hametta tai haluaa laittaa huulipunaa on myös normaalia n. 6-vuotiaaksi asti.

Ja tuo takki on mielestäni ihan sopiva pojallekin, minusta siinä ei ole mitään vikaa. Mielestäni on myös hyvä sanoa lapselle, että jos joku sanoo että se on tyttöjen takki, niin sitä ei tarvitse välittää. "Jos joku sanoo sitä tyttöjen takiksi, älä välitä. Sinähän olet poika, ja jos he eivät sitä tajua, hehän he tyhmiä ovat."

Vai mitä?

Vierailija
31/58 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat minusta aika kalliita takkeja. Tosin jäisi sitten pikkusiskolle kuitenkin jos jäisi käyttämättä, joten jos ehdottomasti haluaisi niin ostaisin.

9v poika halusi ja myös sai "tyttöjen pyörän" eli punaisen peruspyörän, vaikkei pyöräkauppias olisi halunnut myydä sitä! Keskustelimme kyllä siitä että joku todennäköisesti huomauttelee tyttömallista, mutta poika sanoi ettei se haittaa. Eikä ole haitannut.

Vierailija
32/58 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajalle: No ostitko? Minkälainen reaktio?

Karmeen suvaitsemattomia tyyppejä täällä. Pakkopuetteko tyttölapsetkin pinkkiin, vaikka tykkäisivät mustasta? Tai onko housut liian miehekkäitä tytöille, niinku ennen vanhaan?

Ne on vaan värejä hei... Ja jos kukaan ei ikinä riko ''rajoja'' ne ei ikinä muutu miksikään.

Kiusaamista voi syntyä pienimmistäkin asioista kuten pottunenästä. Tärkeämpää on puuttua kiusaamiseen kuin mennä plastiikkakirurgille...

Vierailija
33/58 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttöni joka on tasan tarkkaan tyttö/poika. Hän on monta vuotta puhunut että hän on poika tai että hänestä tulee isona poika. Pukeutuu mekkoihin, mutta myös poikien vaatteisiin. Vaateostoksilla halusi ehdottomasti rock-henkisiä mustia vaatteita ja sanoo aina "missä ne mun pojannäköset vaatteet on". Oli niin innoissaan niistä vaatteista "nyt mä näytän ihan pojalta!" Tykkää myös tyttömäisistä jutuista, suunnilleen 50/50.

että pojalla on päiväkodissa kynsilakkaa. Sairasta!

On ihan selkeästi poikia ja tyttöjä ja niin se on tarkoitettukin.

Vierailija
34/58 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

iski silmänsä kenkäostoksilla vaaleanpunaisiin Mansikka Marja Crocks -kenkiin. Ne olivat hänen mielestään niin ihanat, joten ostin. Hintaa oli tosin vain sen 10 euroa. Ihana, kuinka esittelee kenkiään ylpeänä muille.

Vierailija
35/58 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakait meillä lapsi saa sellaista vaatetta mitä itse toivoo. Meillä on nyt esikoinen (poika) ekaluokalla hoksannut, että ehkä Hello Kittyä kannattaakin käyttää vain kotona, ja ihan ok se. Jos pokka pitäisi, ei minulla vanhempana olisi mitään sitä vastaan, että pukisi kotivaatteita kouluunkin. Joo... on sitä kiusattu, mutta ymmärtää jo itsekin jossain määrin tämän lällättelyjoukon rajoittuneisuuden. On vaan itse luonteeltaan sellainen, ettei tykkää provosoida.

Jokainen lapsistani on yllättävän sosiaalisesti sukupuoleton, joten itselleni olisi varmaan varsinainen haasteen paikka saada prinsessatyttö tai jätkä! Jotenkin olisi tiukka paikka myöntää, että osa ihmisistä haluaa tieten tahtoen rajoittaa kokemusmaailmansa.

Vierailija
36/58 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehellä on sellanen kesäpaita/kauluspaita (t-paita) jossa on isoja kukkia. Todella laadukas ja viimesen päälle hieno paita. Tykkään ihan mielettömästi. Täällä Ruotsissa noita näkee paljonkin. Varsinkin kesäsin.

Hienon näkönen takki tuo kyllä on. ja musta-valkonen näytti minun mieleen.

Tässä ketjussa muutama hyvä kirjotus. Olisi hienoa kun aikuiset opettasivat lapsensa ettei toisia kiusata vaatteiden takia.

Vierailija
37/58 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siksi, että takissa sinänsä olisi vikaa (meillä poika käyttää omasta halustaan lähinnä kelta-oranssi-punaisia vaatteita ja lisänä sitten mustaa esim. farkut), mutta pinkki aiheuttaa minulle kylmiä väreitä. Jos poika kuitenkin ehdottomasti haluaisi sen, niin taipuisin varmaan lopulta ja yrittäisin sopeutua väriin.

Vierailija
38/58 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kyllä päässyt sikäli helpolla että mun poika ei ole ikinä edes halunnut tyttöjen vaatteita.

Mä olen muutenkin sitä mieltä että tyttö on tyttö ja poika on poika, ei ruveta sekoittamaan lapsen ajatuksia näistä asioita ja tekemään lapsesta mitään sukupuoletonta olentoa, lapsesta kasvaa ihan friikki aikuinen, onko se sitten kiva?

Vierailija
39/58 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oo ikinä nähnyt poikalasta tyttöjen kamppeissa. Jos näkisin niin en tiedä kumpaa pitäisin sairaampana, sitä lasta vai äiti joka suostui siihen että poika kulkee ylesillä paikoilla tyttöjen vaatteissa.

Vierailija
40/58 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen vanhempi joka varoo hirveästi lapsen erilaisuutta ja opettaa lapselleen, että "tästä saatetaan kiusata", kasvattaa potentiaalisia kiusaajia. Maaseudulla ja pikkukylissä lapset näkyvät kulkevan iänikuisissa rumasti leikatuissa Spiderman-vaatteissa, mutta kyllä pks-seudulla näkee onneksi hyvin ja värikkäästi pukeutuneita poikiakin. Ja aikuisia miehiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän seitsemän