Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vähän inhottaa tuo mies vaikka se pyytääkin seuraavana päivänä anteeksi... :/

Vierailija
22.02.2010 |

Eli siis meillä kohta kolme viikkoinen vauva ja sovittu yö syötöt silleen että jos minä herään alku yöstä syöttämään niin mies herää sit seuraavalle syötölle jotta kummatkin saa nukkua hieman pidempään yöllä... mies tosin katsoo syötön aikana televisiota ja laittaa valot huoneeseen yms.. itse sitten siihen herään ja käyn vessassa ja vaikka pidän silmiä kiinni niin en nuku.

Mies siinä sitten mulle valittaa että "syötä lapses kerta et nuku niin hän voi nukkua" sitten kuuluu kun poika meinaa nukahtaa kesken syötön että "herätys" oikein isolla äänellä ja puhaltaa toisen naamaan.. tekee oikein pahaa itsellä kuunnella. Lisäksi mies syöttää ja kun vauva nukahtaa niin nostaa sänkyyn ilman että vaihtaa vaippaa toiselle.

Monet kerrat sanonu miehelle kun ne kakat siellä hautuu että olis hyvä syötön jälkeen vaihtaa se kakkainen vaippa niin kuulema vauva sitten herää ja ei nukahda heti niin suostu siihen...

Mahtaa olla parempi kokeilla että minä herään niihin jokaiseen syöttöön sitten.

Seuraavana päivänä pyytää anteeksi kun minulle tiuski mutta siitä huolimatta minua ärsyttää tuo asenne, kun se kuitenkin sit jatkuu!

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies! Argh, eihän se ollut mitään kyttäystä vaan äijä jättää valot päälle ja jos vauva meinaa nukahtaa niin huutaa sille että herää ja puhaltaa naamaan.

Vierailija
22/38 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsette paljon helpommalla. Levätä et saa kuitenkaan, eikä niin paljon ärsytä seuraavana päivänä.

Mies olisi kyllä voinut jättää isyysloman pitämättä, jos ei kykene sinua auttamaan. Muistat sen sitten seuraavalla kerralla.

Kaikista miehistä ei vaan ole siihen leikkiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika huvittava on teidän juttu, ei teilläkään sen suurempia murheita ole?

Vierailija
24/38 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta samaa mieltä hänen kanssaan että pienet ovat teidän murheet... Joo, tiedän voivat nyt tuntua teistä suurilta mutta eivät ole. Isompiakin murheita on olemassa.

Mutta anna miehen nukkua ja hoida itse yösyötöt. Voit nukkua sitten päivällä kun vauvakin nukkuu.

ei onneksi :) sulla vissiin on?? -ap

Aika huvittava on teidän juttu, ei teilläkään sen suurempia murheita ole?

Vierailija
25/38 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne rutiinit siitä pikkuhiljaa muodostuvat. Olkaa onnellisia ettei vauvallanne ole koliikkia ja hän herää vain pari kolme kertaa yössä syömään. Kuka hänet sitten hoitaisi jos heräisi esim. tunnin välein ja teidän vuorosysteemi menisi ihan sekaisin eikä kukaan saisi nukkua juuri lainkaan... Kannattaa muistaa että teillä on vielä pitkä taival lastenhoitoa edessä, ehkä olisi syytä keskustella miehen kanssa pelisäännöt selväksi. On kuitenkin hienoa että hän osallistuu edes jollakin tavalla.

Vierailija
26/38 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kouluikäinen, tai miestä ei ollenkaan.

Vierailija
27/38 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmarra etta mita ihmetta se mies laittaa valot ja telkkarit keskella yota paalle ? hullu mies sulla. itse riehuisin miehelle paivasaikaan siihen malliin etta pysyy se telkkari kiinni tai sitten mies saisi menna olkkariin syottamaan.

heraisin itse mieluummnin syottamaan ja vaihtamaan kakkavaipan jos mies on tuota tasoa.

Vierailija
28/38 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos otat asian puheeksi päiväsaikaan? Miehesi elämöi siihen malliin, kun tosiaan ajattelisi, että hän nyt tässä joutuu raukkaparka keskellä yötä tekemään hyvää hyvyyttään jotain ihan kohtuutonta SINUN eteesi. Neuvottelutavasta, että kokeile asettaa miehellesi kysymyksiä ja anna hänen ratkaista ne tyyliin; pärjäätkö yöllä, on tullut tunne että tarvitset valoa ja haluat että sinä ole hereillä, ahaaaaa ok siis pärjäät ja haluat että nukun - no mitähän voitaisiin tehdä, jotta voisin nukkua, kun nyt tällä keinon en voi nukkua. Tämän tavan olen huomannut tehoavan minun mieheeni. Siis kerron pulman ja mies saa ratkaista sen. Heh!

Vierailija
29/38 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:llä on turhauttavaa kun mies ei hoida yösyöttöjä ja vaipan vaihtoa edes minimien mukaan. TV:n katselu ja valojen päälle laitto kuullostaa lähinnä siltä, että mies kostaa vaimolle sitä että se saa jäädä nukkumaan kun itse joutuu vauvaa syöttämään vaikka siis itse ehdotti tätä systeemiä. Luultavasti jopa odottaa että hermostut ja hoidatkin lopulta kaikki yösyötöt? Jos mies on lomalla niin kyllä se nyt pitäisi jaksaa kerran se vauva syöttää, vaipata ja rauhoitella. Kaikki sympatiat ap:lle.

Ja kyllä se vauvan kakkavaipan vaihto kuuluu hommaan yöllä. Ei vauvan iho kestä sitä hautomista tuntikaudet ja kuten ap kertoi, vauva herää sitten myöhemmin ja pitää kuitenkin vaipata.

Kannattaa varmaan rauhallisena hetkenä päivällä sopia uusiksi koko yösyöttoruljanssi, siis käydä miehen kanssa läpi ettei herättäisi sinua eikä hoida vauvaa noin yliolkaisesti.

Ja sitten täällä kaikki katkerat, turhautuneet tyypit purkaa tuntojaan ap:hen. Hankkikaa jostakin taito asettaa itsensä toisen asemaan. Hankkikaa suurempi sydän. Hankkikaa elämä. Lopettakaa katkera vuodatuksenne. Jos teidän elämässä on (muka) isompia ongelmia niin keskittykää niihin älkääkä muiden väheksymiseen.

Vierailija
30/38 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi ei saisi laittaa valoja, ei huutaa vauvalle mitään herätyksiä eikä puhkua naamaan. Kakkavaipat vaihdetaan öisin, muuten vaippaa ei tarvitse öisin vaihtaa. Jatka ihmeessä oman maidon antamista äläkä vaihda korvikkeeseen. Sinuna kysyisin vielä neuvolan lääkäriltä tms. jänteestä, saisit vauvan vielä rinnallekin jos se leikattaisiin. Minä sinuna ruokkisin vauvan öisin itse, 3x on kuitenkin vielä vähän herätyksiä. Sano miehellesi että hänen käytöksensä väsyttää heräilyä enemmän. Tsemppiä ap.

Vierailija
31/38 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellisiä mielipiteitä täällä palstalla usein näkee. Jonkinsortin patoutunutta kateutta ja vihaa toisia naisia kohtaan. Naisten kannattaisi puhaltaa yhteen hiileen, ei miehiä alistaen, mutta ei myöskään naisia mollaten. Tällä keinolla ei koskaan päästä tasa-arvoon.

Vierailija
32/38 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei haudo ja, jos sen joka yö korjaa, lapsi oppii siihen ja tulee jatkossakin kakkaamaan öisin.

Täyttä roskaa, kyllä se kakka pitää putsata sieltä pois. Haloo, mitä sakkia taas.....

Vierailija
33/38 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellisiä mielipiteitä täällä palstalla usein näkee. Jonkinsortin patoutunutta kateutta ja vihaa toisia naisia kohtaan. Naisten kannattaisi puhaltaa yhteen hiileen, ei miehiä alistaen, mutta ei myöskään naisia mollaten. Tällä keinolla ei koskaan päästä tasa-arvoon.

Luulenko vain vai onko viime aikoina taas agressiot kasvaneet palstalla? Joulun jälkeen oli jotenkin rauhallisempaa? Onko täällä pari palstaterroristia?

Vierailija
34/38 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä taitaa olla isän rooli vähän hakusessa vielä. Hän lupaa sinulle apua, koska niin "kuuluu" tehdä, mutta sitten kun se lupaus pitää lunastaa hän kiukuttelee kuin, anteeksi vain, keskenkasvuinen kakara. TV:tä on järjetöntä laittaa päälle vauvan syöttämisen ajaksi, saatika valoja. Vauvaa kannattaa jo ihan pienestä ohjata siihen rytmiin, että yöllä on pimeää ja hiljaista ja silloin tarvittavat hoitotoimenpiteet tehdään hissunkissun eikä suurin ohjelmanumeroin ja seurusteluin. Vaipan vaihtaminen ei ole joka syötön päälle tarpeen ellei siellä ole kakkaa. Vauvaa ei myöskään voi pakottaa syömään enempää kuin hän jaksaa. Jos nyt ihan hetkessä meinaa nukahtaa niin herätellä voi HELLÄSTI. Ei tuollainen vauvalle huutaminen ja naamaan puhaltaminen mitään herättelyä ole vaan vauvan säpsäyttämistä/pelästyttämistä.

Vierailija
35/38 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun sinä joka tapauksessa olet hereillä, hoidat tietysti syötöt. Etkä voi miestäsi öitä syöttämään sitten kun kohta palaa töihin.

Otat sitten vaikka päivisin unet ja mies hoitaa sillä aikaa...tai menet vaikka lenkille.

Vierailija
36/38 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoida sinä ne yöt, koska jatkossa kun miehesi palaa töihin tulet niistä vastaamaan. Todella tyhmää, ettei kumpikaan saa yöllä nukuttua.

Päivällä nyt kun miehesi on kotona hän voi antaa sinun nukkua päiväunet tai nukut aamulla. Vastasyntyneen vauvan kanssa saat nukuttua tosin muutenkin päiväunia. Miehesi voi sitten vaikka vähän kokkailla teille.

Ja yöllä ei todellakaan tarvitse vaihtaa vaippaa. Ei ainakaan missään tapauksessa herättää vauvaa.

Vierailija
37/38 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

osallistuneet myös yöllä lastenhoitoon. Ei siis samaan aikaan samalla kerralla eikä välttämättä yhtä paljon, mutta kuitenkin molemmat olemme kantaneet yöheräilystä vastuuta. Olipa toinen tai molemmat olleet töissä, opiskelemassa, kotona. Kaikkia variaatioita on ollut. Jos toinen on ollut töissä/opiskelemassa ja toinen kotona, niin siltikään emme ole siirtäneet koko yöheräilyä toisen harteille. Se on toiminut meillä hyvin.

Vierailija
38/38 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tuohan on avuttoman lapsen huonoa kohtelemista, kiusaamista! Puhaltelee naamaan, pelästyttää... Yöks! Ja jättää kakkavaipat hautumaan.

Vauva tarvitsee turvallisuutta!

Ja jos haluatte, että vauva jossain vaiheessa alkaa nukkua yöt, niin yösyötöt kannattaa pitää mahdollisimmat rauhallisina, hämärässä, vaipat toki pitää vaihtaa, jos on tarve.

Mutta kysykää, eikö sen kielijänteen voisi napsaista, jotta vauva pääsisi rinnalle.

Ja jos te kerran olette molemmat kotona, niin luulisi kahden aikuisen ihmisen ehtivän nukkua tarpeeksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kahdeksan