Saatteko seksistä jatkuvia virtsatietulehduksia?
Näin minulla. Tosi rasittavaa. Lääkäri sanoo, että voi olla rakenteellista, joten suolistobakteerit pääsevät väärään paikkaan.
Kommentit (70)
Meillä sama vaiva ollut jo yli kymmenen vuotta, alussa oli virtsiksiä vähintään kerran kuussa. Viimeisen viiden vuoden ajan olen käyttänyt seksin jälkeen emättimeen laitettavia maitohappobakteereja ja ottanut yhden virtsiksen estolääkkeen (Nitrofur-C). Edellisestä virtsatulehduksesta on nyt pari vuotta, eli hyvin on toiminut.
Mulla tulee helposti myös virtsis etelän matkoilla uima-altaassa ja meressä uimisesta. Käytän lomilla öisin noita mhb-emätintabletteja ja sillä olen saanut estettyä nekin virtsikset. Vaihdan myös biksut kuiviin kun olen tullut uimasta.
Kalliiksihan tämä tulee, kun eivät nuo mhb:t ihan ilmaisia ole ja niitä menee paljon, mutta ollaan todettu, että muuten seksielämä loppuu ihan kokonaan.
Kyllä , vaikka kaikki keinot on kokeiltu! :( Mies pesee vehkeensä ennen seksiä ja minä käyn ennen sekä jälkeen pissalla. Ei auta.
Usein tulee nyt viisikymppisenä...Ei nuorempana
JOidenkin miesten kanssa seurustellessani sain tulehduksen AINA seksistä. Toisten kanssa en ikinä.
Johtunee siis siitä, että teidän bakteerikannat eivät sovi yhteen.
Repadinaa muulloin ja liukkaria tms käyttöön.
En lukenut muita kommentteja, eikä tämä välttämättä osu oikeaan, mutta olen kuullut että jos miehellä on ientulehdus ja antaa naiselle suuseksiä, voi naiselle tulla virtsatietulehdus.
Suuseksistä tulee helposti virtsatietulehdus, eli ei paljoa auta pesut jos bakteerit tulee suusta.
Vaiva loppui kun palasimme käyttämään ehkäisynä kondomia.
Saattaa myös auttaa, jos miehet ei törki likaisella jortikalla jonka juuri on täynnä sissijuustoa.