Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Karpit aina puhuu ettei tee mieli makeaa-no ei ihme jos syö

Vierailija
22.02.2010 |

rasvaa ja kermaa pitkin päivää. nekin aika herkkuja minulle siis. Kermaa ja marjoja,mutakakkua,pihviä voissa,päällä kermakastiketta kasviksien kera. minusta kaikki herkkuruokia mitä syötte ja ei minunkaan tekisi mieli jos tuollaisia söisin aina..

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karpit ei kai syö sokeriakaan.

Vierailija
2/47 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska kovin rasvainen ruoka on minuta inhottavaa. Ihan kiva silloin tällöin, mutta joka päivä...Yyh :P

rasvaa ja kermaa pitkin päivää. nekin aika herkkuja minulle siis. Kermaa ja marjoja,mutakakkua,pihviä voissa,päällä kermakastiketta kasviksien kera. minusta kaikki herkkuruokia mitä syötte ja ei minunkaan tekisi mieli jos tuollaisia söisin aina..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta taas ei mulla ole mitään himoa makeaankaan :)

Vierailija
4/47 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta ei tee ollenkaan mieli makeaa. Ei tarvi karpata tuon vuoksi.

Vierailija
5/47 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse kituuttaa:-)

Vierailija
6/47 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

syömättä tolkuttomasti rasvaa, mä ainakin olen. Ruokaan laitan ruokakermaa, jos sitä tarvitaan, leivälle laitan voimariinia, jos sitä tarvitaan (esim paahtis), jne... Ainoa missä olen lisännyt rasvankäyttöä on pekoni 1-2krt/vko ja jugurttini on nykyään tavallista rasvallista. Eikä tee makeaa mieli, ja paino on pudonnut :)

Vierailija
7/47 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D kun lukee rasvattoman jogurtti purkin kyljestä paljonko se sisältää sokeria, ei tarvi ihmetellä miksi lihoo syömällä hulluna kevyttuotteita. Maistakaapas valion uutta jogurttia jossa lukee kyljessä 30% vähemmän sokeria, se on todellakin eri makuista. Eli käytä normaali rasvaista jogurttia, saat vähemmän sokeria ja vähintään 60% margariiniä, saat vähemmän suolaa! Kun rasva on poistettu ruoasta - siitä lähtee myös maku ja makua tehdään sitten sokerilla tai suolalla....

Vierailija
8/47 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

syön mieluummin kohtuudella.

Ei tarvitse kituuttaa:-)

Vierailija
9/47 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en mässäillyt enkä syönyt ylettömästi rasvaa. Sokerin ja vehnän jätin kokonaan pois, muita hiilareita kohtuudella.

Vierailija
10/47 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

johon mieli reagoi halulla saada tiettyjä ruokia, ei sen monimutkaisempaa. Karppaus itsessään ei siis ole mikään painonhallintakeino, jos mielitekojen kohteen vain vaihtaa sokerista rasvaan. Sekin vaatii ruokailutottumusten muuttamista, ei vain ruoka-aineiden.

Jos kovasti yrittää vältellä rasvaa / hiilareita aterioilla, niin ei ihme että alkaa niiden välissä tehdä mieli napostella. Aterioiden määrä vain kasvaa ja lopullinen energiamäärä onkin isompi mitä 3-5 kasvispitoisella, täyttävällä perusaterialla olisi tullut. Ruoka jossa on sopivasti rasvaa ja/tai hyvälaatuisia hiilareita sitäpaitsi antaa energiaa liikkumiseen, jolloin kilot karisee. Eikä touhutessa ehdi ajatella niin paljon syömistä ja vanhoja tottumuksia, vaan nälän tunne tulee terveellä tavalla.

Vierailija
11/47 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

YÖK!

Vierailija
12/47 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

syömättä tolkuttomasti rasvaa, mä ainakin olen. Ruokaan laitan ruokakermaa, jos sitä tarvitaan, leivälle laitan voimariinia, jos sitä tarvitaan (esim paahtis), jne... Ainoa missä olen lisännyt rasvankäyttöä on pekoni 1-2krt/vko ja jugurttini on nykyään tavallista rasvallista. Eikä tee makeaa mieli, ja paino on pudonnut :)

Vierailija
13/47 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vinkkinä 13:lle ihoni ja hiukset voi loistavasti kun olen nyt karpannut 3kk ajan! ennen naamani kiilsi aina ,oli siis pintarasvainen kuin mikä ja nyt kas kas en tarvitse puuteriakaan kun naama on kuulas ja kaunis, sori vaan.

mites tämä linkkin saa teidät rasvattoman(ja mauttoman) ystävät kakistelemaan??

ja sekin vielä että nyt kun karppaan syön todella terveellisesti, monipuolisesti kasviksia päivittäin toista kiloa, sekä vähärasvaisia lihoja, kanaa ja kalaa. Juustoja ja joo sitä voita..nam!

Vierailija
14/47 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mihin te "virallisterveellisesti" syövät oikein kuvittelette että me karpit tungemme sitä voita litratolkulla??? kun emme syö leipääkään? jos paistan 2x päivässä kasviksia, munia tms voissa niin kyllä se voin määrä jää toooosi pieneksi siihen nähden että mättäisin hiilarimössö leipää kera 200gr kevyttä margariinia?

rasvaan lisään salaatteihin itselleni oliivi ja hamppuöljyn muodossa että saisin tarpeeksi sitä rasvaa...

Vierailija
15/47 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että täällä aina karpit tolkuttavat syövänsä yhtä paljon kaloreita kuin ennenkin ja silti laihtuvansa ja _korvanneensa_hiilarit_rasvalla_. Mutta jos jätät esim. leivän, perunan ja pastan pois ja korvaat ne kasviksilla saat vähemmän kaloreita=laihdut kalorivajeen takia etkä siksi että syöt 2 rkl enemmän oita päivässä.

mihin te "virallisterveellisesti" syövät oikein kuvittelette että me karpit tungemme sitä voita litratolkulla??? kun emme syö leipääkään? jos paistan 2x päivässä kasviksia, munia tms voissa niin kyllä se voin määrä jää toooosi pieneksi siihen nähden että mättäisin hiilarimössö leipää kera 200gr kevyttä margariinia?

rasvaan lisään salaatteihin itselleni oliivi ja hamppuöljyn muodossa että saisin tarpeeksi sitä rasvaa...

Vierailija
16/47 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

makua saa ruokaan muullakin kuin rasvalla. jos ei saa, on huono kokki.

mites tämä linkkin saa teidät rasvattoman(ja mauttoman) ystävät kakistelemaan??

Vierailija
17/47 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että täällä aina karpit tolkuttavat syövänsä yhtä paljon kaloreita kuin ennenkin ja silti laihtuvansa ja _korvanneensa_hiilarit_rasvalla_. Mutta jos jätät esim. leivän, perunan ja pastan pois ja korvaat ne kasviksilla saat vähemmän kaloreita=laihdut kalorivajeen takia etkä siksi että syöt 2 rkl enemmän oita päivässä.

hiilariton ruokvalio ja vastaavasti vähärasvainen ruokavalio ajavat saman asian, kummassakin vähennetään jotain ja se aiheuttaa painonpudituksen. karpithan eivät tästä tykänneet :)

Vierailija
18/47 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se ole ehdottoman kielletty karpeilta?

Vierailija
19/47 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.studio55.fi/artikkeli/get/?article_id=1055178

tarkoitin rasvattomia jogurtteja, juustoja, ym...

Vierailija
20/47 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

syön mieluummin kohtuudella.

väitettä mä en ymmärrä. Minä karppaan, en MÄSSÄILE. Tuon ap:n toteamuksen lisäksi toinen omituinen harhakäsitys karppamisesta on, että me aina syömme ahmien ja yli kylkien mässäillen!

En minäkään jaksaisi aina mässäillä, toisinaan kyllä. ja valmistan herkullista ruokaa, missä ei ole hiilareita. Ei niissä ruoissa ole älyttömästi voita ja kermaa, ne on vain SALLITTUJA tuotteita tässä ruokavaliossa, mutta eivät sen kulmakiviä.

Minun ruokavalioni kulmakiviä ovat kasvikset, liha (kana ja kala lasketaan tähän), muna ja oliiviöljy. Niitä menee yhteensä kuitenkin normimääriä verrattuna ennen karppausta syömiini määriin. Siis ei annoskoot ole kasvaneet, itseasiassa hyvinkin pienentyneet, koska ruoasta puuttuu ne hiilarit.

Karppaajat siis syövöt maukasta ruokaa, normimääriä. Silti he laihtuvat, eivät näe nälkää, eivätkä himoitse makeaa. Onko se hirveän vaikeaa ymmärtää? Jos edes viikon kokeilisitte karppausta, huomaisitte miten väärässä olettekaan tuon voi-kerma- läträys kuvitelmanne kanssa.

Ja minua ei haittaa lainkaan, että voin hyvin, laihdun, jaksan urheilla ja touhuta lasten kanssa enkä himoitse makeaa. Niin ja syön hyvin ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kaksi