Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten nopeasti virtsatietulehdukseen saadun antibiootin pitäisi alkaa vaikuttaa?

Vierailija
23.02.2010 |

Samana päivänä kun kuuri on aloitettu, vai myöhemmnin?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkaa helpottaa viimeistään seuraavana päivänä

Vierailija
2/32 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen sitä otan buranaa ja juon PALJON, litroittain siis. Em.keinot tepsivät minulla oireisiin..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensähän määrätään 3-5 päivän antibioottikuuri (joka pitää ottaa loppuun!). Useimmat tulevat oireettomiksi jo 1. tai 2. annoksen jälkeen (n 24 tunnin kuluessa). Oireiden lievittymistä helpottaa runsas juominen, varsinkin happamat ja C-vitamiinipitoiset juomat olisivat hyviä.

t. yleislääkäri yöpäivystyksessä

Vierailija
4/32 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä paransin kerran yhtä tulehdusta monta kuukautta, monella kuurilla. Lopulta auttoi 10 päivän voimakas antibioottikuuri.

Tämä silloin, kun en tiennyt, että virtsatietulehduksesta eroon pääsemisessä on tärkeää muukin hoito kuin itse kuuri, eli juoda runsaasti, käydä vessassa usein ja syödä c-vitamiinia ja juoda mahdollisesti karpalomehua ym. Sekä välttää kylmää ja käydä kylmän ja seksin jälkeen vessassa.

Vierailija
5/32 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on Nitrofur C, tänään aloitin kuurin, eipä tuo vielä ole auttanut. Viiden päivän kuuri on, aika lyhyt minun mielestäni.

Juonut olen kyllä paljon, karpalomehua ym.

Viljelyn vastaukseset ei ole vielä tulleet, pikatestissä leukosyytit ja veri koholla. Eli käsittääkseni siis virtsatietulehdus, ja sen pikatestin perusteella antibiootit sain.

Vierailija
6/32 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut yhden ainoan kerran aikaisemmin pyelonefriitti, raskauden aikana, sain estolääkityksen, joka ei vissiin tehonnut, koska sektion aikana sain sepsiksen, joka kai johtui tästä bakteerista, jos oikein ymmärsin.

Nyt en ole raskaana, mutta viikon kuluttua iso leikkaus edessä, ja mielessä käväisi, että taasko se helkutin sepsis tulee.. :(

Vierailija
7/32 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä antibiootti on alkanut vaikuttaa jo muutamassa tunnissa?

Onko jollakulla auttanut amoxin?

Vierailija
8/32 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä konsteja on helpottaa oloa kunnes kuuri alkaa tepsiä?

Vierailija
9/32 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hätätapauksessa myös tee käy ja haalea vesi. Kaikesta paarsta on greippi- ja karpalomehut, sekä greipinsiemenuute sekoitettuna mihin tahansa juomaan.

Ja tietenkin unohda murehtiminen.... Oireet pahenevat mitä enemmän niitä miettii. Mulla on kyllä auttanut antibiootit jo viiden tunnin sisällä.

Vierailija
10/32 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hätätapauksessa myös tee käy ja haalea vesi. Kaikesta paarsta on greippi- ja karpalomehut, sekä greipinsiemenuute sekoitettuna mihin tahansa juomaan.

Ja tietenkin unohda murehtiminen.... Oireet pahenevat mitä enemmän niitä miettii. Mulla on kyllä auttanut antibiootit jo viiden tunnin sisällä.

Vierailija
11/32 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

selexid 200mg/3 kertaa päivässä meneillään, toinen päivä eikä lääkkeestä mitään apua! juon paljon etenkin karpalo&appelsiinimehua. toissa vuonna tulehdus meni munuaisaltaaseen, olenko nyt herkempi ärhäkämmälle tulehdukselle?

Vierailija
12/32 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo parissa tunnissa. Onneksi olen aina saanut tabletin heti suuhun päivystyksessä koska sen verran tuskasta on joskus ollut.

Vierailija
13/32 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja karpalomehuista auttaa ehdottomasti SOKERITON. Sekä ylipäätään kaiken makean välttäminen. Ideana on, että riittävän happamassa bakteerit eivät pysty rakossa lisääntymään ja runsaalla juomisella rakko huuhtoutuu.  

Vierailija
14/32 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minullakaan Selexid auttanut. Viljely selvittää, mikä lääke tehoaa. Terveyskeskuksessa ei tätä vaivaa ymmärretä lainkaan. Paras mennä hyvälle  urologille.

Vierailija
15/32 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä antibiootti on alkanut vaikuttaa jo muutamassa tunnissa?

Onko jollakulla auttanut amoxin?

En muista antibiootin nimeä, mutta virtsatietulehdukseen on ihan oma antibioottinsa, jonka saa lääkäriltä ja se vaikuttaa miltei heti.

Sitä ei vaan yleensä saa, koska lääkefirmat ja apteekit ja lääkärit.

Vierailija
16/32 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensähän määrätään 3-5 päivän antibioottikuuri (joka pitää ottaa loppuun!). Useimmat tulevat oireettomiksi jo 1. tai 2. annoksen jälkeen (n 24 tunnin kuluessa). Oireiden lievittymistä helpottaa runsas juominen, varsinkin happamat ja C-vitamiinipitoiset juomat olisivat hyviä.

t. yleislääkäri yöpäivystyksessä

Mulla oli kolmen päivän kuuri ja kuurin loppumisesta seuraavana päivänä alko oireilla uudelleen. Ei riittäny :(

Vierailija
17/32 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oireita on helpottanu jo pelkkä karpalomehu, oon kyllä juonu sitä heti oireiden alettua nopsaan (tunnin sisään) litran ja vähintään 2l yhteensä.. lisäksi vielä vettä.. ja mulla on ollu sellasia tulehduksia, että eka oireista viiden tunnin päästä oon jo pissannu verta.. siis pissa näytepurkissa oli punaista.

Nitrofur C -kuurilla menny aina ohi, oireet helpottanu jo pari tuntia ekan antibiootin ottamisen jälkeen.. viimeisin kuuri oli joku penisilliinijohdannainen ja kolmen päivän kuuri, joka ei ollu riittävä..

Vierailija
18/32 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla menee ohi vasta neljäntenä päivänä. Otan ekan annoksen antibioottia tuplana, jolloin oireet lievittyvät noin 5 tunnissa. Tulehdukset on tosi tuskaisia alkuun ja vertakin tulee. Tietysti samalla karpalomehua yms juomista niin paljon kun pystyy. Nuorena meni ohi päivässä, parissa, mutta ei enää.

Vierailija
19/32 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla aiemmin muissa antibiooteissa oireet loppuneet heti ensimmäisenä päivänä antibiootin otettuani. Tänään neljäs päivä Nitrofur-C kuuria, luulin toimivan mutta alkoi juuri tuntumaan taas oireita.. 2 päivää kuuria jäljellä..

Vierailija
20/32 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunsin ensimmäiset oireet puolenpäivän aikoihin, klo kuusi oireet pahenivat tunnissa nopeasti. Pääsin ottamaan ensimmäisen Selexid-tabletin klo 19.15, oireet pahenivat, kävin vessassa neljästi tunnissa ja kipu oli kova. Kymmenen aikoihin otin c-vitamiinia ja kaksi nelisatasta Buracapsia ja klo 23 toisen Selexid-tabletin. Vessaralli jatkui, kunnes yhden aikaan käyntiväli piteni ja sain nukuttua. Kipua ei enää tuntunut neljän aikoihin ja nyt aamulla olo on jo hyvä. Vaikutusaika oli siis noin kuutisen tuntia kahdella tabeletilla.