Miksi te kampaajat pelleilette...?
latvojen tasaamisessa?
Tiedän, että hiusteni latvat saa tasaisiksi ihan minuuteissa leikkaamalla suoraan. Ei niitä tarvitse nostella ylös ja napsutella tyhjiä saksia ylenmääräisesti ja vetäen vähän hiuksia kerrallaan alas.
Tasattavat latvat ovat tosi ohuet. Pään ravistelu, hiusten kammalla oikaisu ja tarkistus, että tuliko kaikki latvat leikattua riittää hyvin. Aikaa menee viisi minuuttia ja en halua maksaa siitä 25 euroa! 8-10 euroa olisi sopiva hinta, kun tosiaankaan en vie työaikaasi tuon kauempaa ihan oikeasti!
Leikkaan siskoni pitkät hiukset ihan täydellisesti ja hän minun. Harmi vain, että hän asuu niin kaukana ettei nähdä tarpeeksi usein.
Kommentit (30)
aikanaan 10v kampaajan töitä, joten kommentoin hieman. Se, että emme tempaise hiuksia poikki kertavetäisyllä liittyy puhtaasti leikkaustekniikoihin joita en nyt sen kummemin jaksa selittää, mutta siis hiusten nosto- ja vetokulma vaikuttavat siihen miten hius laskeutuu ja asettuu kun se on kuiva. Jotkut haluavat esim taivuttaa latvoja sisään- tai ulospäin, mm. tähän vaikutetaan leikkaustekniikalla ja asiakkaan silmiin tämä varmasti näyttää siltä ettei siinä leikatessa sen kummempia tapahdu mutta kyse on hyvin pienistä muutokisista hiusten vetokulmassa. Sen takia hiukset leikataan pienissä osioissa ja tarkistetaan vielä kuivaamisen jälkeen.
Moni leikkaa ja värjää itse, fine, ei ongelmaa. "tavis"kansalainen ei välttämättä osaa erottaa itse leikattua kampaajan jäljestä, mutta ammattilaisen silmiin itse käsitelty erottuu lähes aina, varsinkin leikkaukset ja raidat. Kotikampaajat kun tekevät lähes aina samat virheet. Mutta tuolla ei tietenkään ole väliä normaalielämässä kun valtaosa ei noita huomaa.
Sitten taas tuohon jonkun väittämään että kampaajat leikkaavat ensimmäiset pari kertaa hyvin ja sen jälkeen tekevät huono; aivan järjetöntä soopaa johon ei yksikään ammattiaan ja asiakastaan arvostava kampaaja ikimaailmassa lähde! Asiakashan vaihtaa kampaajaa hyvin pian jos työ ei miellytä.
Ja sitten vielä niistä 5min ajoista; ajatelkaa sitä tilannetta että aletaan antaa 5min aikoja ja asiakas myöhästyy kuten päivittäin kampaamoissa tapahtuu! 30 min leikkausaika antaa anteeksi pienen myöhästymisen, siinä ehditään suunnitella asiakkaan kanssa työ, pestä hiukset (kuten hyvissä kampaamoissa tehdään), leikata, kuivata ja tarkistaa tulos vielä kuivana.
Kukin toimikoon siis hiustensa käsittelyjen suhteen miten haluaa, itse toivon että kampaajalla käydessäni hiukset leikkaa ihminen joka tekee tarkkaa työtä.
Parturin työ tarkkaa ja siihen kuuluu eriosioiden nostelu ja vertailu jotta työn lopputulos saavuttaisi enemmän kuin mitä kotona tehtäessä, eihän ihmiset muuten kävisi missään hiuksiaan laitattamassa jos kotona se olisi niin helppoa, koitappa itse jakaa pää edes perus osiin ja siitä jakaa osioihin ja lähteä leikkaamaan tarkasti yksi kerros kerrallaan. Ei se niin helppoa ole kuin luuletkaan. Leikkaa itse jos et halua 20e maksaa, se on vielä halpa hinta tasotuksesta.
jos on niin helppoa ja vaivatonta.
Siis joku oikeesti itkee sitä että kampaajakäynti maksaa jotain 25e???
Mulla maksaa varmaan 125€. En muista koska olis viimeksi maksanut alle 80euroa.
Oisin ihan onnesta mykkänä jos pääsisin noin halvalla.
oikein älykäs vastaus... tuskin sinunkaan kuontalostasi jotuisi pelkästä TASAUKSESTA maksamaan 80-125egee.
Ihmiset tajutkaa että ne tekee työtä eikä se 20e tuu pelkästää siitä et sakset napsii hiuksia pois, monesta muustakin syystä siitä veloitetaan sen verran, kulutattehan te samalla sitä monen tonnin kampaamotuoliakin perseellänne! Jos ei kelpaa noin pieni maksu tasotuksesta nii turpa kii ja pistä koira leikkaa ne!
Ihmiset tajutkaa että ne tekee työtä eikä se 20e tuu pelkästää siitä et sakset napsii hiuksia pois, monesta muustakin syystä siitä veloitetaan sen verran, kulutattehan te samalla sitä monen tonnin kampaamotuoliakin perseellänne! Jos ei kelpaa noin pieni maksu tasotuksesta nii turpa kii ja pistä koira leikkaa ne!
puolelta tunnilta vain laskutetaan. Monessa ammatista laskutetaan jokaiselta alkavalta tunnilta täyden tunnin palkka.
valittaa, miksi joutuu maksamaan vedestä ravintolassa, koska se tulee raanasta ilmaiseksi... Jos ei lanttu leikkaa, se ei leikkaa, eikä sille mitään voi.
miuta ärsyttää yli kaiken, jos tulee asiakas ovesta kysymään aikaa tyyliin "voisitko vähän napsauttaa näitä latvoja...? ja vastaus on että en voi, koska minä en napsauta vähän, vaan leikkaan aina kunnolla!! Sen verran löytyy ammattiylpeyttä, että työ kuin työ tehdään huolellisesti.
Varaan aina vähintään puoli tuntia miesasiakkaille ja 45min naisille, koska kysyn tarkasti asiakkaan toiveen, esitän oman mielipiteen, mielelläni pesen hiukset (kuuluu hintaan, puhdas hius on parempi leikata), leikkaan huolellisesti, kuivatan, viimeistelen ja annan kotihoito-ohjeet. Hups, tämä ei tapahdu 5minuutissa 10:llä eurolla;)
Taitaa olla sama homma kun joka ammatissa. Löytyy vähän joka sortin yrittäjää ja puljua. Onneksi suurinosa on ammattitaitoista ja asiakasta kuuntelevaa porukkaa joka saa jopa hankalimmatkin asiakkaat ymmärtämään miksi "joutuu" tekemään mitäkin.
Sitten löytyy niitäkin (niinkuin yksi kokeilemistani) partureita jotka hyvin selvistä ohjeita leikkaavat jotain aivan muuta:D Vai voisiko joku parturi selvittää että kuuluuko hiuksia keventää niin reilusti että päälaella on 10 sentin alue 5mm siiliä. :D
Sillä kertaa tuli meinaan ihan itku ja en suostunut maksamaan, koko operaation ajan, epäilyksistäni huolimatta väitti että lopputulos on varmasti juuri sellainen kun haluan. Näyttää vaan aluksi hieman oudolta..No onneksi pätevä parturi seuraavalla kadulla sai tämän järkyttävän siilin korjattua( piilotettua) hyvällä leikkauksella ja muotoilulla. Hetken hiuksia kasvatettua pystyin sitten leikkuuttamaan lyhyen mallin, ei sentään kuitenkaan armeija tyyliin:D
Mielelläni maksan vaikka enemmänkin ihan vaan latvojen tasauksesta kun lähden parturista itkien..
On niin vaikeaa olla kaikille mieliksi. Joku voi pitää työtä ammattitaidottomana, jos se tehdään viidessä minuutissa. Voit varmasti sanoa kampaajallesi, että arvostat enemmän nopeaa toimintaa, kuin tasaista lopputulosta.
Hinta on aivan kohtuullinen, mutta voit toki etsiä halvemman (mutta älä sitten ala sitä ainaista valitusta, että tekee varmaan pimeänä).