Onko anopillani oikeus suuttua
kun ilmoitin etten halua häntä synnärille?En halua ketään muuta synnärille kuin mieheni. Anoppini suuttui tästä ihan hirveästi ja haukkui minut lyttyyn että riistän häneltä oikeuden nähdä lapsenlapsensa juuri syntyneenä.
Kommentit (82)
halusivat nähdä vastasyntyneen mahdollisimman nopeaa. Jopa se anoppi:) Ap varmaan sallii omien vanhempien käyvän, mutta ei miehen. Tämä olisi niin tyypillistä av. mammailua.
..mutta ei syytä, joten älä piittaa. Ja huom: ap kirjoitti, ettei halua muita kuin miehensä, edelliselle huom..
Mä jäin miettimään, että tosiaanko haluaa ihan synnärille synnytykseen mukaan ?!?? En itse ainakaan MISSÄÄN NIMESSÄ halua sinne ulkopuolisia mukaan, ainoastaan mieheni!
Jos taas puhutaan vieriosastosta, niin siellä voivat tulla tietenkin käymään jos nyt ihan pakko.. Onneksi meidän sairaalassa on kiellettyä se, jäänne sikaflunssan ajalta ja kielto jäänyt päälle, kun äidit ovat halunneet rauhoittaa huoneet vain omaan, miehensä ja vauvan sisarusten tutustumiseen. Se on mielestäni tosi ihanaa, en yhtään kaipaa sinne sairaalaan ramppaamaan väkeä.
oma mies ja lapsen sisarukset vierailuaikoina. Musta se on ihan hyvä, kun samassa huoneessa on useampi äiti, ensisynnyttäjiä vauvanhoitoa opettelemassa, sektioituja jne. kipeinä ja monet lepoa kaipaavina. En tosiaan haluais olla huoneessa, joka on kuin yleinen tori ja ihmisiä ravaa, kun toiset toipumassa. Lisäksi kaikki ei todellakaan usko tai halua uskoa, että sairaana ei tulla vastasyntyneiden osastolle!
Isovanhemmat ehtii vallan hyvin nähdä vauvan kotona. Pidä pääsi ja anna miehen laittaa rajat äidilleen.
Tai rajata hyvin tarkkaan ketä käy. Kuopus kun oli syntynyt, niin huonetoverilla oli 17 vierasta, joista kolme alle kolme vuotiasta!! Eihän se ollut kuin se reilu tunti (eivät tosiaan tainneet osata kelloa, kun eka tuli ennen alkua ja vikat lähti ajan loputtua), mutta se oli elämäni pisin tunti. Olisimme vauvan kanssa vain halunneet nukkua, mutta jostain syystä se ei onnistunut. Lisäksi jokaikinen vieras piti oikeutettuna katsella verhojen raosta meitäkin. Murr!
Esikoinen syntyi sektiolla intiaanikesänä ja silloin oli pakko tuulettaa haavaa lähes koko ajan, joten tuollainen vierailijamäärä olisi ollut silloin helvetillistä.
Eli pidä pääsi ja älä ota sinne ketään ylimääräistä!
Tuleeko oma äitisi ja isäsi katsomaan vauvaa? Jos otat heidät vastaan, mutta et miehesi vanhempia niin miltäköhän miehestäsikin tuntuu????
Jos joskus saat toisen lapsen, voi olla ettei anoppi sitten ehkä halua tulla katsomaan häntäkään tai auttaa isomman hoidossa (korkeintaan pelossa, ettet näytä hälle lapsia).
Vierailujen ollessa OIKEASTI REILUJA, lue; ettei TODELLAKAAN TULE MUITA KUIN MIEHESI, saatan ehkä ymmärtää.
Mitä jos asia olisi toisin päin; Anoppi ei mistään hinnasta haluaisi tulla sairaalaan sinua katsomaan? Panisitko taas suun rullalle?
Isovanhemmat voivat mennä synnärille, jos kutsutaan. Jos ei, niin odotetaan kotiin kutsua.
Muistan ikuisesti isäni ilmeen, kun hän sai esikoiseni syliinsä tämän ollessa tuntien ikäinen. Sen kunnian halusin hänelle suoda, samoin muille isovanhemmille. Mutta mikään oikeus se ei ole enkä muiden synnytysten aikaan enää kutsunut, tiesin jo paremmin, että side ehtii syntyä, vaikka 'vasta' viikon vanhaan tutustuu.
tai äidin voinnissa. Kyllä ne isovanhemmat malttaa sen muutaman päivän odottaa. Jos äidin vointi on huono tai vauva ei ole kunnossa, niin sitä suuremmalla syyllä on parempi välttää liian aikaisia vierailuja.
Viikon makaat siellä kuitenkin.
Kai se on siitä kiinni, miten kipeä on. Itse olen sanonut alustavasti, ettei saa tulla, mutta jos minusta sitten tuntuukin ihan hyvältä, niin ilmoitan mielenmuutoksesta.
Näin ensisynnyttäjänä (kuten ap:kin on) ei voi mistään tietää omia fiiliksiä ja kipeyden astetta heti synnytyksen jälkeen. Siksi on hyvä varoittaa tuoreita isovanhempia jo ennakkoon, etteivät paukkaa paikalle kukkapuskan kanssa kutsumatta.
Meidän sukulaiset kyllä ymmärsi, kun näin selitin, vaikka äitini vähän mutisikin asiasta.
ja kuka suuttuu mistäkin. Ymmärrän anoppia hyvin, kirpaiseehan tuollainen ettei pääse heti lapsenlapsen luo. Silti ap:lla on oikeus toiveisiinsa ja suuttumuksesta huolimatta niitä pitäisi kunnioittaa. Ei voi elää niin ettei koskaan suututtaisi toista tai itse suuttuisi, mielipaha kuuluu elämään.
arvon rouvat, muistattehan sitten 20 vuoden päästä, millaisia ollette olleet omaa anoppianne kohtaan ja käytäydytte siten arvokkaasti itse ollessanne anoppeja !!!!
ilmoitin myös ennen esikoisen syntymää, etten sairaalaan vieraita tahdo. Oma äitini otti asian kaikkein raskaimmin, anoppi ei ainakaan näyttänyt jos mielensä pahoitti. Toisen kohdalla sama juttu, mies ja esikoinen kävivät, muut eivät. Kotiin meille on kyllä saanut tulla vieraisille, sitä ei ole rajattu muuten kuin että terveenä täytyy olla.
En oikeasti olisi jaksanut vieraita sairaalassa, vaikka sukulaisten kanssa hyvät välit onkin.
Synnyttään meen yksin ja miehen haluun nähdä sitte ku vauva on maailmassa, mutten omia sisaruksiani saati omia tai miehen vanhempia. Joutavat käymään sitten kun oon kotiutunu. Siellä sairaalassa haluan lähinnä lepäillä. Ja mikään ei ärsytä niin paljon ku se, että siellä pahimmillaan neljän hengen huoneessa ravaa koko ajan jonkun vieraita lässyttämässä. Menisivät sitte edes kanttiiniin jos pitää kerran koko suku raijata tuntikausiksi sairaalaan..
Niin ja mieluiten jätän myös vauvan sisarukset tapaamatta siellä laitoksella. Pyrkimys on, ettei siellä tarvisi kahta vuorokautta kauempaa olla, sisarukset näkisivät vauvan ja äidin sitten vähän normaalimmassa ympäristössä.
Se vain sekoittaa arjen ja muut. Oikeastaan mies voisi pysyä pois kokonaan.
Anoppi tietenkin pysyy myös minun elämästä pois. Äitini ei sekoita minun rutiineja ja saa kuulua elämääni.
Miehen sisarukset eivät ole saaneet minua edes koskaan tavata. Hyi, niistähän voi tulla vaikka pöpöjä.
Anopille ja miehelle annan tilinumeron, minne voivat muistamisen ja elatuksen maksaa.
kun ilmoitin etten halua häntä synnärille?En halua ketään muuta synnärille kuin mieheni. Anoppini suuttui tästä ihan hirveästi ja haukkui minut lyttyyn että riistän häneltä oikeuden nähdä lapsenlapsensa juuri syntyneenä.
Mutta täysin typeräähän tuo on anopilta. Ehkä tämä on se paikka, kun anopin pitää kasvaa aikuiseksi ja hyväksyä myös se, että ei voi päättää muiden aikuisten asioista.
Olen itse ihan pian saman tilanteen edessä ja on ne mummot niin ovelia, että mahtaako onnistua synnytys ilman, että jonkun ylimääräisen pää kurkkii lähestulkoon jalkojen välistä.
Itse olen kerran käynyt katsomassa tuttua synnärillä ja ei se ollut kaunista katsella voipunutta äitiä kestämässä sukulaisten piiritystä. Tyhmiä ihmiset, jotka eivät ymmärrä odottaa.
arvon rouvat, muistattehan sitten 20 vuoden päästä, millaisia ollette olleet omaa anoppianne kohtaan ja käytäydytte siten arvokkaasti itse ollessanne anoppeja !!!!
Ihminen, joka kunnioittaa omia tarpeitaan toivomalla rauhaa lapselle ja itselleen laitoksella. Varmasti osaa kunnioittaa muiden rauhaa.
Ja jos vaikka vauvan parasta ajattelee, niin siihen ei kuulu anopin tai muiden mummien ja sukulaisten tapaaminen ensimmäisen 24 tunnin aikana. Mitä se vauva siitä saa. Miten se anoppi auttaa lasta integroitumaan vanhempiinsa? Kerropa se.
Puhdasta itsekkyyttä se on anopilta tulla katsomaan kidutettua miniäänsä, joka yrittää häiriöttömästi toipua ja kerätä voimia oman lapsen hoitoon, imetykseen, huolehtimiseen. Ei se ole kaikille varmasti synnytyksen jälkeen edes helppoa. Varsinkin, jos on häpyluutkin murskana ja pimppi revitty imukupilla, kuten nykylääketiede antaa helposti tehdä.
Toivottavasti pojat ei ota tuollaisia tolloja vaimokseen. Tai sitten pitää lapsenlapsiaan nähdä salaa. Toivottavasti poika saa koskea omaan lapseensa, ettei hirviöminiä räjähdä.
No onneksi mun pojat on niin fiksuja, ettei ne tuollaisiin haukkoihin sekaannu.
Tuleeko oma äitisi ja isäsi katsomaan vauvaa? Jos otat heidät vastaan, mutta et miehesi vanhempia niin miltäköhän miehestäsikin tuntuu????
Jos joskus saat toisen lapsen, voi olla ettei anoppi sitten ehkä halua tulla katsomaan häntäkään tai auttaa isomman hoidossa (korkeintaan pelossa, ettet näytä hälle lapsia).
Vierailujen ollessa OIKEASTI REILUJA, lue; ettei TODELLAKAAN TULE MUITA KUIN MIEHESI, saatan ehkä ymmärtää.
Mitä jos asia olisi toisin päin; Anoppi ei mistään hinnasta haluaisi tulla sairaalaan sinua katsomaan? Panisitko taas suun rullalle?
En ole ap, mutta tajuan minäkin, että vanhemmat ovat synnyttäneelle eri asia kuin anoppi. Se on se oma äiti joka on kuitenkin punkenut sinut maailmaan ja jos minä makaan sairaalavuoteella ja varsinkin, jos voin huonosti, niin omat vanhemmat voivat olla voimavara, anoppi taas minulle vieras.
Ja jos anoppi ei halua tulla katsomaan minua sairaalaan jossain muussa tilanteessa, niin hänellä on siihen täysi oikeus. Minä voin pistää myös turpani rullalle ja hetken se ehkä helpottaa, sikäli jos anoppia juuri kaipaisin. Mutta sitten varmaan olisi jo parempi mieli :D
Tietysti anopilla on täysi oikeus OMAN POIKANSA PERHE-ELÄMÄÄN! Vitsit miten tolloja miniöitä, anoppihan on poikansa äiti ja vielä lapsenlapsensa mummo! Tietysti anoppi saa tulla vaikka synnytykseen kuvaamaan jos haluaa. Heti synnytyksen jälkeen laitokselle tuntikausiksi katsomaan, että vauvaa varmasti ruokitaan ja hoidetaan oikein (eihän ne tollot miniät osaa ja poikakin on vähän reppana). Sitten heti anopille yökylään ja anoppi kyllä osaa vauvan ruokkia, pienihän tykkää hyvästä ja eihän se suklaa ja jäätelökään mitään haittaa.
Välillä voi käydä pojan luona haukkumassa, että joka paikka ei ole siivottu niin kuin kotona on tehty ja kaapeissakin aivan kummallinen järjestys, eikähän lasta osata pukea, eikä ruokkiakaan---
Toivottavasti pojat ei ota tuollaisia tolloja vaimokseen. Tai sitten pitää lapsenlapsiaan nähdä salaa. Toivottavasti poika saa koskea omaan lapseensa, ettei hirviöminiä räjähdä.
että poikasi ovat homoja, niin kukaan miniä ei joudu tuollaisen hirviöanopin kynsiin.
halusivat nähdä vastasyntyneen mahdollisimman nopeaa.
Jopa se anoppi:)
Ap varmaan sallii omien vanhempien käyvän, mutta ei miehen. Tämä olisi niin tyypillistä av. mammailua.