Miten nopeasti virtsatietulehdukseen saadun antibiootin pitäisi alkaa vaikuttaa?
Samana päivänä kun kuuri on aloitettu, vai myöhemmnin?
Kommentit (32)
Mulla on alkanut helpottaa 3-6 tunnin sisällä. Parin päivän kuluttua oireet on (oikea antibiootti) hävinneet.
Nitrofur C pitäisi alkaa vaikuttamaan puolessa tunnissa. Itsellä kovat kivut tänään ja varmaan 2 tuntia lääkkeen ottamisesta alkoi vähän helpottamaan. Olen useamman kerran joutunut kärsimään virtsatietulehduksista, onnettoman hoidon takia ja voin neuvoa että juokaa kahvia ja vettä kilpaa. Kahvi toimii diureettina eli laittaa nesteen vaihtumaan ja vettä että on mitä poistaa. Sitten kun kivuiltaa pääsee niin hakeen se antibiootti mahd. Pian. Itellä on nykyään aina kotona muutama tabu ja resepti valmiina apteekissa. Itsellä tämä vaiva johtuu kuivasta alakerrasta, siihen hoitona ovestin-voide joka toinen yö. Nyt vaan tainnut käydä niin että kun olen vielä valvonut voiteen laittamisen jälkeen ja käynyt pissalla niin se voide on myös tullut pissatessa pois. Mutta muuten vannon tuon ovestinin nimeen, krooniset tulehdukset loppuivat kun aloin käyttämään joka toinen yö.
Vähättelevät kyllä aika paljon pissatulehduksen aiheuttamia kipuja/tuskaa terveydenhuollossa. On varmaan jollakin semihelppoa mutta itsellä ainakin aivan täyttä helvettiä se kirvely ja kipu. Siinä ei pysty ajattelemaan yhtään mitään tai olemaan mitenkään. Voimia kaikille näistä kivuista kärsiville! Ja kannattaa varautua niin, että on kotona aina varalla edes pari tabua antibioottia. Tämä Nitrofur toiminut Itsellä ainakin hyvin.
Yhdyntöjen takia sain joskus kaksi kertaa pissatulehduksen, mutta nyt kun ei ole poikaystävää, niin ei tulehduksiakaan. Töiden takia en pääse aina ajallaan vessaan, ja siksi syön enneltaehkäisevästi karpalolääkkeitä. Poikaystäväaikaan aloin syömään niitä joka yhdynnän jälkeen ja kävin heti pissalla kun mahdollista yhdynnän jälkeen. Lapsuudessa ummetuksen takia sain pari kertaa, eli hoitakaa ummetus pois jos olette kroonikkoja.
Entinen krooninen kirjoitti:
Nitrofur C pitäisi alkaa vaikuttamaan puolessa tunnissa. Itsellä kovat kivut tänään ja varmaan 2 tuntia lääkkeen ottamisesta alkoi vähän helpottamaan. Olen useamman kerran joutunut kärsimään virtsatietulehduksista, onnettoman hoidon takia ja voin neuvoa että juokaa kahvia ja vettä kilpaa. Kahvi toimii diureettina eli laittaa nesteen vaihtumaan ja vettä että on mitä poistaa. Sitten kun kivuiltaa pääsee niin hakeen se antibiootti mahd. Pian. Itellä on nykyään aina kotona muutama tabu ja resepti valmiina apteekissa. Itsellä tämä vaiva johtuu kuivasta alakerrasta, siihen hoitona ovestin-voide joka toinen yö. Nyt vaan tainnut käydä niin että kun olen vielä valvonut voiteen laittamisen jälkeen ja käynyt pissalla niin se voide on myös tullut pissatessa pois. Mutta muuten vannon tuon ovestinin nimeen, krooniset tulehdukset loppuivat kun aloin käyttämään joka toinen yö.
Vähättelevät kyllä aika paljon pissatulehduksen aiheuttamia kipuja/tuskaa terveydenhuollossa. On varmaan jollakin semihelppoa mutta itsellä ainakin aivan täyttä helvettiä se kirvely ja kipu. Siinä ei pysty ajattelemaan yhtään mitään tai olemaan mitenkään. Voimia kaikille näistä kivuista kärsiville! Ja kannattaa varautua niin, että on kotona aina varalla edes pari tabua antibioottia. Tämä Nitrofur toiminut Itsellä ainakin hyvin.
Nii ettei jatkuva vti vaan johtus siitä, ettet syö sitä antibioottikuuria loppuun? Ei ole todellakaan hyvä jemmata paria tablettia edellisestä antibioottikuurista, koska siitä seuraa vain vti kierre ja bakteerit voivat kehittyä sellaisiksi etteivät antibiootit enää niihin pure. Terveisin väsynyt hoitsu
Vierailija kirjoitti:
Mitä konsteja on helpottaa oloa kunnes kuuri alkaa tepsiä?
Nimenomaan tosi runsas juominen helpottaa.
Joku 3-5 päivän kuuri Selexidiä tai Trimopania on ihan yhtä tyhjän kanssa.
Väsynyt hoitsu kirjoitti:
Vähättelevät kyllä aika paljon pissatulehduksen aiheuttamia kipuja/tuskaa terveydenhuollossa. On varmaan jollakin semihelppoa mutta itsellä ainakin aivan täyttä helvettiä se kirvely ja kipu. Siinä ei pysty ajattelemaan yhtään mitään tai olemaan mitenkään. Voimia kaikille näistä kivuista kärsiville! Ja kannattaa varautua niin, että on kotona aina varalla edes pari tabua antibioottia. Tämä Nitrofur toiminut Itsellä ainakin hyvin.Nii ettei jatkuva vti vaan johtus siitä, ettet syö sitä antibioottikuuria loppuun? Ei ole todellakaan hyvä jemmata paria tablettia edellisestä antibioottikuurista, koska siitä seuraa vain vti kierre ja bakteerit voivat kehittyä sellaisiksi etteivät antibiootit enää niihin pure. Terveisin väsynyt hoitsu
Minulla kyllä ihan lukee lääkepurkissa, että kuurin saa lopettaa kolmen päivän jälkeen, jos oireet loppuivat. Niin tein ja viiden päivän päästä alkoi uudelleen vaivat ja sitten tehtiin viljelyt ja sain eri antibioottikuurin.
Samoin annettiin resepti Vagisan puikkoihin, miksi? Iän vuoksiko, olen 60v.
Vierailija kirjoitti:
Väsynyt hoitsu kirjoitti:
Vähättelevät kyllä aika paljon pissatulehduksen aiheuttamia kipuja/tuskaa terveydenhuollossa. On varmaan jollakin semihelppoa mutta itsellä ainakin aivan täyttä helvettiä se kirvely ja kipu. Siinä ei pysty ajattelemaan yhtään mitään tai olemaan mitenkään. Voimia kaikille näistä kivuista kärsiville! Ja kannattaa varautua niin, että on kotona aina varalla edes pari tabua antibioottia. Tämä Nitrofur toiminut Itsellä ainakin hyvin.Nii ettei jatkuva vti vaan johtus siitä, ettet syö sitä antibioottikuuria loppuun? Ei ole todellakaan hyvä jemmata paria tablettia edellisestä antibioottikuurista, koska siitä seuraa vain vti kierre ja bakteerit voivat kehittyä sellaisiksi etteivät antibiootit enää niihin pure. Terveisin väsynyt hoitsu
Minulla kyllä ihan lukee lääkepurkissa, että kuurin saa lopettaa kolmen päivän jälkeen, jos oireet loppuivat. Niin tein ja viiden päivän päästä alkoi uudelleen vaivat ja sitten tehtiin viljelyt ja sain eri antibioottikuurin.
Samoin annettiin resepti Vagisan puikkoihin, miksi? Iän vuoksiko, olen 60v.
Oletus ehkä että ikäiselläsi limakalvot alkavat kuivahtaa ja se sitten altistaa/herkistää tulehduksille.
Antibiootti vaikuttaa vain jos bakteeri ei ole sille resistentti. Ja sitä ei tiedä ennenkuin viljely tulos on selvillä.
Pikatestillä saadaan selville vain että on tulehdus ja antibiootti määrätään sokkona ja vasta viljelytulos paljastaa onko antibiootti ollut oikea. Kolmen päivän kuurikin auttaa jos se on ollut oikea antibiootti kyseiseen bakteeriin.
Jos on verensokerit koholla on virtsassa aina sokeria ja se on hyvä elatusalusta bakteereille. Ja riittävä juominen päivittäin on tärkeää.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on Nitrofur C, tänään aloitin kuurin, eipä tuo vielä ole auttanut. Viiden päivän kuuri on, aika lyhyt minun mielestäni.
Juonut olen kyllä paljon, karpalomehua ym.Viljelyn vastaukseset ei ole vielä tulleet, pikatestissä leukosyytit ja veri koholla. Eli käsittääkseni siis virtsatietulehdus, ja sen pikatestin perusteella antibiootit sain.
Ihan normaali vti: n antibiootin kesto tuo viisi päivää. Jatkoviljelystä selviää ainakin se, mikä bakteeri.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on Nitrofur C, tänään aloitin kuurin, eipä tuo vielä ole auttanut. Viiden päivän kuuri on, aika lyhyt minun mielestäni.
Juonut olen kyllä paljon, karpalomehua ym.Viljelyn vastaukseset ei ole vielä tulleet, pikatestissä leukosyytit ja veri koholla. Eli käsittääkseni siis virtsatietulehdus, ja sen pikatestin perusteella antibiootit sain.
Hyvä, että olet juonut, 2-3 litraa päivässä riittää.
Se 5 päivää on ihan normaali kuuri. Jos ei ole kuumetta tai tule selkä tai kylki kipeäksi tai yleistila laske, niin odota rauhassa huomiseen, ei se aina ihan samana päivänä ala paranemaan. Jos tuntuu, että huomenna on pahempi kuin tänään, niin ole uudelleen yhteydessä terveysasemalle.
Jatkoa, join koko ajan ja söin myös karpaloita, joita sattui olemaan pakasteessa.