Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saatteko seksistä jatkuvia virtsatietulehduksia?

Vierailija
23.02.2010 |

Näin minulla. Tosi rasittavaa. Lääkäri sanoo, että voi olla rakenteellista, joten suolistobakteerit pääsevät väärään paikkaan.

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään tekemistä toisen naisen kanssa olemisesta.

Vierailija
42/70 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttoi nitrofur c.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytpä ei ole ollut vaivaa pitkään aikaan, kop-kop. Yksi asia: omalla kohdallani ainakin osa itsediagnosoimistani vt-tulehduksista liittyivätkin ihan limakalvojen kuivuuteen! Ihan samanlaiset oireet: pissatti ihan koko ajan, vaikka vaan pari tippaa kerrallaan sai tiristettyä, poltteli, kamalan epämiellyttävä ja tuskstuttava olo koko ajan. Olin jo usein hakenut antibiootit vaivaan, kunnes viime raskaudessa tehtiin varuiksi virtsakoe, ja näyte osoittautuikin ihan puhtaaksi. Lääkäri neuvoi hieromaan alapäähän Ceridalia... ja se auttoi hetkessä! Voisin vaikka vannoa, että oireet olivat ihan samat kuin aiemmissa "tulehduksissa". Kannattaa siis ehkä kokeilla!

Vierailija
44/70 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen bakteeripesä se miehenne vehje on jos saaatte tulehduksia???

Ne bakteerit on naisen persreijältä, jonne valuu luonnollisia liukasteita, jotka siirtyvät miehen vehkeeseen asennosta riippuen eri kohtiin. Asentoa vaihtaessa sitten se samainen kohta kalusta saattaa osuakin lähemmäs virtsaputken suuta.

Bakteerittomaksi persreikää ei saa edes pulloharjalla ja Tolulla, eli naistakaan ei voi huonosta hygieniasta syyttää. Toisilla naisilla persreikä, emätin ja virtsaputken suu on hyvin lähellä toisiaan, jolloin he ovat tartunnalle herkempiä. Toisilla matkaa on enemmän...

Vierailija
45/70 |
16.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksin yhteydessä saatu virtsatietulehdus voi ihan hyvin olla useimpien ihmisten iholta ja hiuksista tms. löytyvä mm. normaalisti harmiton stafylokokki-bakteeri, joka seksin aikan virtsarakkoon eksyessään aiheuttaa tulehduksen, ja se voi olla ihan omiakin bakteereja. Vettä, pissalle ennen, mutta varsinkin jälkeen seksin saattaa hyvinkin pelastaa. Karpalokapselit ei oleminulla toiminut, mutta hapan vähäsokerinen karpalomehu ja c-vitamiini, jotka happamoittavat virtsan, ja tekevät olot tukalaksi bakteereille ovat vähentäneet riesaa seksin yhteydessä saadusta virtsatie-infektiosta.

Vierailija
46/70 |
16.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten tuolla sanottiin nimi vaivalle on HONEYMOON-syndrooma. Ja mitähän se tarkoittaa? Kun aloittaa ensimmäisen/uuden seksisuhteen, niin voi kestää aikansa ennenkuin toisiinsa totutaan. Tai sitten on noita rakenteellisia juttuja mitä aiemmin kerrottiin.

Hyviä neuvoja on ap saanut ja jos vaiva kroonistuu, saa siihen estolääkityksen.

Vierailija
47/70 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain alkuun kun aloimme mieheni kanssa olemaan, sitten olen saanut aina alkuun kun kondomi on jätetty pois (joo kondomi meillä ollut ehkäisynä ennen lapsia ja lasten välissä).

Kondomia käyttäessä ei ole ollut virtsatietulehduksia eikä kun niistä kondomin poisjättämisen jälkeen on päästy eroon pidemmän kondomittoman jakson jälkeen.

Olen päätellyt ihan itse että miehen sperman bakteeritasapaino yms. ei sovi minulle. Mutta kun alkuun on kärsinyt, niin kroppani tottuu siihen. Mutta aina kun ollut pidempi tauko (eli kondomi), niin sama homma alkaa alusta.

Jos olisi rakenteellista niin minulla pitäisi tulla niitä ihan samoin kondomin käytön aikanakin. Yhdellä kerralla kun kävin taas virtsatietulehduksen takia lääkärissä, sain voiteen myös miehellä penikseen käytettäväksi. Lääkäri totesi että on varmaan tarve hoitaa mies myös, jotta ei toistuisi minulla.

On muuten rasittavaa, koska virtsatietotulehdukset eivät ole kivoja.

Sama meillä, ihmettelin itsekin tätä ongelmaa kun niitä ei tullut kondomin kanssa vaan vasta kun ne (kortsut) jätettiin pois. Eli kannattaa siis jatkaa vain ilman jotta keho tottuisi?

Vierailija
48/70 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistui tästä itselle mieleen kun aloitin seksielämän niin mulle tuli melkeinpä heti hiivatulehdus ja siihen samaaan syssyyn pissatulehdus, oikein äkäsinä vielä. Voi jukoliste ku olin kipeänä, kutisi ja poltteli ja pissaaminen mahdotonta! Monta viikkoa sai käyttää lääkerasvoja

Vierailija
49/70 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama vaiva täälläkin, kannattaa tosiaan yhdynnän jälkeen ehdottomasti käydä pikimiten pissalla, ja juoda päivänmittaan paljon vettä tai karpalomehua. Itsellä noista ei ollut kuitenkaan apua vaan tulehuduksia tuli n. 1krt/kk joten sain estolääkkeen, joka otetaan aina yhdynnän jälkeen, sillä on nyt pysyneet tulehdukset poissa.

Vierailija
50/70 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

koskaan kuullut että seksistä voisi virtsatulehduksia saada. Itselläni oli monen monta virtsatulehdusta teininä, mutta loppuivat kuin seinään eikä ole sen jälkeen ollut yhtäkään kun seksielämä alkoi. Tutkimuksissakin kävin tuolloin nuorena eikä mitään vikaa löytynyt, sitten nuo tosiaan loppuivatkin.

Kyllä siitä vaan saa tulehduksen.  Minulla toistuu jatkuvasti ja lääkäriltä sain nyt antibiootin,joka otetaan seksin jälkeen.

Vierailija
51/70 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kautta aikojen on tunnettu HONEYMOON DISEASE- syndrooma. Kun luonnollinen seksielämä alkaa, niin kehossa tapahtuu bakteerikannan muutoksia. Virsaputkeen päätyy sinne kuulumattomia bakteereita. Usein seksielämän aloittajat ovat iältään nuoria sekä tietämättömiä esim. hygienian merkityksestä seksissä. (Toivottavasti koulujen terkkaopetuksessa kerrotaan tästä!) Unohtuu ehkä se, miten tärkeää on pissiä seksin jälkeen, jne. Seurauksena on usein toistuva virtsatietulehdus. Nimenomaan naisille.

Antibiooteilla vaiva häviää. On syytä neuvoa: vilkkaaseen seksielämään kuuluu ahkera suihkutus, alapesu, jne. Usein seksivalistuksessa huomio on ehkäisyssä ja sukupuolitautien torjunnassa. Myös virtsatietulehdukset, yms. on esiteltävä!! Nuorille naisille ja miehille sanon: suihku ennen ja jälkeen seksin, pissiminen, jne. 

Vierailija
52/70 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alapään pesu, mielellään molemmat, ennen seksiä ja puhtaat kädet molemmilla. Seksin jälkeen pissalla käynti ja tarvittaessa pesaisu. Pysyy myös muut alapään tulehdukset kurissa.

Vierailija
53/70 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama inhottava vaiva. Vaimolla heti tulehdus seksin jälkeen. Seksittömänä täs ollaan ja v*ttu ku nakertaa. Olen epäilly et kannan jotain tautia itse mukana, kokeillu ettei missään nimessä laittais sitä ilman kondomia sisään - ei  auta, vaihdettu kondomin merkkiä ja kokeiltu kaikennäköisiä huomattavasti enemmän maksavia lateksittomia kondomeja ja ajattelin että syy löytyi - ei mitään vaikutusta.....sama juttu. Mene itseltäkin kaikki halut  ja ei kiinnosta tehdä mitään. Masennus iskee päälle väkisinkinbku seksielämä on tasan nolla. Täs vaan ajattele miksi elämä on niin raju ja epäreilu joitenkin kohdalla ja miksi just meillä..........?

Vierailija
54/70 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa vaatia mieheltä kumin käyttöä joka kerta. Suurin osa ei pese omaa vehjettään kuin satunnaisesti rai uhan liian huolimattomasti. Siinä ikävässä töhnässä asuu vaikka milkaisia superpöpöjä

Vierailija
55/70 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin virhe on virtsaputken suun nuoleskelu!

Vierailija
56/70 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ovat tietoisia peseytymisestä. Mitä uutta tietoa te kuvittelette jakavanne, kun otatte esiin peseytymisen?! Kuinka urpoina te oikein pidätte ihmisiä?

Antibioottitabletti seksin jälkeen ja mahdollisesti toinen 8 tunnin kuluttua. Näin toimitaan, jos seksiä suhteellisen harvoin. Lekuri määrää sopivan antibiootin.

Jos seksiä on usein, täytyy olla jatkuvalla estolääkityksellä antibiootin kanssa.

Erikseen sitten määrätään eston lisäksi antibiootti, joka on eri sarjaa kuin estolääkeantibiootti. Siltä varalta, että esto-antibiootista huolimatta lehahtaa tulehdus päälle.

Tällä systeemillä olen pelannut vuosikymmenen. Nefrologin määräämät virtsislääkkeet siis käytössä. Kaikki muut systeemit (karpaloiden, karpalomehun, omenaviinietikan yms. nauttimisesta aina betadine-voiteen laittamiseen virtsaputken suulle jne) on kokeiltu sen sataan kertaan eikä mikään muu auta kuin rehellinen antibiootti.

Välillä täytyy labrassa tsekkauttaa, että pissa on ok.

Vierailija
57/70 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

koskaan kuullut että seksistä voisi virtsatulehduksia saada. Itselläni oli monen monta virtsatulehdusta teininä, mutta loppuivat kuin seinään eikä ole sen jälkeen ollut yhtäkään kun seksielämä alkoi. Tutkimuksissakin kävin tuolloin nuorena eikä mitään vikaa löytynyt, sitten nuo tosiaan loppuivatkin.

sulla varmaankin toimii netti siellä kuplassasi, jossa elelet? Googlaa honeymoon kystiitti ja opi uutta.

Vierailija
58/70 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun eivät miehet ainakaan tunnut olevan, ja jos ovat niin eivät ainakaan tee! Eihän nuo tässäkuvatut tulehdukset itsestään tule vaan sen jälkeen kun on miehen kanssa harrastanut seksiä siis.

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ovat tietoisia peseytymisestä. Mitä uutta tietoa te kuvittelette jakavanne, kun otatte esiin peseytymisen?! Kuinka urpoina te oikein pidätte ihmisiä?.

Vierailija
59/70 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

saan! vaikka pyyhin edestä taakse,  käyn pissalla ennen ja jälkeen seksin ,sekä jopa pyysin miestä pesemään kalunsa ennen seksiä..  minkä mies tietysti otti raskaasti, että hänenkö hygieniassaan on vikaa :(eikä se edes auttanut!  seksiä 2-3 krt viikossa ja tulehdus vähintään kerran kuussa...

Vierailija
60/70 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia pitäisi olla, että mieskin pesee aina ennen käyttöä työkalunsa.

Ja kädet tietysti pesee kaikki myös.

Ja hampaatkin, jos on kariesta tai tulehdusta päällä ja aikoo suutaan käyttää.

(Muuten nuo pissalla käynnit ja runsas ei-alkoholipitoisten juominen avuksi.)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme