Miksi söisin purkkihernaria, kun pikkuisen panostamalla saan ison kattilallisen itse tehtyä
Kommentit (10)
Ja voit pakastaa annoksina kotitekoisen.
Koska ei tarvitsisi nähdä sitä pientäkään vaivaa ja voit viettää sen ajan sohvalla maaten ja valittaa.
Vierailija kirjoitti:
Itse tehty ruoka alkaa tökkiä viimeistään seuraavana päivänä, kattilallinen hernekeittoa (ei mitään "hernaria"- yrjöttävän tyhmä nimitys!) riittää viikoksi.
Kuka viitsii syödä samaa ruokaa koko viikon?
Kuka käski olla sinkku?
Kyse onkin siitä että tekee sopasta maukasta.
Aikaa menee enemmän kun pitää liotella herneitä, vaihdella niitä liotusvesiä ja pestä herneitä ja sitten keitellä pitkään. Ja jostain syystä mun kokemuksen mukaan itsetehdyssä keitossa on aina herneet jotenkin kovempia ja pahemman makuisia kuin purkkihernekeitossa. En tiedä missä ero mutta purkkihernari on itse asiassa parempaa.
Hyväähän se on. Mä kuitenkin syön purkkihernekeittoa koska en halua täyttää pientä pakastintani hernekeitolla.
Muista myös tarkastaa päivän sähkön hinta koska muuten saattaa tulla hernekeitolle hintaa.
Huonekalujakaan ei kannata ostaa kaupasta, sen kuin veistelee itse puusta.
Vierailija kirjoitti:
Aikaa menee enemmän kun pitää liotella herneitä, vaihdella niitä liotusvesiä ja pestä herneitä ja sitten keitellä pitkään. Ja jostain syystä mun kokemuksen mukaan itsetehdyssä keitossa on aina herneet jotenkin kovempia ja pahemman makuisia kuin purkkihernekeitossa. En tiedä missä ero mutta purkkihernari on itse asiassa parempaa.
Et taida sitten osata tehdä sitä soppaa oikein?
Vierailija kirjoitti:
Liotusvettä ei tarvitse vaihtaa, riittää kun laittaa yön yli likoon. Tuo herneiden kovaksi jääminen on solutason reaktio joka aiheutuu siitä jos herneitä keittää liian kovalla lämpötilalla alussa. Itse inhoan purkkihernarin makua mutta meitä on toki moneksi.
Itse tehty ruoka alkaa tökkiä viimeistään seuraavana päivänä, kattilallinen hernekeittoa (ei mitään "hernaria"- yrjöttävän tyhmä nimitys!) riittää viikoksi.
Kuka viitsii syödä samaa ruokaa koko viikon?