Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia Tampereen englanninkielisistä päiväkodeista?

Vierailija
23.02.2010 |

Nyt päiväkotikeskustelut käy kuumana, niin koitan onnea olisko Tamperelaisia kuulolla.

Onko hyviä tai huonoja kokemuksia Tampereen enkuista?

Ensi syksynä olisi tarkoitus 3v.n aloittaa. Mutta monta vaihtoehtoa, menen kyllä tutustumaan ja vertailemaan, mutta olisi kiva kuulla jos jollain lapset olleet tai ovat nyt. Olemme muuttaneet tänne ennen joulua, en ole vielä tutustunut paikallisiin äiteihin.

Kommentit (179)

Vierailija
41/179 |
15.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Scott on ok. Aluksi tuntui vähän poissaolevalta ja lipevältäkin, mutta ajan saatossa olen oppinut arvostamaan. Hänellä on aika hillitty ja rauhallinen tyyli ja suhtautuu lapsiin kunnioituksella."

Hillitty ja rauhallinen, suhtautuu kunnioituksella?? Oliko tämä joku läppä??

HAH, niin varmaan.

ette te kiireiset vanhemmat näe kuin vilaukselta sitä touhua aamulla lapsenne hoitoon nakatessa ja pois hakiessa, juhlallisuudet yms. ovat yrittäjän työtä ei siellä maksaville vanhemmille näytetä muuta kuin hymyä ja mahtavaa meininkiä.

tuo lipevä ja poissaoleva lienee lähempänä totuutta, kannattaisiko luottaa ensivaikutelmaan?

ja kannattaisikohan kysellä kaupungin tädeiltä mitä on tapahtunut niille TEHDYILLE lastensuojeluilmoituksille? ja miksi?

Työkkäristäkin saanee tietoa tästä 'työnantajasta'.

Vierailija
42/179 |
15.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/179 |
15.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kunnallisessa päiväkodissa lapsia karkailee tämän tästä ja yksi sai kallonmurtuman kun kaveri hakkasi päätä lattiaan. Olisi kiva kuulla mitä valituksia muista päiväkodeista on tehty, vaikkei se tähän ketjuun varsinaisesti liitykään.

Vierailija
44/179 |
15.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Scott on ok. Aluksi tuntui vähän poissaolevalta ja lipevältäkin, mutta ajan saatossa olen oppinut arvostamaan. Hänellä on aika hillitty ja rauhallinen tyyli ja suhtautuu lapsiin kunnioituksella."

Hillitty ja rauhallinen, suhtautuu kunnioituksella?? Oliko tämä joku läppä??

HAH, niin varmaan.

ette te kiireiset vanhemmat näe kuin vilaukselta sitä touhua aamulla lapsenne hoitoon nakatessa ja pois hakiessa, juhlallisuudet yms. ovat yrittäjän työtä ei siellä maksaville vanhemmille näytetä muuta kuin hymyä ja mahtavaa meininkiä.

tuo lipevä ja poissaoleva lienee lähempänä totuutta, kannattaisiko luottaa ensivaikutelmaan?

ja kannattaisikohan kysellä kaupungin tädeiltä mitä on tapahtunut niille TEHDYILLE lastensuojeluilmoituksille? ja miksi?

Työkkäristäkin saanee tietoa tästä 'työnantajasta'.

Kun tunnut asiasta tietävän, niin miksi et kerro? Pelkäätkö että Scott, tuo pahuuden airut, usuttaa pahikset yöllä kimppuusi vai mitä? Onko lääkkeet ottamatta?

Vierailija
45/179 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tamperelainen English Daycare Sunshine on?

Vierailija
46/179 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkku siis se vanha Katolisen kirkon tiloissa oleva kielikoulu on tosi hyvä! Sieltä voi kysellä päiväkoti mahdollisuuksiakin.

Noista muista olen kuullut huonoa. Lapset itseskelevät yksinään puistossa :(

Vierailija
47/179 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Scottin enkussa Tampellassa. Ja ihan hyvät kokemukset on. Ihmettelen suuresti, kuka täällä käy mollaamassa. Ei, emme tunteneet sieltä ketään etukäteeen ja ihan googlaamalla paikka löydettiin. Muutettiin ulkomailta Suomeen, lapset ovat siis kaksikielisiä.

Lapsille on paljon ohjelmaa, käyvät paljon retkillä ja teatterissa mitä olen verrannut kavereideni normipäiväkotikokemuksiin. Lapsia liikutellaan omissa ryhmissään, ryhmät ovat mielestäni mukavan kokoisia. Ei liian pieniä, eikä isoja. Iltapäivällä ovat yhdessä ulkona isossa leikkipuistossa. Silloin on paikalla kaikkien ryhmien opeja.

Näiden kahden vuoden aikana meille ei ole ainakaan sattunut mitään pahaa ja lapseni ovat olleet itsekin tyytyväisiä ja iloisia. Mitä muuta sitä vanhempana kaipaa, kuin että homma pelaa.

Vierailija
48/179 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen suuresti, kuka täällä käy mollaamassa.

Omatkin lapseni ovat olleet Scottin päiväkodissa hoidossa eikä minulla ole muuta kuin hyvää sanottavaa. Kaipa se riittää, että yksi mielenterveyspotilas on ottanut kyseisen koulun hampaisiinsa. Tosin varmasti useimmat tämän palstan lukijoista osaavat suodattaa lukemansa av-filtterillä.

Vierailija
49/179 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

kannattaa lukea taas tarkkaan kuinka tässäkin ketjussa epäkohdista puhuvat henkilöt leimataan mielenterveys ongelmaisiksi ja ties miksi muuksi, Vähän niinkuin noissa mielipideketjuissa aamulehdessä,joissa kommentoidaan sitä päiväkodinjohtajaa jota epäillään lasten pakkosyötöstä.

Vierailija
50/179 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipaan kokemuksia Tampereen ABC-Daycaresta?

Vierailija
51/179 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on enkkuun syöttävä päiväkoti. Kävin tutustumassa siellä. Vaikutti ihan hyvältä, mukavat hoitajat. Asumme lähellä niin näemme puistossakin ja vaikuttaa sielläkin hyvältä. Pari hieman villimpää lasta, mutta niin kai kaikkialla. Paras puoli, että vievät ja hakevat Enkusta ja Enkku siis loistava!!!

Itse valitsisin ehdottomasti paikan, josta voi käydä Enkkua. Enkulta voi kysellä muistakin mahdollisuuksista.

Vierailija
52/179 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on enkkuun syöttävä päiväkoti. Kävin tutustumassa siellä. Vaikutti ihan hyvältä, mukavat hoitajat. Asumme lähellä niin näemme puistossakin ja vaikuttaa sielläkin hyvältä. Pari hieman villimpää lasta, mutta niin kai kaikkialla. Paras puoli, että vievät ja hakevat Enkusta ja Enkku siis loistava!!!

Itse valitsisin ehdottomasti paikan, josta voi käydä Enkkua. Enkulta voi kysellä muistakin mahdollisuuksista.

Olen ihan noviisi näissä jutuissa, enkä vielä edes tamperelainen, niin siis en yhtään nyt ymmärrä, että mitä tarkoittaa, että paikka josta voi käydä Enkkua tai Enkkuun syöttävä päiväkoti?

Vierailija
53/179 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ollut erityisen mukavaa se, että Scottin koulun eskariryhmä käy kerran viikossa läheisessä vanhainkodissa vierailemassa vanhusten luona. Oma lapseni pitää papastaan ja minusta on tosi hyvää kasvatusta viedä lapsia vanhusten luo. Varmasti eskarinopet pääsisivät helpommalla jos eivät näitä vierailuja tekisi, mutta tekevät silti. Ilmeisesti viime vuodenkin ryhmä vieraili samalla tavalla, tai näin kuulin yhdeltä sen ryhmän lapsen äidiltä.

Olisi tosi hyvä jos kunnallisellakin puolella ottaisivat tällaisen toimintatavan käyttöön.

Vierailija
54/179 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ollut erityisen mukavaa se, että Scottin koulun eskariryhmä käy kerran viikossa läheisessä vanhainkodissa vierailemassa vanhusten luona. Oma lapseni pitää papastaan ja minusta on tosi hyvää kasvatusta viedä lapsia vanhusten luo. Varmasti eskarinopet pääsisivät helpommalla jos eivät näitä vierailuja tekisi, mutta tekevät silti. Ilmeisesti viime vuodenkin ryhmä vieraili samalla tavalla, tai näin kuulin yhdeltä sen ryhmän lapsen äidiltä.

Olisi tosi hyvä jos kunnallisellakin puolella ottaisivat tällaisen toimintatavan käyttöön.

Kuulostaapa hienolta!

Vierailija
55/179 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten siellä kun ei ole eskaria(?) niin mihin sieltä lapset sitten menee eskariin?

Kaikki jutut ko hoitopaikasta tervetulleita!

Vierailija
56/179 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan noviisi näissä jutuissa, enkä vielä edes tamperelainen, niin siis en yhtään nyt ymmärrä, että mitä tarkoittaa, että paikka josta voi käydä Enkkua tai Enkkuun syöttävä päiväkoti?

Enkku on The English School of Tampere, vanhin ja perinteisin näistä kielikouluista. Monet muut taitavat olla enkun spin offeja ainakin Rizzot olivat aikanaan enkussa opettajina. Kaikki opettajat natiiveja ja tosi hyviä. Laadukasta toimintaa :)

Enkussa on 5-vuotiaille (osa saattaa aloittaa jo 4-vuotiaana) Kindergarten ryhmä reilu 2 tuntia päivässä. Pari päiväkotia mukaan lukien tuo ABC vie ja hakee lapset enkusta. Esikoulu myös on Enkussa ja esikouluikäiset voi olla enkussa iltapäivähoidossa.

http://www.enkku.net/

Suosittelen Enkkua lämpimästi, mutta siis työssäkäyvät tarvitsevat lisäksi päivähoitopaikan lapsille.

Vierailija
57/179 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkku on The English School of Tampere, vanhin ja perinteisin näistä kielikouluista. Monet muut taitavat olla enkun spin offeja ainakin Rizzot olivat aikanaan enkussa opettajina. Kaikki opettajat natiiveja ja tosi hyviä. Laadukasta toimintaa :)

Enkussa on 5-vuotiaille (osa saattaa aloittaa jo 4-vuotiaana) Kindergarten ryhmä reilu 2 tuntia päivässä. Pari päiväkotia mukaan lukien tuo ABC vie ja hakee lapset enkusta. Esikoulu myös on Enkussa ja esikouluikäiset voi olla enkussa iltapäivähoidossa.

<a href="http://www.enkku.net/" alt="http://www.enkku.net/">http://www.enkku.net/</a&gt;

Suosittelen Enkkua lämpimästi, mutta siis työssäkäyvät tarvitsevat lisäksi päivähoitopaikan lapsille.

Hyvältä kuulostaa! Toivonmukaan saisimme hoitopaikan tuolta ABC-hoidosta... Sinne kun on 3 vuotta ikäraja, ja lapsi täyttää 3v. joulukuun lopussa, niin hoito alkaisi vasta tammikuussa 2013, mutta hoitokausi alkaakin jo elokuusta kuulemma, niin saas nähdä riittääkö meiän lapselle paikka.

Vierailija
58/179 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni on ollut 2vuotta Scottin pitämässä Enkussa ja on viihtynyt erinomaisesti. Opettajat pitävät hyvää vuorovaikutusta vanhemmille ja raporoivat usein päivän kulusta. Scott itse juttelee ainakin minun kanssa viikoittain.Opettajat eivät ole vaihtuneet kertaakaan tänä aikana,toki apulaisia on heillä ollut jokusia ja työharjoittelijoita. Itse olen kaksikielinen,mutta kotona puhumme Suomea 90%:sesti. Silti poikani on oppinut erinomaisesti Englanninkieltä ja tulee pääsemään loistavasti kouluun Tammelaan. Voin suositella lämpimästi.

Vierailija
59/179 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En noista päiväkodeista tiedä, mutta pakko puuttua näin lähihoitajana meidän mollaajiin. Itse olen lähihoitaja sekä ylioppilas (pitkä englanti E), olen myös ollut englantia puhuvissa maissa lastenhoitajana neljästi. Kukaan ulkomaalainen ei ikinä ole arvannut englantini perusteella mistä olen kotoisin, yleisin veikkaus on Australia tai Etelä-Afrikka. Vaikka en siis noista päiväkodeista tiedä, niin olettaisin heidän testaavan myös hakijoiden englannin eli millään peruskoulu englannilla töihin ei pääsisi. Uskallan väittää läpäiseväni ko testin kirkkaasti (jos en olisi nyt ihanassa työpaikassa voisin huvikseni vaikka hakea töihin ko päiväkoteihin).

Vierailija
60/179 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin työhaastattelussa tuolla Shawn Rizzon paikassa jo joskus aikoja sitten. Jätin hakuprosessin kesken, syystä että en kokenut paikan toimintaa aivan normaaliksi. Johtaja mm. kertoi kauhutarinoita maidon juomisesta ja siksi heillä juodaan vettä ruokajuomana (en nyt ihan varmaksi muista, oliko tämä joka aterialla vai vain osalla ja toki tässä voi olla jo muutos tapahtunut). Tätä ei kyllä kuulemma vanhemmille mainosteta, kysyin nimittäin. Lisäksi mm. työntekijöiden sairastelu oli nou nou. Kiva sitten jos sairaita työntekijöitä lapsilla, kun asenne jo haastattelussa tuo, uskaltaako sitä jäädä kotiin lepäämään... Varmaan vaikuttaa jopa turvallisuuteen, kukapa sitä pikkuisen sairaana jaksaa samalla mittakaavalla vahtia, kuin terveenä. Nämä vielä muistan, mutta oli muitakin kohtia, jotka saivat epäilemään paikan toimintaa. Omaa lastani en sinne veisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kolme