Eikö raskaustesti ole useimmiten turha?
Toisen ketjun innoittamana:
Teitkö raskaustestin ennen kun varasit ajan neuvolaan?
Miksi?
Eikö ollut mitään raskausoireita vai?
Ymmärrän testin vahinkojen kohdalla tai jos on epäsäännölliset kuukautiset, mutta silloin kun yrittää lasta ja on säännöllinen muuten ja kuukautiset jäävät pois niin eikö asia ole aika selvä? Ja itse ainakin olen tuntenut jo ennen kuukautisten alkamispäivää sellaista tiettyä viiltelyä alavatsassa kummankin raskauden kohdalla josta tiesin heti olevani raskaana.
Kyllä se terkka minua ekalla käynnillä neuvolassa hassusti katsoi kun vastasin kysymykseensä että ei ole testiä tehty mutta olen viikolla 14... Mutta ei se testiä ottanut hänkään, kyllä se uskoi sitten vissiin.
Eli siis oletteko aina, myös toisen,kolmannen jne raskauksien kohdalla tehneet testin itse kotona ennen neuvolaan menoa?
Kommentit (8)
minulla on yleensä säännölliset kuukautiset mutta muutaman kerran kierto on ollutkin yllättäen yli 60 päivää. Tämmöinen hauskuus on tapahtunut n. 4 kertaa elämäni aikana. En ollut noilla kerroilla raskaan ja vain yhdellä kerralla raskaus olisi ollut teoreettisesti mahdollista.
Raskauksista minulla ei ole ollut muita oireita kuin vatsan kasvaminen ..sen on huomannut itse suurinpiirtein raskauden puolivälissä, ja silloinkin sen on voinut pistää lihomisen piikkiin.
Huomaahan sen raskauden tietysti sitten kun vatsa alkaa kasvaa kunnolla ja vauvan liikkeet käyvät selkeiksi eivätkä enää muistuta vain ilmavaivoja.
Sattuneesta syystä olen tehnyt testin joka kerta :)
epäsäännölliset kuukautiset ja oireettomat raskaudet, niin kyllä se testi on ollut oikeastaan ainut luotettava keino saada tietää onko raskaana vai ei.
Ja jopa raskaustyyppisiä oireita voi olla jostain muusta syystä kuin raskaudesta johtuen.
Eli kyllä, olen tehnyt joka kerta (3.tulossa) ja teen tästä eteenpäinkin jos vielä tulee ajankohtaiseksi.
olen ainakin tehnyt testin että voin olla ihan varma. Vaikka olenkin tiennyt kaikilla kolmella kerralla että olen raskaana, niin tein silti testin.
jos mitään testiä ei oo tehty, kyseessä voi olla mikä vaan hormoniheitto tai vaikka kasvain (terveisin kokemusta on)
Periaatteessahan se on turha, siinä mielessä että kyllä sen raskauden sitten tunnistaa yleensä siinä vaiheessa kun lapsi alkaa liikkumaan.
Moni kuitenkin haluaa mielenrauhan, monilla on myös epäsäännöllinen kierto. Moni joutuu muuttamaan myöskin lääkitystä heti raskauden alettua, joten kyllä näistä syistä varmaan useimmat sen testin tekee.
Toki tehtiin niitä lapsia ennen raskaustestejäkin. Silloin tosiaan oli lapsikuolleisuus ihan toisissa lukemissa.
Olin asiasta varma ilman testejäkin, mutta se on jännittävää nähdä ne viivat!
Olen tehnyt muutaman testin kun en ole ollut raskaana en enää muista miksi ehkä vain halusin olla varma etten ole raskaana, pelkäsin olevani no en ollut sen testitkin sitten mäytti. Mutta jos olisin muutaman päivän odottanut olisi asia selvinnyt itsestään menkkojen alkamisella.
Niin, että kyllä sen raskauden tietää ilman testiäkin.