Miksi te kampaajat pelleilette...?
latvojen tasaamisessa?
Tiedän, että hiusteni latvat saa tasaisiksi ihan minuuteissa leikkaamalla suoraan. Ei niitä tarvitse nostella ylös ja napsutella tyhjiä saksia ylenmääräisesti ja vetäen vähän hiuksia kerrallaan alas.
Tasattavat latvat ovat tosi ohuet. Pään ravistelu, hiusten kammalla oikaisu ja tarkistus, että tuliko kaikki latvat leikattua riittää hyvin. Aikaa menee viisi minuuttia ja en halua maksaa siitä 25 euroa! 8-10 euroa olisi sopiva hinta, kun tosiaankaan en vie työaikaasi tuon kauempaa ihan oikeasti!
Leikkaan siskoni pitkät hiukset ihan täydellisesti ja hän minun. Harmi vain, että hän asuu niin kaukana ettei nähdä tarpeeksi usein.
Kommentit (30)
ohuisiin hiuksiisi vähän ilmavuutta? Ota asia reilusti puheeksi kampaajasi kanssa!
ja mulla ainakin paksut hiukset.Yleensäkin törkeää, että jostain latvojen leikkauksesta kynitään yli 20 euroa!On se helppoa rahaa!
jos on niin helppoa ja vaivatonta.
Siis joku oikeesti itkee sitä että kampaajakäynti maksaa jotain 25e???
Mulla maksaa varmaan 125€. En muista koska olis viimeksi maksanut alle 80euroa.
Oisin ihan onnesta mykkänä jos pääsisin noin halvalla.
Oman mieheni olen kerran antanut leikata ja pelkkä tasaus vei hiuksista 8 cm joten jäi viimeiseksi kerraksi se.
Minä olen myös ihmetellyt tuota miksi ovat niin mielettömän hitaita, mutta ehkä se johtuu siitä, että tekevät tuota työtä päivät pitkät ja kädet ovat väsyneitä.
Minulla kestää poikien hiusten leikkuu 10-15 min per pää ja monesti on kyselty missä kampaamossa poikia käytän.
Onneksi olen itselleni löytänyt kampaajan joka leikkaa hiukset jopa uuteen malliin alle puolen tunnin ja maksaa 16 e, tai no oikeasti se on parturi, mutta leikkaa myös naisten hiuksia.
niin alle puolen tunnin aikaa ei oikein voi antaa, vaikka itse leikkaamiseen menisi pari minuuttia, kun kuitenkin menee aikaa siihen kun kysytään mitä asiakas haluaa, lähtiessä maksaa jne. Toinen asiakas voi olla hitaampi kuin toinen, esim. pyytääkin lopuksi että lyhennetään vielä vähän lisää. Ei 20 euroa puolen tunnin työstä ole kohtuuton, kun ottaa huomioon, että siitä 40 euron tuntipalkasta pitää vielä maksaa välineet, tilavuokrat jne.
En ole kampaaja, mutta kyllähän sen nyt vähän tyhmempikin tajuaa ettei maksu ole pelkästään itse työstä. Kyllähän kampaajan pitää liikkeensä vuokra maksaa ja muut kulut.
Mullakin menee kampaajalle aina 80-120 euroa per kerta.
ja kampaaja tietäisi, että menisi se 5 min hiusten lakaisuineen ja maksamisineen?
ap
hampurilaispaikassa ja siellä aina riitti näitä penninvenyttäjiä, jotka valitti, että muki vettä maksoi jotain tyyliin 50 senttiä, koska "miten vesi nyt voi maksaa, sehän on ilmaista".
Meitä neuvottiin sanomaan takaisin, että saat juoda sen veden siistissä hampurilaisravintolassa ja istua tuolilla ja laittaa sen vesilasin pöydälle, ja vieläpä joku sinulle tämän veden tarjoaa.
Siihen loppuivat selitykset.
Kyllä tämäkin ketju sen osoittaa, että ei tämä rahan kiertokulku näytä menevän ihan kaikille jakeluun...
Olen huomannut 10 vuoden aikana kampaamoliikkeitä kiertäessäni, että kampaaja leikkaa/värjää todella hienosti ensimmäiset 2 kertaa. Sen jälkeen jälki ei olekaan niin hyvää enää. Ystäväni oli kampaajani 3 vuotta, ja tänä aikana kertoi että haluavat panostaa ensi käynteihin. Sen jälkeen asiakas on jo koukussa ja jos tekee hieman huonompaa jälkeä, saa saman rahan ja asiakas tulee nopeammin takaisin. Esimerkkinä juurikasvu jos värjätään tummaksi ja raidoitetaan muu pää. Niin tuo kyseinen juuri kasvu värjätään mahdollisimman isoksi ja näin se alkaa häiritsemään pitkä hiuksista jo kuukauden päästä.
Tämä hieman shokeerasi.
*Joissain paikoissa joutuu kampaaja käyttämään huonompia tuotteita kuin tahtoisi, jos pomo määrää. Eli aina ei ole vika kampaajassakaan.
kuuden viikon välein. Joka toinen kerta värjätään, raidotetaan ja leikataan. Hinta on 65 € ja joka toinen kerta tasataan latvat ja leikataan otsatukka, hinta on 10 €. Musta tuo on hyvinkin kohtuullista, mutta kampaajallani onkin toimitilat kaupungin keskustan ulkopuolella ja ainakin täällä tuntuu olevan ns. keskustalisä kampaamoilla.
kampaajalla käynti ärsyttää noin paljon ja hiusten leikkaaminen siisteiksi on niiiiin helppoa ja nopeaa, niin miksi käyt ylipäänsä kampaajalla?? Pyydä sitten jotain kaveria leikkaamaan!
sumplia kaikkien aikoja sinne varauskirjaan 5 min tarkkuudella ja muistaa, kuinka kauan kenenkin hiusten leikkaamiseen menee. Mielestäni ajat puolen tunnin välein on ihan asialliset.
En ole minäkään itse kampaaja, vaan olen itse valtiolla töissä ja kiitollinen siitä, että saan aina sen saman kuukausipalkan eikä tarvitse miettiä, kuinka paljon rahaa missäkin kuussa menee uusien työvälineiden hankkimiseen yms.
ja kampaaja tietäisi, että menisi se 5 min
hiusten lakaisuineen ja maksamisineen? ap
välineet, aineet, ehkä työntekijöitten palkat ja sivukustannukset jne. jne. Kouluissa pitäisi olla yritttäjyyskasvatus pakollisena aineena kaikille, jotta näin höpsöjä mielipiteitä ei pulpahtelisi ilmoille. Toivottavasti kukaan ei tule nyt sanomaan, että eihän ap:n päähän edes laitettu vettä eikä sähköä...
miksi opettavat leikkaamaan osio kerrallaan;) Kampaajakaverini selitti, että leikataan ensin alinkerros ja sitten jokainen kerros jätetään puolisenttiä pidemmäksi, niin ne alakerrokset eivät jää roikkumaan sieltä, kun hiukset kuivuvat. En kyllä ole koskaan kuullut, että kampaaja tekisi ekat kerrat paremmin, kuin seuraavat, asiakashan äänestää jaloillaan, joten ei ole mitään järkeä tehdä huonoa työtä. Huijareita nyt on joka alalla..
Oman mieheni olen kerran antanut leikata ja pelkkä tasaus vei hiuksista 8 cm joten jäi viimeiseksi kerraksi se.
Minä olen myös ihmetellyt tuota miksi ovat niin mielettömän hitaita, mutta ehkä se johtuu siitä, että tekevät tuota työtä päivät pitkät ja kädet ovat väsyneitä.
Minulla kestää poikien hiusten leikkuu 10-15 min per pää ja monesti on kyselty missä kampaamossa poikia käytän.
Onneksi olen itselleni löytänyt kampaajan joka leikkaa hiukset jopa uuteen malliin alle puolen tunnin ja maksaa 16 e, tai no oikeasti se on parturi, mutta leikkaa myös naisten hiuksia.
ei pidä paikkaansa työ kestää, koska tehdään huolella. t.kampaaja
Miksihän joudun joka kerta kampaamon jälkeen leikkaamaan itse pitkiä hiuksia, jotka ovat jääneet leikkaamatta?
Minä leikkaa monesti otsahiuksia itse peilin edessä, takahiuksia on vähän hankalampi leikata.
Siskoni leikkaa kyllä itseltään peilin kanssa takahiuksetkin? Ja on tehnyt permanentinkin monta kertaa itselleen ja joskus minullekin.
Kyllä sitä oppii jos on vain huolellinen ja viitsii..ja siskoni on kyllä leikannut kavereidensa hiuksia ja saanut monta "vakioasiakastakin" vaikka on itse oppinut kampaaja ;)
myös värjään, raidoitan, leikkaan etuhiukset joskus, joskus vähän kerroksittain koko tukkaa tmv. Minulla on pitkät hiukset.
Leikkaan ja värjään myös monien kavereideni hiuksia ja teen siis niihin ihan mallin jos haluavat.
Olen minäkin ns. itseoppinut kampaaja. :D
Vittu mikä persaukisten kitinäkeskustelu taas. KUKA KÄSKEE MENNÄ SINNE KAMPAAJALLE!? Leikatkaa ite tukkanne jos kerran niin hyvin sen osaatte. PALVELUT JA LAATU MAKSAA, sen mitä se maksaa, määrittelee MUUNMUASSA verotus. Ruokakin on ravintolassa syötynä kalliimpaa, KOSKA SEN JOKU SINULLE VALMISTAA JA TARJOILEE. Ja sanomattakin selvää on että sisäfile on kalliimpi kuin ulkofile. Pesettäminen pesulassa on kalliimpaa kuin kotikylppärissä, KOSKA JOKU PESEE, KUIVAA JA SILITTÄÄ NE PUOLESTASI.
Ja toiset ostaa farkkunsa Dieseliltä ja toiset Prismasta.
KYSE ON NÄISTÄ ELÄMÄN PIENISTÄ TÄRKEYSJÄRJESTYKSISTÄ JOTKA JOKAINEN VOI SÄÄTÄÄ ITSELLEEN SOPIVIKSI.
Ja eläkää varojenne mukaisesti, niin ei tarvitse kitistä. Siitähän näissä loppupeleissä on aina kyse.