Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lopettakaa taas tuo sektiovouhotus!

Vierailija
23.02.2010 |

Nimim. kolme altiesynnytystä ja neljättäkään en aio sektiolla saada ellei ole pakko, siis oikea lääketieteellinen syy. Syy jonka vuoksi sektio tehdään lapsen tai minun pelastamiseksi. Ei kaikki repeä alatiesynnytyksessä tai paskanna pari vuotta housuihinsa (kuten joku viisas tuolla kirjoitti) vaan suurin osa toipuu ihan normaalisti ja seksielämäkin jatkuu vallan luontevasti. Sektio on iso kleikkaus, ei mikään luomenpoisto paikallispuudutuksessa.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on mulle ainoa ja vain ainoa tapa synnyttää. alakautta en edes harkitse. Näin nyt vain on :) Ensimmäinen ja toistaiseksi ainoa synnytykseni oli sektio ja hyvin selvisin ja en ollut kipeä! Ja kaikinpuolin tyytyväinen pienen pojan äiti :D

Vierailija
2/23 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse oon sektiolla synnyttänyt.Enkä aio yhtäkään lasta alateitse synnyttää.Leikkauksesta olen toipunut hyvin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimim. kolme altiesynnytystä ja neljättäkään en aio sektiolla saada ellei ole pakko, siis oikea lääketieteellinen syy. Syy jonka vuoksi sektio tehdään lapsen tai minun pelastamiseksi. Ei kaikki repeä alatiesynnytyksessä tai paskanna pari vuotta housuihinsa (kuten joku viisas tuolla kirjoitti) vaan suurin osa toipuu ihan normaalisti ja seksielämäkin jatkuu vallan luontevasti. Sektio on iso kleikkaus, ei mikään luomenpoisto paikallispuudutuksessa.

Vierailija
4/23 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apllä taisi olla paskat housuissa kun tätä kirjoitti!

Vierailija
5/23 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sektio on leikkaus, ei synnytys. Alapäässä on synnytystä varten aukko. Jos lapsen tulisi syntyä mahasta suoraan, siinä olisi vetoketju, kuten jossakin ketjussa joku hauskasti sanoi.

Vierailija
6/23 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sektio on leikkaus, ei synnytys. Alapäässä on synnytystä varten aukko. Jos lapsen tulisi syntyä mahasta suoraan, siinä olisi vetoketju, kuten jossakin ketjussa joku hauskasti sanoi.

Kyllä mä sanoin että lähen synnyttämään kun aamulla lähdin sairaalaan ja mulle tehtiin sektio.Te alateitse synnyttäjät haluatte saada mitallin ja yksinoikeuden siihen että vain alakautta puskeminen on luvallista kutsua synnytykseksi.

Vierailija
7/23 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole aivopesty minua, tämä on minun kokemukseni. Jokainen tavallaan, ärsyttääkö sinua kun minulla on onnistuneet, hyvät kokemukset alatiesynnytyjksestä, kateuttako? Onko se suurikin synti jos ei halua että minua leikellään jos on toinenkin vaihtoehto, turvallisempi vielä?

Vierailija
8/23 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä sanoin että lähen synnyttämään kun aamulla lähdin sairaalaan ja mulle tehtiin sektio.Te alateitse synnyttäjät haluatte saada mitallin ja yksinoikeuden siihen että vain alakautta puskeminen on luvallista kutsua synnytykseksi.

Ihan vapaasti saat sanoa synnyttäneesi lapsesi tottakai mutta pointti olikin se, että sektio on iso leikkaus siitä huolimatta, että toisinaan sitä joudutaan käyttämään. Synnytyksestä nyt ei muutenkaan jaeta mitalleja eikä edes onnistuneesta äitiydestä.

Vierailija
9/23 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole aivopesty minua, tämä on minun kokemukseni. Jokainen tavallaan, ärsyttääkö sinua kun minulla on onnistuneet, hyvät kokemukset alatiesynnytyjksestä, kateuttako? Onko se suurikin synti jos ei halua että minua leikellään jos on toinenkin vaihtoehto, turvallisempi vielä?

Ja kenelläkään ei ole ollut komplikaatioita.Sen sijaan alatiesynnytyksestä tiedän useitakin fyysisiä/henkisiä komplikaatioita kokeneita.Saat toki synnyttää reiästäsi niin paljon lapsia kuin haluat.Tosiaan jokainen tavallaan!Mutta jos niin avarakatseinen olet niin miksi edes vaivaudut tähän aloitukseen?Niin ja en todellakaan ole sinulle kateellinen!

Vierailija
10/23 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vapaasti saat sanoa synnyttäneesi lapsesi tottakai mutta pointti olikin se, että sektio on iso leikkaus siitä huolimatta, että toisinaan sitä joudutaan käyttämään. Synnytyksestä nyt ei muutenkaan jaeta mitalleja eikä edes onnistuneesta äitiydestä.

Kyllä sektio on leikkaus (mitä ilmeisimmin).Mutta on se myös tapa synnyttää.

Vierailija
11/23 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä mikään pieni toimenpide. Olen itse synnyttänyt neljä kertaa ja toipunut nopeasti kaikista. Seksi on ihanaa, parempaa kuin ennen synnytyksiä. Mitkään eritteet ei ole vielä valahtaneet pöksyihin , pidätysongelmia ei ole ollut. En ole koskaan tehnyt mitään lantiojumppaa, kyllä elämä muutenkin pitää liikkeessä ja sitä kuntoutuu kyllä kun ei jää sohvalle lojumaan. Nyt odotan viidettä ja tulossa on suunniteltu sektio etisen istukan vuoksi. Itse jos voisin valita niin ennemmin synnyttäisin. Olen ammatiltani sairaanhoitaja joten tiedän leikausriskit. Lopettakaa vouhotus kumpi on parempi, turvallisuus ennen kaikkea ja vauva on tärkein eikä mikään muu! Jos vauvan turvallisuus ei ole asia nro 1 niin sitten on parempi kun ei ala edes lasta suunnittelemaan.

Vierailija
12/23 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika aggressiivinen oman kokemuksen kertominen oli tuo aloituksesi. Niin on minunkin oma kokemukseni siitä huonommin menneestä synnytyksestä ja samalla tavalla minulla on siitä oikeus kirjoittaa. Niin menee suuri osa synnytyksistä hyvin, mutta kun ei mene niin se ei paljon lohduta. Te joilla kaikki on mennyt hyvin saatte toki muistuttaa, että usein kaikki menee hyvin, mikä on totta, mutta mua ärsyttää suunnattomasti tuo meidän muiden kokemusten nollaaminen vouhotukseksi. :(

Itselläni oli yli kolmen tunnin ponnistusvaihe kun vauva ei meinannut tulla ulos. En saanut kivunlievitystä, siis missään muodossa, mutta pahinta oli pelko vauvan puolesta. Älä sä lässytä mistään lääketieteellisistä sektioista mulle sen jälkeen!!!

Vierailija
13/23 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
14/23 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä mikään pieni toimenpide. Olen itse synnyttänyt neljä kertaa ja toipunut nopeasti kaikista. Seksi on ihanaa, parempaa kuin ennen synnytyksiä. Mitkään eritteet ei ole vielä valahtaneet pöksyihin , pidätysongelmia ei ole ollut. En ole koskaan tehnyt mitään lantiojumppaa, kyllä elämä muutenkin pitää liikkeessä ja sitä kuntoutuu kyllä kun ei jää sohvalle lojumaan. Nyt odotan viidettä ja tulossa on suunniteltu sektio etisen istukan vuoksi. Itse jos voisin valita niin ennemmin synnyttäisin. Olen ammatiltani sairaanhoitaja joten tiedän leikausriskit. Lopettakaa vouhotus kumpi on parempi, turvallisuus ennen kaikkea ja vauva on tärkein eikä mikään muu! Jos vauvan turvallisuus ei ole asia nro 1 niin sitten on parempi kun ei ala edes lasta suunnittelemaan.

No onpas hoitsu!Sanot siis että jos kärsin synnytys fobiasta,tulisi minun unohtaa lasten hankkiminen.Varmasti myös sairaanhoitajana tiedät mitkä ovat riskit jos fobiasta kärsivä pakotetaan synnyttämään.Oletko ikinä nähnyt kunnon shokkitilaa,pakokauhua (en muista lääketieteellistä nimeä) mikä fobiasta kärsivälle voi tulla.Siinä sulle lääketieteellinen riski.Mä nautin äitiydestä täysillä ja mun mielestä on ihanaa että mulla oli mahdollisuus saada hoitoa fobiaani.

Vierailija
15/23 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskustelua... miksi aina pitää kaikki asettaa vastakkain??? imetys-tuttipullo, alatiesynnytys-sektio kotiäiti-työssä käyvä äiti.

Sektio tehdään niille jotka eivät pysty syystä tai toisesta alakautta synnyttämään. Kenellekään ei jaeta mitään mitalleja ei imetyksestä, ei kotona olemisesta, ei synnytystavasta.

Eikö se ole hyvä että sektio mahdollisuuskin on olemassa, toisaalta taas jos kaikki ensisijaisesti leikattaisiin ei suomen leikkaussaleissa muuta ehdittäisi tekemäänkään. Silloinhan tämä menee hyvin juuri näin että kaikille löytää aika ja tapa saada lapsensa syliin.

Ilmeisesti äidit jotka synnyttävät alakautta eivät voi ymmärtää että se ei ole kaikille niin helppoa ja itsestään selvää ja toisaalta taas äidit joille tehdään sektio eivät ymmärrä että joillekin alatiesynnytys oli se tapa jolla homma toimi.

Suvaitsevuutta!!!!!! Eikös kuitenkin tärkeintä olisi se että lapsi saadaan terveenä ulos ja niin että äitikin pysyy terveenä.

Vierailija
16/23 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä niitä tarvitsisi haalia sukulaisilta ja kuolleilta.

Kerropa sitten, miksi se alapään aukko ei ole tarpeeksi suuri, kun se repeää tai pitää tehdä välilihanleikkaus? Vaikuttaa siltä, ettei suunnittelija ole ajatellut asiaa loppuun asti.

Vierailija
17/23 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskustelua... miksi aina pitää kaikki asettaa vastakkain??? imetys-tuttipullo, alatiesynnytys-sektio kotiäiti-työssä käyvä äiti.

Olen ollut palstalla 12/98 lähtien ja samaa taistelua samoista aiheista on ollut koko ajan. Juuri nuo mainitsemasi aiheet ovat klassikkoja. Välillä sitten tapellaan muustakin, kuten saako kaupassa syödä ennen maksamista jne.

Vierailija
18/23 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut palstalla 12/98 lähtien ja samaa taistelua samoista aiheista on ollut koko ajan. Juuri nuo mainitsemasi aiheet ovat klassikkoja. Välillä sitten tapellaan muustakin, kuten saako kaupassa syödä ennen maksamista jne.

Kirjoitin tuon vertailukohdan.. Aiheet varmasti ovat legendaarisia, mutta järkyttävää on ihmisten kapeakatseisuus ja niin hiton huonot perustelut joka asiaa... Puhutaan asioista joista ei välttämättä itse tiedetä mitään..

Vierailija
19/23 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee nyt uskonnon puolelle mutta ehkä se aukko alunperin olikin sopiva mutta syntiinlankeemuksen jälkeen tilanne muuttui.

Mahassa ei kuitenkaan ole minkäänlaista aukkoa.

Vierailija
20/23 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos luit tuota hesarissa ollutta artikkelia käsitellyttä ketjua, missä häpyluu repesi synnytyksessä (olisi kannattanut), niin tosiaan joillain se alatie ei onnistu olivatpa kateellisia alateitsesynnyttäneille tai ei.

Miksi te jauhatte tätä paskaa sektio/ei sektio.

Miksi te ette kysy, miksi sektioita ei osata kohdentaa paremmin niitä tarvitseville.

Lapsellista tällainen asiaton keskustelu, missä ei puhuta oikeista asioista, vaan tykitetään omaa totuutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kuusi