Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

5v poika haluaa kukikkaan puna-pinkin kevättakin -ostaisitko?

Vierailija
24.02.2010 |

Hih, tätä hän nyt on toistellut jo jonkin aikaa. Näki sellaisen kuvan ja haluaa ehdottomasti. Siis kyseessä on aika tyttömäinen kagas, mutta takin leikkauksen puolesta menisi pojallekin.

Hankkisitko sinä pojallesi vastaavaa?

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen vanhempi joka varoo hirveästi lapsen erilaisuutta ja opettaa lapselleen, että "tästä saatetaan kiusata", kasvattaa potentiaalisia kiusaajia. Maaseudulla ja pikkukylissä lapset näkyvät kulkevan iänikuisissa rumasti leikatuissa Spiderman-vaatteissa, mutta kyllä pks-seudulla näkee onneksi hyvin ja värikkäästi pukeutuneita poikiakin. Ja aikuisia miehiä.

tyttöjen vaatteissa ja näin ollen ei oo tollaisesta tarttenut edes keskustella. Niin ja asutaan Helsingissä. Toisaalta sinä olen varmaan aivan väärä ihminen puhumaan lasten kiusaamisesta kun haukut itse poikien spiderman-vaatteet rumiksi, ootko ihan varma että et ole sanonut sitä lapsillesi ääneen?

Vierailija
42/58 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä linkki kyseiseen takkiin: http://www.ticket2heaven.dk/uk/194/products/174/664

Ja tosiaan siis pitkin hampain suostuisi tuohon musta-valkoiseen versioon, paras olisi pinkki-punainen:)

Lisää mielipiteitä saa esittää nyt olette nähneet takin...

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mieskin käyttää pinkkiä, punaista ja erilaisia kuvioita (jopa kukka), niin miksi ei poikakin?

akkojen vaateosastolla, vai ostaako se kuitenkin vaatteensa miesten mallistoista? :p

Kyllä noita miestenmalliston värikkäitä vaatteita löytyy ihan miestenosastolta, ainakin täältä PK-seudulta, ulkomailta ja netistä....

Vierailija
44/58 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

perheen isillä on monta pinkkiä kauluspaitaa ja muutenkin tykkää välillä pukeutua kirkkaisiin väreihin vapaa-ajalla kun töissä joutuu pitämään harmaata pukua...

Vierailija
45/58 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen ostanutkin vastaavia joita poikani on halunnut. Ystävälläni on muuten poika, joka on koko ikänsä pukeutunut punaiseen, pinkkiin ja oranssiin. Ihan siis kunnon vauvanvaaleanpunaisiin farkuista ym. lähtien. Ja ihan on heteromies, kohta kolmekymppinen naimisissaoleva perheenisä =o)

Vierailija
46/58 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

silta varalta jos kiusataan esim. hoidossa. tai sitten ehdottaisin etta on tarhatakki ja pihatakki (eli kukallista muualla kuin hoidossa eli kotona, kaupassa jne)

Vierailija
47/58 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poika halusi tänään pinkit välikausirukkaset. Selitin, että ovat tyttöjen rukkaset. Sovimme, että ostamme sellaiset pikkusiskolle ja ostimme siniset rukkaset pojalle.

Mun miehellä ei ole pinkkejä eikä vaaleanpunaisia vaatteita. Ei ole rekkamies. On it-alalla.

Vierailija
48/58 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä samasta syystä kuin, mikä itseäsikin harmittaa. Kyllähän nuo mekot ja rimpsut ovat lähinnä epäkäytännöllisiä lapsella. Kesäisin toki ihan nättejä ja ok käyttääkin. Muutamassa tuttava perheessä samanlainen tilanne kuin teillä ja ulos lähtiessä kamala tappelu riittävän lämpimästä pukeutumisesta.

Noin yleisesti en kannata pukeutumisessa, poikien väri, tyttöjen väri ajattelua, eikä sitä tulisi mielestäni liikaa korostaa tai varsinkaan provosoida lasta pukeutumaan tietyllä tapaa.

Ihan nätti ja fiksunoloinen, laadukas takki tuo AP linkittämä.

Vierailija
49/58 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä samasta syystä kuin, mikä itseäsikin harmittaa. Kyllähän nuo mekot ja rimpsut ovat lähinnä epäkäytännöllisiä lapsella. Kesäisin toki ihan nättejä ja ok käyttääkin. Muutamassa tuttava perheessä samanlainen tilanne kuin teillä ja ulos lähtiessä kamala tappelu riittävän lämpimästä pukeutumisesta.

Noin yleisesti en kannata pukeutumisessa, poikien väri, tyttöjen väri ajattelua, eikä sitä tulisi mielestäni liikaa korostaa tai varsinkaan provosoida lasta pukeutumaan tietyllä tapaa.

Ihan nätti ja fiksunoloinen, laadukas takki tuo AP linkittämä.

Tämä siis vastauksena

->Miksi poika saisi pukeutua haluamallaa tavalla, mutta tytön prinsessajutut ällöttäisi?

Outoa. Meillä on tuollainen prinsessa, jolle kelpaa vain hameet ja pinkit sellaiset. Onhan se välillä hiukan hermoja kiristävää, kun pakkastakin on ollut kivasti. Pojan lempiväri oli pitkään vaaleanpunainen, mutta nyt se on kuulemma ihan tyttöjen väri (en ole ikinä näin hänelle sanonut) ja lempiväri on muuttunut TUMMAN siniseksi.

Vierailija
50/58 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pojalla oli sellainen takki 3-4 v, tosin lähinnä pihaleikkeihin ja luontoliikuntaan. Saimme kirpparivaatteiden mukana, se oli mieluinen pojalle ja oli laadukas. Jäi sitten vielä pikkusiskolle. Muutama vuosi sitten oli myös pinkkejä vaatteita pojille, joista poika piti.

Vierailija
51/58 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sukupuoli taitaa tosiaan olla konstrukti. Olisitteko valmiit myös luopumaan itse kaikista sinisistä vaatteistanne, koska sehän on miesten väri?

BTW, alun perin pinkki oli poikien väri. Jossain vaiheessa 1800-luvulla Englannissa vaihdettiin värit niin, että poikalapsilla alettiin käyttää vaaleansinistä ja tytöillä vaaleanpunaista. Koko väriskeema on täysin sattumanvarainen. IMHO kukin pitäköön niitä värejä joista tykkää.

Vierailija
52/58 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://hueconsulting.blogspot.com/2007/03/why-is-blue-for-boys-and-pink…

Järkyttävää tiukkapipoisuutta kieltää pojalta kukkakuosit ja pinkki väri. Millaisissa junttipiireissä teidän lapset oikein liikkuvat jos tuollaisesta kiusataan?

Vierailija
53/58 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinkkiä, punaista, oranssia ja kaikkia muita värejä vaatteissa poika saa käyttää, mutta selkeitä tyttöjen vaatteita en pojalleni osta.

Mun miehellä on vaaleanpunainen kauluspaita mutta ei siltä löydy oikeesti mitään kukkapaitaa. Mä en tunne edes ketään naista joka kulkisi kukkapaidassa, lukuunottamatta 60-vuotiaita mummoja.

Vierailija
54/58 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pojalla on päiväkodissa kynsilakkaa. Sairasta!

On ihan selkeästi poikia ja tyttöjä ja niin se on tarkoitettukin.

Vierailija
55/58 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

APUA, minä ostaisin pojalle kukallisen pinkin takin, mutta selittäisin myös että aikuiset tyrannosauruksen aikaisilla mielipiteillään ajattelevat takin olevan tyttöjen takki ja joku voi sanoa että sinulla on tyttöjen takki kiusataksesi sinua, mutta jos olet niin rohkea poika aivan varmasti ostan takin sinulle.

Meillä käytiin tälläinen keskustelu 3lk repunostosta, kyseessä oli kallis Nalle Puh-reppu.

Vierailija
56/58 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

APUA, minä ostaisin pojalle kukallisen pinkin takin, mutta selittäisin myös että aikuiset tyrannosauruksen aikaisilla mielipiteillään ajattelevat takin olevan tyttöjen takki ja joku voi sanoa että sinulla on tyttöjen takki kiusataksesi sinua, mutta jos olet niin rohkea poika aivan varmasti ostan takin sinulle.

Meillä käytiin tälläinen keskustelu 3lk repunostosta, kyseessä oli kallis Nalle Puh-reppu.

Vierailija
57/58 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siitä mihinkään pääse. Ehkä kannattaa etsiä vastaavanlaista poikien mallistosta.

Vierailija
58/58 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olisi edullinen niin voisin ostaa. Se ei meillä kuitenkaan tulisi ainoksi takiksi, joten voisin sen myydä eteenpäin, jos ei käyttäisikään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä viisi