Olenko ainoa, joka ei ymmärrä näitä sisäleikkipuistoja kuten HopLop, Huimala yms?
En vaan tajua, kun muutama kaveri on ihan innoissaa jostain HopLopista! Aina sinne menossa ja meitäkin houkuttelemassa mukaan.
Mikä tässä nykyajassa oikein mättää, kun hauskaa ei voi olla, ellei maksa itseään kipeäksi!
Leikkipuistoissa ulkona on varmasti ihan yhtä mukavaa eikä maksa mitään!
Kommentit (97)
itsensä ihan hikisiksi ja mä istun ja luen naistenlehtiä ja juon kahvia rauhassa. Ongelmia ei ole , koska yleensä menemme hoploppiin silloin kun on aika hiljaista. Olen hoitovapaalla joten pojilla on myös aikaa rymytä metsässä ja leikkiä puistoissa.
En ymmärrä ap:n kaltaisia ihmisiä, jotka eivät kannusta lapsiaan liikkumaan.
Psst, mä käyn itekkin sisätiloissa jumpaamassa vaikka ulkona paistaisi naantalinaurinko, hui!
t. timmimami ;))
Nimenomaan kannustan lapsiani liikkumaan. Ei siihen hoploppia tarvita :)
-ap
eiköhän siihen tarvita vähän ulkoilua kotinurkillakin! Esim. koulujen ja päiväkotien pihoilla on paljon kiipeily- ja leikkivälineitä, mutta ei käyttäjiä iltaisin ja viikonloppuisin.
Tai sit lapsi liikunnalliseen harrastukseen!
-ap
Me ei olla koskaan käytykään hoplopissa, mutta nyt rupesi kiinnostamaan. Kiitos vinkistä, ap!
suurin osa vuodesta (6-10kk) mennään kurassa ja loskassa, niin onhan se kiva saada kurahousu-ulkoilulle vähän vaihtelua!
me käydään niissä syys-maaliskuussa.
ketkä ei muuten vietä aikaa lasten kanssa.
Ja niitä, ketkä tarvitsee sitä "omaa aikaa" eli lapset hoitoon ja itse baanalle!
Ja sit huonoa omaatuntoa lievitetään sillä, että viedään lapsi kalliiseen paikkaan.
Vaikka ei maksaisikaan paljoa sisäänpääsyt niin siltikään en lastani
sinne vie.
Riehumista pää kolmantena jalkana. Lauma päättömiä kanoja ryntäilemässä
sinne tänne.. Vähemmästäkin tulee vahinkoja ja sattuu.
Kyllä meidän 4v:lle riittää ulkona puistoilu, omalla pihalla keinu ja hiekkalaatikko.
Lisäksi aina keksii jotain tekemistä metsässä, pihalla.. Polkupyöräily, asfaltti liidut ovat pop.
Sade kelillä voi sisälle leikkiä, piirtää, askarrella, katsoa piirretyn, pelata äidin/ isän kanssa muumi tietokone pelin, pelata lautapelejä, palapeliä jne jne jne... lista on loputon
Lisäksi on linnanmäki, korkeasaari, luonnontieteen museo jne jne.. Niissä mieluummin käyn lapsen kanssa kerran kesässä kuin vien mihinkään sisäleikki puistoon
Kivoja retkipaikkoja on varmasti useita, sekä maksullisia että maksuttomia. Miksi ihmeessä niiden pitäisi sulkea toisensa pois? Me ollaan käyty joskus HopLopissa, mutta silti ulkoillaan leikkipuistoissa, käydään metsässä ja vietetään aikaa lastemme kanssa muuallakin kuin maksullisissa paikoissa. Eikä todellakaan mennä HopLopiin siksi, ettei itse jaksettaisi olla lastemme kanssa - päinvastoin, mennään lasten mukana sielläkin. Joten lopettakaa nyt tuo turhanpäiväinen toisten haukkuminen, jokainen tekee niin kuin parhaaksi katsoo.
näkisivät moista vaivaa??? Että luuseri vanhemmat viettäisivät vain aikaa hoplopissa lastensa kanssa. Kyllä varmasti on ennemmin niin, että ne jotka ovat aktiivisia vanhempia vievät lapsiaan kaikenlaisiin paikkoihin, puistoista eläintarhoihin, pihalta leirintäalueille, luonnnonsuojelualueilta huvipuistoihin, harrastukisista uimahalleihin, taidenäyttelyistä konsertteihin jne.
ketkä ei muuten vietä aikaa lasten kanssa.
Ja niitä, ketkä tarvitsee sitä "omaa aikaa" eli lapset hoitoon ja itse baanalle!Ja sit huonoa omaatuntoa lievitetään sillä, että viedään lapsi kalliiseen paikkaan.
Hoplopiin mennään päästelemään höyryjä, Fallkullaan ei...
enkä seistä sateessa ihmettelemässä miksi ollaan taas ainoat ihmiset ulkona!
t. timmimami
Ja en todellakaan leiki siellä lasten kaa, vaan annan heidän leikkiä keskenään. Joskus ihmettelen miksi joku iskä tai äiskä siellä pallomeressä kyttää lapsiaan, huoh.
Kesäaikaan esim. Lintsi päihittää mennen tullen, kun saa olla ulkona!
Muutenkaan en ymmärrä HopLopin suosiota, ei se ole edes kovin kummoinen tarjonnaltaan, imho.
Mikä tässä nykyajassa oikein mättää, kun hauskaa ei voi olla, ellei maksa itseään kipeäksi!Leikkipuistoissa ulkona on varmasti ihan yhtä mukavaa eikä maksa mitään!
Että ne jotka menevät maksullisiin harrastuksiin tai puuhiin, esimerkiksi uimahalliin talvella (mikä maksaa) eivät nauttisi ilmaisesta rantaelämästä kesällä tai että uimahallissa kävijät eivät arvostaisi leikkipuistoja. Tai että kaikki se, mikä maksaa, olisi jotenkin huonoa toimintaa.
Ne kaks keinua, rikkinäinen kiipeilyteline ja hiekkalaatikko on äkkiä nähty eivätkä jaksa innostaa lapsia eikä äitiä päivästä toiseen. Olis ihanaa kun tulis joku hoplop tännekin, oltais taatusti vakioasiakkaita.
sanoi viisaasti
"eipä ois ennen suostunut äiti maksamaan siitä että joudutaan sisällä leikkimään"
Siinä nyt oli tietenkin välissä sukupolvien kuilu, mutta olen isäni ja ap:n kanssa samoilla linjoilla. Huvipuistona ok, mutta eipä vaan pääse meidän lapset kerran kuussa (saati useammin!) huvipuistoonkaan ja ihan onnellisia (?) ovat.
Tosin ei mulla kauheesti oo rahaakaan, että kait mä oon sitte se kateellinen panettelija....