Saatteko seksistä jatkuvia virtsatietulehduksia?
Näin minulla. Tosi rasittavaa. Lääkäri sanoo, että voi olla rakenteellista, joten suolistobakteerit pääsevät väärään paikkaan.
Kommentit (70)
nykyään meillä on varmaan niin harvoin seksiä, ettei ole tuota vaivaa. :)
mulla auttoi hiukan huolellinen hygienia ennen ja jälkeen seksin, kävin aina seksin jälkeen myös pissalla, join ison lasin vettä ja otin karpalokapseleita.
Samantien pissalle niin bakteerit huuhtoutuu pois eivätkä ehdi rakkoon.
saa. Millainen bakteeripesä se miehenne vehje on jos saaatte tulehduksia???
Ei saa liian usein harrastaa seksiä, muuten saan takuuvarmasti tulehduksen.
kyllä saa enkä ole koskaan kuullut kenenkään muunkaan saavan. Mahtaisiko tulehdukset johtua muusta kuin seksistä???
Kannattaa kokeilla liukkareita yhdynnässä, esimerkiksi prismasta saatava (ilmeisesti ketjun oma merkki) on hyvää ja erittin edullista!
Itsellä tulee helposti yhdynnän jälkeen tuon kaltaisia oireita mutta tällä ne ovat vähentyneet, kokeile!
kyllä meillä on vuosikausia harrastettu lähes joka päivä tai useamman kerrankin päivässä enkä koskaan ole saanut tulehduksia!!!
kyllä saa enkä ole koskaan kuullut kenenkään muunkaan saavan. Mahtaisiko tulehdukset johtua muusta kuin seksistä???
tuon tietää teinitkin.
suosittelen mielummin, että mies pesee pippelinsä ja kätensä ennen seksiä, jos ne aiheuttavat tulehduksen!
Reps miten tyhmiä jotkut voi olla:D toisilla virtsaputken suu ja virtsaputki ovat semmoisia että bakteerit pääsevät helposti rakkoon. Pissaaminen heti seksin jälkeen huuhtoo virtsaputkea.
koskaan kuullut että seksistä voisi virtsatulehduksia saada. Itselläni oli monen monta virtsatulehdusta teininä, mutta loppuivat kuin seinään eikä ole sen jälkeen ollut yhtäkään kun seksielämä alkoi. Tutkimuksissakin kävin tuolloin nuorena eikä mitään vikaa löytynyt, sitten nuo tosiaan loppuivatkin.
Se, että käyt pissalla ennen yhdyntää ja heti sen jälkeen. Myös yhdynnän aikana, jos tulee sellainen olo.
Juot kunnolla vettä ennen yhdyntää ja sen jälkeen.
Pesette sekä sinä että mies alapäänne hyvin ennen yhdyntää. Ja ainakin sinä myös sen jälkeen.
Käytät päivittäin paljon c-vitamiinia, karpaloita tai puolukoita, karpalomehua, tms., mikä lisää virtsan happamuutta, jolloin bakteerit ei pääse kehittymään.
Näillä olen saanut virtsatieinfektiot kuriin.
Ei saa myöskään päästää pyllyä paleltumaan: muista kylmällä paksupohjaiset kengät, pitkät välihousut, pepun yli ulottuva takki. Autossa penkinlämmitin.
Kun menet uimaan, käy myös silloin pissillä heti ennen ja jälkeen uinnin.
silloin, kun tavattiin miehen kanssa! Aikaisemmin elämässäni seksiä oli ollut vain vähän, mutta kun tavattiin miehen kanssa, seksielämä vilkastui valtavasti ja saman tien alkoivat jatkuvat virtsatietulehduksetkin. Ei auttanut pesut eikä muut. Sain lopulta estolääkityksen, jota söin muistaakseni puolisen vuotta. Sen jälkeen tulehduksia ei ole juurikaan ollut - viimeinen monta vuotta sitten.
Eli älkää naurako ap:n ongelmalle, olen kokenut saman!
silloin, kun tavattiin miehen kanssa! Aikaisemmin elämässäni seksiä oli ollut vain vähän, mutta kun tavattiin miehen kanssa, seksielämä vilkastui valtavasti ja saman tien alkoivat jatkuvat virtsatietulehduksetkin. Ei auttanut pesut eikä muut. Sain lopulta estolääkityksen, jota söin muistaakseni puolisen vuotta. Sen jälkeen tulehduksia ei ole juurikaan ollut - viimeinen monta vuotta sitten.
Eli älkää naurako ap:n ongelmalle, olen kokenut saman!
täällä nauraa???? Tarkoittaako se ettei itsellä ole samaa ongelmaa ja kertoo sen, että nauraisi toiselle? Eipä ole tässä ketjussa yhtään pilkka viestiä näkynyt!!!!
Elimistö saattaa myös hylkiä miehen elimistön luonnollisia bakteereja. Kun olet ollut saman miehen kanssa pidempään, ongelma saattaa poistua, kun kehosi puolustusjärjestelmä tottuu häneen.
Virtsatieinfektio voi aiheutua myös mekaanisesta hankauksesta. Kokeilkaa yhdynnän aikana erilaisia asentoja, älkää vain hinkatko samalla tavalla koko rakastelun ajan.
Pistää miettimään, että miksi. Johtuiko siitä, että olin silloin exän kanssa, jolla oli samaan aikaan toinen nainen (josta en tiennyt eli mies ei tietty ollut mun exä silloin).
Nykyisessä suhteessa en ole saanut koskaan. Jos saisin, niin varmaan miettisin, että onko mies käynyt vieraissa...
Ja ei todella johdu hygieniasta! Meillä aina, molemmat, peseytyy ennen seksihommia.
Meillä on hyvin paljon vilkastunut viime ajoista seksielämä nyt ja huomaan tällä olevan erittäin paljon yhteyttä asiaan. Liukkareilla ei ole kyllä mitään tekemistä minun tapauksessa asian kanssa, tulee siltikin jos on tullakseen.
Mutta tuo pissalla käynti, sitä täytyykin kokeilla.
18-vuotiaasta alkaen joka kk infektion, ei tosin johtunut vain seksistä. Kokeiltiin kaikkia kikkoja (pissaaminen seksin jälkeen, uimisen välttely, paljon juomista, usein pissalla, karpalot yms. happamat...) ei apua. Antibioottikuuri noin 10 krt vuodessa. Joihinkin yksittäisiin infektioihin jopa kolme antibioottikuuria peräkäin... Ei auttanut estolääkekään. Tutkittiin, josko rakenteellista vikaa, ei löytynyt. Sanottiin vaan, että hirveän tavallista.
Nyt, 16 vuotta kärsittyäni, olen vihdoin päässyt vaivasta eroon. Sain puolitoista vuotta sitten hyvän estolääkkeen, joka on toiminut minulla! Jes!
ja aina ollut aktiivista tuolla taholla.
Tälle kiusalliselle vaivalle on ihan nimikin. Kyllä gynet tietää.