Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Karpit aina puhuu ettei tee mieli makeaa-no ei ihme jos syö

Vierailija
22.02.2010 |

rasvaa ja kermaa pitkin päivää. nekin aika herkkuja minulle siis. Kermaa ja marjoja,mutakakkua,pihviä voissa,päällä kermakastiketta kasviksien kera. minusta kaikki herkkuruokia mitä syötte ja ei minunkaan tekisi mieli jos tuollaisia söisin aina..

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain 20 g vuorokaudessa, ja rypsiöljy sisältää noin 1/3 näitä tyydyttyneitä rasvahappoja ja kovaa rasvaa, eli voita voi syödä hyvin rajoitetusti.

Ellei sitten ehdoin tahdoin halua itselleen jotain syöpää ja/tai sydän- ja verisuonitauteja.

Ihmisen elimistö tarvitsee kovaakin rasvaa, mutta naisella tuo raja on 20g vrk.

Vierailija
22/47 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sipisä,eiks ikinä tee mieli??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta laihtuminen ei johdukaan siitä? Olet korvannut energiapitoisemmat vaaleat hiilihydraatit vähäenergisemmillä hiilihydraateilla, mutta laihtuminen ei johdu siitäkään?

Minun ruokavalioni kulmakiviä ovat kasvikset, liha (kana ja kala lasketaan tähän), muna ja oliiviöljy. Niitä menee yhteensä kuitenkin normimääriä verrattuna ennen karppausta syömiini määriin. Siis ei annoskoot ole kasvaneet, itseasiassa hyvinkin pienentyneet, koska ruoasta puuttuu ne hiilarit.

Karppaajat siis syövöt maukasta ruokaa, normimääriä. Silti he laihtuvat, eivät näe nälkää, eivätkä himoitse makeaa.

Vierailija
24/47 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylittyy, vaikka ei käyttäisikään voita ja kermaa, saati juustoja ja pekonia.

Vierailija
25/47 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin!!

Minä olen karppi ja en laske kaloreita. Ei minua kiinnosta ne. En ole myöskään kuullut karpien mesonneen syövänsä enemmän kaloreita kuin ennen. En nimittäin tunne yhtään karppia, joka laskisi kaloreita!!

rasva syön, koska se pitää energiatason korkealla. Siis ihan konkreetisen jaksamisen. Enimmäkseen käyttämäni rasva on oliiviöljyä.

ja minulle on myös ihan sama laihtuuko joku kaloreita laskemalla (viitaten jonkun aiemman kirjoitukseen tutkimuksesta, josta karpit eivät tykänneet, kun lopputulos oli sama vähentämällä kaloreita) vai karppaamalla. MINULLE tämä on helpompi tapa, olen energisempi, en koe nälkää ja laihdun. Sitäpaitsi pidän karppi ruoasta. olen aiemmin laihduttanut kaloreita laskemalla ja se on ihan eri juttu, ei sopinut minulle.

että täällä aina karpit tolkuttavat syövänsä yhtä paljon kaloreita kuin ennenkin ja silti laihtuvansa ja _korvanneensa_hiilarit_rasvalla_. Mutta jos jätät esim. leivän, perunan ja pastan pois ja korvaat ne kasviksilla saat vähemmän kaloreita=laihdut kalorivajeen takia etkä siksi että syöt 2 rkl enemmän oita päivässä.

Vierailija
26/47 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sen lisäksi pastaa ja vaaleaa leipää ja herkkupaloina välillä myös esim. mantelikeksejä, jäätelöä, marjapiirakkaa, paahtoleipää hunajantai marmeladin kera, nam! Koskaan ei ole tarvinnut laihduttaa ja veriarvot on ihanteelliset (lääkärin mukaan) koska osaan pitää annoskoot kohtuullisina.

ja sekin vielä että nyt kun karppaan syön todella terveellisesti, monipuolisesti kasviksia päivittäin toista kiloa, sekä vähärasvaisia lihoja, kanaa ja kalaa. Juustoja ja joo sitä voita..nam!

Vierailija
27/47 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo kummatkin neljä kiloa tammikuusta lähtien ihan normaalilla, vähärasvaisella ja täysjyväviljaa ja kasviksia suosivalla ruokavaliolla. Kyse on kuulkaa ihan vaan annoskoosta eli määristä ja ruoan energiatiheydestä, ei siitä, mitä ravintoaineryhmää syö!

Eipä silti, viljat voivat aiheuttaa joillekin turvotusta, ja voi olla fiksua yrittää saada kuidut silloin kasviksista (joita pitää syödä 1,5-3 kg vrk). Rasvan määrää ei kuitenkaan kannata lisätä yli suositusten! Toisaalta ei myöskään eläinproteiinien määrää, sillä silläkin on yhteys moniin vakaviin sairauksiin.

Vierailija
28/47 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisukkeista lihan/kalan/kanan kanssa syötte,siis pasta/perunan/riisin korvikkeena.miten saan niistä herkullisia?

Vierailija
29/47 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanon "laihtumiseni ei johdu siitä". TOTTA KAI johtuu!! Koska molemmat nuo KUULUVAT KARPPAUKSEEN!!! Nimenomaan nuo ovat niitä osatekijoitä, minkä avulla olen laihduttannut. tuo annoskokojen pienentäminen vain tulee huomaamatta karpatessa. tekstini pointti ei ollutkaan nämä laihtumiseen johtaneet SYYT, vaan sen mässäilly-voi-kerma- jutun kommentointi!

mutta laihtuminen ei johdukaan siitä? Olet korvannut energiapitoisemmat vaaleat hiilihydraatit vähäenergisemmillä hiilihydraateilla, mutta laihtuminen ei johdu siitäkään?

Minun ruokavalioni kulmakiviä ovat kasvikset, liha (kana ja kala lasketaan tähän), muna ja oliiviöljy. Niitä menee yhteensä kuitenkin normimääriä verrattuna ennen karppausta syömiini määriin. Siis ei annoskoot ole kasvaneet, itseasiassa hyvinkin pienentyneet, koska ruoasta puuttuu ne hiilarit.

Karppaajat siis syövöt maukasta ruokaa, normimääriä. Silti he laihtuvat, eivät näe nälkää, eivätkä himoitse makeaa.

Vierailija
30/47 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

radikaaleja muutoksia vähärasvaiseen ja kasvispainotteiseen ruokavaliooni (painoindeksi ennen 24, nyt 21). Ihan vaan annoskoon pienennyksellä.

Vierailija
31/47 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

höyrytät vaikka parsakaalia, porkkanoita, ruusukaalia, papuja, herneitä...siinä lisuketta lihalle/kalalle.

Vierailija
32/47 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimittäin se, että karppauksessa ei tarvitse syödä vähemmän (=pienentää kalorimäärää), vaan hiilareiden tilalla syödään sama kalorimäärä rasvaa ja proteiinia ja että näin tehdään koska hiilarit lihottaa mutta rasva ja proteiini ei.

sanon "laihtumiseni ei johdu siitä". TOTTA KAI johtuu!! Koska molemmat nuo KUULUVAT KARPPAUKSEEN!!! Nimenomaan nuo ovat niitä osatekijoitä, minkä avulla olen laihduttannut. tuo annoskokojen pienentäminen vain tulee huomaamatta karpatessa. tekstini pointti ei ollutkaan nämä laihtumiseen johtaneet SYYT, vaan sen mässäilly-voi-kerma- jutun kommentointi!

Vierailija
33/47 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..jätskiä ja sipsiä päivittäin?! Kommenttina vain tuohon kun joku kysyi eikö karpit syö niitä. En minäkään niitä syö vaikka ruokavalioni on täysin tavallinen sekaruokavalio.

Vierailija
34/47 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun ja mieheni lempilisäke lihalle tms on kasviswokki, eli voissa (ei missään jättimäärässä ;) ) paistamme, sipulia, valkosipulia, paprikaa, munakoisoa, kesäkurpitsaa..toisinaan siihen loraus kuohukermaa tai juustoraastetta päälle. Nam!

Mulla oli ennen karppausta paastosokeri jo koholla ja olo aika kurja kun sokerti sahas ylös ja alas aterioiden välissä. Nyt kun syön vhh ruokaa niin sokerit pysyy hyvinä! ja olo sen myötä on loistava!!

Saatan joskus syödä 100% ruisleipää jossa vähemmän hiilaria kuin normi leivässä, sekä appivanhemmilla jos käymme päivällisellä syön kyllä perunaa tai riisiä tms, mutta huomaan kyllä olossani sen muutaman tunnin päästä kun alkaa sokerti laskea, kylmä hiki pukkaa päälle ekä kädet alkaa vapista. Eli mulle tää ruokavalio vaan sopii älyttömän hyvin!!

Toinen vaihtoehto olis syödä hiilareita normaalisti ja aloittaa diabeteslääkitys, eli ei ole vaikea valinta ollut minulle.

Vierailija
35/47 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimittäin se, että karppauksessa ei tarvitse syödä vähemmän (=pienentää kalorimäärää), vaan hiilareiden tilalla syödään sama kalorimäärä rasvaa ja proteiinia ja että näin tehdään koska hiilarit lihottaa mutta rasva ja proteiini ei.

karppaamisessa on se, että kaloreita ei lasketa. Annoskoot pienenevät kuin ITSESTÄÄN. Ei sinun tarvitse niitä pienentää. Ja jos oikein niuhotetaan, niin se ei itseasiassa ole ANNOSKOKO mikä pienenee, van PÄIVITTÄINEN ruokamäärä. Hiilarien poisjättö nimittäin eliminoi verensokerien heilahtelun ja näläntunnekin muuttuu. Päivän mittaan tulee syötyä vähemmän aterioita ja ei lainkaan välipaloja. Eli ei ehkä kannattaisi minunkaan puhua ANNOSKOOSTA vaan PÄIVITTÄISESTÄ ruokamäärästä.

Tämän huomaa taatusti, kun alkaa karppaamaan ja pääsee vauhtiin. Huomaa yhtäkkiä klo 16, ettei ole aamiaisen jälkeen syönyt mitään, ei ole vieläkään nälkä ja vireystaso on ollut tasaisen korkealla.

Vierailija
36/47 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

karppaamisessa on se, että kaloreita ei lasketa. Annoskoot pienenevät kuin ITSESTÄÄN. Ei sinun tarvitse niitä pienentää. Ja jos oikein niuhotetaan, niin se ei itseasiassa ole ANNOSKOKO mikä pienenee, van PÄIVITTÄINEN ruokamäärä. Hiilarien poisjättö nimittäin eliminoi verensokerien heilahtelun ja näläntunnekin muuttuu. Päivän mittaan tulee syötyä vähemmän aterioita ja ei lainkaan välipaloja. Eli ei ehkä kannattaisi minunkaan puhua ANNOSKOOSTA vaan PÄIVITTÄISESTÄ ruokamäärästä.

Tämän huomaa taatusti, kun alkaa karppaamaan ja pääsee vauhtiin. Huomaa yhtäkkiä klo 16, ettei ole aamiaisen jälkeen syönyt mitään, ei ole vieläkään nälkä ja vireystaso on ollut tasaisen korkealla.

kovaa liikuntaa. Mulla ei toimisi, vaikka en hiilareilla mässäilekään.

Vierailija
37/47 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokeilemaan. Itse harrastan melkoisen kovaa liikuntaa, itseasiassa urheiluksi kai tuota voisi kutsua kun kilpatasolla mennään ja harjoituksia 5x/vko joista kahtena päivänä treeni aamulla ja illalla.

Vierailija
38/47 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokeilemaan. Itse harrastan melkoisen kovaa liikuntaa, itseasiassa urheiluksi kai tuota voisi kutsua kun kilpatasolla mennään ja harjoituksia 5x/vko joista kahtena päivänä treeni aamulla ja illalla.

joten ei tarvitse hiilarittomalle ruveta.

Vierailija
39/47 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan tietoisesti pienensin sitä päivittäistä ruokamäärää/annoskokoa. Samaa ruokaa syön kuin ennenkin, mutta vähemmän. Liiasta syömisestä tulee tukkoinen olo, oli se liikamäärä sitten liian sio pihvi tai liian iso annos pastaa.

Vierailija
40/47 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennenmuinoin kun ihminen eli metsästyksellä ja metsän marjoilla ym saattoi ihminen olla syömättä pitkiäkin aikoja, ja juuri hiilarittomalla se onnistuu ,kun nälkää ei tunne.

Hiilarit nostavat tosi hurjasti verensokeria joka taas saa aikaan nälän tunteen ja himon syödä tiheästi. Näin ainakin niillä ihmisillä joilla on jotain ongelmaa sokerien kanssa, kuten mulla oli.

Nyt oireet ja ongelmat ohi kun syön ns hyväkarppauksella. Nautin olostani! Ja kauhistelen oloani aina kun jossain kyläpaikassa erehdyn syömään jotain hiilarimättöä, huh..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä neljä