Auttakaa ruokavalion kanssa! kolestroli ongelma
minulla oli kolestroli lievästi koholla ja nyt pitäsi yrittää laskea sitä.
Minä söin aamulla jogurtin, nyt sitten kalasalaatin (siinä oli kampelaa paprikaa, salaatinlehtiä, pähkinää. pikkasen aurajustoa ja kurkkua)+ muutaman viinirypäleen söin.
Mitä söisin iltapäivällä? Ajattelin nakata töiden jälkeen pirtelön naamaan jossa mustikkaa, mansikkaa ja banaani...
En ole varsinaisesti dietillä mutta ajattelin nyt pudottaa vähän painoa, koska se kuulema alentaa myös kolestrolia.
Mitä muuta uskaltaisin syödä tänään?
Kommentit (29)
olen karttanut hiilareita, syönyt salaatteja ja hedelmiä, tosin niitä juustoja myös. En usko että mulla on muuta kuin perinnöllinen taipumus tähän.
ap.
nostaako se kolestrolia entä makeutusaineet?
http://www.ktl.fi/portal/suomi/osastot/eteo/tutkimus/riskipiste/sydan_j…
Ihan totta, että nou kolesteroliarvot eivät ole kovin pahat, jos ei muita riskejä ole. Toisaalta niitä voi tulla, jotenjos tekee elämäntapamuutokset nyt, ei niitä enää myöhemmin tarvitse opetella. :)
t. th
Pannukahvi saattaa nostaa, mutta yksilöllisiä eroja tiedetään olevan.
Makeutusaineet ei nosta. Ei myöskään sokeri (paitsi triglyseridiä, joka on eräs kolesterolin osa). Karkeasta voisi sanoa, että suklaan tilalle hedelmäkarkit, jos on kolesteroli koholla.
t. th
en itse osta koskaan...Minä keitän tuollaisella mutterikahvipannulla aamukahvit. Mutta luulisi ettei yksi kuppi nosta kolestrolia.
http://www.keittiovaline.fi/WebRoot/Kaupat/Shops/Hopia/4B01/B3C2/B2DA/C…
ap.
(paitsi ei kookosrasvaa, siinä on väärää kolesterolia)
Kookosöljyssä ei ole kolesterolia.
(paitsi ei kookosrasvaa, siinä on väärää kolesterolia)
Kookosöljyssä ei ole kolesterolia.
Mutta rasva ns kovaa rasvaa, joka saattaa nostaa kolesterolia.
Miten se tapahtuu?
tekemään kokonaisriskianalyysin, ennen kuin alkaisin hirveästi edes murehtia asiaa. Kolesteroli on vain yksi markkeri monista kymmenistä muista sydäntauteihin viittaavista asioista.
Kalat ja kasvikset silti tuskin vievät sinua vikasuuntaan, joten niistä aloittaisin. Verigreippi, pähkinät ja muut ovat myös eduksi.